handdator

Visa fullständig version : Magnus Hedman skulle slipa sommarformen?


O.W.
2009-06-29, 09:23
http://www.realtid.se/ArticlePages/200906/29/20090629083052_Realtid394/20090629083052_Realtid394.dbp.asp

kjell33
2009-06-29, 09:25
Jag bli alldeles matt.

Börje H
2009-06-29, 09:27
http://www.realtid.se/ArticlePages/200906/29/20090629083052_Realtid394/20090629083052_Realtid394.dbp.asp

Vilken lirare!

"I ett par byxor som fanns i bilen hittades dessutom 55 dopingklassade Stanozolol-tabletter. Hedman hävdar dock att dessa inte är hans."

Att folk alltid har så dålig koll på vad de har i fickorna/bilen/lägenheten :Virro

mr ruhl
2009-06-29, 09:28
gillar att han påstår sig ha fått i sig det igenom ett kosttillskott när dom hittade tabletter med samma substans som han hade i kroppen :D

rooz
2009-06-29, 09:31
"VA, tablettar i fickan. Hur hamnade de där?:confused:"

sweetkarolina
2009-06-29, 09:32
gillar att han påstår sig ha fått i sig det igenom ett kosttillskott när dom hittade tabletter med samma substans som han hade i kroppen :D

men han trodde ju såklart att det var proteinpiller :smash:

mr ruhl
2009-06-29, 09:33
men han trodde ju såklart att det var proteinpiller :smash:

ja såklart, så måste det vara :D

Cilia
2009-06-29, 09:33
Har dom inte släppt anklagelserna om att tabletterna var hans utan att hans kompis erkände det.

Däremot fanns det spår av doping i hans blod och det är det han åtalas för och fick i sig via kosttillskott. Men hur många kosttillskott har eg dopingklassade preparat i sig? Några man kan köpa i Sverige? Som gammal elitidrottare borde man vara noga med sånt man beställer utomlands ifrån.

Samma klyscha som alla andra använder. Det säljs så mycket men ingen har använt det medvetet när dom åker dit.

jakke
2009-06-29, 09:34
Haha, realtid är ju samma skräp som aftonbladet, förmodligen till och med sämre.

mr ruhl
2009-06-29, 09:47
Har dom inte släppt anklagelserna om att tabletterna var hans utan att hans kompis erkände det.

Däremot fanns det spår av doping i hans blod och det är det han åtalas för och fick i sig via kosttillskott. Men hur många kosttillskott har eg dopingklassade preparat i sig? Några man kan köpa i Sverige? Som gammal elitidrottare borde man vara noga med sånt man beställer utomlands ifrån.

Samma klyscha som alla andra använder. Det säljs så mycket men ingen har använt det medvetet när dom åker dit.

såklart att hans kompis ställer upp för att inte en känd kille ska åka dit, lägg ihop 1+1, han har samma substans i kroppen som i tabletterna *rolleyes*

men enl vad man läst så kan vissa amerikanska märken kunnat ha spår av olagliga substanser, men att det var exakt samma som var i tabletterna är väl rätt liten risk:D

mystic[-_-]
2009-06-29, 09:49
Klart det krävs lite doping för att behålla den enorma massan som byggs av att spela fotboll!

Snafu
2009-06-29, 09:50
Ska han vara med i ett sånt där dansprogram igen?

Muskelbyggaren
2009-06-29, 09:54
Ska han vara med i ett sånt där dansprogram igen?
Isf lär han väl åka dit i dopingkontrollen.

Honken
2009-06-29, 10:00
En idrottare på steroider... finns det!? *rolleyes*

Imni
2009-06-29, 10:01
En idrottare på steroider... finns det!? *rolleyes*

Nej. Men sen har väl Hedman slutat också?

Nitrometan
2009-06-29, 10:04
Det var ju inte medvetet. Säger han.

Magnus Hedman förnekar brottet.

– Jag har aldrig tagit en tablett som jag medvetet vetat var doping, säger han till Expressen.

Han menar att dopingspåren kommer från ett amerikanskt kosttillskott som han tagit utan att medvetet vetat att det var doping.

Då ska man väl tro på honom?

Han kan väl inte hjälpa att en kompis glömmer sina brallor i Magnus bil?

Nordström
2009-06-29, 10:09
Han kan väl inte hjälpa att en kompis glömmer sina brallor i Magnus bil?

Jag undrar vad dem två brukar göra...:kinky:

psirus
2009-06-29, 11:08
gillar att han påstår sig ha fått i sig det igenom ett kosttillskott när dom hittade tabletter med samma substans som han hade i kroppen :D

Har du ens läst artikeln? Han sa ju själv att de inte ens va hans tabletter. :smash::Virro

erikkarlsson
2009-06-29, 11:48
Har du ens läst artikeln? Han sa ju själv att de inte ens va hans tabletter. :smash::Virro


Men seriöst, du tror inte att man försöker ljuga i en sådan här situation om det leder till att man slipper straff?

kjell33
2009-06-29, 11:52
Om både hedman och kompisen säger att det var kompisens byxor så måste åklagaren BEVISA att de ljuger, och i det här fallet måste ju hedmans positiva dopingprov ligga honom i fatet. 1-0 till åklagaren.

rooz
2009-06-29, 11:52
Men seriöst, du tror inte att man försöker ljuga i en sådan här situation om det leder till att man slipper straff?
Hört om ironi?

skaparn
2009-06-29, 11:58
– Jag har aldrig tagit en tablett som jag medvetet vetat var doping, säger han till Expressen.

Efterblivenhet kan väl vara en förmildrande omständighet?

skaparn
2009-06-29, 11:59
Hört om ironi?

Precis. Orka förstöra ett bra skämt.

Wiiking
2009-06-29, 12:34
Tycker frågan om varför han stoppades och varför testerna gjordes är lite intressant.
Jag kan då inte minnas att jag nån gång blivit "stoppad av polispatrull" för att sedan avkrävas dopingtest.

Var det kanske nån rutinkontroll där de fann tabletter och därför gjorde tester?
Är det förresten olagligt att ha preparat i kroppen?

Cilia
2009-06-29, 12:36
Efterblivenhet kan väl vara en förmildrande omständighet?
kanske men okunskap är det inte enligt lagen.

Nitrometan
2009-06-29, 13:03
Tycker frågan om varför han stoppades och varför testerna gjordes är lite intressant.
Ja, endera körde han som en klant eller så var det en rutinkontroll. Men visst kan anledningen spela en roll. Om de hade en anledning att stoppa honom så gör det åklagarens fall starkare.

Är det förresten olagligt att ha preparat i kroppen?
Ja.

Wiiking
2009-06-29, 13:07
Nitro:
Ja, var lite så jag tänkte också.

LadyG
2009-06-29, 14:15
Han är ju ambassadör för organisationen Ren idrott - som arbetar mot doping. Han om någon borde ju veta bättre tycker jag..?

Rockhard
2009-06-29, 14:19
Han är ju ambassadör för organisationen Ren idrott - som arbetar mot doping. Han om någon borde ju veta bättre tycker jag..?

:laugh:. Precis som Sven Nylander.

Sebbe_H
2009-06-29, 14:25
:laugh:. Precis som Sven Nylander.

Och mr Egelstig som satt i RF.

LadyG
2009-06-29, 14:39
:laugh:. Precis som Sven Nylander.

Tänkte mer på ursäkten "jag visste inte att kosttillskotten som importerats kunde innehålla förbjudna preparat" - den ursäkten håller inte eftersom det är en av de saker Ren Idrott informerar om bland annat.

ManuelIT
2009-06-29, 15:24
Han är ju ambassadör för organisationen Ren idrott - som arbetar mot doping. Han om någon borde ju veta bättre tycker jag..?

Haha, är detta sant?
Fyfan vad pinsamt.

LadyG
2009-06-29, 15:38
Haha, är detta sant?
Fyfan vad pinsamt.

otroligt pinsamt :)

http://nyheter24.se/nyheter/inrikes/220622-hedman-ar-ambassador-for-ren-idrott

Nitrometan
2009-06-29, 15:42
Haha, är detta sant?
Fyfan vad pinsamt.
Ja. Änsålänge är han med på denna listan:
http://www.renidrott.se/ambassador.html

Känns lite pinsamt som sagt.

