handdator

Visa fullständig version : "Tyvärr vi har stängt"


Inge Enveten
2009-07-04, 10:33
Bara jag som mötts av en sån här text vid gymmets entre? Börjar bli riktigt jobbigt nu, tror det är tredje gången på ett halvår och det är 3 gånger för mycket.

Händer detta bara där jag tränar? Ska man behöva köpa ett årskort och lovas vissa öppetider för att sedan gå till sitt gym och se att där är stängt? Som ungdom är det ändå inga större problem jag har inget jobb eller andra superstora ansvar men om man tränar seriöst så väljer man att planera sitt liv runt träningen och då blir det skit om gymmet har stängt en viss dag utan varning

NKC
2009-07-04, 10:37
Vet du varför det var stängt?

Utan speciell anledning och utan väldigt tydlig förvarning så är det självklart totalt värdelöst.

Inge Enveten
2009-07-04, 10:38
Vet du varför det var stängt?

Utan speciell anledning och utan väldigt tydlig förvarning så är det självklart totalt värdelöst.

Inte en aning varför det var stängt det stod inget om det på lappen.

tsp
2009-07-04, 10:48
Mitt gym har "sommarstängt" i 5 eller 6 veckor. Vad fan är det liksom? Är ju på sommaren man har mest fritid att lägga på träning och man vill ju vara pumpad på stranden. haha

JMRA
2009-07-04, 10:49
Där min sambos mor tränar har de stängt under hela sommaren, ändå drar de månadskostnad via autogiro under den tiden *screwy*

NKC
2009-07-04, 10:54
Inte en aning varför det var stängt det stod inget om det på lappen.

Låter riktigt dåligt faktiskt.

saab900
2009-07-04, 11:26
... men om man tränar seriöst så väljer man att planera sitt liv runt träningen och då blir det skit om gymmet har stängt en viss dag utan varning

Är man så "seriös" tränar man på ett gym där man kommer in dygnet runt med kort.

Lallle
2009-07-04, 11:27
På mitt gym är det också "stängt", dock behöver man bara dra sitt kort så kommer man in. Perfekt.

Mental
2009-07-04, 11:32
Är man så "seriös" tränar man på ett gym där man kommer in dygnet runt med kort.

Så om man saknar ett sådant gym på orten så kan man aldrig träna seriöst?

Rockhard
2009-07-04, 11:35
Så om man saknar ett sådant gym på orten så kan man aldrig träna seriöst?

Exakt, man får helt enkelt ta sin saab 900 och bege sig till annan ort.

Stoltz
2009-07-04, 11:42
Så om man saknar ett sådant gym på orten så kan man aldrig träna seriöst?

Om man inte har tillgång till ett 24/7 gym som injicerar ett medel som ger dig tre års baskondis rakt in i blodomloppet samt 13 cm+ på vaderna så kommer man aldrig bli stor i den här businessen.

Fråga Pirre.

Caveman_91
2009-07-04, 11:43
jag skulle byta gym, jag vill kunna träna dygnet runt, inga "öppetider". Speciellt om de stänger hux flux för att de känner för det.

Lellan
2009-07-04, 11:43
Där jag tränar har de två gym i samma kedja, och växlar veckovis i 3 olika perioder och turas om vad gäller öppettider och pass. Ja, det är lika krångligt som det låter, inte en chans att man kan memorera när stället som är närmast har öppet resp stängt.

Idag har de såklart stängt, eftersom jag kan träna idag. :smash:

Det är ju när man är ledig man kan träna - inte när man jobbar, jag fattar nada av det här semsterstängningarna, elakingar är vad de är..

Mr.Sarkastisk
2009-07-04, 11:46
Jag har alltid med kofoten till gymmet för säkerhets skull.

Andy.da.wohoo
2009-07-04, 12:13
Ska vi snacka tråkiga öppettider kan ni ju få se vilka tider gymmet jag tränar på har öppet.

http://img31.imageshack.us/img31/7356/ilska.jpg

Har man över en mil till gymmet och bara moped som färdsätt så blir det sjukt drygt med de öppettiderna efter ett tag.

Roosen
2009-07-04, 12:16
Ska vi snacka tråkiga öppettider kan ni ju få se vilka tider gymmet jag tränar på har öppet.

http://img31.imageshack.us/img31/7356/ilska.jpg

Har man över en mil till gymmet och bara moped som färdsätt så blir det sjukt drygt med de öppettiderna efter ett tag.

vilka jävla skittider.

Rockhard
2009-07-04, 12:18
vilka jävla skittider.

Det är väl jättebra tider? Förutom att lördag var helstängt i juli.

Andy.da.wohoo
2009-07-04, 12:19
vilka jävla skittider.

