handdator

Visa fullständig version : Gainers Fuel plus separat kreatin och protein?


Mysterious
2009-07-03, 12:26
Hej,

kör just nu med 4 tsk kreatin monohydrate per dag - en tsk innan träning och en efter vid både morgon och kvällspasset, samt 4 skopor protein (100% WHEY) vid samma tillfällen. Nu har jag dock fått en stor burk Twinlab Gainers Fuel av en polare och undrar över mitt fortsatta upplägg medan jag testar Gainers Fuel då Gainers Fuel innehåller både protein och kreatin.

Skulle vara tacksam för tips, tack på förhand.

Mysterious
2009-07-03, 13:04
Kollar jag närmare på burkarna så tar jag nu 31g (1 skopa) protein före och efter träning. Gainern innehåller 33g (4 skopor) så där ersätter ju inte gainern proteinet jag redan tar eftersom jag bara tar gainern efter träning, inte innan och efter. Inte heller ersätter det enda grammet Kreatin som finns i gainern de 4 tsk jag tar totalt före och efter träning nu.

Så, jag antar att fördelen med en gainer är den unika sammansättningen av de olika tillskotten som finns i. utöver kreatin och protein?

Borde jag köra på som jag gjort, eller ska jag klämma in en gainer någonstans?

Commando1980
2009-07-03, 13:14
Kollar jag närmare på burkarna så tar jag nu 31g (1 skopa) protein före och efter träning. Gainern innehåller 33g (4 skopor) så där ersätter ju inte gainern proteinet jag redan tar eftersom jag bara tar gainern efter träning, inte innan och efter. Inte heller ersätter det enda grammet Kreatin som finns i gainern de 4 tsk jag tar totalt före och efter träning nu.

Så, jag antar att fördelen med en gainer är den unika sammansättningen av de olika tillskotten som finns i. utöver kreatin och protein?

Borde jag köra på som jag gjort, eller ska jag klämma in en gainer någonstans?

1. få i dig protein direkt efter träningspasset via gainer (som även innehåller kolhydrater) eller via en proteinshake. sen äter du 'vanlig' mat ngn timme efter det.

2. 5g kreatin per dag räcker.