handdator

Visa fullständig version : Kalsonger + badbyxor?


Snobbe
2009-07-04, 00:04
Någon som kan förklara varför folk har kalsonger sen badbyxor på sig på stranden. Dvs dom har kalsongerna så tex björn borg märket syns lr så. Innan har jag sett det på småungar på badhus typ men nu har ja varit vid sjöar o stränder osv och det är fullt me typ 18-25 som har det också. Bara undrar varför :D

joelnrg
2009-07-04, 00:08
För att dem vill visa ett märke såklart... själv skulle jag aldrig ha kalsonger under mina badbyxor. Finns ju ingen ordentlig anledning. Känns bara grymt töntigt o ha kalsongkanten synlig under badbyxorna.

Olegh
2009-07-04, 00:10
In b4 att det droppar in en massa kommentarer som tydligt proklamerar att det är "mycket skönare så". Jag begriper det personligen inte heller.

KlopFer
2009-07-04, 00:10
skönt

Snobbe
2009-07-04, 00:12
Måste ju ta år för kalsongerna o torka?

KlopFer
2009-07-04, 00:14
byter självklart. Hur lång tid brukar det ta att torka kallingar som du tvättat?

Erik__
2009-07-04, 00:14
Kör ni haters med speedos eller vadå? kallingar ftw.

Snobbe
2009-07-04, 00:17
Kör ni haters med speedos eller vadå? kallingar ftw.

ehm nej jag kör med badbyxor men jag behöver inte ha kalsonger under för det?

tntballe
2009-07-04, 00:18
Senast jag var till stranden & bada så hade jag kallingar under shortsen. Det var p.g.a. lathet.

Kalsongkanten var dold.

Pontus
2009-07-04, 00:19
byter självklart. Hur lång tid brukar det ta att torka kallingar som du tvättat?

Byter du om på stranden efter varje dopp eller hur menar du? Badbyxor har ju ett annat material som gör att man kan ha dem på efter badandet. Förstår inte hur det kan vara skönare med ett par blöta kalsonger under?

Johan O
2009-07-04, 00:23
Man vill dölja sin lilla kewk helt enkelt. Storleken blir ju lite tydligare när det hänger fritt så att säga i blöta badbrallor...

Nu vet ni det tjejer. Gå inte på jiddret om att dom har kallingar under för att det är "snyggt" eller "skönare".

Det är både snyggare och skönare utan kalsonger på sig när man badar/hänger på stranden, det vet alla.
Jag flinar brett varje gång jag ser en ball förortsunge med badbyxor och Björn borg kallingar under. Ett fantastiskt fjantigt påhitt...

ceejay
2009-07-04, 00:29
Jag måste ha det under mina badbrallor atm, de blir precis för stora annars.

Ingen lust o visa pubis direkt. Jobbar dock på att bli lite fetare så de passar:)

<Mike>
2009-07-04, 00:30
Mina badbyxor åker nästan av när jag dyker och därför kan jag ha kalsonger under för att undvika eventuella pinsamheter. Jag låter dock inte kalsongerna synas utan försöker ha badbyxorna över kalsongerna hela tiden. Har inte ens tänkt på att folk skulle ha det för att försöka vara coola..?

KlopFer
2009-07-04, 00:32
Byter du om på stranden efter varje dopp eller hur menar du? Badbyxor har ju ett annat material som gör att man kan ha dem på efter badandet. Förstår inte hur det kan vara skönare med ett par blöta kalsonger under?

Man kommer dit i sina shorts och kallingar, slänger av sig tröjan och hoppar i. Solar lite och kanske badar lite till. När man åker hem gör man det som alla verkar ta som en big deal, man sätter på sig TORRA kallingar och ett par andra shorts.

Så enkelt var det

hahavaffan
2009-07-04, 00:33
Det lär ju högst vara en procent som har det för att visa märket på kallingarna. Varför skulle man vilja göra det?

Jag måste ha kallingar under ett par av mina boardshorts, annars är de för stora, fast dom använder jag rätt så sällan. Resten passar dock bra nu för tiden även utan nåt under. Sen är det rätt skönt med kallingar under, iaf för mig som inte är van att gå cabbe.

KlopFer
2009-07-04, 00:34
Ifall någon vill kolla på mina kallingar från H&M så får dom väl göra det. Pinsamt folk

Bahir
2009-07-04, 00:47
Enda anledningen jag kan gissa är att folk har på sig kalsonger OCH badbyxor är att de är rädda för pinsamheter, som t ex att badbyxorna åker av, eller att de hamnar i någon vinkel man kan se in, eller att konturen av kuken syns lättare. Sicka mesar.

KlopFer
2009-07-04, 01:06
Kan det inte vara så enkelt att det är skönt?

Whistler
2009-07-04, 01:11
När man åker hem gör man det som alla verkar ta som en big deal[...]

Det är är en (relativt) big deal är att ha på sig blöta kalsonger efter doppet. Det är ju inte direkt skönt med blöta kläder på sig - badbyxorna torkar ju i alla fall medan medan man solar etc, det gör inte kalsongerna.