Edit: Den också, LadyG, bra hittat!

bigtraps
2009-06-29, 16:00
Personligen tycker jag att det är rätt åt Hedman. Därimot undrar jag om det är fritt att spy ut sin galla på vissa personer och inte på andra. Skulle Hedman varit halvkändis i gymvärlden hade den här tråden inte blivit gammal.

Hobbes
2009-06-29, 16:06
De testade honom då han uppfattades vara påverkad - det är inte en helt ovanlig situation!

Dock taget ur två olika tidningar...

SVD:
Enligt Magnus Hedman kommer ämnet från ett amerikanskt kosttillskott och fotbollsstjärnan hävdar att han aldrig medvetet tagit dopning.

– Därför tar jag det till rättegång, jag får ta den fighten. För jag klarar inte av att hitta på någonting, säger Hedman.

Aha, tur, han låter advokaten säga det istället:D

Aftonbladet:
– Vi har spekulerat i om det kan ha funnits i någon typ av kosttillskott där det inte har varit ordentligt redovisat. Alternativt att han fått i sig det genom att ha druckit i något förorenat glas, eller vad vet jag. Jag kommer att kontakta någon kemist som får reda ut vad som är möjligt.

Den förklaringen är å andra sidan i klass med kirurgen som påstod att han onanerade innan han gjorde en bikinilinje:D Gör advokater vad som helst för pengar??

Nitrometan
2009-06-29, 16:11
Den förklaringen är å andra sidan i klass med kirurgen som påstod att han onanerade innan han gjorde en bikinilinje:D Gör advokater vad som helst för pengar??
Advokater gör vad som helst för att försvara sina klienter. Det är deras jobb.

Enligt idrottens dopingregler kan man inte klara sig undan genom att skylla på ett tillskott. Men nu är det ju en vanlig rättegång det handlar om och då kan han kanske klara sig på det.

Nitrometan
2009-06-29, 16:12
Apropå bortförklaringar så var det ju en tysk löpare som försökte skylla på att nån hade stoppat saker i hans tandkräm... :)

Hobbes
2009-06-29, 16:17
Advokater gör vad som helst för att försvara sina klienter. Det är deras jobb.

Enligt idrottens dopingregler kan man inte klara sig undan genom att skylla på ett tillskott. Men nu är det ju en vanlig rättegång det handlar om och då kan han kanske klara sig på det.

Jo, jag vet ju det väldigt väl. Det var nog mer i frustration jag skrev det.

Alla sätt är ju bra utom de dåliga! Skulle vilja se den kemist som kan skriva under på att han måste fått i sig det i ett förorenat glas - ja, för då kan ju någon säkert komma med förklaringar såsom att orsaken till att man blåste o,3 promille i poliskontrollen beror på att någon spetsat drickan osv. osv.

Tandkräm?? Den var rätt bra:D

Nitrometan
2009-06-29, 16:20
Alla sätt är ju bra utom de dåliga! Skulle vilja se den kemist som kan skriva under på att han måste fått i sig det i ett förorenat glas - ja, för då kan ju någon säkert komma med förklaringar såsom att orsaken till att man blåste o,3 promille i poliskontrollen beror på att någon spetsat drickan osv. osv.
"Det var nån som hade hällt sprit min grogg!" *grr27*

Apropå förorenat glas - tänk på mängderna som skulle behövas...

LadyG
2009-06-29, 16:21
Apropå bortförklaringar så var det ju en tysk löpare som försökte skylla på att nån hade stoppat saker i hans tandkräm... :)

:laugh: Den var bra! :laugh:

Hobbes
2009-06-29, 16:22
"Det var nån som hade hällt sprit min grogg!" *grr27*

Apropå förorenat glas - tänk på mängderna som skulle behövas...

Som sagt, ännu en gång, adovokatens uppgift är ju att i detta fallet lindra så mycket som möjligt! Nu kan jag inte hans engagemang inom olika antidoping röresler eller dylikt - men man börjar ju se en röd linje i försvaret!

Rentvå hans namn är nog viktigare i detta fallet!

Nitrometan
2009-06-29, 16:27
:laugh: Den var bra! :laugh:
Dieter Baumann är en klassiker bland bortförklaringarna.

http://www.cbc.ca/sports/indepth/10-doping-excuses.html

The German track star tested positive for the steroid nandrolone in 1999 and was subsequently banned for two years, despite Baumann's claim it was his toothpaste's fault.

Or rather, he was the victim of a conspiracy to oust him from the sport by spiking his toothpaste with huge amounts of steroids. Germany's athletics federation exonerated the runner, even though investigators found no evidence to back up his claim.

Från 2000:
http://www.independent.co.uk/sport/general/baumann-offers-reward-to-solve-tainted-toothpaste-doping-case-727954.html

Dieter Baumann, the former Olympic champion suspected of doping, has offered a reward for information that would help police solve the mystery of how a banned steroid got into his toothpaste.

Dieter Baumann, the former Olympic champion suspected of doping, has offered a reward for information that would help police solve the mystery of how a banned steroid got into his toothpaste.

In the latest development of an unusual case, Baumann sent a statement to German media, offering a reward of 100,000 marks ($52,000) for any tips.

"I don't want to leave anything undone to find the perpetrator. That's why I am offering the reward."

Nitrometan
2009-06-29, 16:30
Som sagt, ännu en gång, adovokatens uppgift är ju att i detta fallet lindra så mycket som möjligt! Nu kan jag inte hans engagemang inom olika antidoping röresler eller dylikt - men man börjar ju se en röd linje i försvaret!
Å andra sidan är det en försvårande omständighet att han har använt steroider men försökt framstå som en "antidopingrörelsens vita riddare".

Åklagaren kan vända advokatens påståenden emot honom baserat på fakta (mängder/nivåer och nedbrytningshastigheter t.ex.).

rooz
2009-06-29, 16:33
Jaha, men då är allt förlåtet Ludmilla, det var skit i din vattenflaska:D

Att efter en hög utbildning och år med skolböcker och praktiker klämma ur sig en sådan bortföklaring känns lite tveksamt:laugh:

Eriken
2009-06-29, 17:14
Personligen tycker jag att det är rätt åt Hedman. Därimot undrar jag om det är fritt att spy ut sin galla på vissa personer och inte på andra. Skulle Hedman varit halvkändis i gymvärlden hade den här tråden inte blivit gammal.

+1

Inte alltför ofta man ser trådar där det är samma kommentarer om diverse bodybuilders som torskat dit.

Fartman
2009-06-29, 17:16
Jaha, men då är allt förlåtet Ludmilla, det var skit i din vattenflaska:D

Att efter en hög utbildning och år med skolböcker och praktiker klämma ur sig en sådan bortföklaring känns lite tveksamt:laugh:

Nåväl, hur mycket utbildning i kemi, biologi etc har man som jurist.. typ högstadienivå ;)

tp_88
2009-06-29, 17:40
Apropå förorenat glas - tänk på mängderna som skulle behövas...
Que? Om det hände vid fel tillfälle, i förhållande till när testet togs, så borde det väl räcka med några få mg!?

Nitrometan
2009-06-29, 17:46
Que? Om det hände vid fel tillfälle, i förhållande till när testet togs, så borde det väl räcka med några få mg!?
Kanske. Men det känns osannolikt. Det är nedbrytningsprodukter de kollar i urinen. Sen har jag ingen aning om vilka mängder det var i hans prov, men de mängder det brukar röra sig om på positiva tester blir svårt att åstadkomma.

Men med rätt timing som du säger så går det.



När de sa förorenat glas så tänkte jag först på en beläggning på insidan (typ ett dåligt diskat glas). Men man kan ju tänka sig att man blandar en mängd vätska i någons dricka också. Gäller bara att hitta en juice/öl/whatever som maskerar smaken.

