handdator

Visa fullständig version : Är det här okej?


IDG
2009-07-03, 01:09
Tjena, är ny här och har en fråga. Iom att jag inte har någonting att göra på morgonen brukar jag oftast vakna vid klockan 11-12 och sedan drar jag till gymmet på en gång oftast på tom mage. Brukar sedan äta direkt efter träningen vid 14.00 och det är egentligen den enda riktiga måltiden(Fullkornspasta/grönsaker med kyckling) jag har under dagen. Brukar oftast bli hungrig runt 19-20 och då tar jag en macka eller ett äpple och det är allt. Jag har hittills på ca 6 månader gått ner 10 kg och behöver gå ner ytterligare 7 kg för att nå mitt mål. Tränar 5 gånger i veckan där jag kör styrka två gånger och så går jag på löpbandet i 100 minuter 3 dagar i veckan.

Vidare till frågan, äter jag för lite eller ska jag fortsätta på samma sätt? Om jag gör fel, hur ska jag göra för att få i mig mer mat och samtidigt fortsätta gå ner i vikt?

Tacksam för svar!

Eddie Vedder
2009-07-03, 06:04
Ta gärna en portion EAA eller en vassledrink precis innan, blandat med kolhydrat är inget fel heller.

Se till att ha ätit ordentligt kvällen innan också. Då är det inga problem ur ett protein- och energiperspektiv.

http://traningslara.se/blogg/naringsintag-vid-styrketraning-fore-frukost/

mattilainen
2009-07-03, 11:02
Om du inte har tillgång till EAA eller vassledrink så kan du alltid dricka ett glas mjölk innan passet.