För er som "fyller ut", har ni ingen snörning på era badbyxor? Jag skulle aldrig köpa ett par utan snörning...

KlopFer
2009-07-04, 01:30
Den korta stunden det tar för kallingarna att bli hyfsat torra är ingen big deal så att säga :)speciellt om man lirar lite fotboll eller något.

Började med att jag råkade bada med kalsonger när jag var 10-11år, då märkte jag att det var skönt så har fortsatt så.

är 13år nu

EnJoker
2009-07-04, 01:32
Kör med speedos under. Först och främst för det känns mer bekvämt och naturligt. Om man sen springer omkring och sätter sig i olika ställningar känns det som att risken finns att något heligt exponeras utan något under.

joriice
2009-07-04, 01:35
Många e nog rädda för när badshortsen smetas åt runt snoppen så man ser hur liten de har. :D

shut teh face
2009-07-04, 01:39
den korta stunden det tar för kallingarna att bli hyfsat torra är ingen big deal så att säga :)speciellt om man lirar lite fotboll eller något.

Började med att jag råkade bada med kalsonger när jag var 10-11år, då märkte jag att det var skönt så har fortsatt så.

är 13år nu

wtf!!!!!!!!!!!!!!!!!!

simpan89
2009-07-04, 02:39
det står iaf på klopfer's profil att han är 19 år ;)
Så de tror ja på.

Jorpa
2009-07-04, 03:28
Som många säger, undvika pinsamheter. DET kan jag köpa. Men allt annat låter som bs. Tänkte just den tanken när jag bada igår, alla fjortisungar som springer runt med Björnborg vid naveln och badbyxorna vid knäna och Bah shOWar.

Vill ni visa balla kallingar, sätt dom på huvudet, de skulle va ballt! funderar nästan på att göra det i protest. Eventuellt dra ner hela vägen, använda benhålen som cyklop

Bahir
2009-07-04, 04:22
wtf!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Det är väl annars 13-åringar som brukar ha kallingar under. Efter 14 års ålder brukar de flesta inse töntigheten med att ha två lager på sig när man badar.

Snobbe
2009-07-04, 04:24
Det är väl annars 13-åringar som brukar ha kallingar under. Efter 14 års ålder brukar de flesta inse töntigheten med att ha två lager på sig när man badar.

Tror han menar att han inte tror att klopfer e 13:)

jaaaaag
2009-07-04, 06:05
Nu har jag ingen pille och kan inte svara på varför. Men jag jobbar som badvakt och har iafl konstaterat att minst 80% av alla badande yngre killar har kallingarna på under (även om det är förbjudet). Och oftast så sticker mycket riktigt BJÖRN BORG loggan upp riktigt tydligt. Jag tror att de tycker att det ser snyggare ut så...

Fast jag kan även tänka mej att det hade varit skönare om jag haft nån =) så sitter den på plats...

Iafl, hade jag gått runt och sagt till precis alla med kallingar hade det varit det enda jag gjort på jobb, så det är helt klart mode.

Nina L
2009-07-04, 06:25
Det är en modegrej. När killar började ha byxorna hängande långt ner på rumpan så blev det viktigare hur kalsongerna såg ut. När sen sommaren kom så hade de vant sig vid hängiga byxor då var det kalsonger som gällde på badstränderna också. Jag störde mig som fan på det i början, men nu har jag vant mig.

Edit: Jag håller med jaaaaag, alltså.

hendrong
2009-07-04, 06:31
Nu har jag ingen pille och kan inte svara på varför.

Det är antagligen för att du är kvinna.

robertcop
2009-07-04, 06:32
Varianten är att regga sig här, börja träna och få en trevligare kropp så har man något bättre att visa upp än ett par kalsonger (som säkert för mångas del är dyrare än badbyxorna)...

jaaaaag
2009-07-04, 06:32
det är antagligen för att du är kvinna.

=d

hendrong
2009-07-04, 06:34
Varianten är att regga sig här, börja träna och få en trevligare kropp så har man något bättre att visa upp än ett par kalsonger (som säkert för mångas del är dyrare än badbyxorna)...

Har man reggat sig här, så inser man att det enda rätta är att spendera sommaren på land, framför datorn.

Hades
2009-07-04, 07:57
Många board shorts saknar ett sådant där innernät som håller paketet på plats. Då är det helt klart skönare med kallingar under. Annars är det onödigt.

Cilia
2009-07-04, 08:42
Det är en modegrej. När killar började ha byxorna hängande långt ner på rumpan så blev det viktigare hur kalsongerna såg ut. När sen sommaren kom så hade de vant sig vid hängiga byxor då var det kalsonger som gällde på badstränderna också. Jag störde mig som fan på det i början, men nu har jag vant mig.

Jag tror också det har med modegrej att göra och jag skiter i hur dom ser ut men det jag inte skiter i är att det är ohygeniskt. I Stockholm har dom fått öka klormängden dom använder drastiskt för att det blir så mycket mer förorenat.

Jag har svårt att gå och bada på offentliga bad längre på grund av det.