Carolinew
2009-06-29, 18:19
Jag undrar också varför det är OK att snacka skit om en fotbollsspelare som anklagats för doping, när det inte är det när kroppsbyggare blir det? Detta är ju ett träningsforum och jag vet att jag blev väldigt klart tillsagd i en tråd för längesedan att forumet var till för alla sporter :)

rooz
2009-06-29, 18:20
Jag undrar också varför det är OK att snacka skit om en fotbollsspelare som anklagats för doping, när det inte är det när kroppsbyggare blir det? Detta är ju ett träningsforum och jag vet att jag blev väldigt klart tillsagd i en tråd för längesedan att forumet var till för alla sporter :)

Mer vanligt blad byggare? Sedan att Hedman är med i en organisation som jobbar med att motverka dopning gör ju sitt?

coxie
2009-06-29, 18:21
Jag undrar också varför det är OK att snacka skit om en fotbollsspelare som anklagats för doping, när det inte är det när kroppsbyggare blir det? Detta är ju ett träningsforum och jag vet att jag blev väldigt klart tillsagd i en tråd för längesedan att forumet var till för alla sporter :)

Men proffsbyggare är inte ambassadörer för ren idrott.

-squat-
2009-06-29, 18:30
Men proffsbyggare är inte ambassadörer för ren idrott.

Det finns även byggare som inte är proffs som har åkt dit. Men det är inte ok att snacka om dom heller.

rooz
2009-06-29, 18:35
Det finns även byggare som inte är proffs som har åkt dit. Men det är inte ok att snacka om dom heller.
Hur mkt övrig uppmärksamhet får dessa då? I media osv?

Börje H
2009-06-29, 18:43
Men proffsbyggare är inte ambassadörer för ren idrott.

Nej, men det är ändå en synnerligen intressant observation. Det finns ju trots allt människor i bb/fitnessvärlden som proklamerat för ren idrott och då de åker dit så upplevs det inte alls lika legitimt att häckla dem.

coxie
2009-06-29, 18:45
Nej, men det är ändå en synnerligen intressant observation. Det finns ju trots allt människor i bb/fitnessvärlden som proklamerat för ren idrott och då de åker dit så upplevs det inte alls lika legitimt att häckla dem.

Nu är jag inte speciellt insatt i cirkusen men jag skulle häckla en sådan person precis lika mycket.

Jag har ingen åsikt om folk som preppar, det är deras val men att hyckla om det är något jag ser ned på.

Carolinew
2009-06-29, 18:51
Nu tänker jag närmast på en svensk som åkte fast för ett par årsedan, där alla trådar/inlägg om ämnet togs bort med en gång (och gör fortfarande om det kommer på tal). Motiveringen var att man inte får spekulera i vad privatpersoner gjort och inte gjort. Hedman är väl precis lika mycket privatperson som kroppsbyggare.

Jure
2009-06-29, 19:05
Varför bryr sig folk? Låt han köra lite tabbar om han nu vill det

Cerberus
2009-06-29, 19:21
visste att han va dopad! så sjukt jävla grov blir man inte naturligt! :P

-squat-
2009-06-29, 19:29
jag har ingen åsikt om folk som preppar, det är deras val men att hyckla om det är något jag ser ned på.

+1.

Cilia
2009-06-29, 19:47
Jag undrar också varför det är OK att snacka skit om en fotbollsspelare som anklagats för doping, när det inte är det när kroppsbyggare blir det? Detta är ju ett träningsforum och jag vet att jag blev väldigt klart tillsagd i en tråd för längesedan att forumet var till för alla sporter :)
Jag tycker inte jämförelsen är rättvis. Trådarna höll ganska länge tills dom spårade ut därför att alla inte kan hålla sig innanför gränserna. Dom togs inte bort direkt.

Carolinew
2009-06-29, 19:52
Jag tycker inte jämförelsen är rättvis. Trådarna höll ganska länge tills dom spårade ut därför att alla inte kan hålla sig innanför gränserna. Dom togs inte bort direkt.

Ok, det var inte den motiveringen jag fick när mina inlägg togs bort (vilket iofs var en bra bit efter att tråden tagits bort), men men :)

skaparn
2009-06-29, 20:34
Det här var en rolig tråd om en kändis vars namn i samband med dopingaffären publicerats i praktiskt taget all media, tills någon kom med helt sjukt trista "varför får dom? jag fick minsann ett inlägg borttaget förra hösten!!11".

Carolinew
2009-06-29, 20:40
Det här var en rolig tråd om en kändis vars namn i samband med dopingaffären publicerats i praktiskt taget all media, tills någon kom med helt sjukt trista "varför får dom? jag fick minsann ett inlägg borttaget förra hösten!!11".

Måste allt man skriver vara roligt nu också? ;) Ämnet i sig är ju tyvärr rätt allvarligt.

Three pigs
2009-06-29, 20:51
Bör ju vara bevis för annat också. Hans kompis byxor i bilen? liksom... med tabletter i fickorna också!

Hobbes
2009-06-29, 20:52
Bör ju vara bevis för annat också. Hans kompis byxor i bilen? liksom... med tabletter i fickorna också!

Snacka om en bra polare som lånar ut sina byxor*cupid*

-squat-
2009-06-29, 22:22
http://svtplay.se/v/1610360/se_hela_intervjun_med_magnus_hedman

mangs
2009-06-29, 23:03
Ja, han är ju rätt bra på att prata i alla fall, sitta och ljuga rakt in i kameran till SVT.

clinteastwood
2009-06-29, 23:12
Varför erkänner han inte bara!?

MAXX
2009-06-29, 23:17
givet att han kör den klassiska "ett amerikanskt kosttillskott"

jwzrd
2009-06-29, 23:24
Varför var snuten intresserad av att snacka med honom så pass mycket att de stannade honom och genomsökte bilen?

clinteastwood
2009-06-29, 23:25
Han skyller på att han tagit ett kosttillskott som innehöll "ämnet", sedan visar det sig att det är samma ämne i tabletterna i de byxor han har i bilen, hur fn kan detta komma sig!?

Undrar om de där byxorna är i hedmans storlek?

Tricce
2009-06-29, 23:31
Han måste väl veta vilka "amerikanska kosttillskott" han glupat i sig, isåfall är det väl bara att kolla innehållet i det.

Michael Jackson
2009-06-29, 23:35
Fan så pinsamt av honom.

-squat-
2009-06-29, 23:36
Varför var snuten intresserad av att snacka med honom så pass mycket att de stannade honom och genomsökte bilen?

Det har jag också funderat på. Jag tolkar det som att det redan fanns en misstanke mot honom sedan tidigare.

-squat-
2009-06-29, 23:39
Han skyller på att han tagit ett kosttillskott som innehöll "ämnet", sedan visar det sig att det är samma ämne i tabletterna i de byxor han har i bilen, hur fn kan detta komma sig!?

Undrar om de där byxorna är i hedmans storlek?

precis, vad är oddsen för att hans vitaminpiller var kontaminerat med exakt samma substans som låg i fickorna på brallorna.


Han får väl prova brallorna i tingsrätten i sann OJ Simpson stil.

Sebbe_H
2009-06-29, 23:39
Han måste väl veta vilka "amerikanska kosttillskott" han glupat i sig, isåfall är det väl bara att kolla innehållet i det.

Ja, för det första borde han ju veta det, sedan så läste jag att oralt stanozolol har en spårtid på tre veckor, vilket borde göra det ännu lättare för honom själv att lista ut vad han stoppat i sig de senaste veckorna.

jwzrd
2009-06-29, 23:41
Undrar hur det gick till med brallorna som inte var hans. Varför kan man inte alltid skylla på det? "Det var inte min påse tabbar i min ficka"

Hobbes
2009-06-29, 23:45
Undrar hur det gick till med brallorna som inte var hans. Varför kan man inte alltid skylla på det? "Det var inte min påse tabbar i min ficka"

Därför man inte alltid har polare som tar en "handgranat"!

-squat-
2009-06-29, 23:49
Golade han ner polaren tro? Men det är klart, han vet väl inte vad polaren heter.

clinteastwood
2009-06-29, 23:57
Han får väl prova brallorna i tingsrätten i sann OJ Simpson stil.

Läste just att han påstod ha lånat sina byxor till en kompis och sedan just fått tillbaks dem! Medans kompisen säger att det var hans jeans och hans tabletter.

mangs
2009-06-30, 00:01
Har ni sett intervjun där han bedyrar sin oskuld.

Jag behöver ju inte dopa mig, bara titta på mig, jag är ingen kroppsbyggare. Vad skulle jag vinna på att dopa mig, bla bla bla. Hela storyn låter så jävla långsökt, han hade tjänat mer på att erkänna, men det är ju inte så han fungerar enligt egen utsago.

Hobbes
2009-06-30, 00:04
Har ni sett intervjun där han bedyrar sin oskuld.

