handdator

Visa fullständig version : Sidechest

Svedbergx2
2009-07-05, 19:15
Aldrig övat posering eller något med hjälp. Bara tittat på filmer och studerat Pro BB's. Är detta bra posering i Sidechest?

Och nej jag har inte tränat armar detta pass... tränade axlar :)

Baboom
2009-07-05, 19:20
Jörgen är nog den som kan svara bäst.

Men jag tycker att du ska vrida upp dig mer, så att du ser bredare ut. Trycka till magens sida, så sido musklerna kommer fram.

Sen ska man ju visa benen också ;)

Bjuder på en av min egen sidechest. Kanske inte perfekt, men längre har jag inte kommit med min poserings träning. Jag glömde bla att spänna arslet här..

http://blogs.fairing.se/media/users/andreaz1/Dieten/april/sifechesst.jpg

Svedbergx2
2009-07-05, 19:22
tack för så snabbt svar! som t.ex så på bilden ja lade upp så skall jag vrida fram mer av högerbröst och samtidigt flexa magens sidomuskler mera ? :)

Baboom
2009-07-05, 19:33
tack för så snabbt svar! som t.ex så på bilden ja lade upp så skall jag vrida fram mer av högerbröst och samtidigt flexa magens sidomuskler mera ? :)

Det är alltså vad jag tycker. Men nu ser du rätt smal ut på bilden. Vrider du överkroppen och pressar fram den bortre tutten så kommer du se bredare ut. Helt klart.

Sen spänner inte alla sidomusklerna, utan istället bröstar upp sig. Jag föredrar det sättet jag gör på, då jag tycker det är snyggare.

Svedbergx2
2009-07-05, 19:36
Jag tycker att du ser hel bra ut på din bild. Skall öva på att få till sån poserings teknik. Dock är jag lite bulkig nu och kommer bli det ännu mera framöver. Men jag skall öva posering endå, dock blir det svårt att se ifall sidomusklerna kommer fram något när man har valspek ivägen..

Baboom
2009-07-05, 19:48
Jag tycker att du ser hel bra ut på din bild. Skall öva på att få till sån poserings teknik. Dock är jag lite bulkig nu och kommer bli det ännu mera framöver. Men jag skall öva posering endå, dock blir det svårt att se ifall sidomusklerna kommer fram något när man har valspek ivägen..

Ja späck brukar jag också ha. Brukar göra allt jag kan för att få bort det till tävling *flex*

Wirfelt
2009-07-06, 18:50
Håller med Baboom! Tycker posen på den bilden är ganska opti faktiskt!

Bra tryck för övrigt Svedberg!

Jorgen
2009-07-06, 19:18

Såhär vill jag se en sidechest slagen:

http://www.bodybuildingpro.com/davepulcinella/side-chest-dave-p.jpg

Bakre axeln trycker fram bröstet, främre armen spänd, vaden visas, bra häng i hamstrings.

Man ser tjockleken i muskulaturen. :thumbup:

Svedbergx2
2009-07-06, 20:44
Tack för komplimangen Wirfelt.

Jorgen, Jag skall börja öva mera framför min spegel :)

BobaFett
2009-07-10, 23:07

Men jag tycker att du ska vrida upp dig mer, så att du ser bredare ut. Trycka till magens sida, så sido musklerna kommer fram.

Sen ska man ju visa benen också ;)

Bjuder på en av min egen sidechest. Kanske inte perfekt, men längre har jag inte kommit med min poserings träning. Jag glömde bla att spänna arslet här..

http://blogs.fairing.se/media/users/andreaz1/Dieten/april/sifechesst.jpg

Jag tycker inte att du ska puta ut arslet så där mycket :D Annars grymt, grym form.