Nina L
2009-07-04, 08:56
Jag tror också det har med modegrej att göra och jag skiter i hur dom ser ut men det jag inte skiter i är att det är ohygeniskt. I Stockholm har dom fått öka klormängden dom använder drastiskt för att det blir så mycket mer förorenat.

Jag har svårt att gå och bada på offentliga bad längre på grund av det.
Din avatar är underbar! :D

Solros
2009-07-04, 09:08
Jag tror att typ Beckham eller någon annan idol glömde att han hade kallingarna på när han skulle bada, någon tog ett kort och la ut på nätet, och vips så hade alla unga killar en ny badstil.

Osten80
2009-07-04, 09:08
För att de är fjantar.

NKC
2009-07-04, 09:09
Tja, själv började jag med det efter att jag opererade snoppen. Känsligt ollon i kombination med strävt material som ofta används till badshorts gjorde att kalsonger under var ett måste. Tycker fortfarande att det är mycket skönare så när det är sånt material. Dock sticker inte kallingarna upp ovanför kanten och jag använder snarare några billiga 30krs från thailand än märkesboxer för hundratals kronor, kallingarna blir ju rätt slitna av det.

Så nu vet ni ;)

Finska Lejonet
2009-07-04, 09:10
Jag är uppväxt utan kalsonger innanför, men nu använder jag det p.g.a. för stora babyxor. :em:
Måste dock påstå att konstigheten beror på vad man ser som normalt, jag tycker folk som inte sitter nakna i bastun är knäppa. :smash:

NKC
2009-07-04, 09:12
För att de är fjantar.

Det är väl trevligt att du m.fl. får känna er lite tuffa då? :)

Rockhard
2009-07-04, 09:18
Jag är uppväxt utan kalsonger innanför, men nu använder jag det p.g.a. för stora babyxor. :em:
Måste dock påstå att konstigheten beror på vad man ser som normalt, jag tycker folk som inte sitter nakna i bastun är knäppa. :smash:

Usch ;)

7sLwKrVe1vQ

coxie
2009-07-04, 09:32
På stranden skiter jag fullständigt i om vissa vill flasha sina dyra kalsonger men i badhus blir jag förbannad.

kalllee
2009-07-04, 09:51
För det är skönt svårare än då är det inte

Donner
2009-07-04, 09:53
För att badbyxorna är för stora, har jag ett annat par har jag inte kalsonger under. Fan vad tuffa vissa av er måste känna er som kallas oss yngre för fjantar etc. Avundsjuka för att vi inte har varit uppväxta med svart-vit tv och en krona i veckopeng?

coxie
2009-07-04, 09:55
För att badbyxorna är för stora, har jag ett annat par har jag inte kalsonger under. Fan vad tuffa vissa av er måste känna er som kallas oss yngre för fjantar etc. Avundsjuka för att vi inte har varit uppväxta med svart-vit tv och en krona i veckopeng?

Krävs inte en gamling för att tycka det är fult och om det är i badhus så förstör det för alla andra.

Gillar det med speedos under, låter som en bra mycket bättre lösning är vanliga kalsonger.

Kauppi
2009-07-04, 09:57
skönt + snyggare =)

jag och mina kompisar har gjort detta sen vi var små..

sen IFALL badbrallorna åker ner när man dyker... så är kallingarna till räddning :D

Donner
2009-07-04, 09:58
Krävs inte en gamling för att tycka det är fult och om det är i badhus så förstör det för alla andra.

Gillar det med speedos under, låter som en bra mycket bättre lösning är vanliga kalsonger.

I badhus förstår jag att folk blir irriterade då det inte är särskilt fräscht, men i havet spelar det väl ingen som helst roll vad folk har under?
Äger inga speedos och tänker inte lägga ner pengar på det så att ni kan sluta störa er, funderar nästan tom på att ta på mig 2 par kalsonger nästa gång jag ska till bo01.

KlopFer
2009-07-04, 10:00
På stranden skiter jag fullständigt i om vissa vill flasha sina dyra kalsonger men i badhus blir jag förbannad.

Jag pratar självklart om sjö. Kör aldrig med kallingar på badhuset.

Fan vill ju inte dra med varenda bakterie jag har :D

coxie
2009-07-04, 10:02
Men jag kan slå vad om en hel del att merparten som badar med kalsonger i havet/sjöar behåller metoden när det vankas badhus eller utomhuspool.

KlopFer
2009-07-04, 10:04
Förmodlingen, men förhoppningsvis blir man utkastad då.

ögona bumss

hangatyr
2009-07-04, 10:29
varför köper man då för stora badbrallor kan man fråga sig. är det inte smartare att köpa såna som passar så att man slipper ha kalsonger under?

Pontus
2009-07-04, 10:51
Jag har fått uppfattningen att det har blivit mode de senaste åren? Var det först då man började köpa för stora shorts och tyckte det var skönt med kalsonger under. Eller har alla haft det sedan de var små barn, som flera här inne säger?

Jag köper dock bara riktiga badshorts där det finns nät i byxan, saknas det kan jag förstå att det känns för naket.