Jag behöver ju inte dopa mig, bara titta på mig, jag är ingen kroppsbyggare. Vad skulle jag vinna på att dopa mig, bla bla bla. Hela storyn låter så jävla långsökt, han hade tjänat mer på att erkänna, men det är ju inte så han fungerar enligt egen utsago.


Jag tolkar det såsom att han erkänner att han "testats" positiv med nämnda substanser, dock har han medvetet inte tagit de substanser han testas för - jag är supernyfiken vad det är för "amerikanska" kosttillskott han använt sig av och då inte ens kontinuerligt såsom han säger!

Han talar med kluven tunga känns det som!

clinteastwood
2009-06-30, 00:29
http://nyheter24.se/sport/fotboll/sverige/223685-tv4-kande-till-hedmans-missbruk

Snobbe
2009-06-30, 00:40
Vet inte hur mycket man kan tro på AB men http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5365317.ab

streetsmart
2009-06-30, 01:40
Så jävla dumt det låter att just samma preparat fanns i hans ficka och samtidigt i hans kostillskott, men det finns fortfarande en möjlighet att han inte ljuger, han kan ha malt ner tabletterna i kosttillskottet och därmed så skyller han på att han fått i sig det via det? :D

skaparn
2009-06-30, 05:30
Varför var snuten intresserad av att snacka med honom så pass mycket att de stannade honom och genomsökte bilen?

Kappmuskelpolisen spottade honom på flera kilometer.

Eddie Vedder
2009-06-30, 05:36
Jag undrar också varför det är OK att snacka skit om en fotbollsspelare som anklagats för doping, när det inte är det när kroppsbyggare blir det? Detta är ju ett träningsforum och jag vet att jag blev väldigt klart tillsagd i en tråd för längesedan att forumet var till för alla sporter :)

Har du inte fortfarande fattat att det handlar om när namn finns publicerade eller inte? Hur länge har du varit medlem egentligen?

Om den här artikeln hade varit "Känd fotbollspelare misstänkt för dopingbrott" och någon skrivit att det är Magnus Hedman (med länk till Flashback t.ex) så hade vi inte tillåtit det.


Så gjorde vi ju med Ola Rapace och med Papa Dee, kallar du Papa Dee för kroppsbyggare?

mangs
2009-06-30, 09:01
Jag tolkar det såsom att han erkänner att han "testats" positiv med nämnda substanser, dock har han medvetet inte tagit de substanser han testas för - jag är supernyfiken vad det är för "amerikanska" kosttillskott han använt sig av och då inte ens kontinuerligt såsom han säger!

Han talar med kluven tunga känns det som!

Ja, att neka till att han testats positivt i detta läget skulle vara bra dumt.
I intervjun verkade ha rätt lugn och säker på sin sak till att börja med men desto mer han pratade desto mer snärjde han in sig själv och tappade trovärdigheten (enligt mig).

Polisen stannar ( av en ännu okänd anledning) en före detta idrottare och hittar ett dopingklassat preparat i ett par byxor i bilen. Vad jag vet så är det inte en standardprocedur att kolla igenom kläder i en bil vid en normal fartkontroll/poliskontroll så vi kan nog utgå från att polisen var ute efter något annat.

Att Hedman sedan pissade positivt med just den substansen och halvt skyller detta på ett Amerikanskt kosttillskott som han inte namnger. Det intressanta i det hela är väl att den substansen han pissat positivt för anses som doping även i USA? Vilket borde göra att ett kosttillskott innehålllandes den borde inte säljas.

Sedan har det då kommit fram att hans kompis lånat byxorna och lagt tabletterna där. Jag vet inte men om jag skulle låna ett par byxor av en kompis av någon anledning skulle inte jag inte "glömma kvar" viktiga ägodelar som nycklar, mobil etc när jag lämnade tillbaka dem.

O.W.
2009-06-30, 09:12
http://nyheter24.se/sport/fotboll/sverige/223685-tv4-kande-till-hedmans-missbruk


Polisen stannar ( av en ännu okänd anledning) en före detta idrottare och hittar ett dopingklassat preparat i ett par byxor i bilen. Vad jag vet så är det inte en standardprocedur att kolla igenom kläder i en bil vid en normal fartkontroll/poliskontroll så vi kan nog utgå från att polisen var ute efter något annat.


Citat från ovan länk

"Magnus Hedman har åtskilliga gånger setts av polisen vid en adress som tillhör en langare. Och ett flertal källor talar om Magnus Hedmans långvariga problem."

Det beror antagligen på detta ifall tidningens uppgifter stämmer.

Trance
2009-06-30, 09:13
Har du inte fortfarande fattat att det handlar om när namn finns publicerade eller inte? Hur länge har du varit medlem egentligen?

Om den här artikeln hade varit "Känd fotbollspelare misstänkt för dopingbrott" och någon skrivit att det är Magnus Hedman (med länk till Flashback t.ex) så hade vi inte tillåtit det.


Så gjorde vi ju med Ola Rapace och med Papa Dee, kallar du Papa Dee för kroppsbyggare?

Det handlar väl om när Egelstig åkte fast. Fast anledningen till att trådar försvann var väl att de spårade ut och att det inte är riktigt samma sak.

Imni
2009-06-30, 09:17
Han kommer med motfrågan "jag spelar inte fotboll, jag är ingen bodybuilder och tränar inte så varför ska jag använda doping?". Det jag undrar över är varför man äter kosttillskott om man inte tränar? Eller är det mot någon sjukdom eller är det bara vanliga vitaminer som han tagit som sedan beskrivs som "kosttillskott"?

Nitrometan
2009-06-30, 09:58
Hörde en skön kommentar av Hedman på radion imorse: "Jag har aldrig stoppat i mig ett piller som det har stått doping på!" - då vet vi.

Danny Devito
2009-06-30, 10:00
Hörde en skön kommentar av Hedman på radion imorse: "Jag har aldrig stoppat i mig ett piller som det har stått doping på!" - då vet vi.

Haha vafan. :D

rooz
2009-06-30, 10:03
Hörde en skön kommentar av Hedman på radion imorse: "Jag har aldrig stoppat i mig ett piller som det har stått doping på!" - då vet vi.

No shit Sherlock:D

Nitrometan
2009-06-30, 10:13
Polisen stannar ( av en ännu okänd anledning) en före detta idrottare och hittar ett dopingklassat preparat i ett par byxor i bilen. Vad jag vet så är det inte en standardprocedur att kolla igenom kläder i en bil vid en normal fartkontroll/poliskontroll så vi kan nog utgå från att polisen var ute efter något annat.

Citat från ovan länk

"Magnus Hedman har åtskilliga gånger setts av polisen vid en adress som tillhör en langare. Och ett flertal källor talar om Magnus Hedmans långvariga problem."

Det beror antagligen på detta ifall tidningens uppgifter stämmer.

Dessutom stod det i samma artikel:
I förra veckan greps den före detta fotbollsstjärnan Magnus Hedman misstänkt för narkotikainnehav och rattfylleri.


Så visst verkar de ha haft en anledning att stoppa honom.

Carolinew
2009-06-30, 19:09
Har du inte fortfarande fattat att det handlar om när namn finns publicerade eller inte? Hur länge har du varit medlem egentligen?

Om den här artikeln hade varit "Känd fotbollspelare misstänkt för dopingbrott" och någon skrivit att det är Magnus Hedman (med länk till Flashback t.ex) så hade vi inte tillåtit det.


Så gjorde vi ju med Ola Rapace och med Papa Dee, kallar du Papa Dee för kroppsbyggare?

Men herregud, ta det lugnt :) Och lägg inte orden i min mun, har varken nämnt någon Ola eller Papa, vet knappt vilka det är. Jag har skrivit den motivering jag fick och det är den jag har utgått ifrån. Punkt.

Det handlar väl om när Egelstig åkte fast. Fast anledningen till att trådar försvann var väl att de spårade ut och att det inte är riktigt samma sak.

Eddie Vedder
2009-06-30, 19:50
Och lägg inte orden i min mun, har varken nämnt någon Ola eller Papa, vet knappt vilka det är.

Lägga orden i din mun? Vad pratar du om?

Jag tog två exempel på kända personer som varit anklagade för olagligheter och där vi inte tillåtit att namn anges förrän det är ute i pressen. Eftersom du påstod att vi bara gör så när det gäller byggare.

