handdator

Visa fullständig version : Snabb fråga ang. sen anmälan till högskoleutbildning


Kimball
2009-06-25, 22:09
Så slipper jag maila om det. Vet inte om jag gått och blivit skogströg men på Lunds universitets hemsida informerar de:
"Behörighet

Du kommer att rangordnas efter dem som sökt i tid, utifrån det datum då du uppfyller behörighetskraven för den utbildning du har sökt. Därför är det viktigt att du, samtidigt som du gör din sena anmälan på studera.nu, även skickar vidimerade kopior av alla handlingar som styrker din behörighet till: Antagning, 833 82 Strömsund. "

Jag har ju alla betyg klart och inskickat osv, men vill de ändå att jag skickar in de igen iom. sena anmälan? Jag får det till de, men jag dubbelkollar ändå.

Ledsen för teh dumbness (skyller trögheten på inledningen av min periodiska fasta igår..).

hoikka poika
2009-06-25, 23:19
Du anmäler dig på hemsidan och skickar vidimerade kopior på alla nödvändiga papper?

Kimball
2009-06-25, 23:24
Förstod inte helt säkert varför de behövde kopior dock då allt redan är komplett. Men så får det bli!

Bahir
2009-06-25, 23:24
Behöver man verkligen skicka in pappersbetyg från gymnasiet om man söker via studera.nu?

Loke
2009-06-25, 23:35
Behöver man verkligen skicka in pappersbetyg från gymnasiet om man söker via studera.nu?

Nej, vanligtvis inte. Tror man kan behöva det om man har väldigt gamla betyg, innan datoriseringen.

Raggis
2009-06-25, 23:36
Behöver man verkligen skicka in pappersbetyg från gymnasiet om man söker via studera.nu?

Om du har kompletteringar att skicka, svar ja.