handdator

Visa fullständig version : Ont i biceps/armväck


rashmushpåluffi
2009-07-03, 22:44
Har haft ont i de högra armväcket i typ 2 månader. får ont när jag kör biceps eller rygg. Smärtan kommer inte direkt utan efter kanske 15 min in i passet. Det liksom ilar hela tiden. kör inte ont utav någon speciell rörelse utan de börjar bara värka konstigt typ ila. min högra biceps har också fått en liten annorlunda form. som om insidan av den inte riktigt kommer fram när man spänner den. Knakar också när jag curlar armen men bara i bottenläget.

Skulle vara tacksam för hjälp.

Martin Löwgren
2009-07-04, 15:02
Har haft ont i de högra armväcket i typ 2 månader. får ont när jag kör biceps eller rygg. Smärtan kommer inte direkt utan efter kanske 15 min in i passet. Det liksom ilar hela tiden. kör inte ont utav någon speciell rörelse utan de börjar bara värka konstigt typ ila. min högra biceps har också fått en liten annorlunda form. som om insidan av den inte riktigt kommer fram när man spänner den. Knakar också när jag curlar armen men bara i bottenläget.

Skulle vara tacksam för hjälp.

Gör det ont i alla bicepsövningar (övningar där du böjer armen)?

Finns det någon position rörelse som minskar smärtan?

Gör de ont när du stretchar biceps?

rashmushpåluffi
2009-07-04, 19:52
Gör det ont i alla bicepsövningar (övningar där du böjer armen)?

Finns det någon position rörelse som minskar smärtan?

Gör de ont när du stretchar biceps?

Ilar sådär konstigt när jag stretchar ja. kan inte riktigt säga om de är specifika övningar som de gör ont av. smärtan kommer mer krypandes när bicepsen blir mer och mer trött. när jag stretchar den känns de inte som om de drar i bicepsen som de gör på den vänstra armen, utan de bara ilar vid armväcket.

rashmushpåluffi
2009-07-07, 19:57
Ingen som har någon aning om vad de kan röra sig om? mycket tacksam för svar