handdator

Visa fullständig version : Operera gynekomasti i Halland?


Suffering
2009-07-05, 19:29
Var på sjukhuset 20e maj och hon jag pratade med lät väldigt negativ till att ja skulle få en operation även fast ja har gynekomasti så nu kan dom ***** asen dra åt *******.

Letar nu efter nåt bra ställe i Halland som kan fixa detta extremt jobbiga problem på mig så mitt normala liv kan börja nån gång. Får helt enkelt ta ett lån *gah!*

Tips?

padman
2009-07-06, 08:14
kanske kan du visa några bilder :P ?
har själv haft det lite grann men med nolvadex(tamoxifen) i 1-2 månader så försvann det =)

Heppez
2009-07-06, 12:56
Padman, vart kan man få tag på det ?

tp_88
2009-07-06, 13:32
Padman, vart kan man få tag på det ?
Om du inte kan få det utskrivet så tror jag inte att du kan köpa det på laglig väg, eftersom det är ett receptbelagt läkemedel.

Jag tror inte heller att du ska ha för stora förhoppningar om att det skulle ta bort ditt gyno.

Suffering
2009-07-06, 13:34
Har redan visat bilder här på forumet, så varför ska ja göra de igen när jag vet till 100% att ja har gynekomasti?

nolvadex vad nu de kan inte funka. De krävs operation.

Väldigt dåligt med tips på detta forum dock :(

tp_88
2009-07-06, 13:38
http://www.artisticplasticsurgery.se/extra/pod/

Halmstad, 22-38k för gyno-operation.

Google är din vän.

Suffering
2009-07-06, 13:39
http://www.artisticplasticsurgery.se/extra/pod/

Halmstad, 22-38k för gyno-operation.

Google är din vän.

Tackar! Får väl bli den då.

tp_88
2009-07-06, 13:46
Tackar! Får väl bli den då.
Ett tips kan ju vara att googla namnet och på alla andra tänkbara sätt kolla upp vilka erfarenheter folk har av stället, innan du bestämmer dig. Göteborg, Malmö osv ligger ju ganska nära också, och där borde det finnas ett klart större utbud. Att gå på första bästa ställe, utan att kolla upp det noggrant, kan bli tråkigt i slutänden.

hendrong
2009-07-06, 13:46
Varför ville de ***** asen inte operera dig?

Suffering
2009-07-06, 13:57
Varför ville de ***** asen inte operera dig?

Finns ingen tid säger dom.

Suffering
2009-07-06, 13:57
Ett tips kan ju vara att googla namnet och på alla andra tänkbara sätt kolla upp vilka erfarenheter folk har av stället, innan du bestämmer dig. Göteborg, Malmö osv ligger ju ganska nära också, och där borde det finnas ett klart större utbud. Att gå på första bästa ställe, utan att kolla upp det noggrant, kan bli tråkigt i slutänden.

Jo det är sant faktiskt :)

melchiorsen
2009-07-06, 14:26
Show some pics asap

Suffering
2009-07-06, 14:39
Show some pics asap

Fattar inte varför? Har ju redan undersökt mig så jag vet att ja har de.

Finns gamla bilder på mig nånstans på forumet från när jag vägde 85 eller nåt (väger 77 nu).

Suffering
2009-07-06, 14:45
Hittade tråden ifall du vill se bilderna:

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=126869

joel92
2009-07-06, 15:43
Kan man få gyno helt plöstligt eller födds så?

har hört även att man får sånt om man tar steroider?

Suffering
2009-07-06, 15:47
Kan man få gyno helt plöstligt eller födds så?

har hört även att man får sånt om man tar steroider?

Sker oftast i 12-16 års ålder.
Jag fick min runt 13.

joel92
2009-07-06, 16:19
jag är 17 år just nu och såg bilderna och jag har haft så i ca 2 år är det något som går bort med tiden eller?

Raggis
2009-07-06, 16:53
Be om en second opinion från en annan läkare. Det där skall du inte behöva betala för.

Suffering
2009-07-07, 13:42
jag är 17 år just nu och såg bilderna och jag har haft så i ca 2 år är det något som går bort med tiden eller?

Är de gynekomasti så går de inte bort vad ja vet. Det är förstorade bröstkörtlar vi pratar om. Kan inte bara försvinna upp i rök. Operation som gäller.

Be om en second opinion från en annan läkare. Det där skall du inte behöva betala för.

Jo jag mailade dom och dom sa att ja ska söka till andra städer eftersom dom har så mycket att göra. Ska ta tag i de idag och hoppas på de bästa.

