handdator

Visa fullständig version : Hur ska jag dosera med allt kreatin?


tankz
2009-06-30, 22:30
Hej

Jag har kört kreatin lite förut, men nu ska jag börja med det igen.

Har en burk Full blown extreme, som innehåller kreatin som jag ska ta 30 min innan träning 5 dagar/vecka.
Men sen har jag en burk med Kre-Alkalyn kapslar och sen en burk från kolozzeum med 1kg kreatin monohydrat.

Nu när jag ska börja köra med allt detta hur ska jag göra?

Är ett bra upplägg att köra:
3-4 kapslar 60 min innan träning. 30 min innan träning full blown extreme.

vilodagar: Kreatin monohydrat, första veckan 20g (uppladningfas) och sen efter det, 10g på vilodagarna och på träningsdagar köra det med fullblown + kapslar?

Skulle det vara bra? Vill ha mig maximalt med kreatin, känns bäst om jag tar på vilodagarna också för att vara säker på att få ut maximalt, men vad tror ni?

Joakim pettersen
2009-06-30, 23:31
Varför göra allt så avancerat.. Fel att ta en sort i taget, kroppen tar ändå inte upp allt. Det överflödiga pissar du ut. Slöseri på pengar om du frågar mig

tankz
2009-07-01, 00:02
Varför göra allt så avancerat.. Fel att ta en sort i taget, kroppen tar ändå inte upp allt. Det överflödiga pissar du ut. Slöseri på pengar om du frågar mig

okok tack för svaret, men ska jag ta alla kapslarna före eller ska jag ta hälften före och hälften efter? och kan man ta på vilodagarna?

Guddi
2009-07-01, 00:06
okok tack för svaret, men ska jag ta alla kapslarna före eller ska jag ta hälften före och hälften efter? och kan man ta på vilodagarna?Se till att du får i dig runt 5 g kreatin per dag. Det är allt du behöver tänka på.

tankz
2009-07-01, 00:09
Se till att du får i dig runt 5 g kreatin per dag. Det är allt du behöver tänka på.

okej men uppladdningsfas då? Är det bara kreatin i kreatinpulvret eller en viss %?

nån moderator kan ta bort tråden förresten, hade en annan fråga jag glömde skriva som var viktigare så gjorde en tråd med det istället.

inzie92
2009-07-01, 00:30
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=105194