handdator

Visa fullständig version : Finns det nå regler angående Ventilation/Värme


Griffin
2009-06-30, 22:19
Tja!

Vet ej riktigt vart jag ska posta det här men jag gör ett försök.

Där jag tränar nu har ej ventilationen funkat ALLS på över 7 månader.
Den enda luft som cirkulerar är fläktar i taket så det är samma luft som snurrar runt.

Och hela gymmets väggar är fönster ut i stora drag så det blir växthus effekt.
Nu senaste veckorna är det olidligt att träna där inne är knappast under 35grader

Finns det nå regler angående detta? Får det vara så här? jag har årskort där men funderar på köpa ett månads kort på ett annat ställe får jag orkar ej träna i den värmen..:furious:

Degpekka
2009-06-30, 22:40
Vad säger personalen då?

Griffin
2009-06-30, 22:42
Vad säger personalen då?

Dom bygger ju en ny anläggning men det vet man ju ej när det kommer i drift.

Upptaget
2009-06-30, 22:50
Dom bygger ju en ny anläggning men det vet man ju ej när det kommer i drift.

Om dom håller på och bygger en ny anläggning så spelar det väl ingen roll om det nu skulle finnas några regler för sådant, du ju inte få kylan fortare iallafall? :P :)

Pjotor
2009-07-01, 07:47
För bostadsutrymmen rekommenderas en ventilation som klarar av att byta ut luften två gånger per timme. Är volymen i rummet 40 kubikmeter bör ventilationen alltså orka med 80 kubikmeter luft i timmen. Jag vet inte hur mycket som är rekommendationer och hur mycket som är lagstiftning.

I ditt fall skulle jag be om att pausa ditt medlemskap (går att göra på många gym) tills ventilationen är fixad. Var tydlig med anledningen till pausen. Går det inte att pausa så skulle jag leta efter ett annat gym. Du betalar antagligen för att träna och är i din fulla rätt att ställa krav på gymmet.