handdator

Visa fullständig version : God Måltidsersättning.


Mathce
2009-07-06, 18:54
Jag verkligen hatar att värma mat som ja lagat dagen innan. Det går bara inte jag kan inte äta det. Och jag har även en kort lunchrast där ja ska hinna med lite annat också.
Därför har ju funderingar kring måltidsersättning. Har nu kört Nutrilette (tror ja de är), päron. Smakar typ som vete med vatten och päron.
Jag lagar middag på kvällen så ja får ändå i mig ett riktigt mål mat under dagen.
Om ja känner mig sugen på något under dagen kränger ja i mig lite frukt. Det har funkat bra, jag känner mig faktiskt mer mätt under dagen nu än när ja hafsade i mig en smörgås till frukost och till lunch.
Nu blir de ju lugnare, ja behöver inte stressa i mig, utan äter när ja är sugen förutom måltidsersättningen då som ja tar vid lunch 12-13.

Nu till min fråga är de dumt att äta så här. Mitt riktiga mål mat blir runt 19-20 på kvällen.
Blodsockret (eller vad de nu är) borde väl bli jämnare, för när ja ätit frukost och lunch (smörgås) har ja alltid behövrt komplettera med något tex en kaka, chokladbit, glass eller nått och sen ändå vart skit hngrug när ja slutar klockan 16.

Undrar även om de finns någon god måltidsersättning, den hära nutrilette smakar ju inte gott precis, men den går ju ner.
Undrar om de finns någon egen man kan göra. Älskar min mixer, men vet inte hur ja ska mixa för att få i mig allt ja behöver under dagen.

Tips och råd ?

mikaelj
2009-07-06, 19:41
Kokta ägg! Fantastiskt bra mat.

shut teh face
2009-07-06, 19:43
http://dreamsicle1.files.wordpress.com/2009/01/naturdiet.jpg




Supeeeeergoda! Finns fler smaker än denna bild, vet att det finns en kiwi päron också. Men persika mango är överlägset bäst. Sen är ju alla bars från valfritt märke gott.

edit

Smakerna är: Apple Rhubarb, Raspberry Pomegranate, Mango Peach, Pear Kiwi

Mathce
2009-07-07, 09:25
Finns de någonstans man kan köpa dessa i flerpack billigare.
I affären kostar de liksom 25kronor styck, känns som att de är lite för dyra för en enkel måltidsersättning.

http://dreamsicle1.files.wordpress.com/2009/01/naturdiet.jpg




Supeeeeergoda! Finns fler smaker än denna bild, vet att det finns en kiwi päron också. Men persika mango är överlägset bäst. Sen är ju alla bars från valfritt märke gott.

edit

Smakerna är: Apple Rhubarb, Raspberry Pomegranate, Mango Peach, Pear Kiwi

shut teh face
2009-07-07, 10:15
De finns 3 för 40 på ICA i Sickla

JakeShaft
2009-07-07, 14:13
Jag brukade mixa banan, havregryn, ägg, protein och mjölk och slänga i lite is på morgonen och ha till lunch när jag gick i skolan.