handdator

Visa fullständig version : Lyckligaste dagen i ditt liv (Spin-off)


rooz
2009-07-01, 15:28
Blev så jävla ledsen av den andra, så tänkte att vi behövde bli lite glada:)

Har svårt att sortera, men första gången själv på sporthoj glömmer jag inte!

EkarN
2009-07-01, 15:33
Det finns ju jävligt mycket. Men 200 i marklyft var svårslaget.

coxie
2009-07-01, 15:36
Dagen jag insåg att jag kan leva gott på att handla aktier.

qwerty1
2009-07-01, 15:43
Dagen jag insåg att jag kan leva gott på röka gräs och jobba 9 to 5.

Jpn
2009-07-01, 16:06
Har inte haft speciellt många lyckliga dagar, men för att välja en så var det en mycket vacker sommardag i augusti 2006 då jag ryckte in i armèn. Det var lycka.

Mental
2009-07-01, 16:18
Hmm lurigt, måste säga när jag fick körkortet, det flinet satt klistrat i ansiktet i en vecka eller så :)

KlopFer
2009-07-01, 16:29
Känns som jag skrivit i en liknande tråd förr.

Precis som då kom jag inte på något.

agazza
2009-07-01, 16:29
Löneförhandlingen på min första ever jobbintervju.

Kan någon länka den andra tråden? flottig och fingrarna och orkar inte söka just nu

rooz
2009-07-01, 16:31
Löneförhandlingen på min första ever jobbintervju.

Kan någon länka den andra tråden? flottig och fingrarna och orkar inte söka just nu

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=123204

<Mike>
2009-07-01, 18:39
Jag har haft massa lyckliga dagar och det har nog alla haft om man tänker efter. Den dagen man fick sitt husdjur, när man pussade någon tjej man var kär i etc.

En av de sakerna som gjorde mig nästan euforisk var när en tjej jag var lite kär i sov bredvid mig på en klassresa i nian. Vi typ småmyste i en soffa (hon gjorde det mest för att se om hon kunde få mig krypa vid hennes fötter visserligen men skit samma) och sedan somnade hon till slut bredvid mig och att bara ligga där och känna hennes doft, hennes hud etc var något som var helt enormt stort för mig just då och just så stark lycka har jag nog inte känt sedan dess.

Nästa dag dissade hon mig men det är en annan historia ;) Hon var en fjortis såklart och jag med säkert lite grand men det gjorde inte känslorna mindre sanna för det.

Cilia
2009-07-01, 18:43
Känns som jag skrivit i en liknande tråd förr.

Precis som då kom jag inte på något.
Jag tror Ignatius startade en som typ också hette spinoff på den andra.

Yip_man
2009-07-01, 19:05
Jag får nog vara lite tråkig och säga dagen då min dotter föddes.

kelk
2009-07-01, 19:24
2001-10-21

L-Sami
2009-07-01, 20:16
Muckardagen. Stundtals var det roligt i lumpen, men för det mesta kändes det som fängelse (oskyldigt dömd). Hade ändå bollar att inte ge upp eller gå över till civiltjänst. Goda kamrater för livet fick jag därifrån. Även växte som människa. Dagen var halv molnig, små kylig höstdag. Ett gäng (10 pers) åkte över till McDonalds för att käka och Alko för att köpa sprit, efter de släppte oss från det där stället. Satte oss i en båthamn en stund. Drack sprit. Gick sen till ett grillställe med tak. Drack ännu mer sprit. Det var kallt. Tände eld på grillen för att få värme. Härjade av lycka. Stack sen till stan. Festade loss. 9 månader i ett land där jag inte bodde egentligen. Hade rötter därifrån ändå. Kändes som framgång att jag hade genomfört lumpen i Finland. I ett kompani med sträng äcklig disciplin.

Kimball
2009-07-01, 20:30
När jag kom hem till min kära flickvän efter 3 mån i Australien. Längtan och glädjen var helt obeskrivlig.

grisbil3n
2009-07-01, 21:40
Väntar fortfarande på den även om det förekommit en del synerligen ljusa stunder i mitt lilla liv.

EkarN
2009-07-01, 22:00
Jag får nog vara lite tråkig och säga dagen då min dotter föddes.

Det torde väl vara det bästa som kan hända en, så varför skulle det vara tråkigt?

tp_88
2009-07-01, 22:08
Svårt, men dagen då jag vann U-SM i bänkpress var onekligen speciell. Hade haft det som mål ett bra tag och fast att jag hade problem med handleder, armbågar och lite smått och gott sista månaderna innan tävlingen lyckades jag vinna en jämn tävling.

