handdator

Visa fullständig version : Fatburners, hur funkar det?


tankz
2009-06-26, 22:28
Tja

en kamrat hade köpt ett tillskott som sades förbränna fett, och han påstår sig ha fått bra resultat av det. Gäller inte kcal underskott alltid, eller funkar det där och hur påverkar det? Är det inte bara ren skit?

C.E.J.
2009-06-26, 22:34
Gäller inte kcal underskott alltid, eller funkar det där och hur påverkar det? Är det inte bara ren skit?

Jo, och "fat burners" funkar just genom att skapa ett sånt. Hur ska någon veta om "det" som din kompis tar funkar när du inte skriver vad "det" är för något?

Annars finns det redan trådar om sånt här, och många andra ämnen som du startat trådar om, så jag föreslår att du söker lite.

Dreas
2009-06-26, 23:37
Att söka är guld. Fatburners är i mina ögon ett slöseri på pengar! Kcal in vs kcal ut funkar ypperligt och är gratis :)

Kimball
2009-06-26, 23:52
Its only placebo (vilken inte bör underskattas iofs..).

King Grub
2009-06-27, 09:29
Det är inte bara placebo, utan ämnesomsättningen höjs och fettoxidationen ökar. Om just det här preparatet är en bluff (för sådana finns) eller inte vet jag inte, men visst finns det tillskott som ökar kaloriförbrukningen och ämnesomsättningen. Även om den akuta effekten över en mätperiod på några timmar är blygsam, kan det bli skillnad om man ser på sikt.

Sebbe_H
2009-06-27, 13:41
Det är inte bara placebo, utan ämnesomsättningen höjs och fettoxidationen ökar. Om just det här preparatet är en bluff (för sådana finns) eller inte vet jag inte, men visst finns det tillskott som ökar kaloriförbrukningen och ämnesomsättningen. Även om den akuta effekten över en mätperiod på några timmar är blygsam, kan det bli skillnad om man ser på sikt.

Om du skulle köpa ett fettförbrännande kosttillskott, vad skulle det då innehålla för bäst effekt?

C.E.J.
2009-06-27, 22:12
Om du skulle köpa ett fettförbrännande kosttillskott, vad skulle det då innehålla för bäst effekt?

Tittar du i nån av de tiotal trådar där någon frågat vilka fettförbrännare som är värda pengarna, finner du oftast koffein och grönt te som svar.

mikaelj
2009-06-27, 22:35
Sedan beror det på om du vill köpa sånt som är lagligt i Sverige eller inte, förstås. Det kanske man förutsätter.

Sebbe_H
2009-06-28, 13:56
Tittar du i nån av de tiotal trådar där någon frågat vilka fettförbrännare som är värda pengarna, finner du oftast koffein och grönt te som svar.

Mjo, men vad folk tycker och vad grub vet är ju inte alltid samma sak. Därför undrar jag om det finns nåt bra utöver grönt te och koffein:.

Eddie Vedder
2009-06-28, 14:56
Mjo, men vad folk tycker och vad grub vet är ju inte alltid samma sak. Därför undrar jag om det finns nåt bra utöver grönt te och koffein:.

Jag tror inte King Grub sitter inne på några hemliga tillskott som bara han känner till och aldrig skulle ha nämnt på Kolo.

Att många på Kolo rekommenderar nämnda produkter är ju ofta just p.g.a. av information om dess effekter från exempelvis Grub m.fl. Vassleprotein, omega-3 och kalcium är exempel på ämnen som stimulerar fettoxidation och som i övrigt är tillskott som ju kan tänkas ha sin plats i vilket fall.

Åtminstone vasslen och omega-3:n. Kalciumintaget känns ju knappast svårt att ligga högt på genom mjölkprodukter och just intaget av mjölkprodukter har visat sig gynnsamt för viktbalans/viktnedgång.

http://traningslara.se/blogg/mjolkprodukter-och-viktreglering-mer-naturliga-fettforbrannare/