handdator

Visa fullständig version : magnesium?


schröder
2009-07-13, 21:07
tja tänkte köpa lite magnesium som jag ska ha när jag kör marklyft för bättre grepp. Nån som vet någon butik som säljer?

EDiT: bor i sthlm

Loke
2009-07-13, 21:09
Finns väl i typ alla sportaffärer?

schröder
2009-07-13, 21:10
Finns väl i typ alla sportaffärer?

okey, jag vet inte så noga. kom på det idag att jag ska skaffa det så har inte hunnit kolla nåt än

mikaelj
2009-07-13, 21:11
Tills dess kan du prova det grövre gula torkpappret (på rulle), det funkar finfint för mig.

kjell33
2009-07-13, 21:12
Grippy på powerzite är överlägset bäst. I alla fall om du ska ha det till gym och inte till klättring.

schröder
2009-07-13, 21:13
Grippy på powerzite är överlägset bäst. I alla fall om du ska ha det till gym och inte till klättring.

ok tack, marklyft tänkte jag i första hand på

C.E.J.
2009-07-14, 01:24
Finns väl i typ alla sportaffärer?

Inte en chans.

z_bumbi
2009-07-14, 08:18
Budo och fitness brukar ha men om de har det i butikerna i Stockholm vet jag inte, om inte annat kan de garanterat fixa fram det. Magneisumoxid är dessutom en så enkel produkt att jag tvivlar på att det skiljer sig så mycket åt mellan olika märken, blocken ser väl t o m exakt likadana ut?

Alone_in_the_dark
2009-07-14, 12:43
Grippy på powerzite är överlägset bäst. I alla fall om du ska ha det till gym och inte till klättring.

Jag kör detta då vi har "magnesium och klisterförbud" och det funkar fint på mark, dock om du kör bänk med det, kan du inte justera greppvidden utan först släppa greppet och börja om, det går inte glida som i vidd som man kan med magnesium.

bubbe
2009-07-14, 13:54
Jag kör detta då vi har "magnesium och klisterförbud" och det funkar fint på mark, dock om du kör bänk med det, kan du inte justera greppvidden utan först släppa greppet och börja om, det går inte glida som i vidd som man kan med magnesium.

Du menar flytande magnesia? grippy är ju vanligt magnesium.

bubbe
2009-07-14, 13:56
Budo och fitness brukar ha men om de har det i butikerna i Stockholm vet jag inte, om inte annat kan de garanterat fixa fram det. Magneisumoxid är dessutom en så enkel produkt att jag tvivlar på att det skiljer sig så mycket åt mellan olika märken, blocken ser väl t o m exakt likadana ut?

Jag har märkt att vissa märken så är det svårare att få pulvret att släppa från blocket och fastna i händerna eller på ryggen.

Berguven
2009-07-14, 14:02
Budo och fitness brukar ha men om de har det i butikerna i Stockholm vet jag inte, om inte annat kan de garanterat fixa fram det. Magneisumoxid är dessutom en så enkel produkt att jag tvivlar på att det skiljer sig så mycket åt mellan olika märken, blocken ser väl t o m exakt likadana ut?

Magnesia verkar vara trivialnamn för både magnesiumoxid och magnesiumkarbonat, men det är karbonaten som används som greppförbättrare.

Rahf
2009-07-14, 14:04
Jag har märkt att vissa märken så är det svårare att få pulvret att släppa från blocket och fastna i händerna eller på ryggen.

Man brukar behöva nöta upp det först av vad jag har sett, alternativt bryta blocket och få en lite grövre yta.

z_bumbi
2009-07-14, 14:04
Jag har märkt att vissa märken så är det svårare att få pulvret att släppa från blocket och fastna i händerna eller på ryggen.

Intressant, om jag kommer ihåg det så ska jag fråga någon som bör veta var allt kommer ifrån.

Alone_in_the_dark
2009-07-14, 14:04
Du menar flytande magnesia? grippy är ju vanligt magnesium.

Helt korrekt. Min hjärna har gått på semester:D Den jag använder heter GRRRIP enhancer

bubbe
2009-07-14, 14:13
Man brukar behöva nöta upp det först av vad jag har sett, alternativt bryta blocket och få en lite grövre yta.

jo, men även efter sådana åtgärder så har det på något block (ej grippy) varit dålig överförbarhet. Enda sättet då är att smula ner en bit och ta pulvret i händerna.

En annan grej jag upptäckt med magnesia är när nersmulat pulver fått ligga en tid när luftfuktigheten är högre (nu på sommaren) så kan det binda fukten och klumpa ihop sig till något sorts oanvändbart tvättmedelskonsistens.

Starkkille
2009-07-14, 20:45
Var köper du det någonstans ? Jag får inte ha magnesia på friskis. Det blir halt som fan på stången efter lite svett.

Starkkille
2009-07-14, 20:46
GRRRIP enhancer