handdator

Visa fullständig version : mitt öga


Kotten
2009-07-10, 17:12
Vaknade imorse med att jag hade handen över ögat på något konstigt vis,såg iallafall skitdåligt på ögat.Antar att jag har legat och tryckt handen mot ögat halva natten eller något.Grejen är att jag har varit vaken nu i 7 timmar och ser fortfarande inte helt bra på ögat.Någon som varit med om liknande ?.

Jens.Andersson
2009-07-10, 17:21
Har hänt några gånger att jag tryckt för hårt på ett öga och ser sedan suddigt i en kvart, men inte 7 timmar. Det kan hända att du fått en svullnad, eller i värsta fall slitit av horn-/näthinnan. Om det inte är bättre imorn bör du kontakta läkare.

http://www.associatedcontent.com/article/330945/can_rubbing_your_eye_cause_a_detached.html

Kotten
2009-07-10, 17:29
Alltså jag ser ju på ögat,det är bara något suddigare,speciellt liten text.Är jag ute tänker jag inte på det tex.Är mest när jag sitter vid datorn eller liknande

Jens.Andersson
2009-07-10, 17:37
OK du skrev först att du såg "skitdåligt" men då verkar det ju vara på bättringsväg iaf.

Kotten
2009-07-10, 17:42
Ja uttryckte mig konstigt.Formuleringen ska väl vara att jag ser sämre än Normalt.Jag kan ju ha legat med handen sådär i flera timmar utan att jag vet om det.Det blir väl säkert bättre.

WorkOutBuddy
2009-07-10, 18:06
Det är klart att det kommer bli bättre. Aldrig hört talas om någon som har legat konstigt med handen på ögat och fått men för livet. Neh, det är helt lugnt, lite suddigt kommer du nog se ett tag iaf.

Kotten
2009-07-10, 18:40
jag låg lixom med tummsidan neråt mot ögat.Jo fattar ju oxå att det blir bättre men efter att det gått så många timmar börjar man ju fundera.

Wao
2009-07-10, 19:26
Gå till doktorn om det fortf. inte är bra imorn