Minst sagt. De blir inte så mycket bättre på övriga året heller, håller öppet från 16:00 istället på vardagarna bara och från 15:00 på söndagar.

joriice
2009-07-04, 12:26
Låter dåligt, som en ursäkt för dem att dra till stranden eller nåt.

thomast
2009-07-04, 12:30
Det är väl jättebra tider? Förutom att lördag var helstängt i juli.

För de som tränar längre pass (uppåt 3 timmar) går flera av tiderna bort. För de som tränar kortare, säg runt lunch saknas all möjlighet till träning. För de som vill träna direkt efter jobbet saknas också möjlighet om man inte slutar runt 17-tiden och har lite resväg. Det finns inget mer irriterande än att "sitta av tid" och vänta på att lokalen öppnar när man har någon som sitter hemma och väntar.

"Gymmen" jag tränar på har öppet 05-24 och 10-väldigt sent (har ingen aning men kommer troligtvis aldrig behöva träna så sent) och jag är väldigt nöjd med det.

Andy.da.wohoo: Vilket gym är det?

ceejay
2009-07-04, 12:33
Ska vi snacka tråkiga öppettider kan ni ju få se vilka tider gymmet jag tränar på har öppet.

bild

Har man över en mil till gymmet och bara moped som färdsätt så blir det sjukt drygt med de öppettiderna efter ett tag.

seriöst :D

Andy.da.wohoo
2009-07-04, 12:34
För de som tränar längre pass (uppåt 3 timmar) går flera av tiderna bort. För de som tränar kortare, säg runt lunch saknas all möjlighet till träning. För de som vill träna direkt efter jobbet saknas också möjlighet om man inte slutar runt 17-tiden och har lite resväg. Det finns inget mer irriterande än att "sitta av tid" och vänta på att lokalen öppnar när man har någon som sitter hemma och väntar.

"Gymmen" jag tränar på har öppet 05-24 och 10-väldigt sent (har ingen aning men kommer troligtvis aldrig behöva träna så sent) och jag är väldigt nöjd med det.

Andy.da.wohoo: Vilket gym är det?

Laholms Hälsocenter heter det. Gymmet är hur bra som helst i övrigt,(det duger iallafall) men just när det gäller öppettider så får jag panik.

Rockhard
2009-07-04, 12:36
Laholms Hälsocenter heter det. Gymmet är hur bra som helst i övrigt,(det duger iallafall) men just när det gäller öppettider så får jag panik.

Varför passar inte tiderna då? Du skrev att du åker moppe till gymmet så därför passar inte tiderna dig. Men det har väl faktiskt inget med saken att göra?

saab900
2009-07-04, 12:36
Så om man saknar ett sådant gym på orten så kan man aldrig träna seriöst?

Det kanske inte framgick, men jag ifrågasätter att man måste planera in resten av livet runt gymet för att träna seriöst.

Rockhard
2009-07-04, 12:38
Det kanske inte framgick, men jag ifrågasätter att man måste planera in resten av livet runt gymet för att träna seriöst.

Om gymmet har öppettider som kräver att man planerar sitt liv efter dom för att kunna träna alls, måste man givetvis göra det för att kunna träna seriöst.

Tabbe
2009-07-04, 12:39
Är man så "seriös" tränar man på ett gym där man kommer in dygnet runt med kort.

Sånt gym har jag letat jätte länge efter, vet du något i norrort?

mini
2009-07-04, 12:42
Hur mycket betalar ni för era gymkort, ni som drabbas av förkortade öppettider?

Andy.da.wohoo
2009-07-04, 12:47
Varför passar inte tiderna då? Du skrev att du åker moppe till gymmet så därför passar inte tiderna dig. Men det har väl faktiskt inget med saken att göra?

Vad jag föredrar så vill jag ha passet gjort relativt tidigt på dagen så jag kan göra annat som t ex umgås med vänner på eftermiddagen/kvällen. Alltså hade jag gärna tränat vid 13:00 på dagarna, för att jag lyckas undvika den värsta solen som är vid 12:00-14:00 och sedan kunna dra till stranden eller en sjö och bada eller bara helt enkelt umgås med någon.

EDIT: 250kr/månad eller 650kr för 3 månader ungefär mini.

Rockhard
2009-07-04, 12:48
Hur mycket betalar ni för era gymkort, ni som drabbas av förkortade öppettider?

400, det är egentligen bara helgen som är förkortade tider och jag drabbas bara om jag skulle varit ute och festat på fredagen för lördag stänger 12.

