handdator

Visa fullständig version : få bort vattnet från kreatinen


ray-ray
2009-06-26, 20:56
hejsan, om man slutar med kreatin.. hur länge tar det att få bort vattnet som kreatinen har lagrat under huden ?

Pepz
2009-06-26, 22:40
hejsan, om man slutar med kreatin.. hur länge tar det att få bort vattnet som kreatinen har lagrat under huden ?

du menar de två-tre decilitrarna som du lagrat under huden utspritt över hela kroppen??;)

en vecka eller två kanske, dricker du lite extra så lär det gå fortare

Pontus H
2009-06-27, 08:25
är det inte 1-2 liter? :o

Slartibartfast
2009-06-27, 08:40
du menar de två-tre decilitrarna som du lagrat under huden utspritt över hela kroppen??;)

en vecka eller två kanske, dricker du lite extra så lär det gå fortare

Under huden?

Tabbe
2009-06-27, 08:55
ser man STOR skillnad från "kreatinet" så har man nog blivit tjock.

Louisee
2009-06-27, 08:59
jag märker aldrig nån skillnad då jag kör med kreatin varken på vätskan eller att jag skulle bli en aning starkare...men jag tar det ändå..*jepp ,sick*

King Grub
2009-06-27, 09:26
Kreatinets vätskebindning sker främst i muskulaturen, och det brukar man inte vilja ha bort.

Grenen
2009-06-27, 10:52
Lånar denna tråd lite. Jag använder kreatinpyruvat istället för att slippa ta det varje dag. Binder detta lika mycket vätska som vanligt kreatin?

Pepz
2009-06-27, 12:08
Lånar denna tråd lite. Jag använder kreatinpyruvat istället för att slippa ta det varje dag. Binder detta lika mycket vätska som vanligt kreatin?

ja vid samma dos så binder det lika mycket vatten som monohydrat

Sverker
2009-06-27, 15:24
Jag skrev detta i en annan tråd:
Kreatinet som sitter i musklerna ska man vara tacksam för. Det gäller istället att bli av med det kreatin och kreatinin som snurrar runt i blodet.

Fungerar alldeles utmärkt att sluta med kreatinet 7 - 10 dagar innan tävlingsdagen.
Tränar man inte de sista dagarna så används inte så mycket kreatin och risken att man ska bilda kreatinin är liten under själva formtoppningen de sista dygnen.


Inte den blekaste aning om hur mycket vatten det gäller i underhuden. Gissar som Pepz på någon deciliter. I tävlingsform blir det 5 mot förväntade 12 ränder på triceps.

sundvall
2009-06-27, 16:05
Tog nog ungefär lite mer än en vecka för mig innan jag märkte skillnad. Ansiktet blev inte lika pluffsigt och jag hade inte alls lika mycket tryck i musklerna, såg därav lite mindre ut. Det är ju ingen stor skillnad, men nog fan ser man den.

Grenen
2009-07-01, 07:31
ja vid samma dos så binder det lika mycket vatten som monohydrat

Hur menar du med dos? Med tanke på at man tar vanligt kreatin dagligen, och att man enbart tar en dos monohydrat på träningsdagar.

Sniggel
2009-07-01, 08:32
Hur menar du med dos? Med tanke på at man tar vanligt kreatin dagligen, och att man enbart tar en dos monohydrat på träningsdagar.

Tror han menar samma mängd verksam substans (sett på en vecka)

Andy.da.wohoo
2009-07-01, 10:48
Hur menar du med dos? Med tanke på at man tar vanligt kreatin dagligen, och att man enbart tar en dos monohydrat på träningsdagar.

Sa du fel nu? :confused:

Vanligt kreatin = Monohydrat?

Grenen
2009-07-01, 11:29
Sa du fel nu? :confused:

Vanligt kreatin = Monohydrat?


Ja du har rätt, jag skrev fel.