handdator

Visa fullständig version : Hjälp med emulator-roms till ipod touch 2g


Beecher
2009-06-28, 11:29
Jailbreakade min Touch 2G och fick med Installer och Cydia på kuppen. Började genast med att söka efter SNES-emulator och installerade denna från en source som heter ZodTTD, trodde att det skulle räcka för att börja spela.

Men när jag startat upp emulatorn så meddelas jag om att det inte finns några ROMS. Hur går jag till väga för att få dessa till Ipoden?

Hittade ett helt "pack" som jag laddade ner till datorn, hur lägger jag dessa i rätt mapp i ipoden, samt vilken mapp är rätt?

hjelp snela!

Andy.da.wohoo
2009-06-28, 11:31
Får du inte upp ett alternativ där du ska leta upp dina ROMS manuelt? Om inte så kanske du ska döpa en mapp i samma mapp du har emulatorn till ROMS och lägga dem där, ingen aning egentligen, bara gissar lite.

Beecher
2009-06-28, 11:42
Får du inte upp ett alternativ där du ska leta upp dina ROMS manuelt? Om inte så kanske du ska döpa en mapp i samma mapp du har emulatorn till ROMS och lägga dem där, ingen aning egentligen, bara gissar lite.

Du har helt rätt, den säger "No ROMs were found, please upload ROMs to /var/mobile/Media/ROMs/SNES".

Det pinsamma är, hur får jag in filer i den mappen? hur hittar jag den ens? :em:

Andy.da.wohoo
2009-06-28, 11:51
Du har helt rätt, den säger "No ROMs were found, please upload ROMs to /var/mobile/Media/ROMs/SNES".

Det pinsamma är, hur får jag in filer i den mappen? hur hittar jag den ens? :em:

Jadu, det kan jag inte hjälpa dig med, har ingen aning om hur en ipod fungerar:D Kan du inte bara koppla den till datorn och gå in i den mappen och sen klistra in dina ROMs där?

solo
2009-06-28, 12:57
Kanske kan köra nåt liknande som dessa länkar anger
http://www.iphonedownloadblog.com/2008/08/04/how-to-add-ipa-apps-to-your-iphone/
http://limitededitioniphone.com/windows-guide-to-using-winscp-with-iphone/

agazza
2009-06-28, 14:29
alla apple produkter ska väl gå att browsa som ett usb minne, leta rätt på mappen bara som anges och klistra in