handdator

Visa fullständig version : Underhudsfettet


Pettersover
2009-06-30, 16:48
Jag håller på med deff, ungefär 3 veckor. Och det är det lilla sista underhudsfettet som ska bort. Men det verkar inte vilja komma bort.
Jag vet att man inte kan punktbränna.
Så här såg min matsedel ut idag:

06:00 1dl Fiberrik Havregrynsgröt, 1msk Keso, ½ msk linnfrön, ½ smör, En kopp grönt té.

08:00 Proteindrink

10:00 Grov lingon macka med halv tonfisk burk.

12:00 En kokt kyckling filé, 50g brocoli, 50g blandade grönsaker (ex ärtor, majs, paprika) 2 ägg.

15:00 Proteindrink

17:00 2 portioner kellogs

19:00 resten av tonfisken

21:00 Proteindrink

Nåt som ska ändras inom maten för att jag ska uppnå mina resultat att bli deffad?

Jag har ingen matvåg så jag kan inte ränka ut exakt hur mycket kcal det blir.

P.S Detta är vad idag så ut, jag brukar variera dag från dag:)

Träningen ser ut som följande:

Mån styrketräning(Armar) + HIIT
Tis Styrketräning (Ben)
Ons Styrketräning (Bröst) + HIIT
Tors Styrketräning (Rygg)
Fre Styrketräning (Axlar) + HIIT
Lör Styrketräning (Mage)
Sön Vila

Nåt jag jag bör ändra på i mitt träningsschema?


/Petter

stafh
2009-06-30, 16:53
Svårt att räkana på det du skrivit men det ser ut att vara väldigt lite mat med tanke på träningsmängden.

kjell33
2009-06-30, 16:56
Tre veckor är extremt kort tid i såna här sammanhang. Dessutom borde du räkna på din grundförbrukning och sen lägga upp en diet. Nu blir det rena lotteriet.

Pettersover
2009-06-30, 17:26
Det ligger på 1832kcal. LITE jag tycker det känns som att man äter för mycket:S

Nåt jag ska tillägga i mat väg?

Jag har hållit på i 3 veckor:)

vicarious
2009-06-30, 19:58
Nåt som ska ändras inom maten för att jag ska uppnå mina resultat att bli deffad?



Det enda du behöver göra för att bli deffad är att ligga på kaloriunderskott. Vill du däremot behålla så mycket muskler som möjligt under deffen är det viktigt att du får i dig tillräckligt med protein från kosten. Fett bör du inte heller utesluta men du äter smör, linfrön och ägg så det ser bra ut.

Nu vet jag inte din vikt och dina mått men en bra guideline är att försöka ligga kring 1,5-2g protein per kg fettfri kroppsmassa och ungefär 0,5-1g fett per kg.

Jag skulle absolut byta ut Kellogs mot något bättre. Kellogs innehåller väldigt mycket socker. Jag skulle byta ut de kalorierna mot en långsam kolhydratkälla, t ex pasta, potatis, ris. Jag tycker du ska lägga den största måltiden efter ditt styrketräningpass. En kolhydratkälla, en proteinkälla och lite fett.

Att dricka 3 proteinpulverdrinkar om dagen blir både dyrt men även mättar det sämre än om du skulle äta vanlig mat - men det där gör du som du vill.

Pettersover
2009-06-30, 20:13
Okej, så ca 140g protein och 70g fett ska jag ha varje dag alltså. Kanon nu har jag lärt mig nått nytt. Jag har bytt proteinpulver, från SN Whey-80 till ON 100% Standars Gold Edition. Och så skaffat protein bars. Så det blir 2 shakes per dag och 1 bars.
Sparar man några kroner, fast ON är dyrt men hoppningvist bra:)

Så jag ska typ äta nåt mindre till middag kanske några ägg och 2 mackor med smör. Och sen äta en riktig middag med kyckling och grönsaker? Jag ätar ingen past, potatis med mera, dom kolhydrater jag får i mig kommer från grönsaker, och gröt m.m.
Jag äter mellan 8-10 små måltider om dagen.

Mitt största mål är att bygga muskler och ändå deffa, och jag vet att dom inte går ihop.

Blandol
2009-06-30, 20:43
Ett tips isf är att köpa en matvåg, kostar väl ca 200 på clas ohlsson eller snarlikt ställe.

Scratch89
2009-06-30, 21:09
Men alltså. Varför äter du fiberhavregrynsgröt och torr kyckling med wokgrönsaker, för att sedan trycka i dig två portioner Kelloggs?

vicarious
2009-06-30, 22:57
Det viktigaste är att du ramar in ditt träningspass på ett bra sätt..

Jag utgår från att du inte använder EAA så därför:

Proteinshake (vassleprotein)
Träning
En ordentlig måltid bestående av pasta/potatis/ris + kyckling/fisk/kött så snabbt som möjligt

Pettersover
2009-07-01, 05:33
Okej, så hur långt innan träningen ska jag ta proteindrink?

Tackar för alla svar vicarious.