handdator

Visa fullständig version : Kan detta vara något för den deffsugna?


remixxa
2009-07-11, 12:07
Trillade över denna energidryck som påstås bränna 100 kalorier/burken. Har inte sett något liknande innan så man undrar ju. Det står att man kan dricka max 3st per dag, vilket ger ett kaloriunderskott på 2100kcal under en veckas tid, vilket inte är fy skam. Vad har ni för åsikter om http://www.celsius.com/ ?

kalajset
2009-07-11, 12:33
Av det jag läst om produkten verkar det knappast vara något revolutionerande. B-vitaminer, kaffein, guarana, etc etc. Ungefär som vilket energidryck som helst, (Red Bull t ex), stora skillnaden mot en helt vanlig energidryck är att de använder sig av grönt the-extrakt med. Däremot har jag inte riktigt hittat hur mycket av varje ingridiens det faktiskt är i en sådan burk, men i en "12 ounce bottle", (motsvarande vår 33cl-flaska), verkar det iaf vara 200mg koffein, vilket kostar några kronor på apoteket t ex, (som förövrigt är en mycket dyr källa till koffein).

Produkten kan i praktiken säkerligen hjälpa till att "bränna fett", men man kan lika säkert uppnå samma effekt genom t ex ett "vanligt" fettförbrännande tillskott. Just koffein och grönt the är det som gör merparten i dessa tillskott, så även garanterat i Celsius. Det de pratar om, "sin speciella mix" tror jag själv har i princip minimal påverkan i sammanhanget.

auToeXeC
2009-07-11, 12:55
Inte för att vara sån men jag skämdes lite när jag gick in på sidan. Känns så ala TV-shop över det att jag vet inte. Tror personligen det är ren bullshit och som ännu en patetisk produkt som bara finns för att lura Svenssons..

young_george
2009-07-11, 13:06
Inte för att vara sån men jag skämdes lite när jag gick in på sidan. Känns så ala TV-shop över det att jag vet inte. Tror personligen det är ren bullshit och som ännu en patetisk produkt som bara finns för att lura Svenssons..

Vad är det som är bullshit med den? Verkar vara som vilket fettförbränningspiller som helst fast i flytande form