Onigiri
2009-07-04, 12:51
Det suger att träna på semestertider :( Är likadant här. stängt från fre-sön. Öppet 9-12.30 och 16.30-19.30 mån-tors

thomast
2009-07-04, 12:58
Laholms Hälsocenter heter det. Gymmet är hur bra som helst i övrigt,(det duger iallafall) men just när det gäller öppettider så får jag panik.

Jag hade liknande öppettider på Friskis och Svettis i Åkersberga för runt tre år sedan. Under sommaren jobbade jag som personlig assistent och jobbade ofta 10-timmars pass 8-18, snittade runt 40-60h i veckan. Helgerna var det nästan stängt hela dagen. Ofta när jag slutade stängde de kl 19.00 och all möjlighet till styrketräning var som bortblåst, det var en hemsk sommar! Jag snittade nog på ett pass i veckan under den här tiden Min styrkeutveckling fick ett rejält bakslag och det kändes som jag fick börja om på nytt när sommaren var över. Värst av allt var att jag betalade över 1000 kr för detta "sommarkort". Lyckligtvis var jag inte lika seriös med min träning då som jag är idag.

von huff
2009-07-04, 13:23
Självklart väljer man inget sådant gym då om man absolut inte måste.Mitt gym är öppet varje dag året runt 24timmar om dygnet.Varje medlem har ett magnetkort så man slipper in

Morrris
2009-07-04, 15:54
Vårat gym har öppet 15-19 mån, tis, ons. Annars stängt.

Slutgnällt.

Onigiri
2009-07-04, 17:08
Morris: Då hade jag nog gråtit och spytt en skvätt över skittiderna - Men då kan du passa på att bygga en omänsklig kondition tills det blir vanliga tider igen. :D

Andy.da.wohoo
2009-07-04, 17:38
Vårat gym har öppet 15-19 mån, tis, ons. Annars stängt.

Slutgnällt.

Hah :D

Den stora frågan är, VARFÖR tar inte gymmen in någon liten sommarjobbare som sitter i kassan och städar om det skulle behövas? Jag menar, hur svårt kan det vara att lära en och annan sommarjobbare hur datorsystemet som har hand om gymmets kunders info och sånt? Behöver ju inte kosta så fruktansvärt mycket, gratis träning under tiden man jobbar och en fri proteindrink om dagen sen hade jag varit nöjd:D

Kebab-Arne
2009-07-04, 17:51
De flesta gym borde väl kunna anpassa så att det går att ha ett nyckelsystem. Mitt gym där jag tränar på sommaren har nu lämpligt nog gått över till det. Vilket är bra då jag tränar sent på kvällarna pga jobbet, hade de haft förra årets öppettider hade det blivit jävligt stressigt. Allt som behövs är väl nån form av kamera vid ingången och ett nyckelsystem.

Morrris
2009-07-04, 17:53
Problemet med vårat gym är att både en styrkelyftförening och kommunen är inblandade och skyller på varandra.
Vi brukar få låna nyckel dock.

Bubban
2009-07-04, 18:14
Mitt förra gym hade lunchstängt ett flertal dagar i veckan, och bara litet öppet på helgerna. Det var bannemej skandal. Tur som det är har jag ett nytt nu som bara är stängt på storhelgsdagar och lite mindre öppet dagarna runtom.

shape
2009-07-04, 19:30
Själv mötte jag edgen av inkompetens för lite drygt två veckor sedan -
Jag jobbar i stockholm över sommaren och travade iväg och köpte mig ett månadskort på friskisochsvettis sveavägen (gäller på alla gym i stockholm). Först och främst är man tvingad att betala en årsavgift för ett medlemsskap i ett år (jag vill inte bli medlem?) men okej, det är väl överkomligt. Efter att jag har betalat och hon har registrerat mig som medlem med foto och personligt kort nämner hon att sveavägen ska ha stängt i sommar from dagen efter jag har köpt kortet -.- Bra där bruden tänker jag och orkar inte krångla, tänker att det finns andra ställen i innerstan jag kan ta mig till. Jag tar mig nästkommande dag till friskis city, där har dem vattenskada och stängt av halva gymmet + att dem också ska renovera hela sommaren. Det visar sig sedan att hälften av alla platser ska ha stängt och dessa ligger mestadels i innerstan -.-

ceejay
2009-07-04, 19:32
Själv mötte jag edgen av inkompetens för lite drygt två veckor sedan -
Jag jobbar i stockholm över sommaren och travade iväg och köpte mig ett månadskort på friskisochsvettis sveavägen (gäller på alla gym i stockholm). Först och främst är man tvingad att betala en årsavgift för ett medlemsskap i ett år (jag vill inte bli medlem?) men okej, det är väl överkomligt. Efter att jag har betalat och hon har registrerat mig som medlem med foto och personligt kort nämner hon att sveavägen ska ha stängt i sommar from dagen efter jag har köpt kortet -.- Bra där bruden tänker jag och orkar inte krångla, tänker att det finns andra ställen i innerstan jag kan ta mig till. Jag tar mig nästkommande dag till friskis city, där har dem vattenskada och stängt av halva gymmet + att dem också ska renovera hela sommaren. Det visar sig sedan att hälften av alla platser ska ha stängt och dessa ligger mestadels i innerstan -.-