Grelle-
2009-07-04, 10:53
Många board shorts saknar ett sådant där innernät som håller paketet på plats. Då är det helt klart skönare med kallingar under. Annars är det onödigt.

Här kom svaret som nog är anledningen till att de flesta har kalsonger under. Prova själv ett par surfshorts (har de innernät är de bara långa badbyxor) och låt den hänga helt fritt. Lite obehagligt.

Sen flasha dyra kalsonger? Ett par björn borg kostar max 200kr och nästan varje svensk kille har ett flertal. Vem fan ska det imponera på? Typ som att de som har tubsockar i sandalerna gör det för att visa sina "dyra" strumpor...

Tricce
2009-07-04, 10:55
Nu va det iof inte badbrallor men när jag kollade på vanliga byxor till sonen så fanns det att köpa brallor med ditsydd fejkkalsongrand i för extra coolness.

Donner
2009-07-04, 11:12
varför köper man då för stora badbrallor kan man fråga sig. är det inte smartare att köpa såna som passar så att man slipper ha kalsonger under?

Man kanske har gått ner i vikt?

mr ruhl
2009-07-04, 11:27
fattar inte det där med att badshortsen är för stora, öh..köp ett mar mindre då?? ok på stranden så är det väl ingen big deal, förstår bara inte varför, men när snorisarna springer runt på badhuset i sina kalsonger under som förmodligen har brunt bak och gult fram så är det riktigt äckligt*spy*

Rockhard
2009-07-04, 11:31
Man kanske har gått ner i vikt?

Det brukar finnas snörning att dra åt.

mr ruhl
2009-07-04, 11:35
Det brukar finnas snörning att dra åt.

och om inte det finns så kan det finnas mindre storlekar att köpa, så gör jag med alla andra plagg iaf, blir nåt för stort eller för litet så köper jag nytt:thumbup:

Mr.Sarkastisk
2009-07-04, 11:43
Ingen annan som brukar köra med string?

<Mike>
2009-07-04, 11:55
Det brukar finnas snörning att dra åt.

Finns faktiskt inte snörning på mina, fattar inte varför men orkar inte köpa nya medan dom fortfarande är i bra skick.

Donner
2009-07-04, 12:10
Det brukar finnas snörning att dra åt.

Snörningen på mina är inte direkt top-notch, så även om jag drar åt dom så är dom för stora. Känner inte direkt för att köpa nya bara för att tillfredsställa folk, då kör jag hellre med kalsonger under, det fungerar minst lika bra.

Rockhard
2009-07-04, 12:16
Snörningen på mina är inte direkt top-notch, så även om jag drar åt dom så är dom för stora. Känner inte direkt för att köpa nya bara för att tillfredsställa folk, då kör jag hellre med kalsonger under, det fungerar minst lika bra.

Men haha. Vad är det med dina 1mm tunna kalsonger som gör att du helt plötsligt fyller ut badbrallorna. Det är givetvis inte därför du använder kalsonger under *rolleyes*

Donner
2009-07-04, 12:19
Men haha. Vad är det med dina 1mm tunna kalsonger som gör att du helt plötsligt fyller ut badbrallorna. Det är givetvis inte därför du använder kalsonger under *rolleyes*

Dom fyller inte ut, utan gör snarare att man inte ser daimkrysset när badbyxorna åkt lite långt ner. Skyddar även mot att folk ska kunna se rätt in vid midjan när jag ligger på rygg.

Frost
2009-07-04, 12:57
Dom fyller inte ut, utan gör snarare att man inte ser daimkrysset när badbyxorna åkt lite långt ner. Skyddar även mot att folk ska kunna se rätt in vid midjan när jag ligger på rygg.

Detta daimkryss måste vara ytterst välexponerat. ;)

Jag har badat med kalsonger någon enstaka gång och kan inte påstå att jag tyckte det var skönt. Jag kan köpa att man har det under för att förhindra "pinsamheter" om man någon gång skulle bada i shorts av fel storlek. Kan dock inte förstå varför man inte satsar på ett par badshorts av badbar modell från början. Om det nu inte går att bada i surfshorts utan underkläder så innebär ju det att fillingarna i detta fall ändå blir indirekt mode.

Sen kan jag inte förstå varför världen skulle falla samman om den lilla (eller stora kanske) råkade blottas för en kort sekund. Hur många bröstvårtor av kvinnlig modell ser man inte årligen på stränderna? Ytterst få kvinnor som badar med bh under en illasittande bikiniöverdel. :)

hendrong
2009-07-04, 13:07
Hur många bröstvårtor av kvinnlig modell ser man inte årligen på stränderna?

Var bor du?