Lellan
2009-07-01, 22:09
Kände mig som ett lyckligt djur när jag födde en unge och kände kärlek både till händelsen och personen som låg där. Märkligt upphöjt till tusen.

Andra lyckliga dagar:

När jag läste nån lite småfånig bok (kan ha varit readers digest?) och den här citatet blottade sig "ingen annan kan få dig att må dåligt utan din tillåtelse". Tror jag var 12 år, och det var jävligt intensivt på den fronten kändes det som, som att det inte tog slut - att jag inte hade makten utan fick försöka hävda mig utan att veta om jag verkligen hade ngt att komma med. Låter flummigt, är flummigt. Men gav sån jävla kraft att känna att omständigheterna inte definierade mig.

Sen är ju den frasen en sanning med modifikation har jag insett senare (allt kan vara både lättare och svårare när man är 12, definitivt mkt mer svart-vitt iaf). Omständigheter kan tumla om dig så att du inte vet vad som är upp el ner och ger upp tillfälligt. Men du kan också ha erfarenhet nog att inse att det är tillfälligt, att oavsett vad du känner så säger logiken att förändring sker konstant.

När jag var 24 och kär (tror för första gången, el så har jag lika dåligt minne som jag misstänker) och låg och luktade på och snuddade lätt lätt killen och inte vågade röra mig för att inte väcka honom (han hade somnat när vi kollade film). Kände mig lite starstruck, få vara nära honom och hans puls som bevisade att han levde och känna min puls som bevis på att jag toklevde. :)

Många fina stunder med min son också, när man nästan känner att man kvävs av lycka och en känsla av närhet jag inte upplevt med någon annan människa. Beats förälskelse, såklart, om man nu ska orka rangordna.

Faktiskt har det hänt att jag haft den närhetskänslan med en katt och en hund (den senare var inte min, rip Arro). Vissa individer snuddar vid en. Det är coolt.

Stunder också. Magiska ögonblick, gärna ensam nära vatten. När naturen nästan skrämmer en genom att verkligen kännas som en levande organism är andra.

Gött att det finns mkt lyckoalstrande att samla på, lite mer synd att det är svårt att framkalla, fast man kan ju utsätta sig för de personer miljöer och omständigheter som tenderar att generera dem. :)

minthy
2009-07-01, 22:40
den här citatet blottade sig "ingen annan kan få dig att må dåligt utan din tillåtelse". Tror jag var 12 år, och det var jävligt intensivt på den fronten kändes det som, som att det inte tog slut - att jag inte hade makten utan fick försöka hävda mig utan att veta om jag verkligen hade ngt att komma med. Låter flummigt, är flummigt. Men gav sån jävla kraft att känna att omständigheterna inte definierade mig.

Sen är ju den frasen en sanning med modifikation har jag insett senare (allt kan vara både lättare och svårare när man är 12, definitivt mkt mer svart-vitt iaf). Omständigheter kan tumla om dig så att du inte vet vad som är upp el ner och ger upp tillfälligt. Men du kan också ha erfarenhet nog att inse att det är tillfälligt, att oavsett vad du känner så säger logiken att förändring sker konstant.


Även om det tog mig 12 år längre att lära mig och ta till mig samma sak så skulle jag nog säga att det är en av höjdpunkterna.

Det och vissa stunder i livet då jag känt och tänkt att "nu, just exakt här & nu, är jag lycklig" och bara njuta av det.

jakob
2009-07-01, 22:51
Muck

KlopFer
2009-07-01, 23:04
2007-01-14*cupid*

ManuelIT
2009-07-01, 23:07
När jag vann världsmästerskapet, samt inte långt därefter när jag fick mitt proffskontrakt och flytta!

Three pigs
2009-07-01, 23:08
Ingen aning faktiskt.. Första holken var en rätt fin upplevelse. Eller studenten för den delen.. Inte upplevt så jättemycket "stora" lyckor än så länge.

