handdator

Visa fullständig version : hjälp med satsning på styrkelyft


schröder
2009-06-25, 22:26
har tränat rätt seriöst nu i ca. 9-10månader och fått riktigt bra resultat och har sen en tid tillbaka bestämt mig för att satsa på styrkelyft. Vet väl på ett ungefär hur man ska träna, äta och har ett bra träningsupplägg men känner att jag behöver mer hjälp nu av någon erfarnare. skulle gärna vilja ha kontakt med någon som tränar/tränat styrkelyft och hjälpa mig med tekniker, upplägg och sånt. Som en PT ungefär, kanske träffas någongång dådå eller ha det via nätet genom videofilmning eller dyl. skulle gärna uppskatta om någon ville ställa upp. kanske inte konstant men hellre en gång än ingen gång :)

mini
2009-06-25, 22:29
Var bor du? Du är såklart välkommen till STK i Sundbyberg för att träna lite ihop med oss och prata.

kjell33
2009-06-25, 22:30
Det absolut bästa är ju att leta upp en klubb som sysslar med sl. Sundbybergs tk har många tävlande. Likaså södertälje ak.

schröder
2009-06-25, 22:34
tackar tackar, jag bor i gustavsberg i värmdö kommun i stockholm.
När kan man komma och vem kan man hälsa ifrån så man inte kommer helt oanmäld, kanske blir struligt då?

mini
2009-06-25, 22:37
Vi som kör styrkelyft tränar främst måndag, onsdag, fredag. Säkrast är att komma vid 18.30 eller efter. När du vet vilken dag du vill komma är det bara att skicka ett pm så ser vi till att du kommer in. Imorgon har vi lite frånfall av manskap, men måndag är det full rulle igen.

schröder
2009-06-25, 22:45
okey jag jobbar rätt tät nu, just fått en ny anställning och måste lära mig två olika grejer på samma gång och vill gärna va ledig hela dagen om jag ska in till någon klubb så inte nästa vecka men veckan efter det på onsdag skulle funka finfint. kan ju höra av mig till dig lite innan? :)

mini
2009-06-25, 22:54
Blir bra. Du är välkommen närhelst det passar.

schröder
2009-06-25, 23:18
tack

Nitrometan
2009-06-26, 11:44
STK ställer upp och hjälper igen.


Varje gång jag ser sånt här så blir jag så glad att jag sysslar med en sport där folk är så hjälpsamma och trevliga.

Fan vad det är kul med SL!

mangs
2009-06-26, 13:14
STK ställer upp och hjälper igen.


Varje gång jag ser sånt här så blir jag så glad att jag sysslar med en sport där folk är så hjälpsamma och trevliga.

Fan vad det är kul med SL!


Jag håller med dig, skulle vara kul om en kille går in på tex SvenskaFans forum och sade att han ville börja spela fotboll och Tobias Hysén kom in och svarade att han kunde få komma ner och träna med IFK Göteborg. :)

young_george
2009-06-26, 13:30
Jag håller med dig, skulle vara kul om en kille går in på tex SvenskaFans forum och sade att han ville börja spela fotboll och Tobias Hysén kom in och svarade att han kunde få komma ner och träna med IFK Göteborg. :)

Det är ju dock lite skillnad på amatörer och betalda proffs som har tiotusentalsfans som väntar på att de ska prestera.

Men såklart all heder till er som ställer upp hjälper andra, oavsett nivå!

Baan
2009-06-26, 13:38
det är ju dock lite skillnad på amatörer och betalda proffs som har tiotusentalsfans som väntar på att de ska prestera.

Men såklart all heder till er som ställer upp hjälper andra, oavsett nivå!

sl >>>>>>>>> fussball!!! Stfu!

;)

Nitrometan
2009-06-26, 13:56
Det är ju dock lite skillnad på amatörer och betalda proffs som har tiotusentalsfans som väntar på att de ska prestera.
Visst är det det. SL är en liten sport utan pengar.

Men en jävligt rolig sport utan pengar. :thumbup:


Edit: Å andra sidan tränar det folk med VM-medaljer på STK. Hur många VM-medaljörer spelar i IFK Göteborg?

mini
2009-06-26, 16:07
Visst är det det. SL är en liten sport utan pengar.

Men en jävligt rolig sport utan pengar. :thumbup:


Edit: Å andra sidan tränar det folk med VM-medaljer på STK. Hur många VM-medaljörer spelar i IFK Göteborg?

Jag tycker att det är ganska signifikant för (bra) SL-klubbar. Vi har en jäkla kompetens, ibland roar jag mig med att uppskatta hur många procent av alla tränande en viss kväll som har mästerskapsmedaljer. Det brukar vara en stor andel. Samtidigt är de allra flesta oerhört ödmjuka, stolta över sin sport och ivriga att hjälpa till. (Och vi har minst tre VM-medaljörer som jag minns på rak arm.)