handdator

Visa fullständig version : Tennisveckan Båstad


Halfhigh1
2009-06-29, 21:50
Jag och ett par polare är sugna att åka ner till Båstad någon dag när det är Tennisveckan. Vi är inga schtekare alltså brats, vi är regular killar som bara vill träffa tjejer och festa som fan.

Mina funderingar är nu:

* Vi "medelsvensson" vad tycker folk om oss under Tennisveckan?
* Vi är 18-19 år allihop, är det rätt ålder?
* Finns det någon skön camping med rimliga priser?
* Vilket datum bör vi åka, vi kommer va där max 1-2 dagar, iochmed att det händer lite här i Falkenberg då Båstadveckan är också som vi inte vill missa.

LindaS
2009-06-29, 21:53
Att se på tennis är inte att tänka på, eller?

Halfhigh1
2009-06-29, 21:54
Att se på tennis är inte att tänka på, eller?

Beror ju på kostnader osv, men 80-90% är där för att festa, så jag vet inte. Kanske kolla på tennis/ligga på stranden på dagarna sen festa på kvällarna/nätterna.

LindaS
2009-06-29, 21:56
Du är ung så jag vill inte dissa, men tänker du på kostnaderna bör du kanske inte åka dit och inte den veckan. Du har resten av västkusten och massor av tjejer hela juli.

Halfhigh1
2009-06-29, 21:59
Du är ung så jag vill inte dissa, men tänker du på kostnaderna bör du kanske inte åka dit och inte den veckan. Du har resten av västkusten och massor av tjejer hela juli.

Fast nu är de så att jag är ute efter röj med:D Visst här finns tjejerna osv, men jag sommarjobbar så har inte tid på vardagar o på helger så är de bara privatfester, inget bra röj. Finns 1 krog som har hyffsat...

capture
2009-06-29, 22:36
Åk INTE dit under tennisveckorna. Så sjukt snobbigt så det finns inte och alla är sådär äckligt dryga.

Om du läser mellan raderna så tycker jag att du ska fundera på att åka till något annat ställe. Jag hade inte så kul under kvällarna utan var mest roligt på dagen när man slappade på beachen i strålande sol. Det var najs!

Herr Oberst
2009-06-29, 22:53
Båstad är rätt trevligt även under tennisveckan, åtminstone om man aldrig sett det förut. Och man kan utan problem gå och se på tennis en heldag och även festa ett par kvällar utan att det behöver kosta mer än vanligt. Sen finns det såklart klubbar som är jobbigare att ta sig in på om man inte är lite halvmärkvärdig. Men det finns fester till alla sorters människor där, fester så det räcker och blir över.

Jag har varit på nästan varenda tennisvecka sen mitten på 90-talet och har aldrig direkt råkat ut för några dryga typer. Å andra sidan var tennisveckan knappast nåt märkvärdigt för några år sedan. Men vill man inte va bland det värsta champagnebaden så slipper man.

Alexlindgren
2009-06-29, 23:20
Har varit där två senaste åren, och du behöver inte oroa dig. Det kryllar av "medelsvensson".

Själv åker jag ner nu på söndag och är där vecka 28, dock är den riktiga "tennisveckan" flyttad till vecka 29. Finns campingar men tror dock att åldersgränsen är 21, men det går nog att ordna.

Det är riktigt jävla kul, skön stämning för det mesta. Men som överallt finns det folk som söker bråk och min erfarenhet är - slå först, bli inte slagen först. För en del käftsmällar har man åkt på...där i alla fall.

Revolt
2009-06-30, 04:09
Ska också vara där nere under tennisveckan, kanske springer på någon av er då. :)
Tror nog att det kommer vara många personer i samma ålder som ni(jag) där nere.

Sverker
2009-06-30, 07:19
Nu plockade jag bort lite tjaffs i tråden:furious:
Håll er till ämnet och inga rasistiska sidospår.







18 - 19 år låter inte tillräckligt gammalt för Båstad. Jag kan inte påstå att jag kom in någonstans i Båstad när jag var 19 år. Jag hade knappast råd heller.