Men att du inte ens vet vilka Ola Rapace och Papa Dee är visar ju bara ännu tydligare att du inte har koll på vad du gnäller över. Påstå inte att vi gör på ett visst sät när du uppenbarligen inte ens vet att det är så.

Carolinew
2009-06-30, 20:12
Lägga orden i din mun? Vad pratar du om?

Jag tog två exempel på kända personer som varit anklagade för olagligheter och där vi inte tillåtit att namn anges förrän det är ute i pressen. Eftersom du påstod att vi bara gör så när det gäller byggare.

Men att du inte ens vet vilka Ola Rapace och Papa Dee är visar ju bara ännu tydligare att du inte har koll på vad du gnäller över. Påstå inte att vi gör på ett visst sät när du uppenbarligen inte ens vet att det är så.

Jag har inte gnällt, bara undrat? Varför så himla sur?

Som sagt, de personer du pratar om har jag aldrig ens nämnt så jag förstår inte varför du drar in dem i diskussionen och sen blir sur över att jag inte vet vilka det är?

Återigen, jag tänker på ett annat fall som togs upp för längesedan, och jag fick den motivering jag fick av en moderator här. Om den var fel så beklagar jag, men bli inte sur på mig för det?

mini
2009-06-30, 20:22
Orka

Eddie Vedder
2009-06-30, 20:24
Som sagt, de personer du pratar om har jag aldrig ens nämnt så jag förstår inte varför du drar in dem i diskussionen och sen blir sur över att jag inte vet vilka det är?

Nej det har jag inte sagt. JAG nämnde dom. Eftersom du påstår att reglerna enbart gäller byggare, och skådespelaren Ola Rapace och artisten Papa Dee är inte byggare. Men när dessa diskuterades för fullt på Kolo gällde exakt samma sak.

Alltså är det du säger helt fel, det var min poäng.

Carolinew
2009-06-30, 20:31
Nej det har jag inte sagt. JAG nämnde dom. Eftersom du påstår att reglerna enbart gäller byggare, och skådespelaren Ola Rapace och artisten Papa Dee är inte byggare. Men när dessa diskuterades för fullt på Kolo gällde exakt samma sak.

Alltså är det du säger helt fel, det var min poäng.

Jag har ALDRIG påstått att det "enbart gäller byggare". Var ser du det någonstans?! Det enda jag har skrivit är att jag undrar varför det är OK med fotbollsspelare men inte byggare.

Cilia
2009-06-30, 20:40
Orka
+ en miljon

LadyG
2009-06-30, 20:44
Jag undrar också varför det är OK att snacka skit om en fotbollsspelare som anklagats för doping, när det inte är det när kroppsbyggare blir det? Detta är ju ett träningsforum och jag vet att jag blev väldigt klart tillsagd i en tråd för längesedan att forumet var till för alla sporter :)

Alla offentliga personer som namngivits i pressen får stå sitt kast, skit får som skit gör.

Det gör det lite extra spekakulärt att han var ambassadör för Ren Idrott (antidoping-organisation).

Eddie Vedder
2009-06-30, 20:44
Jag har ALDRIG påstått att det "enbart gäller byggare". Var ser du det någonstans?! Det enda jag har skrivit är att jag undrar varför det är OK med fotbollsspelare men inte byggare.

Jo det har du.

Jag undrar också varför det är OK att snacka skit om en fotbollsspelare som anklagats för doping, när det inte är det när kroppsbyggare blir det?

Nu när du vet att du har fel kan vi gå vidare.

Carolinew
2009-06-30, 20:48
Jo det har du.



Nu när du vet att du har fel kan vi gå vidare.

Haha ja men där ser du ju själv, precis som jag skrev i den första texten du citerade, att jag bara har undrat över fotbollsspelare och kroppsbyggare. Har ALDRIG snackat om att "reglerna bara gäller kroppsbyggare". Tråkigt om du missuppfattade det jag skrev.

Carolinew
2009-06-30, 21:12
Alla offentliga personer som namngivits i pressen får stå sitt kast, skit får som skit gör.

Det gör det lite extra spekakulärt att han var ambassadör för Ren Idrott (antidoping-organisation).

Japp och det låter klokt, Eddie skrev ju det innan med, så jag har fått min förklaring :) Måste som sagt varit som några andra skrivit här i tråden att diskussionerna kring kroppsbyggaren (som hängts ut i pressen) spårade ur eller något.

LadyG
2009-06-30, 22:21
Japp och det låter klokt, Eddie skrev ju det innan med, så jag har fått min förklaring :) Måste som sagt varit som några andra skrivit här i tråden att diskussionerna kring kroppsbyggaren (som hängts ut i pressen) spårade ur eller något.

Ah, ok. Jag borde nog putsa linserna, jag såg inte hans svar :D

Nitrometan
2009-07-02, 12:19
Nu uttalar Magnus Hedman sig:

"Av respekt för mina kollegor och för situationen jag hamnat i så har jag i samråd med Ren Idrotts styrelse beslutat mig för att ta en time out från mitt uppdrag. Jag vill understyrka att jag fortfarande står bakom alla de värderingar Ren Idrott förmedlar och lever efter samt att jag ej tagit något preparat i vetskap om att det ska ha varit dopingklassat medel."

Han tar time out från uppdraget som ambassadör för Ren Idrott.

Här: http://www.renidrott.se/nyheter.html

tp_88
2009-07-02, 12:59
Med reservation för att det nu, mot all förmodan, skulle vara som han säger: fattar han inte att han bara gör bort sig ännu mer genom att hålla på såhär?

Nitrometan
2009-09-01, 10:02
Hedman fälld för ringa dopningsbrott

http://www.svd.se/sportspel/nyheter/artikel_3447805.svd

Den tidigare fotbollsstjärnan Magnus Hedman har dömts för ringa dopningsbrott. Straffet sätts till 30 dagsböter á 180 kronor.

Magnus Hedman och ytterligare en person stoppades i mitten av maj av en polispatrull efter ett besök på en bensinmack. Bilen genomsöktes och Hedman fick bland annat lämna blod- och urinprov.

Testerna visade spår av anabola steroiden Stanozolol.

Själv har Magnus Hedman hävdat att ämnet kommer från ett amerikanskt kosttillskott och att han aldrig medvetet tagit dopning.


Så. Nu har han fått sitt straff.

rooz
2009-09-01, 10:22
Hahaha

Polis: Vi hittade spår av samma ämne i ditt blod som i din bil!

Hedman: MEH, mina amerikanska kostillskott innehåller ju det:krampus:(

mangs
2009-09-01, 10:27
Ärligt talat kolla Trapzen!1!one! Han har blivit gov som ett hus!

Han ger verkligen den typiska användaren ett ansikte.

Inga resultat, total förnekelse och skyller ifrån sig på kompisar och exotiska tillskott.

Det värsta i hela härvan är att han är ambassadör för Ren idrott. Föga förvånande att dopingpreparat kretsar i dessa kretsar men likförbannat är det tråkigt när sådant kommer fram.

Avesta
2009-09-01, 10:27
Varför gör han det så mycket värre med sitt skitsnack förstår inte jag riktigt. Hur dum får man vara.

jwzrd
2009-09-01, 10:28
Hahaha

Polis: Vi hittade spår av samma ämne i ditt blod som i din bil!

Hedman: MEH, mina amerikanska kostillskott innehåller ju det:krampus:(

Sicken nötskalle. Om han vet att tillskottet innehåller det och ändå äter det så dopar han sig medvetet.

rooz
2009-09-01, 10:40
Sicken nötskalle. Om han vet att tillskottet innehåller det och ändå äter det så dopar han sig medvetet.

Men han läste ju inte på innehållsförteckningen vad det var, bara man får stora muskler*flex*


(+1:thumbup:)

Trance
2009-09-01, 10:42
Sicken nötskalle. Om han vet att tillskottet innehåller det och ändå äter det så dopar han sig medvetet.

Det var inget tillskott de hittade i bilen vad jag vet. Det de hittade var helt enkelt en burk med Stanozol. Men den var en "kompis" burk och Hedman hade fått i sig samma ämne helt orelaterat från något ondsint amerikanskt kosttillskott.