Andy.da.wohoo
2009-07-01, 23:16
2007-01-14*cupid*

När du reggade dig på kolo? *rolleyes*

Linnea_
2009-07-01, 23:29
Minns ju flera olika nu..
11 år och fick åka på första ridlägret, magen va som en brustablett i för lite vatten, känslan var stor.
15 år och fick min hund (som lever än idag 14 år gammal) den kärlek jag kände när jag höll henne i mina armar och vi försökte lära känna och förstå varann är obeskrivlig (kärlek)
21 år fick efter mycket om och men tillbaka en valp jag sålt till "fel" person, känslan att få befria hunden från ett grymt öde var otroligt, sprang hela vägen hem och jag tror både min och hundens hjärta slog HÅRT!
27 år en kille jag haft en relation med och var tokkär i, friade helt plöstligt och jag kände mig som den lyckligaste kvinnan i världen (detta varade dock inte men de hör till en annan tråd)
28år och jag var med på en hundförlossning, när den första valpen kom kände jag bara att det där är min lilla tjej, känslan var enorm och jag kunde inte slita varken händer ell ögon från den lilla kravlande "råttan"

jwzrd
2009-07-01, 23:32
När jag vann världsmästerskapet, samt inte långt därefter när jag fick mitt proffskontrakt och flytta!

Vilken sport?

Danny Devito
2009-07-02, 03:28
När jag gjorde 215 kg i knäböj (bälte + lindor) är väl den lyckligaste dagen jag kan komma på såhär på rak arm. Kände mig så stark att jag kunde böja 4 blåa, 1 gul + klovar på varje sida. Hade haft just det som mål rätt länge.

Dock känns det synd att ens lyckligaste dag var på gymmet, med facit i hand måste jag ha levt ett rätt så tråkigt liv utanför. :D

Yip_man
2009-07-02, 05:47
Det torde väl vara det bästa som kan hända en, så varför skulle det vara tråkigt?

Jag menade bara at det är lite förutsägbart, de som varit med om det vet nog vad jag menar. Har svårt att tro att något annat kan mäta sig med det. Möjligen skulle det vara om ens barn är dödssjukt och blir friskförklarat eller nått.

The_RobRoy
2009-07-02, 07:04
När telefonen ringde och jag fick mitt första sommarjobb i finansbranschen efter en då nästan avslutad utbildning.

16 år av studier, stundtals kämpande med prov och tentor (särskilt på högskolan). Det var väldigt stort för mig då och det kändes som min första belöning efter väldigt många års slit i skolan.

Sen fanns det många lyckliga dagar med mitt ex, har bara varit kär 1 gång i livet.. ..hoppas på att det händer snart igen :)

Shakemynuts
2009-07-02, 08:02
Antagligen kommer det bli när jag får fullständigt gymnasiebetyg. Änsålänge 7 år av motgångar. Men min tid kommer nog.

mangs
2009-07-02, 08:05
Kommer inte ihåg vad jag svarade i den förra tråden men de lyckligaste dagarna som jag kommer ihåg är när stora positiva förändringar har skett. Mina barn, när jag gifte mig, tog studenten, muckade, examen från universitetet, tog körkort, köpte lägenhet, köpte hus, olika bilköp, första riktiga jobbet aso. Listan kan göras rätt lång.

Sedan finns det ju givetvis dagar då allting bara går ens väg och man känner sig extra lycklig utan att man egentligen vet varför. Det är sådana här dagar jag strävar efter. Att köpa sin lycka fungerar bra för stunden men att bara vara lycklig i sin vardag utan att något extraordinärt har hänt borde vara det mest optimala för ens egen välfärd.

Jag har haft tur för jag har haft väldigt många lyckliga dagar men väldigt få sorgliga. Hoppas att det håller i sig.

EkarN
2009-07-02, 10:20
När jag gjorde 215 kg i knäböj (bälte + lindor) är väl den lyckligaste dagen jag kan komma på såhär på rak arm. Kände mig så stark att jag kunde böja 4 blåa, 1 gul + klovar på varje sida. Hade haft just det som mål rätt länge.

Dock känns det synd att ens lyckligaste dag var på gymmet, med facit i hand måste jag ha levt ett rätt så tråkigt liv utanför. :D

Järnet skänker glädje!

Danny du är ju stark, inte tevla sej lite?

Danny Devito
2009-07-02, 12:27
Danny du är ju stark, inte tevla sej lite?

Det var länge sen, nu har jag för dålig rygg för sånt. :(

_slipknot1_
2009-07-02, 18:53
Studenten hitills...

jaaaaag
2009-07-02, 21:55
När jag blev tillsammans med mitt ex för många år sedan. Det blev vi ju på en viss dag men första perioden där med den asstarka nykärleken, inget klår det...

När jag flyttade hemifrån.

Dagen då jag fick jobb efter att nästan varit arbetslös ett år efter min skada. Jag hoppade nästan upp i taket.

Osv.. =) Det bästa kommer..

EkarN
2009-07-02, 22:45
Det var länge sen, nu har jag för dålig rygg för sånt. :(

Problemas! Leifi kanske kan sälja narki som får dig att glömma ryggen?