handdator

Visa fullständig version : Kreatin inför lumpen


NeYa
2009-07-05, 11:36
Jag skall in på amf 1 på berga den 3e augusti och jag undrar om det skulle vara nån fördel att börja ta kreatin eller om det bara skulle vara dåligt eftersom man går upp i vikt.
om det skulle vara en fördel vilket kreatin skulle ni då rekommendera?:smash:

Nordenator
2009-07-05, 11:43
Jag skall in på amf 1 på berga den 3e augusti och jag undrar om det skulle vara nån fördel att börja ta kreatin eller om det bara skulle vara dåligt eftersom man går upp i vikt.
om det skulle vara en fördel vilket kreatin skulle ni då rekommendera?:smash:

Har du läst igenom sticky:n (http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=105194)?

Där bör du hitta svar på det mesta om kreatin. Så gott som jag vet är väl egentligen lumpen inte speciellt mycket riktad åt träning rörande styrka, utan mer kondition. Jag vet inte om du kommer ha någon enorm nytta av kreatin där. Men jag hoppade mönstringen/lumpen, så någon annan kanske har bättre input.

Snorre Snabel
2009-07-05, 11:44
Kul att du ska till berga! Strunta i kreatinet och ut och löp och marschträna. Marschträna med packning 50 min marsch/vila 10 min, 5 km per timme. Är du någolunda fit har du inget att oroa dig för, det är ganska bra uppbyggnadsträning under gsun. Är du rastlös och vill förbereda dig kan du göra BRAK. Är du van att löpträna kan du börja jogga på mjukt underlag med packning. Efter uppbyggnadsträningen kommer ni att springa stridshinderbana ca 4 km med ca 25 kilos utrustning. Men det är bara skönt.

NeYa
2009-07-05, 11:52
yeah =) så konditionen är viktigare än styrkan då, har spelat fotboll hela mitt liv så konditionen finns där =)
låg du där också eller?

Snorre Snabel
2009-07-05, 12:17
Ja kondition och uthållighet, framför allt pannben, före explosiv styrka. Jag gjorde min vpl. utb. där för att sedan jobba där för några år sen.

-Englund
2009-07-05, 21:49
vad har/hade ni 2 pojkar för placeringar där?:)

Har du inte marschtränat något ännu? Ska du inte in på underhåll eller dylikt så kmr du förmodligen inte att klara dig länge om du inte har tränat marsch! Bara å köra på.
kreatinet tror jag inte du kmr ha användning av, du kmr nog inte få tillfälle att inta det, och när du väl har chansen har du nog bättre saker för dig