Pontus H
2009-07-08, 23:37
mina ser annorlunda ut, har inte lika stora "tuttar" men mina nipples står typ ut från kroppen 2cm ser helt vrickat fult ut ;/

BobaFett
2009-07-08, 23:52
Var på sjukhuset 20e maj och hon jag pratade med lät väldigt negativ till att ja skulle få en operation även fast ja har gynekomasti så nu kan dom ***** asen dra åt *******.

Letar nu efter nåt bra ställe i Halland som kan fixa detta extremt jobbiga problem på mig så mitt normala liv kan börja nån gång. Får helt enkelt ta ett lån *gah!*

Tips?

Gå dit igen och använd din övertalningsförmåga lite bättre. Tala om hur dåligt du mår över detta, överdriv, gråt, ljug. Vaffan du ska inte behöva gå omkring med gynekomasti om du mår dåligt av det. Gå till en annan läkare.

tlof
2009-07-09, 10:05
Inte kanske så tydligen exempel på problemet men iaf stor skillnad för mig med övervikt eller inte. Aldrig brytt mig om det och tänkte inte på det förräns en läkare fråga mig "blir du retad för att du har bröst?". Då var jag kanske 12 och undrade mest va fan han snackade om.

Skulle jag få så hade jag önska att min muskelfästen satt annorlunda men sånt är livet.

Lagt upp bilder här:
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=133473

Rockhard
2009-07-09, 17:36
Gå dit igen och använd din övertalningsförmåga lite bättre. Tala om hur dåligt du mår över detta, överdriv, gråt, ljug. Vaffan du ska inte behöva gå omkring med gynekomasti om du mår dåligt av det. Gå till en annan läkare.

För att det inte är ett medicinsk ingrepp utan kosmetiskt. All plastikkirurgi görs väl för att personen mår dåligt över en viss kroppsdel. Allmänna sjukvården har inte såna pengar.

joel92
2009-07-09, 18:53
Jag fattar faktiskt fortfarande inte vad gyno är?
är det då när bröstvårtorna sticker ut lite för mycket?

Raggis
2009-07-09, 20:09
För att det inte är ett medicinsk ingrepp utan kosmetiskt. All plastikkirurgi görs väl för att personen mår dåligt över en viss kroppsdel. Allmänna sjukvården har inte såna pengar.

Bara att säga att det gör ont.

BigBaby
2009-07-09, 20:50
Jag fattar faktiskt fortfarande inte vad gyno är?
är det då när bröstvårtorna sticker ut lite för mycket?

http://sv.wikipedia.org/wiki/Gynekomasti

Rockhard
2009-07-09, 20:55
Bara att säga att det gör ont.

Bra, använd skattepengar till onödiga operationer.

Raggis
2009-07-09, 21:22
Bra, använd skattepengar till onödiga operationer.

På vilket sätt är det onödigt? Ingen väljer att dra på sig gynekomasti. Män skall inte ha kvinnobröst. Punkt.

young_george
2009-07-09, 21:25
På vilket sätt är det onödigt? Ingen väljer att dra på sig gynekomasti. Män skall inte ha kvinnobröst. Punkt.

Hur skiljer sig detta från andra skönhetsoperationer?

Jag får inte mina elefantöron opererade gratis. Nu gillade jag iofs mina Will Smith-kopior, men principen är detsamma. Eller?

Raggis
2009-07-09, 21:29
Hur skiljer sig detta från andra skönhetsoperationer?

Jag får inte mina elefantöron opererade gratis. Nu gillade jag iofs mina Will Smith-kopior, men principen är detsamma. Eller?

Finns det någon diagnos för elefantöron?

young_george
2009-07-09, 21:40
Finns det någon diagnos för elefantöron?

Ska staten bekosta skönhetsoperationer för att det har ett medicinskt namn?

Aimbert
2009-07-09, 21:42
Hur skiljer sig detta från andra skönhetsoperationer?

Jag får inte mina elefantöron opererade gratis. Nu gillade jag iofs mina Will Smith-kopior, men principen är detsamma. Eller?

Saker som anses vara väldigt missprydande opereras gratis. Gyno, kraftigt utstående öron osv.

Raggis
2009-07-09, 21:45
Ska staten bekosta skönhetsoperationer för att det har ett medicinskt namn?

Delvis. Dessutom ökar risken att drabbas av bröstcancer. Visserligen är det ovanligt hos män, men varför inte arbeta preventivt.

