handdator

Visa fullständig version : Vätskebrist


thatice
2009-06-26, 09:13
Igår hände något väldigt läskigt, jag slarvade med maten på morgonen vaknade vid 9:20, av olika anledningar åt/drack jag inget förren ca 14:30 var ut mycket i solen under dagen och det jag åt 14:30 var 2 små bullar och 2 skedar glass drack ett litet glas saft sedan åkte jag hem och somnade till 18:00 då steg jag upp och åt en pizza + 25cl cola en timma efter det var jag alldeles snurrig.
Minns att jag hade dubbelseende, tjejen tyckte jag uppträdde lite full sluddrade var vinglig på benen och jag tycker mitt beteende påminner mycket om när min diabetes kompis får insulinkänningar men jag har inte diabetes så vad fan hände igentligen?

dt06mj2
2009-06-26, 09:26
Har din diabetes en kompis?

Alone_in_the_dark
2009-06-26, 09:27
jag tycker mitt beteende påminner mycket om när min kompis med diabetes får insulinkänningar men jag har inte diabetes så vad fan hände igentligen?

Du har svarat själv, ditt blocksocker åkte berg o dalbana. Typiska saker som dubbelseende, sluddrade, vinglig på benen osv är typiska kriterier för detta.Rättade texten ovan oxå:)

Barca
2009-06-26, 12:03
Igår hände något väldigt läskigt, jag slarvade med maten på morgonen vaknade vid 9:20, av olika anledningar åt/drack jag inget förren ca 14:30 var ut mycket i solen under dagen och det jag åt 14:30 var 2 små bullar och 2 skedar glass drack ett litet glas saft sedan åkte jag hem och somnade till 18:00 då steg jag upp och åt en pizza + 25cl cola en timma efter det var jag alldeles snurrig.
Minns att jag hade dubbelseende, tjejen tyckte jag uppträdde lite full sluddrade var vinglig på benen och jag tycker mitt beteende påminner mycket om när min diabetes kompis får insulinkänningar men jag har inte diabetes så vad fan hände igentligen?

Har för mig att jag har läst i en tråd att du äter sömntabletter?
Isåfall är det ju en "vanlig" biverkning, det du beskriver ovan alltså, kanske kan vara det?

WorkOutBuddy
2009-06-26, 12:59
Hände mig samma sak en gång. Jag hade ätit dåligt och inte druckit ett skit. Somnade på soffan och när jag vaknade upp såg jag dubbelt och ramla omkull men som tur tog min polare tag i mig innan jag hann slå i golvet. Jag kommer inte ihåg mer än det men fick höra nästa dag att jag vinglade och slog i väggarna hela väggen till sängen. Jävligt läskigt faktiskt.

thatice
2009-06-26, 16:10
Har för mig att jag har läst i en tråd att du äter sömntabletter?
Isåfall är det ju en "vanlig" biverkning, det du beskriver ovan alltså, kanske kan vara det?

Japp äter sömntabletter innan jag går och sover för natten men har inte använt det på ungefär 6 dagar för att i förgår börja om att använda det igen.
Känns ju skit läskigt om biverkningarna kan komma 14timmar efter jag tog dom senast för jag tog inga innan jag gick och vila på dagen och har så aldrig gjort heller, bara innan sängdags.

Rahf
2009-06-26, 18:04
Japp äter sömntabletter innan jag går och sover för natten men har inte använt det på ungefär 6 dagar för att i förgår börja om att använda det igen.
Känns ju skit läskigt om biverkningarna kan komma 14timmar efter jag tog dom senast för jag tog inga innan jag gick och vila på dagen och har så aldrig gjort heller, bara innan sängdags.

Låter ju annars som att det är rätt skälig tid för biverkningar. Åtminstone om det är ett ämne som har en kort halveringstid.

thatice
2009-06-26, 20:25
Men va fan det är ju livsfarligt i så fall, tiden jag var snurrig på är ungefär 2 timmar under den tiden skulle jag lära min tjej att köra mc och jag krashade 2 ggr i moppe fart något som aldrig hänt i "nyktert" tillstånd och tänk om jag krashat i hög fart, har fan haft lite dödsångest över detta idag.

Rahf
2009-06-26, 20:27
Jag undrar just hur din omdömesförmåga är ifall du framför ett fordon när du knappast känner dig särskilt frisk i bl.a. balanssinnet.

thatice
2009-06-26, 20:33
Jag undrar just hur din omdömesförmåga är ifall du framför ett fordon när du knappast känner dig särskilt frisk i bl.a. balanssinnet.

Det är just det mitt omdöme var starkt uppfuckat och jag gjorde något som jag absolut inte gjort om jag visste att jag druckit alkohol t.e.x jag var rent ut sagt "onykter" utan att ha druckit något, och i ett sinne som jag aldrig varit med om tidigare.
Känns grymt obehagligt.

Cilia
2009-06-26, 20:44
Jag undrar just hur din omdömesförmåga är ifall du framför ett fordon när du knappast känner dig särskilt frisk i bl.a. balanssinnet.
Jag håller med dig, glad att jag inte var på den gatan.

Om du absolut inte behöver det skulle jag ta det lugnt med tabletter oavsett biverkning. Sen är jag förvånad över att du inte blev törstig.

thatice
2009-06-26, 21:11
Detta var första gången detta har hänt för mig, sedan var det på ett nedlagt militärflygfält helt utan trafik så inga andra liv var i fara men nu var inte det frågan utan frågan är om någon visste hur man blir av vätskebrist eller vid någon form av lågt blodsocker och jag fick ett tips att det kan vara medecin relaterat och kommer efter helgen åka till min vårdcentral och fråga vad fan det kan vara.
Kan bara säga att medicinen har verkligen hjälpt mig med min sömn och jag har sett den lite som en livshjälpare men detta är inte en rimlig biverkning och jag hade aldrig satt mig på en mc eller i en bil efter jag tagit en tablett men trodde det var riskfritt 14 senare.

Barca
2009-06-26, 23:19
Detta var första gången detta har hänt för mig, sedan var det på ett nedlagt militärflygfält helt utan trafik så inga andra liv var i fara men nu var inte det frågan utan frågan är om någon visste hur man blir av vätskebrist eller vid någon form av lågt blodsocker och jag fick ett tips att det kan vara medecin relaterat och kommer efter helgen åka till min vårdcentral och fråga vad fan det kan vara.
Kan bara säga att medicinen har verkligen hjälpt mig med min sömn och jag har sett den lite som en livshjälpare men detta är inte en rimlig biverkning och jag hade aldrig satt mig på en mc eller i en bil efter jag tagit en tablett men trodde det var riskfritt 14 senare.

Jag förstår precis hur du menar osv, men läs på http://www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt.jsp?NplID=19940128000057&DocTypeID=7&UserTypeID=2

Det var bara en tanke som slog mig alltså efter att ha sett din post om att du äter sömntabletter
Det KAN ju ha varit det som orsakade det