handdator

Visa fullständig version : Hur äter ni efter utförd deff


Ventor
2009-07-05, 14:31
Vad gör ni efter att ni har nått ert mål i er diet/deff, liten nyfiken på detta.

WorkOutBuddy
2009-07-05, 18:13
Det beror väl på vad man är ute efter.

*Skiter i att tänka på maten och äter som man vill, tränar som man vill.

*Man är nöjd med resultaten och ligger på kcal balans (så gott det går)

*Börjar bulka och äta mer än vad man gjorde under deffen

JohnRick
2009-07-06, 10:24
Som tidigare, men något mer.

tigerofsweden
2009-07-06, 11:25
Om man vill behålla den formen man slitit så hårt för att nå så bör man ta det rätt lugnt och öka matintaget långsamt. Har själv alltid börjat äta för mycket och poff så är man tillbaka där man var innan deffen startade.

Alltidxx
2009-07-06, 11:43
Om man vill behålla den formen man slitit så hårt för att nå så bör man ta det rätt lugnt och öka matintaget långsamt. Har själv alltid börjat äta för mycket och poff så är man tillbaka där man var innan deffen startade.Räkna in mig i allt du skrev ovan.

kalajset
2009-07-06, 12:50
Mm, det är väldigt lätt att det rinner iväg för snabbt i början. "Nu ska jag bygga långsamt" tänker man, och så går man upp ett kilo i veckan ett tag utan ansträngning. Ett gott råd till de som ej ännu hunnit uppleva detta själva, (och det är inte så mycket att uppleva kan jag lova), är att helt enkelt försöka äta som ni gjorde under deffen, men lite större portioner/lägga till något mindre mål. Visst är det lockande att plötsligt "kunna" smaka/äta ordentligt av alla de godsaker man undvek under deff, men isåfall bör det verkligen göras med måtta. Skillnaden mellan att deffa, och gå upp i en lite mer "lagom" takt, (ca ett kg verklig massa i månaden), behöver oftast inte vara mer än någon portion fil och flingor på kvällen om man ej åt något då förut, samt lite extra stora portioner vanlig mat på träningsdagarna jämfört med deffen.

Är man inte hyffsat tömd i glykogendepåerna kommer man nämligen inte att kunna dra särskild nytta av de där fyra, fem snabba kilona man gick upp första månaden efter deff, det är helt säkert. Istället har man lagt på sig onödigt med fett, och kommer få en längre deff nästa gång framför sig, helt i onödan.