Mago
2009-07-04, 13:26
Det har väl nämnts tidigare, men..
Antagligen främst för att 95% av alla shorts som säljs nu är värdelösa och saknar något som håller sakerna på plats/döljer härligheterna, vilket innebär att det är fri insyn så fort man lägger sig ner. Ganska obekvämt också. Utöver det så finns ingen resår och snörningen suger på flertalet och man har bara någon centimeter att spela på, så de åker upp och ner lite hur som helst. Sen har det säkert blivit mode också.

hendrong
2009-07-04, 13:29
Folk talar om snörningen... Ingen som har problem med gylfen? Jag har ett par badbrallor med karborregylf som har en tendens att öppna sig, vilket jag smärtsamt fick erfara en gång när jag hoppade runt i vågorna. Smärtsamt för själen alltså, rent fysiskt var det rätt najs.

ceejay
2009-07-04, 13:43
Det har väl nämnts tidigare, men..
Antagligen främst för att 95% av alla shorts som säljs nu är värdelösa och saknar något som håller sakerna på plats/döljer härligheterna, vilket innebär att det är fri insyn så fort man lägger sig ner. Ganska obekvämt också. Utöver det så finns ingen resår och snörningen suger på flertalet och man har bara någon centimeter att spela på, så de åker upp och ner lite hur som helst. Sen har det säkert blivit mode också.

Word.

Jag snörar mina så mycket det går men det finns en viss gräns då midjan inte är elastisk.

Solros
2009-07-04, 13:44
Nu va det iof inte badbrallor men när jag kollade på vanliga byxor till sonen så fanns det att köpa brallor med ditsydd fejkkalsongrand i för extra coolness.

Haha, ja jävlar. Sedan drar man givetvis ned dessa för att visa den äkta kalsongranden. DOUBLE-COOLNESS! :hbang::hbang:

LillSkalman
2009-07-04, 14:00
Seriöst, ni som klagar på att era shorts har för lite elasticitet i midjan eller inte går att snöra alt. snöra tillräckligt eller är för korta så röven och "daimkrysset" åker ut... Vad fan tittade ni efter när ni köpte shortsen? :D

Kauppi
2009-07-04, 14:04
varför ens bry sig vad andra har? =)

Kimball
2009-07-04, 14:10
Word.

Jag snörar mina så mycket det går men det finns en viss gräns då midjan inte är elastisk.

precis, snörningen i boardshorts gör ju ingen större nytta.

Har alltid använt mig av boxers under just för att insynen är 100%ig om man ligger ner / dyker och folk står bakom. Dock alltid haft kalsongkanten precis under badshortskanten så de syns aldrig. Men då det inte existerar nåt nät i shortsen har man ju inte mycket till val -.-

Seriöst, ni som klagar på att era shorts har för lite elasticitet i midjan eller inte går att snöra alt. snöra tillräckligt eller är för korta så röven och "daimkrysset" åker ut... Vad fan tittade ni efter när ni köpte shortsen? :D

Alla har väl inte samma midjemått varje sommar, dock? :P

Grelle-
2009-07-04, 14:16
Därför det är snyggt, skönt och säkert. De andra är avundsjuka för att de inte kommer på några nackdelar men vågar inte heller ha det själv för de vet att de inte är tillräckligt coola.

Inomhus och i bassänger finns det vissa uppenbara nackdelar... :)

Ganymedes
2009-07-04, 15:52
Om man vill visa "dyra" märken på underkläder så tycker jag att man lika gärna kan köpa dyra badbyxor istället. Ser inte lika cp ut. Riktigt, riktigt fult att ha shortsen så långt ner och ha kallingar under när man badar. Men så är jag ju inte 12 heller...

Frost
2009-07-04, 15:58
Var bor du?

Haha, badandet sker i Roslagen. Kom, upplev, begrunda! :D

grakka
2009-07-04, 17:08
Finns många fördelar med att ha kalsonger under badbyxorna. Förhindrar eventuella pinsamheter om man exempelvis dyker så riskerar man inte att visa något iaf dom åker av. Har man vita badbyxor så blir dom lätt genomskinliga vilket man förmodligen inte vill. Man slipper få in sand och skit som sätter sig mellan skinkorna. Det man har mellan benen slipper att dingla runt fram och tillbaka så fort man rör sig. Själv har jag ett par badbyxor med integrerade kalsonger som är av ett speciellt material som torkar riktigt snabbt. Upplever inga problem alls och dom är riktigt sköna.

Solros
2009-07-04, 17:45
Alla verkar vara så rädda för att råka visa snüppen på stranden. Det är ju förfan
därför man är där!

Bubban
2009-07-04, 18:12
Ni som har kalsonger under för att ej visa snoppen när ni hoppar i, har ni inga snören så ni kan dra åt? Och de som har vita kan ju bara byta färg på dem, lär ju bli smutsigt första gången man råkar få lite sand på dem.

Har aldrig kalsonger under.

kelk
2009-07-04, 18:19
Alla verkar vara så rädda för att råka visa snüppen på stranden. Det är ju förfan
därför man är där!

Exakt. Men hur gör ni med fluffandet på stranden?

ryss
2009-07-04, 18:46
Många board shorts saknar ett sådant där innernät som håller paketet på plats. Då är det helt klart skönare med kallingar under. Annars är det onödigt.

