handdator

Visa fullständig version : Några frågor angående böjarskor


lejonet
2009-07-03, 17:15
Jag har två korta frågor.

Förstör man skorna genom att t.ex. köra vadpress med dem? Styvheten eller liknande?

När jag drar på mig mina Addidas Ironworks så känns det som att fötterna vill luta inåt, mot hålfoten. Har någon annan känt detta eller är det mina skor/ fötter som spökar?

C.E.J.
2009-07-03, 18:18
Jag har två korta frågor.

Förstör man skorna genom att t.ex. köra vadpress med dem? Styvheten eller liknande?

Nog sliter det på dem iaf, skorna är ju relativt dyra om man jämför med typ joggingskor, och man vill ju inte gärna att det blir nån "spricka" på sulan då.

Arf Pingvin
2009-07-03, 18:22
Det finns nya skor på affären. Slit dem med hälsan. De är gjorda för att användas.

adem1
2009-07-03, 21:42
Det finns nya skor på affären. Slit dem med hälsan. De är gjorda för att användas.

+1 *kissass*

Kejet
2009-07-03, 21:57
Alla har inte råd att punga ut med en lusentapp så ofta på skor, eller vad de nu kostar.

Börje H
2009-07-03, 22:05
Alla har inte råd att punga ut med en lusentapp så ofta på skor, eller vad de nu kostar.

Ofta??
Böjskor kan man bara använda i träningslokalen och gör man det 3-5 ggr/vecka, oavsett man kör tåhävningar eller inte, så håller de minst 10 år. Minst alltså. Jag har haft mina i ett par år nu och de är fasiken helt i nyskick.

Fina skor finns för mellan 800-1400 kr.

lejonet
2009-07-04, 09:24
Bra det var skönt att höra, då kan man köra vadpress utan att va orolig.

Men angående min andra fråga, bör jag kanske fara till butiken och prova ett annat par eller kanske prova med något inlägg?

C.E.J.
2009-07-04, 17:05
Bra det var skönt att höra, då kan man köra vadpress utan att va orolig.

Men angående min andra fråga, bör jag kanske fara till butiken och prova ett annat par eller kanske prova med något inlägg?

Testa nån löpklinik. Låter ju som inlägg vore bäst, men vad vet jag ;)