Jag förstår inte varför folk inte tror på honom.

jwzrd
2009-09-01, 10:46
Det var inget tillskott de hittade i bilen vad jag vet. Det de hittade var helt enkelt en burk med Stanozol. Men den var en "kompis" burk och Hedman hade fått i sig samma ämne helt orelaterat från något ondsint amerikanskt kosttillskott.

Jag förstår inte varför folk inte tror på honom.

Jo jag känner till den historien. Det hela är störtlöjligt. Det var inte en burk heller utan att par brallor i hans bil... men det var hans polares bralla.

MasterChief
2009-09-01, 10:47
Så det ligger Stanozololpiller i bilen men han hävdar att de kommer från ett amerikanskt tillskott. Vad jag vet så är det inte tillåtet att tillföra anabola steroider i kosttillskott i USA, så han borde väl i så fall visa upp preparatet han använt.

"Va? Har han inte burken kvar? Han vet väl vad den hette i alla fall? Nähä, inte det heller"

Hobbes
2009-09-01, 11:12
Jo jag känner till den historien. Det hela är störtlöjligt. Det var inte en burk heller utan att par brallor i hans bil... men det var hans polares bralla.

Så det ligger Stanozololpiller i bilen men han hävdar att de kommer från ett amerikanskt tillskott. Vad jag vet så är det inte tillåtet att tillföra anabola steroider i kosttillskott i USA, så han borde väl i så fall visa upp preparatet han använt.

"Va? Har han inte burken kvar? Han vet väl vad den hette i alla fall? Nähä, inte det heller"

Han hade "lånat" ut sina brallor till en kompis (vilken han inte ville ange).

Han hade ju slängt burken!

...Jo, det var en gång rödluvan som var på väg till sin farmor i den stora skogen.....

hultman
2009-09-01, 11:17
Ja, inte skulle väl jag förenkla polisarbetet om jag åkte fast för en sån sak. Förstår precis varför han förnekar och skyller ifrån sig, om han däremot förväntar sig att folk ska tro på det vore det väl lite lustigt. Sen verkar det vara ganska vanligt att personer stoppas och får kläder/bil genomsökt. Antar att det rätt ofta rör sig om skvallerkärringar som tipsat snuten.

Fredrik_S
2009-09-01, 11:24
Det mest oroande tycker jag är hur kompisen tog sig ifrån bilen utan sina byxor. Samt vad hände i bilen innan kompisen blev tvungen att ta sig därifrån i all hast.

Hobbes
2009-09-01, 11:24
Ja, inte skulle väl jag förenkla polisarbetet om jag åkte fast för en sån sak. Förstår precis varför han förnekar och skyller ifrån sig, om han däremot förväntar sig att folk ska tro på det vore det väl lite lustigt. Sen verkar det vara ganska vanligt att personer stoppas och får kläder/bil genomsökt. Antar att det rätt ofta rör sig om skvallerkärringar som tipsat snuten.

Förstår inte ditt resonemang? Så att man hållt span på honom när han frekvent besökt en känd kriminellperson bekymrar inte dig alls?

För att få en bil genomsökt krävs en husrannsakan, de får inte ens kika i din bagagelucka! Så du kan nog räkna med att det inte var en "skvallerkärring" som tipsat polisen (de heter polis/polisen, tonåringar och wannabe-gangsters kallar dem snuten).

;)

Hobbes
2009-09-01, 11:26
Det mest oroande tycker jag är hur kompisen tog sig ifrån bilen utan sina byxor. Samt vad hände i bilen innan kompisen blev tvungen att ta sig därifrån i all hast.

Men Hedman bar väl byxor? Han hade ju lånat ut dem till sin kompis!

A/C:n var sönder kanske:D

hultman
2009-09-01, 11:36
Förstår inte ditt resonemang? Så att man hållt span på honom när han frekvent besökt en känd kriminellperson bekymrar inte dig alls?

För att få en bil genomsökt krävs en husrannsakan, de får inte ens kika i din bagagelucka! Så du kan nog räkna med att det inte var en "skvallerkärring" som tipsat polisen (de heter polis/polisen, tonåringar och wannabe-gangsters kallar dem snuten).

;)

I det här fallet får jag känslan av att Hedman blivit lite punktmarkerad just för att han är känd. För inte kan väl pOlIsEn lägga några stora resurser på att jaga random person med winstrol i fickan? Det är dessutom oftast rätt stor skillnad på vad som krävs för husrannsakan/förföljelse och hur det fungerar i praktiken. Väldigt ofta är det just tipsare (i formen golare/skvallerkärringar/personer som vill sätta fast andra för att skydda egen verksamhet) som sätter andra i skiten. Av någon anledning verkar kriminella ha ett outtröttligt behov av att hjälpa polisen.

Hobbes
2009-09-01, 11:58
I det här fallet får jag känslan av att Hedman blivit lite punktmarkerad just för att han är känd. För inte kan väl pOlIsEn lägga några stora resurser på att jaga random person med winstrol i fickan? Det är dessutom oftast rätt stor skillnad på vad som krävs för husrannsakan/förföljelse och hur det fungerar i praktiken. Väldigt ofta är det just tipsare (i formen golare/skvallerkärringar/personer som vill sätta fast andra för att skydda egen verksamhet) som sätter andra i skiten. Av någon anledning verkar kriminella ha ett outtröttligt behov av att hjälpa polisen.

Nej, för att Polisens underättelse verksamhet går ju på "se och hör" efter vilka de skall kolla Hedman!

Till och med du måste väl inse att håller man span på ett ställe så byggs misstanke graden upp på de som frekvent besöker stället.

Det är dessutom oftast rätt stor skillnad på vad som krävs för husrannsakan/förföljelse och hur det fungerar i praktiken.

Utveckla gärna detta! Jag förstår inte vad du är ute efter - förföljelse?????

Nitrometan
2009-09-01, 12:10
Sen verkar det vara ganska vanligt att personer stoppas och får kläder/bil genomsökt. Antar att det rätt ofta rör sig om skvallerkärringar som tipsat snuten.
Eller så kan det vara så att polisen spanar på en känd adress. T.ex. där de vet att en langare bor/"jobbar".

När då någon kör därifrån så kan det ju hända att en polispatrull stoppar dem och genomsöker bilen.

Man kanske kan säga att det finns en misstanke?

Hobbes
2009-09-01, 12:13
Eller så kan det vara så att polisen spanar på en känd adress. T.ex. där de vet att en langare bor/"jobbar".

När då någon kör därifrån så kan det ju hända att en polispatrull stoppar dem och genomsöker bilen.

Man kanske kan säga att det finns en misstanke?

Precis, inte är det någon kändislistan man går efter!

Nitrometan
2009-09-01, 12:15
Han ger verkligen den typiska användaren ett ansikte.


Inga resultat
total förnekelse
skyller ifrån sig på kompisar och exotiska tillskott

:thumbup:

Ja, det verkar typiskt om man ska gå efter de fall man har sett i media.

Det värsta i hela härvan är att han är ambassadör för Ren idrott.
Inte nu längre.

De ville inte ha honom kvar.

ARMSTARK
2009-09-01, 12:22
Varför tror vissa att polisen skulle vilja sätta dit kända personer, och bli inpopulära?

Polisen vill sätta dit brottslingar, och bli populära.

Jag förstår att herr Hedman skäms idag och försöker slingra sig, men ärligt talat, varför är det så svårt att bara säga " Okej, jag fuckade upp! Jag skäms, ge mig mitt straff!" ?

Nitrometan
2009-09-01, 12:24
Jag förstår att herr Hedman skäms idag och försöker slingra sig, men ärligt talat, varför är det så svårt att bara säga " Okej, jag fuckade upp! Jag skäms, ge mig mitt straff!" ?
Det är bara Tomas Johansson som har varit tillräckligt rakryggad för att erkänna rätt av när han blev avslöjad.

Antar att folk är för fega eller inte vill se sig själva som fuskare utan försöker slingra sig undan på nåt sätt.

tp_88
2009-09-01, 12:28
Skulle Hedman vara den enda som har erkänt dopingbrott, menar du?

OT: Pajas.

Sebbe_H
2009-09-01, 12:30
Skulle Hedman vara den enda som har erkänt dopingbrott, menar du?

OT: Pajas.


Han har ju inte erkänt?

tp_88
2009-09-01, 12:40
Han har ju inte erkänt?
Jag menade Tomas Johansson. Men sen kom jag på att, om jag inte missminner mig, så åkte han dit vid ett test inom idrotten och inte polisen. Vilket gör det ännu lite svårare för mig att förstå vad Nitro menar.