Precis. Jag började använda kalsonger under badshortsen för många år sedan, har suttit i sedan dess, blivit en vana bara

Tryman
2009-07-04, 21:25
På stranden tycker jag det bara ser konstigt ut. Att ni säger att snörningen inte fungerar eller att shortsen är för stora. Köp några som har ordentlig snörning eller passar.

Om jag skulle se någon i bassäng, utomhus som inomhus skulle jag kastrera fanskapet och bannlysa personen vid badet om det upprepas :devil:

kålman
2009-07-04, 21:33
åker dom av när ni dyker har ni för liten *** för att hålla kvar dom

Andy.da.wohoo
2009-07-04, 21:34
åker dom av när ni dyker har ni för liten *** för att hålla kvar dom

Så du har ribba konstant när du badar för att hålla uppe badbyxorna? Imponerande!
http://i529.photobucket.com/albums/dd339/shadowluigio/Fucking_awesome_sparta.jpg

NKC
2009-07-05, 11:03
Om jag skulle se någon i bassäng, utomhus som inomhus skulle jag kastrera fanskapet och bannlysa personen vid badet om det upprepas :devil:

Du låter farlig!

Tom Warrior
2009-07-05, 11:12
Har snorungarna ingen pondus längre? Langa fram hästpålen och visa vem som har power. Dölja sin virilitet? Mjäk, larv. Visa styrka, mod, fortplantingsförmåga. Pondus.

Grelle-
2009-07-05, 11:48
Om jag skulle se någon i bassäng, utomhus som inomhus skulle jag kastrera fanskapet och bannlysa personen vid badet om det upprepas :devil:

Även om personen ifråga bytte till ett par rena kalsonger innan den hoppade i bassängen?

otherside
2009-07-05, 11:51
det är en mode grej helt enkelt, på stranden får väl folk göra som dem vill, tycker det är rätt snyggt med ett par färgglada kalsonger som syns om man gillar att ha boardhortsen långt nere.
Under kortare badshorts ser det dock för taskigt ut.
Har man vita shorts kan kalsonger rädda att juvelerna syns när de blir blöta eller skymma om man vill visa upp dem:cool:

samsam
2009-07-05, 13:10
*whatever*
Jag har läst varenda motargument i denna tråden och måste bara säga; orden biter inte ett dugg på denna stolta användare av underbyxor under min badisbralla.

Jag kanske gillar att veta:
*att den ligger på plats,
*att en lätt slint av badbrallan i någon riktning inte demaskerar min orm eller,
*i händelse att man ligger med böjda knän, att ingen passerar och blir grafiskt ärrad pga min blottade stolthet.
Samtidigt tror jag inte någon reagerar positivt på att se tydliga penis-konturer på den blöta brallisen efter ett svalkande dopp.:banned

Jag uppmanar också er andra, att göra detsamma! Män ska på offentlig plats se så asexuella ut som ken-dockan under midjan. I mitt tycke.
Stranden är en familjeplats,
och jag tror inte att jag är den enda som har bestående men i form av inpräntad erotik i huvudet efter alla dessa gubbars avslöjade slangar på stranden.*grr27*

rajjan_dammit
2009-07-05, 13:33
Alltså, vafan? Argumenten för att ha kallingar under badbyxor var de sämst maskerade jag sett.

"För stora i midjan" - Köp nya badbyxor
"Ingen snörning" - Köp nya badbyxor
"Man har blivit smalare" - Köp nya badbyxor

Bara en sån sak - vem köper INTE nya badbyxor varje sommar?

Själv sportar jag dessa på stranden:
http://www.insidesocal.com/outinhollywood/,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,danielcraig.jpg

Så att alla kan se konturerna av min penis! :cool:

boris_jelzin
2009-07-05, 13:36
För att dem vill visa ett märke såklart... själv skulle jag aldrig ha kalsonger under mina badbyxor. Finns ju ingen ordentlig anledning. Känns bara grymt töntigt o ha kalsongkanten synlig under badbyxorna.

Jag använder kalsonger under shortsen för att de är skönt, sen om de sticker upp Björn borg eller Ullared spelar inte mej nån roll.

grakka
2009-07-05, 14:14
Jag köper definitivt inte nya badbyxor varje år bara för sakens skull. Har dom så länge dom är hela och sitter bra. Att visa ballen genom badbyxorna på stranden förstår jag inte varför man ska göra. Skulle jag vilja visa den för någon så skulle det förmodligen inte ske på en strand.

Deceiver85
2009-07-05, 14:25
Nej, fy så ohygeniskt! Badbyxor räcker!

Tryman
2009-07-05, 14:35
Du låter farlig!

Du ska se mig när jag är arg ;)

Även om personen ifråga bytte till ett par rena kalsonger innan den hoppade i bassängen?

Ja, det är inte så att jag undersöker om det är rena eller smutsiga kalsonger under.

grakka
2009-07-05, 14:36
Ja, det är inte så att jag undersöker om det är rena eller smutsiga kalsonger under.

Varför inte anta att dom är rena då?

Tryman
2009-07-05, 14:45
Varför inte anta att dom är rena då?

För att merpartens inte är det.

