handdator

Visa fullständig version : Viktnedgång och träningsjournal


Bleubaihr
2009-07-10, 23:47
Nu efter jag gått ut gymnasiet har jag inget annat än fritid. Så nu har ja tänkt börja träna ordentligt och bli av med överflödiga kilon.
Är 183 cm lång och väger 95 kg på tok för mycket alltså.

Har tränat hela mitt liv med fotboll, Amerikansk fotboll och joggat.

Den senaste månaden har jag börjat träna på allvar, men äter fortfarande skräp.
Så nu tänkte jag starta den här tråden för mig själv, så att jag inte fuskar och för att hålla mig motiverad.

Planen är alltså:
Sluta med Skräpmat såsom Kebab, Mcdonalds och alla liknande snabbmatsrestauranger. Även läsk och godis.
Jag kommer inte börja köra någon GI-mat eller något sånt, utan kommer äta som vanligt fast utan onödigt fett och socker.

Jag kommer inte träna för att bli stor och muskulös , utan jag tränar för att bli vältränad och smidig.

Jag kommer att springa minst 3 ggr i veckan eftersom jag redan har stor erfarenhet av det. gym 2 ggr i veckan för att träna resterande.

Mitt mål är 75 kg. Jag har lång väg att gå, men nån gång måste man börja.

Bleubaihr
2009-07-11, 21:18
090711

Sprungit 8 km idag på 39 minuter. kändes bra att komma igång.

Även 100 armhävningar
100 situps
100 omvända situps
40 upphopp

Bleubaihr
2009-07-12, 19:04
Sprang en mil idag på 49 minuter.
Kändes bra, och tror att det kan gå bra det här. Såklart är det tidigt att säga, men jag är på gång ialf :)

Gjorde även 100 situps och 100 armhävningar direkt efter springturen.

Imorgon blir det en tur till gymmet och jag kommer mestadels träna överkroppen. Med Ryggen som prioritet. Har haft problem med ryggen efter en skada jag fick när jag spelade Amerikansk fotboll, så ja kör ett rehab program för ryggen.


Menyn har varit:
2 ägg och en banan till frukost.
En fet lunch bestående av Pad Thai.
ugnstekt kyckling utan skinn med tortellini till middag