handdator

Visa fullständig version : Värk i fotens utsida?


Kimball
2009-07-13, 21:51
Sedan jag spelade tennis i löparskor (dumt jag vet, införskaffat ordentliga skor efteråt) fick jag ont i min högra fots utsida lite framför hälen. Köpte geleinlägg för hälarna vilket gjorde att det gick över i högerfoten efter 2v. ungefär. Sedan spelade jag ännu en tennismatch i mina tennisskor och även med inläggen i. Dagen efter har jag då istället ont på exakt samma ställe, fast nu istället i vänsterfoten?! Detta har ännu inte gått över efter 2½v trots att jag har mina geleinlägg och använder joggingskor på jobbet istället för mina sedvanliga Converse för att lindra smärtan.

Har även testat kyla ner foten 30 min några ggr per kväll men det verkar inte göra någon större skillnad. Det gör inte ont att stå på foten, men när jag går stramar det. Vinklar jag foten så att jag står på utsidan av den gör det rent av ont som att jag skulle slitit av något i sidan av foten?
Vilar så gott det går, men jag går en hel del på jobbet och så, så hel vila är svårt. Har ingen naprapat i närheten och kiropraktorerna här i stan ger jag inte mycket för (de har kanske inte ens med fötter att göra ändå?).

Tänker bara om någon har en aning om vad fenomenet kan bero på? Kanske bör läggas till att jag har ganska högt fotvalv och skaffade mig några inlägg som skulle ge hålfoten mer stöd men detta har inte förbättrat något då jag inte hann testa de innan detta uppkom. Aldrig haft några fotproblem tidigare heller :(

Funderade på hälsporre först, men det gick ju vöer rätt snabbt i högerfoten och hälsporre sätter sig väl oftast mer mot insidan av foten?