handdator

Visa fullständig version : Ni som KÖRT DC, erfarenheter


Torsk_ole
2009-07-07, 10:23
Hej!

Jag skulle tycka att det var intressant att höra om era erfarenheter från er som tränat doggcrapp. Helst då under en längre period, säg minst 6 månader.

Jag är inte intresserad av vad folk tror och tycker om detta program som inte kört det, utan från de som verkligen har kört de.

Mvh

fintelligens
2009-07-07, 11:14
Bara kört i ca. 4 månader men kanske kan berätta ändå.
Vikterna ökar ordentligt i axlar, bröst, triceps. Biceps ökar också men inte lika bra som tidigare grupper. Ben och rygg ökar lite sämre eftersom man inte hinner återhämta sig mellan passen.

Som helhet tycker jag att det funkar bra så länge man inte blir utsliten.

pragmatist
2009-07-07, 13:37
Sämsta skit jag någonsin prövat. Plågsamt och ineffektivt samtidigt, det sämsta av två världar.

Forz
2009-07-07, 17:29
Håller på med det nu. Vet inte hur länge jag kör, men ett tag till iaf. Utvärderar när jag har något vettigt att säga.

Torsk_ole
2009-07-07, 22:10
Sämsta skit jag någonsin prövat. Plågsamt och ineffektivt samtidigt, det sämsta av två världar.

Det var lite märkligt. Alla som jag har hört från har fått bra effekt av hans schema. Jag har inte testat, men håller med om en del av hans tankar. Däremot vet jag inte om det är det mest optimala sättet att träna. Det återstår att se.

Inga andra som kört?

Lexidos
2009-07-07, 22:16
Precis börjat

Commando1980
2009-07-07, 22:35
Hej!

Jag skulle tycka att det var intressant att höra om era erfarenheter från er som tränat doggcrapp. Helst då under en längre period, säg minst 6 månader.

Jag är inte intresserad av vad folk tror och tycker om detta program som inte kört det, utan från de som verkligen har kört de.

Mvh

programmet är tufft och jag har sett många slita ut sig och skada sig pga av allt rest pausande och vikthetsande.

har självt kört programmet och körde totalt sönder mig trots att jag hade lång träningserfarenhet innan jag startade programmet.

finns dock bra grejer med programmet, men jag föreslår en 2-split med mestadels 'normala' set och ngt högre volym.

Torsk_ole
2009-07-07, 22:40
Frågan är bara hur man ska träna. Känns som om de flesta program är utvecklade för icke rena människor eller personer med bra anlag. Hur fan ska man träna undrar jag ibland:D

Men jag ska testa i 6 månader. Hoppas man inte sliter ut sig:D

Commando1980
2009-07-07, 22:53
Frågan är bara hur man ska träna. Känns som om de flesta program är utvecklade för icke rena människor eller personer med bra anlag. Hur fan ska man träna undrar jag ibland:D

Men jag ska testa i 6 månader. Hoppas man inte sliter ut sig:D

du behöver inte testa det i 6 månader för att utvärdera det.

hur länge har du tränat? styrkestats?

Torsk_ole
2009-07-07, 22:59
du behöver inte testa det i 6 månader för att utvärdera det.

hur länge har du tränat? styrkestats?

1 år före lumpen, lite under lumpen och 1 år efter. Dock hållt på med idrotter tidigare,

Ungefärliga stats:

Bänk: 100* 6-7, 110*3 115*2
Mark: 172.5*5, 182,5*3
Böj: Springer och kör bara lite då och då. Blir övertränad annars, men 6-7 reps på 100 kg är inga problem.
Chins: kv+15 kg*10

Skrev fel vikter

181 cm, typ 84-85 kg

Raggis
2009-07-07, 23:47
Effektivt, men tråkigt.

Aimbert
2009-07-08, 00:44
Kör det ganska modifierat, för att inte slita ut mig. Är mycket nöjd, dessutom är det väldigt tidseffektivt. Hatar widowmaker (*cry**cry*), men benen växer bra.

Lexidos
2009-07-08, 07:54
Kör det ganska modifierat, för att inte slita ut mig. Är mycket nöjd, dessutom är det väldigt tidseffektivt. Hatar widowmaker (*cry**cry*), men benen växer bra.

På vilket sätt kör du det modifierat?

jacco
2009-07-12, 15:56
DC är förmodligen ett av dom bättre scheman jag har testat för att öka i styrka, handlar mycket om disciplin och äta mycket! se bara till vara noga med att ta vilovecka annars kmr du förmodligen gå in i väggen

bear.flowertwig
2009-07-12, 16:02
Har kört det i ett par omgångar. Gillar det för att det gör att man bokstavligen kör skiten ur sig själv på ett sätt som jag tycker är svårt att verkligen göra om man tränar själv. Gillar både upplägget och sättet att kritiskt utvärdera och utveckla allt eftersom.