handdator

Visa fullständig version : Vitargo under deff?


Troikha
2009-07-05, 13:05
Fick veta att jag har lite för lite kolhydrater i mitt deffschema, äter i nuläget 130g kolhydrater varje dag (och 95g fett och 250g protein, +16g EAA, 10g glutamin och 4g BCAA). Tänkte byta ut mellanmjölk mot lättmjölk och istället käka 50g Vitargo efter träning - är det en god tanke eller vad tycker ni att jag ska göra gällande Vitargo samt fördelningen av kolhydrater/protein och fett.

Ännu en fråga - vilket olja är godast att steka ägg i?

Ostknäcket
2009-07-05, 13:08
Man behöver inte ha några kolhydrater alls i sitt deffschema om man inte vill. Och att äta näringslösa sådana som Vitargo är kanske inte det bästa iheller. Försök bara att lägga en stor del av dom kolhydrater du äter efter träning så går det nog bra.

Sniggel
2009-07-05, 13:54
130 är väl inte "för lite". Varför tror du att det är för lite? Om du själv känner att du presterar dåligt på det kan jag förstå om du vill höja. Men om någon berättat för dig att det är för lite vill jag veta varför?

Blandol
2009-07-05, 16:47
Är det inte lite mycket protein ? Om du väger ca 80 kg är det över 3 x kroppsvikten i protein, vill du ligga på samma kcal med mer kolhydrater skulle jag ha bytit ut en del av proteinet mot kolhydrater.

C.E.J.
2009-07-05, 18:29
Ännu en fråga - vilket olja är godast att steka ägg i?

Det är nog föga sannolikt att nån här på brädan skulle ha samma smakpreferenser som dig, så det är bara till att prova själv.

Eddie Vedder
2009-07-05, 18:39
Det är nog föga sannolikt att nån här på brädan skulle ha samma smakpreferenser som dig, så det är bara till att prova själv.

Men snälla nån, han undrar ju vad andra tycker bara. Det är väl knappast första gången någon undrar över vad som smakar gott på forumet?

Bara för att svaret inte behöver stämma överens med Troikhas egna preferenser i slutändan är ju knappast frågan obefogad.

Troikha: Jag tycker du skall steka i smör. Angående din Vitargofråga tycker jag det låter konstigt. Det finns väl inget minimumbehov av kolhydrater vid en deff? Och att då välja helt näringsbefriat och svindyrt pulver känns ännu konstigare tycker jag. Vill du absolut äta mer kolhydrater så är ju havregryn, potatis, bröd o.s.v. gott.

Men lågt kolhydratintag finns ju ingen nackdel med i sig vad jag kan se.