handdator

Visa fullständig version : Pbiddys träningsjournal


Sidor : [1] 2

pbiddy
2009-06-25, 20:53
Tjenare!
Jag heter Jonny och är 23 år. Började träna på gym i våras och har de senaste två månaderna blivit lite seriösare. Har även börjat att gå promenader och spela tennis.
Brorsan (mattilainen här på forumet) har hjälpt mig med träningsschema och nu känns det som att jag börjar komma in i det.
Huvudmålet med träningen är att i första hand bli starkare och aktivera mig själv mer istället för att sitta och kolla på Two And A Half men :)

Sekundära mål jag har satt upp är att ta 100 kg i bänkpress (tar 70 nu), kunna springa 2 km på under 9:30, klara 10x3 på 200 kg i benpress (tar 170 nu). Givetvis ska jag komma ikapp och förbi min lillebror också :)

Första träningspasset för journalen får bli mitt ben- och axelpass jag gjorde i förrgår:

Benpress:
1x10 180 kg
1x8 180 kg
1x6 180 kg

"Dra upp ben"-maskin (när man ligger på mage och viker benen):
3x10 45 kg (gör inte övningen riktigt rätt, ska sänka lite och börja om)

Benspark:
2x10 40 kg
1x8 40 kg

Vader (stående i maskin):
3x10 110 kg (ska byta till en annan maskin där man sitter istället och har tyngderna på knäna)

Hantelpress över huvudet:
2x10 22 kg
1x8 22 kg

Liggande cable cross:
1x10 22.5 kg
1x8 22.5 kg
1x7 22.5 kg

Hantelshrugs:
3x10 34 kg (känns nästan för "lätt", ska köra 36 kg nästa gång och öka antalet repetitioner. Problemet är att orka hålla hantlarna :)

Är det nån som vet vad övningarna jag inte kan namnet på heter så får ni gärna säga det :)

Har tänkt lägga om schemat lite inför nästa vecka också:

Dag 1: Bröst, biceps
Dag 2: Ben, axlar
Dag 3: Rygg, triceps

Detta schema ska även innehålla två dagar i veckan med promenader/tennis/jogga/cykla som förbränner fett och förbättrar konditionen.

Vad tror ni om det?
Nu kör jag armar en dag, bröst och rygg en dag och ben och axlar en tredje dag.

Tar tacksamt emot kommentarer och förslag!

Mvh
Jonny

mattilainen
2009-06-25, 22:36
Haha så kul att du skriver Lillebror ;) Måste ju även säga att jag ska alltid försöka ligga steget före!

Hantelpress över huvudet heter även Sittande militärpress om det är med stång och sittande hantelpress om det är med hantlar. Annars stående.

Byt inte till sittande vadpress i maskin. Varför du inte ska göra det är för att i sittande tränar du enbart en av de tre vadmusklerna. Soleus som är den av vadmuskeln som går innanför de två yttre tränas enbart i sittande vadpress. Soleus är av en typ 1 muskel vilket är väldigt svårt att bygga på, det är en muskel som finns för styrkan men är väldigt svår att få större. Därför "ska" man köra stående för då slappnar inte de vadmusklerna som kan byggas upp av. Så fortsätt med stående vadpress och lassa på med vikter. 110 kg i vadpress är för övrigt grymt..

http://traningslara.se/blogg/wp-content/uploads/2009/01/vaderna-300x195.jpg Länk till hur det ser ut.

Annars vet jag ju att vikterna ha höjts väldigt så det är bara att köra på!

pbiddy
2009-07-04, 15:08
Tjenare igen!
Har varit bortrest och jävligt lat (skyller detta på solen) så har inte tränat på över en vecka men trots det så gick det jävligt bra igår på mitt bröst, rygg och mag-pass.

Bänkpress:
1x10 60 kg
1x8 65 kg
1x6 65 kg

Hade nog kunnat gå ännu bättre men jag tappade koncentrationen när jag glömde hänga av vikter så det blev obalans på ena sidan.

Cable cross:
1x10 35 kg
1x10 40 kg
1x8 40 kg

Första gången jag kör den "seriöst". Har aldrig gillat denna övningen men ska försöka få in tekniken.

Rygg (kanske heter latsdrag? När man sitter och drar ner en stång bakom nacken):
2x10 60kg
1x8 60 kg

Sjukt tung och tråkig övning men den tar jävligt bra.

Rygg (liknande rodd fast man sitter i nån slags maskin):
3x10 45 kg

Rolig övning! Tar också bra. Ska öka till 50 nästa gång.

Mage (i maskin):
2x10 45 kg
1x8 45 kg

Tungaste övningen jag kör, över huvud taget, och därmed också den roligaste.

Blev inte så många övningar jag hade tänkt. Räcker det med två övningar per muskelgrupp eller ska jag satsa på tre?

Sket även i att lägga om träningsschemat. Ska köra så här ett tag till fast byta ut lite övningar och köra mer på bänkpress än tidigare.

pbiddy
2009-07-04, 20:14
Nu jävlar tar det sig!

Dagens pass var armar:

Skivstångscurl:
3x8 32,5 kg

Första gången jag provade på 32,5 och det gick helt klart över förväntan!

Hammercurl:
1x7 14 kg
2x10 14 kg

Rolig övning! Försöker göra den så bra som möjligt men inte omöjligt att jag svingar lite för mycket emellanåt.

Pushdowns:
3x10 40 kg

Min favoritövning! Är så jävla skönt när armarna verkligen inte vill mer.