Viktor_Balck
2009-09-01, 12:47
Antar att folk är för fega eller inte vill se sig själva som fuskare utan försöker slingra sig undan på nåt sätt.

Ja, det är säkerligen just biten om att han inte vill se sig själv som fuskare som gör att han inte tar på sig allting.

Nitrometan
2009-09-01, 12:50
Jag menade Tomas Johansson. Men sen kom jag på att, om jag inte missminner mig, så åkte han dit vid ett test inom idrotten och inte polisen. Vilket gör det ännu lite svårare för mig att förstå vad Nitro menar.
Han åkte fast i ett test inom idrotten.

Det jag menade är bara att han med en gång (innan B-provet var analyserat) sa att han var skyldig. Han sa att det var ett misslyckande för honom på det personliga planet, han hade varit desperat. Att han ångrade sig och skulle ta sitt straff.

Han försökte inte slingra sig undan.

Han var på den tidn en ganska känd idrottsman. hans agerande är ganska ovanligt.



Resten av kommentaren handlar om att även aktiva idrottsmän brukar sklla på att alla andra gör det eller hemska kosttillskott eller att nån lurade dem. ;)

Nitrometan
2009-09-01, 12:52
Ja, det är säkerligen just biten om att han inte vill se sig själv som fuskare som gör att han inte tar på sig allting.
Jag tycker det är svårt att få ihop biten med att han var ambassadör för Ren Idrott och sen stoppade i sig prepp.

tp_88
2009-09-01, 13:17
Han åkte fast i ett test inom idrotten.

Det jag menade är bara att han med en gång (innan B-provet var analyserat) sa att han var skyldig. Han sa att det var ett misslyckande för honom på det personliga planet, han hade varit desperat. Att han ångrade sig och skulle ta sitt straff.

Han försökte inte slingra sig undan.

Han var på den tidn en ganska känd idrottsman. hans agerande är ganska ovanligt.
Hedman är förvisso ganska känd, men inte längre någon idrottsman i min mening. Därför förstod jag inte riktigt vad dom två sakerna hade med varandra att göra, iom att det definitivt lär ha funnits icke-idrottsmän som direkt har erkänt sig skyldiga till dopingbrott. Men men.

Nitrometan
2009-09-01, 13:25
Hedman är förvisso ganska känd, men inte längre någon idrottsman i min mening.
Idrottsman? Det har han väl aldrig varit? Han spelade väl fotboll? Stod väl dessutom i mål?

Jag baserade min kommentar mest på hyfsat känd och erkännande. Men vi kan släppa det.


Det hade kanske dessutom varit annorlunda om Tomas Johansson hade blivit tagen av polisen.

mangs
2009-09-01, 13:52
Idrottsman? Det har han väl aldrig varit? Han spelade väl fotboll? Stod väl dessutom i mål?

Finss. :)


Jag kan förstå att han nekar även om all bevisföring i frågan pekar på att han är skyldig. Vad har ahn att vinna på att erkänna Vs. vad har han att förlora. Han trodee kanske från början att det inte skulle bli så uppblåst och valde att neka, när det sedan kom fram både det ena och andra var det för sent att ändra sig. Med facit i hand hade det för hans egen del varit bättre att erkänna, då hade man inte kommit ihåg honom som en fjant. Intervjun där han bedyrade sin oskuld sjuttioelva gånger är stor humor. :) De tär nästan som att han försöker intala sig själv att han är reko.


OffT: tänk om han är oskyldig och det är en komplott. Man kan med ganska enkla medel se til latt en person blir synnerligen misstänkt för ett brott om man planerar ordentligt, ser till att de saknar alibi, planterar, knark, vapen bevisföring whatever hos personen i fråga. Nu tror jag inte detta är fallet här.

Nitrometan
2009-09-01, 13:58
OffT: tänk om han är oskyldig och det är en komplott. Man kan med ganska enkla medel se til latt en person blir synnerligen misstänkt för ett brott om man planerar ordentligt, ser till att de saknar alibi, planterar, knark, vapen bevisföring whatever hos personen i fråga. Nu tror jag inte detta är fallet här.
Kanske något svårare att plantera drogen ifråga vid lämplig tidpunkt.

Men visst. Komplotter finns.

Sur f.d. flickvän kanske?

mangs
2009-09-01, 14:14
Nja, i detta fallet inte, sur polare lämnar över byxorna i hans bil och tipsar polisen efteråt. Har dessutom blandat i dödsdoping i MHs mystiska kosttillskott. Låter långsökt i detta fallet.

hultman
2009-09-01, 14:52
Nej, för att Polisens underättelse verksamhet går ju på "se och hör" efter vilka de skall kolla Hedman!

Till och med du måste väl inse att håller man span på ett ställe så byggs misstanke graden upp på de som frekvent besöker stället.

Utveckla gärna detta! Jag förstår inte vad du är ute efter - förföljelse?????

Span på ett ställe? Tror att det som vanligt är en efterhandskonstruktion om det är en officiell version. Jag är välbekant med polisens metoder att sätta fast folk, och det gränsar många gånger åt förföljelsehållet. Till att börja med så kan du ju kika på Alcatrazlistan...

Eller så kan det vara så att polisen spanar på en känd adress. T.ex. där de vet att en langare bor/"jobbar".

När då någon kör därifrån så kan det ju hända att en polispatrull stoppar dem och genomsöker bilen.

Man kanske kan säga att det finns en misstanke?

Eh. Du tror att de sitter i flera veckor och väntar på ett tillslag när de "spanar" på en "känd adress"? På vilket sätt skulle det förbättra en utredning att man vetat om att handel bedrivits en längre tid, trots att man inte gjort ett piss åt saken? Finns det fler prylar på platsen efter en längre tidsperiod? Dessutom verkar det ju inte direkt varit någon större härva eftersom man inte hört något mer om lAnGnIngSsTäLLet. Det verkar dessutom rätt orimligt att man åker från en sån plats med några winnar i fickan...

Precis, inte är det någon kändislistan man går efter!

Och vad fan vet du om det?

Varför tror vissa att polisen skulle vilja sätta dit kända personer, och bli inpopulära?

Polisen vill sätta dit brottslingar, och bli populära.

Om du hade varit lite mer bekant med polisens arbete så hade du vetat att de flesta poliser verkar skita fullständigt i vad allmänheten tycker om deras insatser. Det står inte på polisens agenda att uträtta pöbelns önskemål.

Hobbes
2009-09-01, 15:15
span på ett ställe? Tror att det som vanligt är en efterhandskonstruktion om det är en officiell version. Jag är välbekant med polisens metoder att sätta fast folk, och det gränsar många gånger åt förföljelsehållet. Till att börja med så kan du ju kika på alcatrazlistan...



Eh. Du tror att de sitter i flera veckor och väntar på ett tillslag när de "spanar" på en "känd adress"? På vilket sätt skulle det förbättra en utredning att man vetat om att handel bedrivits en längre tid, trots att man inte gjort ett piss åt saken? Finns det fler prylar på platsen efter en längre tidsperiod? Dessutom verkar det ju inte direkt varit någon större härva eftersom man inte hört något mer om langningsstället. Det verkar dessutom rätt orimligt att man åker från en sån plats med några winnar i fickan...



Och vad fan vet du om det?



Om du hade varit lite mer bekant med polisens arbete så hade du vetat att de flesta poliser verkar skita fullständigt i vad allmänheten tycker om deras insatser. Det står inte på polisens agenda att uträtta pöbelns önskemål.

va???

saab900
2009-09-01, 18:01
blah blah blah....förföljelsehållet... blah blah *paranoid teori* blah blah


Om du hade varit lite mer bekant med polisens arbete så hade du vetat att de flesta poliser verkar skita fullständigt i vad allmänheten tycker om deras insatser. Det står inte på polisens agenda att uträtta pöbelns önskemål.

