handdator

Visa fullständig version : Plastburk


sipowitz
2003-08-18, 16:30
Tjo!

Denna topic passar nog bäst in här... förhoppningsvis :-)

Någon som har koll på var man kan köpa shakers (såna att blanda proteindrinken i) billigt?

Jag tycker det är absurt att ta 35kr för en plasttjosan som brukar vara standardpriset jag har hittat.

Eftersom jag brukar dela upp mitt matintag redan på morgonen så hade det varit praktiskt att köpa en 5-7 stycken shakers och ha med sig i bilen... men som sagt det blir ju nästan 200kr för lite plast...

palme
2003-08-18, 16:44
Vänta nu drar du i dig 5-7 proteindrinkar om dagen? äter du ingen mat alls?

ivandrago
2003-08-18, 16:47
hehe i-landsproblem..

sipowitz
2003-08-18, 17:05
Originally posted by palme
Vänta nu drar du i dig 5-7 proteindrinkar om dagen? äter du ingen mat alls?

Låånga dagar

drar hemifrån 02.45 - tar första drinken tillsammans med käk
jobbar..
1 drink i uppvärminingen
06.00 gymmet
därefter 1 drink till + mat
en halvtimme senare 1 drink till + mer mat
2:a jobbet
1 drink till fikan vid 14
Sen typ en vid 18 och en innan läggdags...

Obs, att jag äter bra med mat under hela dagen... drinkarna består av antingen kasein, eller vassle, eller vassle + druvsocker + kreatin efter träningen

Nedan finns ett komplett exempel på étt av mina dygn... fast har ändrat lite sen dess...

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?s=&threadid=12973

King Grub
2003-08-18, 17:17
Om du äter proteinrik mat vid måltiderna... varför kasta bort pengarna på ett pulver också?

mane
2003-08-18, 17:20
det finns flera företag som säljer protein som bjuder på en shaker om du köper protein. och det lär du behöva om du dricker 7 skakes om dan

obbe
2003-08-18, 17:25
Är för mig att man inte ska proteindrinkar låta stå mer än någon timme! är inte säker! tror att Eiselt Henrik har skrivit det någon gång:em: :D

subliminal
2003-08-18, 17:32
Originally posted by obbe
Är för mig att man inte ska proteindrinkar låta stå mer än någon timme! är inte säker! tror att Eiselt Henrik har skrivit det någon gång:em: :D

De flesta brukar nog vänta med att hälla i vattnet till precis innan de ska dricka upp den. Pulvret kan ju ligga torrt i shakern innan dess. ;)

FUn-tex SSwinger
2003-08-18, 18:01
varför inte bara gå snabbt in på dass och skölja ur sharken efter andvändning?

Pressarn
2003-08-18, 18:31
På tal om hållbarhet, jag brukar blanda vassle och maltodextrin med kall mjölk hemma, drickes först 1,5-2 timmar senare. Har aldrig fått ont i magen eller så. Finns det några nackdelar med detta?
Twinlab ger väl shaker "gratis"?

palme
2003-08-18, 18:38
Originally posted by King Grub
Om du äter proteinrik mat vid måltiderna... varför kasta bort pengarna på ett pulver också?

Precis...onödigt att båda ta mat och en drink.

sipowitz
2003-08-19, 21:00
Originally posted by Funtex swinger
varför inte bara gå snabbt in på dass och skölja ur sharken efter andvändning?

Mjo men då måste man ju ta med sig stora burken med protein ändå... och det är ju det jag vill undvika =)

sipowitz
2003-08-19, 21:01
Originally posted by mane
det finns flera företag som säljer protein som bjuder på en shaker om du köper protein. och det lär du behöva om du dricker 7 skakes om dan

Mjo men då hänvisar de alltid till att standardpriset är 30-50kr för en plastburk... och det är faen bara båg, tillverkningskostnaden kan max vara nån 50öring

HC77
2003-08-20, 11:15
Har du råd att inta upp till 7 shakes om dagen måste du väl ha råd med en shaker för 30 spänn. Jag har haft min i över 5 år.

sipowitz
2003-08-20, 12:07
Originally posted by HC77
Har du råd att inta upp till 7 shakes om dagen måste du väl ha råd med en shaker för 30 spänn. Jag har haft min i över 5 år.


Jag vill inte vara gnällig... men låt oss hålla oss till frågan =)

Finns miljontalsanledningar... ibland glömmer man att diska ur flaskan.. och då tar den lukt/smak vilket inte är så aptitligt.. 200 spänn kan man göra bättre saker för...

Men för att avrunda tråden :-) lågprisshakeflaskor är en bristvara av anledningen att någon gör djävulska pengar på plast hehe...

FUn-tex SSwinger
2003-08-20, 12:24
Originally posted by sipowitz


Mjo men då måste man ju ta med sig stora burken med protein ändå... och det är ju det jag vill undvika =)


Andvänd 1 L fryspåsar, bara att fylla på 7 st på morgonen ,1 påse= 1 portion, så är det bara hälla ner,skaka,dricka, skölja ur,slänga påsen, ta ny påse osv

sipowitz
2003-08-20, 12:35
Originally posted by Funtex swinger



Andvänd 1 L fryspåsar, bara att fylla på 7 st på morgonen ,1 påse= 1 portion, så är det bara hälla ner,skaka,dricka, skölja ur,slänga påsen, ta ny påse osv

It's often the simple way... tack för tipset!

Oj vad plastpåsar jag kommer ha med mig... jag brukar frysa ner min mat och ha med mig i plastpåsar också, hehe