Dessutom beviljar landstinget skönhetsoperationer till de som har en tydlig missbildning.

young_george
2009-07-09, 21:49
Vill bara poängtera att jag inte är emot att bekosta såna här operationer. Misstänker att personen kan bli mer kreativ i samhället om det påverkar självkänslan positivt och därmed betala sig i längden för staten.

Men kan även se argumentet emot. Svår fråga

ffl10
2009-07-10, 17:18
har oxå typ såna "manboobs" men jag tror nog det är vanligt vid min ålder (16 år) och min vikt som är 114kg? min bror vägde 115 kg och hade oxå manboobs men väger idag 90kg och de är borta..och vi är rätt lika så jag tror de beror på min övervikt..men de börjar gå bort :)

Suffering
2009-07-10, 18:01
har oxå typ såna "manboobs" men jag tror nog det är vanligt vid min ålder (16 år) och min vikt som är 114kg? min bror vägde 115 kg och hade oxå manboobs men väger idag 90kg och de är borta..och vi är rätt lika så jag tror de beror på min övervikt..men de börjar gå bort :)

Skillnad på manboobs och gynekomasti.
Gynekomasti är ett fet som man måste operare bort, manboobs är fett.

Önskar ja bara hade manboobs.

Suffering
2009-07-10, 18:03
Gå dit igen och använd din övertalningsförmåga lite bättre. Tala om hur dåligt du mår över detta, överdriv, gråt, ljug. Vaffan du ska inte behöva gå omkring med gynekomasti om du mår dåligt av det. Gå till en annan läkare.

Fick detta av dom för några dagar sedan när ja frågade hur de gick för dom:

Hej, tycker att du ska ringa vårdgarantiservice i första hand. Du har rätt att söka andra sjukhus om vi inte kan hålla vårdgarantin och det har vi inte kunnat göra i ditt fall och vi kommer inte att kunna erbjuda tid inom den närmsta framtiden.
Jag kan inte se att din läkare fått besked av överläkaren ännu så ring ********** så hjälper de dig.

ffl10
2009-07-10, 18:16
Skillnad på manboobs och gynekomasti.
Gynekomasti är ett fet som man måste operare bort, manboobs är fett.

Önskar ja bara hade manboobs.

ah kollade på bilder just nu och såg det är typ som en knöl? iaf det ser inte bra ut..hoppas du får operera bort de..lycka till mannen;):)

Suffering
2009-07-10, 18:46
ah kollade på bilder just nu och såg det är typ som en knöl? iaf det ser inte bra ut..hoppas du får operera bort de..lycka till mannen;):)

Ja precis, det är nån sorts knöl.

Tack som fan! :)

magnusasb
2009-07-10, 23:59
Kan man få gyno helt plöstligt eller födds så?

har hört även att man får sånt om man tar steroider?

Brukar väl oftast uppstå i tonåren. För många går det över när man blir några år äldre - men för andra sitter det kvar hela livet om ingen operation/behandling görs.

Angående steroider så har det med östrogenet att göra, det gör att vissa, inte alla folk som tar steroider utan medel som dämpar/stoppar ög. får så kallade "bitch tits". Kort förklarat.

Suffering
2009-07-15, 10:25
Idag ringde sjukvårdsgarantin till mig.

Det första dom sa var "Kungsbacka opererar dig om 2 veckor".
Va? VA? var min reaktion.

När vi la på bröt ja ihop totalt. 10 års lidanda är snart över.

Degpekka
2009-07-15, 10:47
Grattis! Skönt för dig ju! :)

Suffering
2009-07-15, 11:09
Grattis! Skönt för dig ju! :)

Tack som fan! Känns helt underbart :)

Alone_in_the_dark
2009-07-15, 11:33
Tack som fan! Känns helt underbart :)

Vänta tills efter:thumbup:

I en amerikansk undersökning var det mer än 80% av männen som bytte ut sin garderob till mindre storlekar speciellt på skjortor och t-shirt (nä har ingen källanvisning såg detta på Discovery:D), själv gjorde jag det också, kastade ut alla för stora skjortor och t-shirts.
Självkänslan är 10 ggr bättre.

Lycka till

Azt3k3n
2009-07-15, 11:52
Grattis och hoppas allt blir bra :)

Suffering
2009-07-15, 18:58
Vänta tills efter:thumbup:

I en amerikansk undersökning var det mer än 80% av männen som bytte ut sin garderob till mindre storlekar speciellt på skjortor och t-shirt (nä har ingen källanvisning såg detta på Discovery:D), själv gjorde jag det också, kastade ut alla för stora skjortor och t-shirts.
Självkänslan är 10 ggr bättre.