Skulle du vilja utveckla det här lite grann, hur det kommer sig att du vet att det förhåller sig så här. Jag har släktingar inom polisen och känner inte alls igen det du beskriver, men de berättar väl inte sanningen om jobbet, för den får inte svensson veta *rolleyes*

*foliehatt på*

hultman
2009-09-02, 11:38
Skulle du vilja utveckla det här lite grann, hur det kommer sig att du vet att det förhåller sig så här. Jag har släktingar inom polisen och känner inte alls igen det du beskriver, men de berättar väl inte sanningen om jobbet, för den får inte svensson veta *rolleyes*

*foliehatt på*

:insane:

Vad var din fråga egentligen? Polisens uppgift är att upprätthålla lagen, inte springa random pluckes ärenden. Det finns som bekant en hel drös lagar som knappt stöds av någon alls ute i samhället.

Om polisen alltid skulle följa lagar och bestämmelser i sitt arbete så skulle en mängd brott aldrig ha utretts. Det är mycket vanligt med brottsprovokation, efterhandskonstruerade tips/misstankar och andra metoder som faktiskt inte får användas. Detta är inte direkt några hemligheter, så antingen är du jävligt naiv eller så har du verkligen ingen aning om hur polisen arbetar. Jag gissar på en blandning.

Offra några extra sekunder till att läsa mitt inlägg igen. Någonting som verkar ha gått dig obemärkt förbi är "Alcatrazlistan". Det är en lista över några av landets tyngsta kriminella, och målet med Alcatrazprojektet är att lagföra alla dessa individer. Oftast använder sig snuten av direkt förföljelse för att sedan fälla dem för något jävla skitbrott, något de heller inte verkar skämmas över att berätta. Jag har själv träffat poliser i flera olika sammanhang och mina åsikter har vuxit fram under en lång tid. De är inte direkt omotiverade.

För övrigt har jag också släktingar inom poliskåren. En av dem är dessutom mycket högt uppsatt. Så kom inte här och spela mangas...

Grahn
2009-09-02, 11:41
Liten fråga, hur påverkar polisens arbete för att kunna sätta dit storförbrytare för ngt(vad som helst..) egentligen just fallet med Hedman? Är han någon form av undervärldens kingpin?

tp_88
2009-09-02, 11:55
"I hans lyxbil hittas ett par byxor med fickorna fulla av narkotikaklassade tabletter – men stjärnan bedyrar att de inte tillhör honom. Eftersom poliserna bedömer att han är påverkad tas han in för blod- och urinprov. "

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5728079.ab


Varför har han inte åtalats för det? Det är ju ett klart allvarligare brott.

Viktor_Balck
2009-09-02, 11:57
"I hans lyxbil hittas ett par byxor med fickorna fulla av narkotikaklassade tabletter – men stjärnan bedyrar att de inte tillhör honom. Eftersom poliserna bedömer att han är påverkad tas han in för blod- och urinprov. "

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5728079.ab


Varför har han inte åtalats för det? Det är ju ett klart allvarligare brott.

Notera att dom påträffades i hans lyxbil.

ARMSTARK
2009-09-02, 11:58
Magnus Hedman är Stockholms undre världs Don Corleone, där för har polisen punktmarkerat honom för att sätta dit honom. :laugh:

jontet
2009-09-02, 12:00
hur gick det för ola rapace? jag läste att han fick lite dagsböter för kokain men hittade man inte doping i hans bostad också? fick det några påföljder?

MasterChief
2009-09-02, 12:03
hur gick det för ola rapace? jag läste att han fick lite dagsböter för kokain men hittade man inte doping i hans bostad också? fick det några påföljder?

http://sv.wikipedia.org/wiki/Ola_Rapace

Nitrometan
2009-09-02, 12:13
hur gick det för ola rapace? jag läste att han fick lite dagsböter för kokain men hittade man inte doping i hans bostad också? fick det några påföljder?
I såna fall döms folk nästan alltid för ringa narkotikabrott (eller narkotikabrott, beroende på mängd) eftersom knarket har högre straffvärde.

hultman
2009-09-02, 12:13
Liten fråga, hur påverkar polisens arbete för att kunna sätta dit storförbrytare för ngt(vad som helst..) egentligen just fallet med Hedman? Är han någon form av undervärldens kingpin?

Jag kommenterade polisens metoder rent generellt. Trodde det framgick.

Magnus Hedman är Stockholms undre världs Don Corleone, där för har polisen punktmarkerat honom för att sätta dit honom. :laugh:

HeAhEhAhEHhAHAH!!!! Fan vilket roligt skämt.

Grahn
2009-09-02, 12:25
Jag kommenterade polisens metoder rent generellt. Trodde det framgick.

Ja debatten började barka iväg ditåt ja, jag var ute efter hur den återkopplade till Hedman.

jontet
2009-09-02, 12:30
svar till masterchief och nitrometan: (fattar inte hur multicitera funkar)

ah nu såg jag att straffet var för det också. 7500 kr i böter för (enl aftonbladet) 514 ryssfemmor, 75 narkotikaklassade tabletter, 0.43 gram kokain samt positivt urinprov för kokain var sannerligen lägre än vad jag väntat mig för ett sådant brott. Fast det är klart pillrena är ju förverkade av polisen så det är ju ytterliggare en utgift att han måste köpa nytt :P

Nitrometan
2009-09-02, 12:33
Straffen är rätt låga för ringa narkotikabrott.

Säg att de en hundralapp per piller för de 75 narkotikaklassade och sen struntar de i det andra som är smått i sammanhanget.

Kanske.

<Mike>
2009-09-02, 12:35
(fattar inte hur multicitera funkar)

Du trycker multicitera på dom du vill citera sen på den sista du ska citera trycker du på knappen "citera" så kommer alla du har citerat fram sen när du ska skriva ditt meddelande.

jontet
2009-09-02, 13:30
Straffen är rätt låga för ringa narkotikabrott.

Säg att de en hundralapp per piller för de 75 narkotikaklassade och sen struntar de i det andra som är smått i sammanhanget.

Kanske.
Hade sanna brådingfallet i huvudet och hon fick ju sitta en månad för sina gram kokain så när jag läste vad de hittade i olas lägenhet tänkte jag att han får nog också sitta ett tag, men han fick en spottstyver i böter istället. Det var väl ett visst mått av "langning" i fallet sanna som pressade upp straffet iofs.
Du trycker multicitera på dom du vill citera sen på den sista du ska citera trycker du på knappen "citera" så kommer alla du har citerat fram sen när du ska skriva ditt meddelande.

ja det funkade ju, ty! Går det multicitera över flera sidor med kommentarer?

Grahn
2009-09-02, 13:32
Hade sanna brådingfallet i huvudet och hon fick ju sitta en månad för sina gram kokain så när jag läste vad de hittade i olas lägenhet tänkte jag att han får nog också sitta ett tag, men han fick en spottstyver i böter istället. Det var väl ett visst mått av "langning" i fallet sanna som pressade upp straffet iofs.

Viss skillnad på innehav och distribution ja....

Sparven från Minsk
2009-09-02, 16:24
Känns lite lamt att skylla på ett importerat kosttillskott, och att han inte visste vad det innehöll. Är väl varje människas skyldighet nästan att veta vad tusan man stoppar i sig. Okunskap är INTE ett sätt att försvara sig med.

"Jag visste inte att det var förbjudet att döda, misshandla, knarka" and so on...

bigtraps
2009-09-02, 16:26
I Hedmans fall tror jag att polisen hade hoppats hitta nåt annat än steroider. Förmodligen var man ute efter knark men kammade noll, satte dit honom på lite Winstrol istället.

jontet
2009-09-02, 20:45
I Hedmans fall tror jag att polisen hade hoppats hitta nåt annat än steroider. Förmodligen var man ute efter knark men kammade noll, satte dit honom på lite Winstrol istället.

Klockan 19.15 på onsdagskvällen den 13 maj stannades Magnus Hedman och hans vän av polisen vid Statoil i Märsta.
Fotbollstjärnan misstänktes ursprungligen för att ha kört bil drogpåverkad och visiterades bakom en container.
Men inga droger hittades och blod- och urinprover visade inga spår efter knark.
I stället hittades spår av den anabola steroiden Stanozolol i Magnus Hedmans blod.

från expressen

tp_88
2009-09-02, 20:53
Aftonbladet säger ju att dom hittade dötsknark:
I hans lyxbil hittas ett par byxor med fickorna fulla av narkotikaklassade tabletter – men stjärnan bedyrar att de inte tillhör honom. Eftersom poliserna bedömer att han är påverkad tas han in för blod- och urinprov.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5728079.ab