handdator

Visa fullständig version : Styrka varannan dag och kondition varannan, nån som provat?


zydar
2009-07-08, 22:43
Hej


Tänkte köra 2 split styrke träning, ungefär såhär.

Bänkpress, Axelpress, benpress, dips likande grej och vader

Kronlyft, rodd, baksida lår, maga, baksida axlar i maksin, och latsdrag.


Köra löpning eller annan kondition mellan varje pass, typ såhär.

Styrka
Kondition
Styrka
Kondition
Styrka
-=-


Tränar inga speciella dagar, utan kör helt enkelt när jag har lust, har jag lust att vila så gör jag det.


Det jag vill är att iallafall behålla min massa och kanske gå ner i fett och huvudsakligen förbättre min kondition avsevärt.

Swisskniven
2009-07-08, 23:58
Jag springer och gymmar helkropp varannan dag, idrottsträning tillkommer på gymdagarna ett par ggr i veckan. Tycker det fungerar alldeles utmärkt, förutom enstaka dagar då träningsvärken i benen säger ett rungande "nej!" till jogg. Behålla massa och gå ner i vikt kan jag inget vetenskapligt om, men jag får bättre kondis. Samtidigt har jag kontinuerlig försiktig viktnedgång och styrkeökningar så jag utgår från att fettmassa förbränns och muskelkilon tillkommer.

Men jag har bara gymmat ett år och en vecka, så vad vet jag? Lycka till!

Civilrätt
2009-07-09, 06:48
gjorde så tidigare inför lite olika konditionstester jag hade, fungerade då bara bra för mig, dock så var det ganska kort pass på 3-5km.

Turbo Rico
2009-07-09, 07:38
Jag TROR det handlar en hel del om vad och hur du äter, sover och vilken träningsbelastning du har. Springer du 3 mil varannan dag, tränar tungt utav bara helvete i typ knäböj och marklyft då kommer du garanterat gå sönder/gå in i väggen inom kort. Annars TROR jag att blanda lite kondis med styrketräning bara är positivt, även för styrkeutveckling. Har själv märkt av en positiv skillnad i min lyftning sen jag började lägga in raska promenader 2-3 gånger (30-60 minuter) i veckan, bättre återhämtning (muskelkondis) mellan setten på gymmet, inkl dom tunga setten som förut kunde ta mig över 10 minuter att återhämta mig ifrån, idag tar det max 5 minuter (ja, jag är fet).

Fredrik_S
2009-07-09, 09:12
Hej


Tränar inga speciella dagar, utan kör helt enkelt när jag har lust, har jag lust att vila så gör jag det.



Jag tror att det är ett väldigt bra sätt att träna på.

Jag tror man överlag får väldigt fina resultat av en sådan kombination, plus att det är mycket roligare att träna lite som man känner för varje dag.

Jag själv kör styrka 45 minuter och olika cardioformer 3 timmar om dagen, 5-6 dar i veckan.

ARMSTARK
2009-07-09, 09:46
Har du inga Body building drömmar så är det där ett väldigt bra upplägg för en all round tränad kropp.

Det blir väldigt mycket ben men jag antar av tonen i inlägget att det blir en del vilodagar mellan passen.

Avslappnad attityd till träningen, det är bra, försök behålla den.

major Pectoralis
2009-07-09, 10:39
Jag tränar ofta typ så. Fungerar utmärkt.

zydar
2009-07-09, 14:20
kalas, bara kötta på då :P

tycker förövrigt body builders är fula, satsar på en fitt kropp.

-Englund
2009-07-09, 15:03
Jag kör kondition i snitt 1,5 gånger på en 6-dagars vecka (vilar en dag) och styrketränar varranan dag. Det fungerar, det blir 12 pass där jag använder benen ordentligt, och jag ökar bara mer och mer i benövningarna så...