handdator

Visa fullständig version : Köp av beta-alanin


lejonet
2009-07-11, 17:26
Spelar det någon större roll vilken tillverkare det är man när man köper beta-alanin? STRENGTH SPORT BETA-ALANINE lika bra som Fairings?

Degpekka
2009-07-11, 18:53
Det spelar nog ingen större roll.

lejonet
2009-07-11, 18:57
ok bra, det känns lite lurigt när man ska köpa kosttillskott. Man vill ju inte få i sig något som ger dopingutslag.

Fredrik_S
2009-07-12, 01:58
ok bra, det känns lite lurigt när man ska köpa kosttillskott. Man vill ju inte få i sig något som ger dopingutslag.

Du kan nog kallt räkna med att 100 av 100 produkter som finns att köpa i svenska kosttillskottsbutiker online inte innehåller dopingämnen som skulle kunna ge nått utslag i nått test.

Jag har testat FX-betalanin och fairings...
Konsistensen var väldigt mycket klumpigare på FX.
Så kanske kan ett billigare märke vara sämre i konsistensen.

Jorgen
2009-07-12, 08:11
Du kan nog kallt räkna med att 100 av 100 produkter som finns att köpa i svenska kosttillskottsbutiker online inte innehåller dopingämnen som skulle kunna ge nått utslag i nått test.

Nä, det stämmer inte riktigt. Vissa skriver tom ut att [produktnamn] kan ge utslag på dopingtest.

Köpa svensktillverkade produkter skall däremot vara 100% säkert.

Nitrometan
2009-07-12, 10:24
Jag håller med Jorgen.

Så länge butikerna säljer amerikanska tillskott med "tuffa namn" kan man inte vara säker...

Och som J. påpekade vissa säger t.o.m. att tillskotten innehåller dopingklassade substanser.

Grazzafukkinrazzi
2009-07-12, 11:41
jag vet att några oneline-shopar varnade att om att vissa PWO:s inte var kontrollade för doping osv. så att tävlande skulle ej köpa dem ifall att.

Kräket
2009-07-12, 12:48
Finns det några dokumenterade effekter av beta-alanin? Vad är egentligen denna produkt? Är alanin en aminosyra eller?

Många produkter tycks innehålla beta-alanin, men jag saknar mer kvalificerad dokumentation gällande dess effekter.

Jorgen
2009-07-12, 13:03
Finns det några dokumenterade effekter av beta-alanin? Vad är egentligen denna produkt? Är alanin en aminosyra eller?

Många produkter tycks innehålla beta-alanin, men jag saknar mer kvalificerad dokumentation gällande dess effekter.

http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=3540496&postcount=1
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=96281