handdator

Visa fullständig version : Får ont av Dips


Griffin
2009-07-05, 21:32
Tja!

När jag ska köra dips så känns allt kanon under själva repsen . sen när jag ska sänka ner mig o avsluta så får jag ont i typ nyckelbena o det ömmar 10sec efter att jag ställt mig på marken. *jorgen*

Nån som känner igen nå liknande eller vet vad jag gör fel?

Mvh Griffe

Griffin
2009-07-05, 21:35
oj la visst tråden i fel forums del. Nån vänlig moderator som kan ordna detta?:smash:

-Englund
2009-07-05, 21:39
har du testet att avsluta på något annat sätt? typ "hoppa" ifrån ställningen, fast med armarna istället för bena

Aljo
2009-07-05, 21:41
Tjena

Jag har exakt samma problem också, så du är inte ensam. Skulle va intressant att veta mer om vad de kan vara för fel. jag har brutit nyckelbenet förut, men bara ena sidan och värken kommer på båda sidorna.

Mvh Aljo

Griffin
2009-07-05, 21:47
Tjena

Jag har exakt samma problem också, så du är inte ensam. Skulle va intressant att veta mer om vad de kan vara för fel. jag har brutit nyckelbenet förut, men bara ena sidan och värken kommer på båda sidorna.

Mvh Aljo

hmm okej.
va jag vet har jag aldrig skadat/brutit nyckelbenet

Nyback
2009-07-05, 22:51
ställer en liten off-topic fråga hära men men, hoppas de går bra.

Tar de i bröst nä ni kör dips?
de ska ju också vara en övning för bröst men för mig så tar de ingeting på bröst?

Onigiri
2009-07-06, 14:28
Nyback, beror på vart du har greppet (långt fram eller bak). Kolla i övningsbanken efter bröstdips och "vanliga" dips.

Jag fick också ont av dips under en period i höger axel i bottenläget. Gjorde så svinont att trycka upp att det kändes som axeln skulle gå av ibland. Nu får jag inte ont av att dippa längre, vet ej varför det var så. gjorde aldrig ont i någon annan övning (tex militärpress).

Martin Löwgren
2009-07-06, 15:50
Mest troligt en irriterad supraspinatus eller ac-led.

Mvh

hhhenke
2009-07-06, 15:53
Jag har exakt samma problem! Ibland sitter smärtan i flera dagar efteråt...
Vad ska man tänka på för att det inte ska göra ont?

vicarious
2009-07-06, 17:42
ställer en liten off-topic fråga hära men men, hoppas de går bra.

Tar de i bröst nä ni kör dips?
de ska ju också vara en övning för bröst men för mig så tar de ingeting på bröst?

Har du greppet lite längre fram så kan du gå djupare vilket leder till att bröstmusklerna kopplas in mer.