Observera att jag pratar om bad i bassänger, i öppet vatten kan de få bada i vad de vill.

grakka
2009-07-05, 14:51
För att merpartens inte är det.

Observera att jag pratar om bad i bassänger, i öppet vatten kan de få bada i vad de vill.

Har inte så bra koll på om folk tar på sig rena kalsonger eller använder nuvarande/orena kalsonger i bassänger. Känns iaf lättare att bada i bassäng om man låtsas att alla har rena kalsonger på sig. Håller med om att det är vidrigt med icke rena kalsonger i bassänger samt att det har mindre betydelse i öppet vatten.

Tryman
2009-07-05, 15:02
Har inte så bra koll på om folk tar på sig rena kalsonger eller använder nuvarande/orena kalsonger i bassänger. Känns iaf lättare att bada i bassäng om man låtsas att alla har rena kalsonger på sig. Håller med om att det är vidrigt med icke rena kalsonger i bassänger samt att det har mindre betydelse i öppet vatten.

Med tanke på att jag ska vara i dessa bassänger åtminstone 3 ggr i veckan vill jag har hyffsat fräscht i bassängen.

Jag tror också det har med modegrej att göra och jag skiter i hur dom ser ut men det jag inte skiter i är att det är ohygeniskt. I Stockholm har dom fått öka klormängden dom använder drastiskt för att det blir så mycket mer förorenat.

Jag har svårt att gå och bada på offentliga bad längre på grund av det.

j2b
2009-07-05, 15:08
vad spelar kalsongernas renhet för roll när det sitter en eventuell skitig balle + röv på människan som bär dem :P

NKC
2009-07-05, 15:10
Du ska se mig när jag är arg ;)


:D

Allvarligt talat så får man ju hoppas att folk inte har orena kalsonger på sig när de badar i bassäng

vad spelar kalsongernas renhet för roll när det sitter en eventuell skitig balle + röv på människan som bär dem :P

Man duschar ju innan man hoppar i bassängen...

Tryman
2009-07-05, 15:11
vad spelar kalsongernas renhet för roll när det sitter en eventuell skitig balle + röv på människan som bär dem :P

Det du säger är alltså, varför ha rena kalsonger under när jag ändå inte duschar innan :smash:

Zetor99
2009-07-05, 15:46
Kalsonger under låter som en utmärkt idiotindikator, men som tur är har jag inte ännu stött på fenomenet. :)

Annars går ju alla problem som folk anser kunna lösas med kalsonger under gå att åtgärda med någon form av vaddering (om du nu är missnöjd med din kropp kan du väl satsa på nåt som faktiskt döljer detaljen?) och rätt valda simbyxor i rätt storlek.

*whatever*
Jag har läst varenda motargument i denna tråden och måste bara säga; orden biter inte ett dugg på denna stolta användare av underbyxor under min badisbralla.

Jag kanske gillar att veta:
*att den ligger på plats,
*att en lätt slint av badbrallan i någon riktning inte demaskerar min orm eller,
*i händelse att man ligger med böjda knän, att ingen passerar och blir grafiskt ärrad pga min blottade stolthet.
Samtidigt tror jag inte någon reagerar positivt på att se tydliga penis-konturer på den blöta brallisen efter ett svalkande dopp.:banned

Jag uppmanar också er andra, att göra detsamma! Män ska på offentlig plats se så asexuella ut som ken-dockan under midjan. I mitt tycke.
Stranden är en familjeplats,
och jag tror inte att jag är den enda som har bestående men i form av inpräntad erotik i huvudet efter alla dessa gubbars avslöjade slangar på stranden.*grr27*
Men snälla du, nu skämtar du väl? *screwy*

Snobbe
2009-07-05, 15:57
Ska tjejerna även behöva använda bikinis som täcker brösten så dom också blir asexuella?

lanzal
2009-07-05, 17:54
Ska tjejerna även behöva använda bikinis som täcker brösten så dom också blir asexuella?

DET ÄR EN HELT ANNAN SAK! Tjejer SKA vara sexiga som fan på stranden, det är liksom meningen.

Christyle
2009-07-05, 17:59
det är style my friends haha jag hade så på stranden förrigår

ewho
2009-07-06, 11:54
Personligen tycker jag att det ser lite halvdumt ut, men om osäkra personer känner sig bättre till mods med kalsonger under shortsen så får de, enligt moi, ha på sig det.

Pirko
2009-07-06, 12:14
Jag måste ha det under mina badbrallor atm, de blir precis för stora annars.

Ingen lust o visa pubis direkt. Jobbar dock på att bli lite fetare så de passar:)

Exakt samma här. Inget jag väljer, men ligger jag och solar så syns cracket, och det vill jag inte. Så kalsonger ett tag till, tills jag kommit upp till min pre-deff vikt.

daja
2009-07-06, 12:34
Om man inte vill ha badbyxor ala ryssland måste man ha något under dem eftersom de saknar innebyxor.

rQx
2009-07-06, 14:34
Om man inte vill ha badbyxor ala ryssland måste man ha något under dem eftersom de saknar innebyxor.

word

Erik__
2009-07-06, 16:55
Är det mer ohygieniskt med rena kalsonger under än ingenting alls?

rQx
2009-07-06, 17:15
Jag antar det eftersom du oftast gått runt med dom en hel dag, kanske inte är så om man tar nya?

