handdator

Visa fullständig version : Min första deff


minishcap
2009-06-28, 23:12
Tjena! Hade tänkt börja med lite deff nu under sommaren då jag har tid (sommarledig).

Jag har styrketränat till och från i några år. Innan sommaren hade jag inte tränat särskilt mycket pga universitet, brist på tid och ren lathet, men nu har jag satt igång igen.

Jag styrketränar tre dagar i veckan, kör intervallsträning på löpbandet två-tre gånger i veckan samt försöker promenera tre-fyra gånger i veckan (en timme varje promenad). Jag har minst en vilodag varje vecka!

Statsen:
180 cm
89 kg

Kostupplägget allt som allt ligger på:
185 gram protein
190-200 gram kolhydrater
80 gram fett.

...försöker ligga på minst 2300 kalorier/dag. Till det förbränner jag en 300 - 500 kalorier via träning om dagen. Mitt basbehov enligt deffguiden är en 3000 kalorier, 2500 om man drar bort 500 kalorier.

Livsmedel består utav mjölk, kvarg, ägg, fisk, kött, fågel, frukt, grönsaker, rotfrukter, potatis, pasta, rapsolja, nötter, samt proteinpulver.

Målet är att gå ned en sju - tio kilo till mitten av September, och behålla/öka lite i styrka. Mitt bf% vet jag ej, men skulle gissa på en 20+%, med tanke på min söta ölmage och ankröv.

Kosttillskott är kreatin och proteinpulver.

Vad tror ni?