Alexlindgren
2009-06-30, 11:50
Nu plockade jag bort lite tjaffs i tråden:furious:
Håll er till ämnet och inga rasistiska sidospår.







18 - 19 år låter inte tillräckligt gammalt för Båstad. Jag kan inte påstå att jag kom in någonstans i Båstad när jag var 19 år. Jag hade knappast råd heller.

Vill inte tjaffsa, men skulle jag fått säga "aggressiva invandrare"?

Äh, priserna är som i Stockholm och klär man sig schysst så är det inga större problem.

coxie
2009-06-30, 12:00
Det är rätt trevligt men ingen speciellt. Finns nog få tillställningar i Sverige där folk fejkar rikedom som tennisveckan.

Om du bara är ute efter att festa i en vecka så finns det bra mycket roligare städer att välja på.

kålman
2009-06-30, 12:54
glöm inte att gå ihop 7 polare och hyra en dyr bil :)

coxie
2009-06-30, 12:57
glöm inte att gå ihop 7 polare och hyra en dyr bil :)

Och välj en kväll att bränna 10k på att spruta champagne.

Halfhigh1
2009-06-30, 17:48
Har varit där två senaste åren, och du behöver inte oroa dig. Det kryllar av "medelsvensson".

Själv åker jag ner nu på söndag och är där vecka 28, dock är den riktiga "tennisveckan" flyttad till vecka 29. Finns campingar men tror dock att åldersgränsen är 21, men det går nog att ordna.

Det är riktigt jävla kul, skön stämning för det mesta. Men som överallt finns det folk som söker bråk och min erfarenhet är - slå först, bli inte slagen först. För en del käftsmällar har man åkt på...där i alla fall.

Ok, man skulle säkert kunna tälta vid någon stuga och ge ett par hundra för dusch och el?

Jag klär mig relativt bra, klär mig stilrent och festligt.

1 sista fråga, räcker det att vara där fredag och lördag, jag sommarjobbar så jag det är mina dagar jag kan åka ner, fredag-lördag-söndag. Jag har enbart 7-8 mil dit så det är ingen fara att åka hem i mellan ifall svartaxi kan ordnas:D

Herr Oberst
2009-06-30, 19:06
Vaddå räcker?
Vill man se Båstad och dess natur/kultur/bebyggelse så tar det en kvart.
Vill man supa ner sig tar det ungefär lika lång tid där som någon annanstans.
En kväll börjar typ mellan 18.00-20.00 och slutar vid 03.00-06.00

Ska du ordna svart-taxi så se till att vara ute i jävligt god tid. Visserligen finns det taxiförare i Båstad från hela landet. Typ halva Taxi Göteborg och Stockholm är där, har man tur finns det även förare från Sundsvall och liknande, men alla är rätt upptagna, så även svartförarna. Dessutom vet dom hur man tar betalt. Bolag som Vejbytaxi och Taxi Ängelholm drar in omkring 1/4 av hela årsinkomsten under tennisveckan.

Halfhigh1
2009-06-30, 20:11
Vaddå räcker?
Vill man se Båstad och dess natur/kultur/bebyggelse så tar det en kvart.
Vill man supa ner sig tar det ungefär lika lång tid där som någon annanstans.
En kväll börjar typ mellan 18.00-20.00 och slutar vid 03.00-06.00

Ska du ordna svart-taxi så se till att vara ute i jävligt god tid. Visserligen finns det taxiförare i Båstad från hela landet. Typ halva Taxi Göteborg och Stockholm är där, har man tur finns det även förare från Sundsvall och liknande, men alla är rätt upptagna, så även svartförarna. Dessutom vet dom hur man tar betalt. Bolag som Vejbytaxi och Taxi Ängelholm drar in omkring 1/4 av hela årsinkomsten under tennisveckan.

Fast har en kille som vi brukar åka med alltid, han tog 600 kr när vi var i helsingborg =) Får hoppas att han är ledig då:D