Aja, fattar inte den stora saken av det på stranden? På ett badhus, javisst, då kan jag förstå det.

Donner
2009-07-06, 18:41
Aja, fattar inte den stora saken av det på stranden?

Dom äldre måste ja ha något att klaga på, hallå? ;)

PowPow
2009-07-06, 23:57
Jag kan tycka att det är skönt med kalsonger under badbrallorna. Man är ju van vid att saker hålls på plats. Ofta är det väl en ren lathetsgrej också. Man kanske inte har handduk med sig och inte känner för att köra nakendansen för att få av sig kalsongerna man har under shortsen.

Har alltid kalsonger när jag åker wakeboard också. Men det är väl mer av självbevarelsedrift. Så många lager som möjligt vid de käraste ägodelarna :)

Nu pratar jag såklart om bad i sjöar och hav. Inte badhus eller andra mindre stängda system.

aowen
2009-07-07, 01:14
akta urinvägs infektion.

saab900
2009-07-07, 10:52
Någon som vet var man kan hitta statistik över urinvägsinfektion hos ungdomar av manligt kön för de senaste 10 åren? :)

Skulle vara intressant att i bakgrund av vad Aowen sade att kolla upp om det faktiskt har ökat kraftigt, vilket jag faktiskt tror.

Jag förstår inte heller varför man inte bara köper shorts som passar. Men, på min tid (83:a) undrade vi hur fan våra farsor kunde ha shorts i samma storlek som damtrosor (se fotbollsshorts från 70-talet, eller Magnum ;)) medan vi badade i 90-talets fotbollsshorts som slutade en bit över knäna. På samma sätt undrar 90-talisterna hur fan vi kunde bada i det och köper glatt sia surfshorts som slutar under knäna, utan snörning och med 5 cm för mycket i midjan. Mode är svårt att förstå sig på, därför tänker jag inte ens försöka. Fötterna på jorden säger jag bara ;)

Gör vad ni vill på stranden, men har ni fillingar under i badhuset förtjänar ni att piskas så att ni ser ut som babianer i arslet.

hendrong
2009-07-07, 11:07
Vad säger tjejerna om allt detta? Vad tycker ni om blottade buttcracks och snasar som skiner igenom tyget?

Jag tror då att de flesta killar inte hade haft något emot ett par bröstvårtor som syntes igenom bikiniöverdelen *pubertalt flin*

TommyBoy
2009-07-08, 13:22
Om man inte vill ha badbyxor ala ryssland måste man ha något under dem eftersom de saknar innebyxor.

http://erez.onefashion.dk/erez4/erez?src=Samples/JJ UK/mainfront/5700342906439-COMB3.tif&tmp=JJ-varekort&redirect=0

Ett exempel av många badshorts med innerbyxa som ej går under rysslandskategorin.

Dan S
2009-07-08, 21:36
Beror helt på badbyxorna, man vill inte visa ballen helt enkelt, speciellt inte om den sugs in efter man kliver upp ur vattnet så det sitter klistrad efter 20 gradigt vatten, då är man inte lika stolt längre. Är det dock ett par fina badbrallor av kvalité brukar man slippa detta.

Vissa har väll kallingar för att den ser grövre ut eller något annat löjligt.

Trance
2009-07-08, 21:37
Dagens ungdom kör stenhårt på de puritanska värderingarna vid stranden.

melancoolio
2009-07-08, 22:06
Häromdagen såg jag en kille träna i jeans på gymmet med kortbyxor under. Han hade jeansen lite coolt nedhasade och under hade han ett par puma kortbyxor som stack upp. Borde fan tagit en bild...

daja
2009-07-08, 22:23
http://erez.onefashion.dk/erez4/erez?src=Samples/JJ UK/mainfront/5700342906439-COMB3.tif&tmp=JJ-varekort&redirect=0

Ett exempel av många badshorts med innerbyxa som ej går under rysslandskategorin.

Det kanske inte var Ryssland men Polen-klass var det iaf. ;)

Nej men det känns som att stor majoritet av de snyggare badbyxorna saknar innebyxor men självklart finns det väl något undantag.

hahavaffan
2009-07-08, 22:30
Häromdagen såg jag en kille träna i jeans på gymmet med kortbyxor under. Han hade jeansen lite coolt nedhasade och under hade han ett par puma kortbyxor som stack upp. Borde fan tagit en bild...Vissa är INTE friska. Ibland ser man brats som tvunget ska träna i sina Rolex/Breitling-klockor, trots att det skaver, gör ont och är nära att förstöra både klocka och handled när dom kör olika maskiner eller övningar. Bäst var killen som skulle köra push ups på golvet, men upptäckte att klockan var ivägen, så han körde med vänsterhanden knuten och knogarna mot mattan och högerarmen normalt med handflatan i mattan :D