handdator

Visa fullständig version : Streching, var - när - hur?


Frumpish
2009-07-07, 21:58
Har tänkt strecha i enlighet med följande video för att kunna gå ATG i knäböjen: MqyV9KIBuPw


Något som jag inte setts förklarats i videon är när strechingen ska utfärdas? I början av passet? I slutet? Efter uppvärmning? Innan uppvärmning? Då jag inte har skivstång hemma får det bli på gymmet strechingen utförs.

Känner att mina kunskaper inom streching är väldigt bristande, tacksam för svar.

Frumpish
2009-07-07, 22:16
Ok, kanske inte skulle varit så lat och skippat å söka innan jag postade =)

Hittade rätt mycket om det hela bl a detta citat och liknande från några andra användare:

Jag stretchar vissa saker varje dag. Jag inleder alltid passet med att stretcha ben och röv; hur mycket beror på hur stel jag är.

från tråden http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=128753&highlight=streching

Låter som ett upplägg jag har tänkt mig, lägger strechingen innan passet börjar.

King Grub
2009-07-08, 09:25
Gör det inte dagar du vill prestera bra på passet, dock. Stretching försämrar akut den maximala kraftutvecklingen ett antal timmar.

Baboom
2009-07-08, 09:30
Gör det inte dagar du vill prestera bra på passet, dock. Stretching försämrar akut den maximala kraftutvecklingen ett antal timmar.

Då borde ju efter passet funka bra, som på den gamla goda tiden?

Frumpish
2009-07-08, 09:44
Gör det inte dagar du vill prestera bra på passet, dock. Stretching försämrar akut den maximala kraftutvecklingen ett antal timmar.

Tack! Mycket bra svar, då tänker jag precis som baboom att jag lägger streching efter utfärdat pass.

Sticky Cake
2009-07-08, 11:35
Något som jag inte setts förklarats i videon är när strechingen ska utfärdas?...

Svaret finns faktiskt i video, kolla in 5.04 och 5.37+. :)

Frumpish
2009-07-08, 11:52
såg det sticky cake nu i efterhand =) samma som king grub svarade

får kötta strechingen efter passen, dock förstår jag inte varför videon säger att man inte ska köra strechingen vid underkroppspassen, borde väl gå bra att köra efter avklarat pass trots att passet innehåll böj?