handdator

Visa fullständig version : nästan blåst swedbank blocket mm


mrt4
2009-07-03, 10:04
Hej på er!

Var 1 mm från att bli blåst på blocket. En kille insisterade på förskottsbetalning vilket jag vägrade. Han föreslog ett delbetalning i förskott jag vägrade.

Ringde swedbank och det visade sig att hans konto kom från en fristående bank i nyköping. Ringde dit och dom ville inte uppge vems konto det var, dock sa dom att det inte var namnet han uppgett!

Vill sjukt gärna få hans riktiga indentitet. Inte för att klappa till nån, bara ringa och be han dra riktigt inåt helvete!

Några förslag?

Pdaddy
2009-07-03, 10:17
Vad var det du var på väg att köpa ?

Pd

Hades
2009-07-03, 10:27
Hur vet du att du var på väg att bli blåst? Det finns väl inget som säger att betalning måste ske till säljarens personliga konto?

Loke
2009-07-03, 10:38
Hur vet du att du var på väg att bli blåst? Det finns väl inget som säger att betalning måste ske till säljarens personliga konto?

Allt tyder ju på att det är så och med tanke på hur vanliga blåsningar är på blocket så finns det knappast skäl att tvivla.

Hades
2009-07-03, 10:41
Allt tyder ju på att det är så och med tanke på hur vanliga blåsningar är på blocket så finns det knappast skäl att tvivla.

Jag menar bara att man kanske inte ska be folk dra åt helvete bara för att man är misstänksam.

machine gun
2009-07-03, 10:47
Du var väl inte det minsta nära att bli blåst? Du vägrade ju ge snubben pengar.

Cilia
2009-07-03, 11:03
Du var väl inte det minsta nära att bli blåst? Du vägrade ju ge snubben pengar.
Han kanske var på vippen att gå med på förslagt men bestämde sig i sista sekund för att kolla upp honom.

Asdf
2009-07-03, 12:16
VEM delbetalar eller förskottsbetalar på blocket? Kom igen ffs! Denna person VILLE lura honom

saab900
2009-07-03, 12:33
Det finns dock anledning att passa sig.
Den här muppen t ex håller fortfarande på, trots att han både avslöjat sig själv och blivit outad i den här tråden. Läs gärna hela om ni har en halvtimme över, den är fruktansvärt underhållande, och white-trash Fredrik F****** har verkligen inte många hästar hemma i stallet :D

http://www.zatzy.com/allmaent/345439-varning-foer-bedragare-saeljer-faelgar.html
http://bloggis.se/stigsson/91107

Angående varför folk vill ha betalning i förskott så förstår jag det med. Inte kul om köparen ändrar sig när man skickat varan och man står där med en räkning på frakt + returfrakt. Man får kolla upp säljaren efter bästa förmåga.

ceejay
2009-07-03, 13:51
man blir så sur när man hör att folk blir blåsta

mrt4
2009-07-03, 14:09
Jag fick ett namn och en adress samt kontonummer swedbank och en e post adress från gmail.

Innan jag betalade kollade jag upp honom på eniro och han fanns inte där. Han påstod att det var för att han hade dolt nummer. Jag kollade ratsit också där han inte heller fanns. Kollade slutligen upp adressen han angåav och det visar sig att ingen bor där!

Nä jag kanske inte var så nära, men nära nog :-)

mrt4
2009-07-03, 14:15
Det var en klocka för övrigt.