Lycka till

Har redan sålt 85% av min garderob. Hade bara XL grejer innan och använder nu M. :)

Men de kommer bli att köpa ännu mer och mindre grejer efter operationen.

Suffering
2009-07-15, 18:59
Grattis och hoppas allt blir bra :)

Tackar! :)

Halldin
2009-07-15, 19:55
Vilket sjukhus var det som nekade dig från början?

Suffering
2009-07-15, 21:30
Vilket sjukhus var det som nekade dig från början?

Halmstad va de.
Dom nekade inte, dom hade bara inte tid på väldigt länge.

Halldin
2009-07-16, 15:03
Har själv kollat upp det där, läkaren tyckte det var gyno och det blev remiss till kirurg på Varbergs sjukhus som dock sa att det inte var det.

Hur mycket vågar man lita på privata kirurger och dyl? Där handlar det ju om att tjäna ordentligt med pengar, gör dom något sånt ingrepp även om det inte finns anledning för det?

Suffering
2009-07-16, 19:34
Har själv kollat upp det där, läkaren tyckte det var gyno och det blev remiss till kirurg på Varbergs sjukhus som dock sa att det inte var det.

Hur mycket vågar man lita på privata kirurger och dyl? Där handlar det ju om att tjäna ordentligt med pengar, gör dom något sånt ingrepp även om det inte finns anledning för det?

Men om du inte har de så är de ju bara fett. Alltså gå ner i vikt eller fettsugning.

För mig sa dom här i Halmstad att ja hade de, och operationen är redan inbokad. Det enda ja ska göra innan är att träffa dom i Kungsbacka och ha ett samtal om narkos och sånt (resorna betalar dom) :)

Suffering
2009-10-09, 13:25
Jaha då var min operation avklarad :)

Visade sig att de räckte med fettsugning och dom fick ut en del del. Närmare bestämt 0.425 liter (425 ml).

Gjorde den i Onsdags så hittills kan ja inte se resultatet eftersom det är svullet men de är iaf betydligt mindre än innan :)

Mental
2009-10-09, 13:42
Jaha då var min operation avklarad :)

Visade sig att de räckte med fettsugning och dom fick ut en del del. Närmare bestämt 0.425 liter (425 ml).

Gjorde den i Onsdags så hittills kan ja inte se resultatet eftersom det är svullet men de är iaf betydligt mindre än innan :)

Då var det pseudo med andra ord? Ingen tillväxt av körtelvävnad, utan bara ogynnsam fettinlagring

Raggis
2009-10-09, 14:13
Jaha då var min operation avklarad :)

Visade sig att de räckte med fettsugning och dom fick ut en del del. Närmare bestämt 0.425 liter (425 ml).

Gjorde den i Onsdags så hittills kan ja inte se resultatet eftersom det är svullet men de är iaf betydligt mindre än innan :)

Grattis! :)

NiklasAlm
2009-10-09, 17:50
Om ens skattepengar ska gå till lungcancer för dem som röker och det tycker jag, så tycker jag faktiskt att det ska gå till dem som har ett sånt här problem också.
Grattis till operationen hoppas du är mer nöjd med dig själv nu.

Suffering
2009-10-09, 21:09
Tack ska ni ha!

Ja hittills mår jag sjukt mycket bättre än vad ja gjorde innan. Får se hur de ser ut om nån månad :)
Ska faktiskt ta bort stygnen redan på onsdag. Väldigt snabbt tycker jag men så är de visst.

Salus
2009-10-09, 22:21
Skönt att höra att du mår bättre!

Ett varningens finger dock, du har en genuppsättning som gör att du lätt lagrar fett i vävnaden i bröstregionen. Så passa dig för att gå upp i vikt, risken är att du får samma problem igen isf.

Suffering
2009-10-10, 14:10
Skönt att höra att du mår bättre!

Ett varningens finger dock, du har en genuppsättning som gör att du lätt lagrar fett i vävnaden i bröstregionen. Så passa dig för att gå upp i vikt, risken är att du får samma problem igen isf.

Jepp det har du rätt i.
Men ja ska hålla mig i skinnet. Lovat mig själv att aldrig kommer över 80kg igen och de ska inte va några problem.

just me
2009-10-10, 14:56
Grattis... Förstår att det är skönt nu efteråt... Själv håller jag på att gå ner i vikt för att få en likadan operation... ca 4 kilo kvar att gå ner nu...

Salus
2009-10-10, 14:57
Jepp det har du rätt i.
Men ja ska hålla mig i skinnet. Lovat mig själv att aldrig kommer över 80kg igen och de ska inte va några problem.

That's the spirit!

Det fixar du lätt :)