Haha skulle krävt pengar tillbaka dirr. Hon skulle dessutom fått en rejäl avhyvling

spoonchest
2009-07-04, 21:21
Har varit med om det själv på mitt gym. Visserligen har de sina skäl, men det kan verkligen förstöra hela dagen för mig att mötas av en lapp på dörren efter att ha gått upp klockan fem och bara bli besviken.
Det är ingen höjdare att börja dagen på.

spoonchest
2009-07-04, 21:24
Själv mötte jag edgen av inkompetens för lite drygt två veckor sedan -
Jag jobbar i stockholm över sommaren och travade iväg och köpte mig ett månadskort på friskisochsvettis sveavägen (gäller på alla gym i stockholm). Först och främst är man tvingad att betala en årsavgift för ett medlemsskap i ett år (jag vill inte bli medlem?) men okej, det är väl överkomligt. Efter att jag har betalat och hon har registrerat mig som medlem med foto och personligt kort nämner hon att sveavägen ska ha stängt i sommar from dagen efter jag har köpt kortet -.- Bra där bruden tänker jag och orkar inte krångla, tänker att det finns andra ställen i innerstan jag kan ta mig till. Jag tar mig nästkommande dag till friskis city, där har dem vattenskada och stängt av halva gymmet + att dem också ska renovera hela sommaren. Det visar sig sedan att hälften av alla platser ska ha stängt och dessa ligger mestadels i innerstan -.-

Jösses..jag lider med dig. Men då det borde ju rimligtvis gå att häva allting, i det här fallet iaf.

J A L
2009-07-05, 00:33
Vilka märkliga öppettider en del gym verkar ha... Jag har nog rätt bra flyt som 24/7, året om, har tillgång till jobbgymmet med tillhörande simbassäng; allt till det facila priset av 0 kr/år. Eller, det städas visst på morgonen någon gång och då skall man tydligen inte vara där. Så tidigt är jag ändå aldrig uppe. :D

Nackdelen är väl att man sällan har någon att träna med.

En mil på moped i ur och skur till gymmet tror jag för övrigt bara är karaktärsdanande.

Tom Warrior
2009-07-05, 11:17
Slå då in fönstret med dina bara nävar. Gå in där och lyft skrotet. Reflektera, analysera. Känn kraften vibrera inom dig. Känn ditt intensiva energifält vibrera i luften. Föd varulven, tigern, inom dig. Intensitet. Råkraft. Infernalisk vrede. Visa vem som bestämmer. Muskelbyggande är inte ett sidoprojekt, det är en livsstil! Man måste vara rå i sinnet för kunna bära upp sina muskler!

C.E.J.
2009-07-05, 12:27
Jag menar, hur svårt kan det vara att lära en och annan sommarjobbare hur datorsystemet som har hand om gymmets kunders info och sånt? Behöver ju inte kosta så fruktansvärt mycket, gratis träning under tiden man jobbar och en fri proteindrink om dagen sen hade jag varit nöjd:D

Det skulle kosta en del pengar samt tid eftersom anställningspapper n shit ska fixas.

Dan S
2009-07-06, 09:01
fyfan för tiderna på andy da wohoo's gym. SERIÖST vilka förbaskat ruttna tider, att dom inte bara satsar på att anställa en person som har öppet mellan de små tiderna? Tror dom skulle tjäna på det.

Prisa gudarna för www.ego.nu. :hbang:

Inge Enveten
2009-07-06, 12:01
Wiho det var öppet idag! Ägaren var inte där så jag struntade i att fråga varför det var stängt iförrgår men jag gör det nästa gång han är där!

Psychological
2009-07-06, 15:53
Låter dåligt, som en ursäkt för dem att dra till stranden eller nåt.

Dom har väl oxå rätt till semester och kanske inte har råd med att anställa sommarjobbare ?

Åsberg
2009-07-06, 16:06
Mitt gym har öppet mellan 15:00-19:00, och det endast på Måndag-Onsdag.
Har inget annat att tillföra tråden

Kejet
2009-07-25, 08:34
Någon som har något tips på ett gym i stockholm som inte stänger klockan 12?

ica_maxi
2009-07-25, 09:32
Någon som har något tips på ett gym i stockholm som inte stänger klockan 12?

http://www.fitness24seven.com/