handdator

Visa fullständig version : Parkering på Hisingen?


Bönne
2009-07-02, 21:13
Nu när de stänger ner parkeringen vid Porslinsfabriken så står jag utan parkering i min närhet. Har inte rätt att nyttja boendeparkering så blir lite knivigt.

Känner ni till ett parkeringsställe inom Kvillebäcken/Brämaregården eller några bostadsrättsföreningar som skulle kunna tänkas vilja hyra ut en plats?

Finns ju så man kan pynta för dagen, men då slutar det på långt över tusen spänn i månaden.

Asdf
2009-07-02, 21:18
Det finns gratisparkering där vid kebab burger på vågmästareplatsen, myntautoamten sprängdes för några mån sen så alla bilarna där står i princip gratis

Tror inte de städar där heller mellan 8-10 på tisdagar ojämn vecka.

Scratch89
2009-07-02, 21:37
Står man inte gratis på parkeringen som är vid Willys Hemma, som ligger i princip vid vågmästareplatsen? Om du inte är så kinkig utan kan tänka dig att gå, så finns det ju mängder av olika företag, som Sängjätten osv, som har gratis parkering för sina kunder. Går alltid att mygla.

Sen finns det en jääättestor parkering här vid Lindholmen.

Bönne
2009-07-02, 21:53
Står man inte gratis på parkeringen som är vid Willys Hemma, som ligger i princip vid vågmästareplatsen? Om du inte är så kinkig utan kan tänka dig att gå, så finns det ju mängder av olika företag, som Sängjätten osv, som har gratis parkering för sina kunder. Går alltid att mygla.

Sen finns det en jääättestor parkering här vid Lindholmen.Du har inte bil va? Självklart finns där regler för alla dessa parkeringsplatser som företag håller i och där går helt klart vakter och kontrollerar.

Parkeringen på Lindholmen där emot kan nog vara intressant, tack för tipset.

Carolinew
2009-07-02, 22:32
Du har inte bil va? Självklart finns där regler för alla dessa parkeringsplatser som företag håller i och där går helt klart vakter och kontrollerar.

Parkeringen på Lindholmen där emot kan nog vara intressant, tack för tipset.

När jag flyttade till Göteborg var jag utan parkering ett litet tag, stod på Sibas parkering vid Järnbrott (dvs inte Hisingen) i en dryg vecka utan att få några böter. Vad finns det för regler vid sådana parkeringar? Det står ju inget om begränsad tid där i alla fall, men det vore ju iofs konstigt.

Bönne
2009-07-03, 23:48
När jag flyttade till Göteborg var jag utan parkering ett litet tag, stod på Sibas parkering vid Järnbrott (dvs inte Hisingen) i en dryg vecka utan att få några böter. Vad finns det för regler vid sådana parkeringar? Det står ju inget om begränsad tid där i alla fall, men det vore ju iofs konstigt.Finns kanske några parkeringar där det inte står några regler, men på de absolut flesta brukar där ex. vara förbjudet att parkera efter 22:00...

maaherra
2009-07-04, 08:35
Du har inte bil va? Självklart finns där regler för alla dessa parkeringsplatser som företag håller i och där går helt klart vakter och kontrollerar.

Parkeringen på Lindholmen där emot kan nog vara intressant, tack för tipset.

Regler och regler. På SGS Studentbostäder har de bara koll mellan 08-17 så det händer ofta att något fittnylle snor ens parkering efter klockan 17. Jävligt drygt för då får man börja smsa vägverket och spåra ägaren. Så parkera här ifall du vill ha gratis parkering.

Edit: Det är Lindholmen jag pratar om då, dvs.

Audrey
2009-07-04, 08:39
Precis dit jag ska flytta, härligt att det spränger saker där...

Scratch89
2009-07-04, 08:40
Och jo, det går visst att stå på vissa ställen obegränsat. Jag kommer bara inte ihåg vad ställena heter, men bland annat den där Thairestaurangen som ligger i korsningen mellan Vägmästareplatsen och Backaplan.

EDIT: Och Coop Forums parkering.