handdator

Visa fullständig version : Hjälp morsan med dieten


Martinl
2009-07-05, 17:05
Har dietat bort en hel del kilon för ett tag sedan. Med anledning av detta frågade morsan om hur jag gjorde eftersom hon är överviktig och försökt gå ned i vikt tidigare och hon vart väl lite nyfiken över hur jag gjorde. Tänkte själv bara ta reda på hennes ungefärliga kaloriförbrukning och sedan får hon käka normal mat som då blir mindre än förbrukningen helt enkelt. + lite fysiska aktiviteter då såklart.
Men när man äntligen då fått förtroende att hjälpa henne med denna sak som man vart på henne en del om genom årens lopp blir man ju tvungen att höra med alla kunniga här på kollo om tips på hur man kan gå till väga? Förutom det jag själv nämde här ovan. Vill ju inte sumpa chansen nu. Hon är drygt 60 år.

Mr.Sarkastisk
2009-07-05, 17:53
Deffguiden. http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881

Tolkia
2009-07-05, 18:34
Jag vill poängtera lite extra att det är viktigt för en bantare i hennes ålder att röra på sig, detta med tanke på osteoporos och andra åldersförändringar. Det måste inte vara monsterträning, promenader räcker långt (om hon inte redan nu är Krutkärringen med stort K, då lär högre intensitet både behövas och önskas).