handdator

Visa fullständig version : Johan goes diet..


johan_elk
2009-07-12, 14:47
Tja, är en rund kille på 23 vårar som än en gång ger sig på att gå ner i vikt.
Har alltid varit överviktig sen tidiga tonåren, "problemen" började när man blev introducerad till datorernas magiska värld.. Har aldrig riktigt kommit ur den världen och kombinerat med mycket dålig mat och gotta så har vikten dragit iväg. Har alltid varit periodare på diet har gått ner och sen upp igen, men nu har jag verkligen bestämt mig målvikten ska nås.

Första målet är att komma ner i 80kg på mina 183cm. Vägde som mest 108,3 förra våren och har sedan gått lite upp och ner och för prick två veckor sen låg jag på 103kg, har på dessa två veckor som gått lyckats fila bort 3.8kg och ligger alltså på 99,2kg i skrivande stund.

Träningen:

Mån: 30 minuters promenad före frukost

Tis: 30 minuters promenad före frukost, 50-60 minuters kvällspromenad

Ons: 30 minuters promenad före frukost

Tors: 30 minuters promenad före frukost, 50-60 minuters kvällspromenad

Fre: 30 minuters promenad före frukost

Lör: 30 minuters promenad före frukost, 50-60 minuters kvällspromenad

Sön: 30 minuters promenad före frukost, 50-60 minuters kvällspromenad

Kosten:

Räknar inte kalorier eller liknande men hoppar över allt som heter läsk,godis,fika,chips och snabbmat, äter heller inte mycket potatis eller pasta.
Äter hembakat fullkornsbröd, olika sallader och kyckling/kött.

Målet är 80kg före jul (i år :P) det är cirka 23veckor vilket betyder att jag bör ligga på cirka 0.6-1.0kg per vecka.

Tar gärna emot tips eller åsikter om vad man kan göra annorlunda.. :)
Enda funderingen är egentligen om jag behöver blanda in nån typ av styrketräning eller liknande då jag har gymmat lite för ett par år sen och har kvar lite muskelmassa som jag skulle vilja behålla.. dessutom vill man ju undvika hänghud och liknande.

Idag: Mått mage:97 Mått arm:36 Mått lår:63cm

Några bilder tagna idag:
http://img10.imageshack.us/i/namnlsayl.jpg/


De var allt för mig :)

Mvh / Johan

johan_elk
2009-07-19, 18:14
Hej alla glada, nu har de gått en vecka till men till min förvåning imorse vid vägning hade jag gått upp 0.3kg. Lite konstigt tänkte jag först eftersom jag kört i princip samma schema och mat som veckorna innan, de enda jag kan komma på är att jag drack en 1,5l loka sent igår natt innan jag gick och la mig.....

Hade däremot gått ner 3cm i midjemått vilket också va lite konstigt isåfall, men kroppen spelar väl sina spratt också...

Mvh / Johan