handdator

Visa fullständig version : Federer-Roddick Wimbledon Final


otherside
2009-07-05, 10:00
kl 15.00 på tv4 för den inntresserade-
Federer tar tillbaka 1a platsen på rankingen från NAdal samt slår Sampras rekord på 14gslams vin vinst.

Federer har spelat sjukt bra i veckan, alltid en njutning att skåda honom:hbang:

tp_88
2009-07-05, 10:15
Tror väl också att Federer vinner, men håller stenhårt på Roddick!

Blir kul att se hur som helst.

Spene
2009-07-05, 11:26
Hoppades på Federer - Murray, men nu får vi se Federer bli historisk hyfsat enkelt istället (tror jag).

otherside
2009-07-05, 11:31
Hoppades på Federer - Murray, men nu får vi se Federer bli historisk hyfsat enkelt istället (tror jag).

jag hoppades på Federer-Roddick av den anledningen:)
Federer passar roddick väldigt dåligt, han är så sjukt duktig på att läsa roddicks serv och blockar tillbaka dem om han får racketen på bollen.
Blir det spel om bollen finns det inte en detalj Roddick gör bättre än Fed.

burre
2009-07-05, 15:37
Men OMG. Varför släppte Roddick andra *cry*. Hoppas han inte tar det allt för hårt.

Federer är inte sitt vanliga jag.

otherside
2009-07-05, 15:42
Men OMG. Varför släppte Roddick andra *cry*. Hoppas han inte tar det allt för hårt.

Federer är inte sitt vanliga jag.

Fed ser precis ut som i början av Del potro och Haas matcherna i Franska, nervös och spänd, hoppas det lossnar så vi får se bra tennis

burre
2009-07-05, 18:31
Faaaaaaaaaaaan. Aja man hade det på känn när 5e började dra ut på gemen. Gj Fed.

tp_88
2009-07-05, 18:34
Fan så förbannat jävla surt.

Nästan samma passiva slice-spel som Murray i semin, det rimmar illa när man gnäller på att andra inte spelar publikvänlig tennis, imo.

Rockhard
2009-07-05, 18:43
Grästennis är ganska trist imo.

Karvig
2009-07-05, 18:51
Trist att se på men fascinerande att de lyckades hålla igång så länge.

Ignatius72
2009-07-05, 19:12
Sällsynt tråkig match (ändå missar man inte en boll:D) Federer spelade till synes långt under sin kapacitet.

thompaboy
2009-07-05, 20:39
Säger en hel del om hur bra Federer är när han lyckas vinna trots att han bitivs anses spela "dåligt". Även om jag bara är en lekman inom tennisen så tycker jag inte man ska förringa Roddicks insats och säga att Federer "kunde ha spelat bättre" utan det kändes emellanåt som att Roddick gjorde Federer sämre eftersom han styrde ganska bra.

Frantic
2009-07-05, 20:50
Säger en hel del om hur bra Federer är när han lyckas vinna trots att han bitivs anses spela "dåligt". Även om jag bara är en lekman inom tennisen så tycker jag inte man ska förringa Roddicks insats och säga att Federer "kunde ha spelat bättre" utan det kändes emellanåt som att Roddick gjorde Federer sämre eftersom han styrde ganska bra.


Absolut. Roddick hade en grym backhand och Federer kämpade med returerna men han gjorde även många misstag som han normalt sett inte gör.

Skoj att Federer vann.