handdator

Visa fullständig version : viktnedgång för mjölkallergiker??


Noomi
2009-06-28, 10:25
Jag har det senaste 4 månaderna gått upp ca 5 kg, något som jag inte alls trivs med. Därför har jag nu bestämt mig för att satsa på att gå ner dessa kilon igen men jag vet inte hur jag ska gå till väga. Jag är allergisk mot mjölkprotein och äter bara havreprodukter (överkänslig mot soya), så jag vet inte hur det skulle gå för mig att ta bort kolhydrater och öka fettet som många säger att man ska göra.

Jag är tacksam för alla svar, jag börjar bli lätt desperat!!

mikaelj
2009-06-28, 10:33
Tål du kött, fisk, ägg, ister och kokosfett? Där har du en grund.

Men... Varför har du gått upp i vikt? Har du ändrat kost- och/eller motionsvanor? Andra förändringar i livet? Det är där man skall börja leta.

Noomi
2009-06-28, 15:24
Allt det tål jag, ska jag undvika grönsaker och rotfrukter också eller ska jag bara utesluta pasta/potatis?
Jag tror att viktuppgången har att göra med att jag gick från att träna regelbundet (minst 3gg i veckan) till att knappt röra på mig och att jag blev allergiska mot just mjölkprotein, det gjorde nog att så fort jag hittade något som jag 'fick' äta (chokladsorter, havreglass osv) var jag som tvungen att äta det.

z_bumbi
2009-06-28, 15:57
Finns det någon anledning att du inte kan börja träna igen? För om du börjar träna och fortsätter äta som du gör idag så går du ner i vikt, för att skynda på det lite kan du äta lite mindre glass mm.
Någon radikal omläggning behövs alltså inte med dina förutsättningar.