handdator

Visa fullständig version : Yantramattan?


Beppe
2009-06-29, 07:33
Någon som har provat och märkt några positiva resultat gällande värk/sömnsvårigheter/huvudvärk eller är det bara en ny fluga?
Har rejäla sömnproblem som jag haft i ett bra tag nu, tar minst 2 timmar för mig att somna på kvällarna. Tänkte att det kanske skulle vara värt att prova då mattan sägs "hjälpa" mot i princip allting.

P.S ligger tråden fel är det bara för moddarna att flytta den...

balder
2009-07-03, 19:50
Jag har knappt haft några problem alls med att somna sen jag fick en spikmatta. Brukar ligga på den ca 20 minuter och läsa på kvällen och sen somnar man som ett litet barn. :D

panzerpig
2009-07-03, 19:50
Jag blir lite sömnig först av spikmattan men sen blir jag piggare :)

Martin Löwgren
2009-07-04, 15:03
Mattan fungerar efter samma verkningsmekanisk (patofysologiskt) som vanlig klassiska massage så visst kan det hjälpa till vid sömnbesvär då diverse hormoner utsöndras.

bear.flowertwig
2009-07-04, 16:53
Efter 20+ min blir jag sköööönt avslappnad och brukar kunna somna in fint.

Beppe
2009-07-07, 05:46
mattan är nu inköpt och inkörd för 4 dagar sen. o herreguuuuud va mysigt det var att ligga en stund innan man går och lägger sig*drool*

pony
2009-07-07, 22:59
Börjar misstänka att det är något seriöst neurologiskt fel på mig. Jag har (på långväga anledning) testat denna febrilt hyllade mojäng utan några som helst positiva effekter. Utan några effekter alls, för att vara mer exakt. Är ni andra mer mottagliga för placebo eller vad är charmen?

Martin Löwgren
2009-07-08, 09:42
Börjar misstänka att det är något seriöst neurologiskt fel på mig. Jag har (på långväga anledning) testat denna febrilt hyllade mojäng utan några som helst positiva effekter. Utan några effekter alls, för att vara mer exakt. Är ni andra mer mottagliga för placebo eller vad är charmen?

Effekten är identisk med den du får av massage (mattan bara marknadsförs på ett annat sätt och därför har ett högre placebovärde) så det är den du ska känna.