Triceps (dra snöre över huvudet i cable cross, namn?):
3x10 22,5 kg

Bara kört denna ett par gånger men gillar den! Sjukt jobbig också.

Underarm (hantelcurls åt "fel" håll):
3x10 14 kg

Har fått höra av några kompisar att det är onödigt att träna underarmarna med egna
övningar eftersom dom tränas i alla andra övningar, men jag gillar det! Känns riktigt
skönt efteråt!

Inte så många övningar men herrejävlar va trött jag var efteråt. Helt klart det bästa armpasset jag har kört!

Fru_Flisa
2009-07-05, 05:24
Har fått höra av några kompisar att det är onödigt att träna underarmarna med egna
övningar eftersom dom tränas i alla andra övningar, men jag gillar det! Känns riktigt
skönt efteråt!


Ja, det håller ja med dej om! Snyggt med vältränade underarmar också, det väger upp en vältränad överarm bättre.
Så blir det lättare för dej med tyngre vikter utan dragremmar sen.

Lycka till!

pbiddy
2009-07-05, 13:20
Ja, det håller ja med dej om! Snyggt med vältränade underarmar också, det väger upp en vältränad överarm bättre.
Så blir det lättare för dej med tyngre vikter utan dragremmar sen.

Lycka till!

Absolut! Ser ju skitcoolt ut med Karl-Alfred-armar :)
Dragremmar har jag aldrig provat, men det kommer nog.

kberg
2009-07-05, 20:52
Tja!
Var tränar du?
Jag tränar på sommarhemmet.. har för mig att jag hört/läst i bror dins journal att du också tränar där? :S

pbiddy
2009-07-07, 08:42
Nu drar jag till Hultsfred i en vecka och dricker öl.

mattilainen
2009-07-08, 21:18
Skitfina pass!

Se till att dricka lite för mig med. Jag som jobbar och är gött sleten efteråt :p Vara social i 8 timmar är fan krävande..

och jag säger osm dom andra att kör på att träna underarmar då du tycker det är kul. Du kommer inte ångra dig när du kommer till marklyften och ska köra på tunga vikter :p

pbiddy
2009-07-13, 15:53
Mitt första ben- och axelpass på 20 dagar gjordes idag.
Det gick väl sådär kan man säga. En vecka med öl, sprit, dålig mat och ingen sömn i tält satte sina spår och jag klarade bara två övningar på benen sen höll jag på att spy.

Benpress:
3x10 180 kg (PB)

Satan i gatan vad trött jag var efteråt. Benen vek sig när jag gick till nästa övning.

Dra upp ben:
1x10 45 kg
2x6 45 kg

Här kände jag spyan komma krypande, insåg mig besegrad och gick hem.
Jävligt nöjd över benpressen även om jag lika gärna kunde ha stannat hemma och fortsatt titta på film idag.

mattilainen
2009-07-14, 12:51
lite träning är bättre än inget ;) Grattis till PB

pbiddy
2009-07-19, 19:13
Helvete vad sommaren förstör den lilla disciplin jag har. Har helt tappat intresset och orken känns det som.. För att försöka råda bot på detta så har jag gjort om schemat lite och bestämt mig att tre dagar i veckan får räcka.
Numera ser det ut så här:

Dag 1: Bröst, biceps, mage
Dag 2: Ben, axlar
Dag 3: Rygg, triceps, underarm

Började med bröst, biceps och mage idag:

Hantelpress:
2x10 24 kg
1x8 24 kg

Helt klart nöjd med detta då det är första gången jag kör på 24 kg.

Sittande bröstpress:
3x10 52,2 kg

Nöjd även här! Jävla synd att maskinens vikter skiljer sig 5 kg till nästa steg.

Skivstångscurl:
1x10 32,5 kg
1x7 32,5 kg
1x3 32,5 kg

Inte alls nöjd här. Jag förväntade mig visserligen att det skulle gå sämre än senast eftersom det var så längesen jag tränade biceps, men inte att det skulle ta stopp på en trea.

Hammercurl:
1x10 14 kg
2x7 14 kg

Fruktansvärt jobbigt denna gången. Började känna av att armarna inte ville med redan på den femte repetitionen.

Mage (i maskin):
1x10 40 kg
1x10 45 kg
1x10 40 kg

Hade tänkt försöka mig på 50 kg idag men det gick fan inte. Precis att 45 funkade.

Förhoppningsvis så kommer det nya schemat att göra det mer intressant att träna än att vara bakfull :)

pbiddy
2009-07-21, 15:08
Ben och axlar idag:

Benpress med ett ben:
3x10 60 kg

Första gången jag körde med ett ben och helvete vad mycket jobbigare det var.
Ska nog fortsätta med detta då det gick att gå så mycket djupare.

"Dra upp ben liggandes på mage":
2x10 40 kg
1x7 40 kg

Tråkig övning som tyvärr tar jävligt bra.
Vad heter skiten??

Stående vader:
1x10 110 kg
2x10 120 kg

Jävligt nöjd med detta! Vikterna i sig är inte så jättejobbiga utan det är snarare att få upp "stådynan" som jag har problem med.

Hantelpress över huvudet:
2x10 21 kg
1x7 21 kg

Jäkligt tungt! Har även problem att få upp hantlarna till startpositionen. Detta kan ju vara ett tecken på att jag kanske borde köra lite lägre vikt tills det inte är ett problem längre.

Dents(??):
1x10 30 kg
2x7 30 kg

Maskin man pressar ut axlarna i så det ser ut som man flaxar, typ. Har jag rätt namn?

Hantelshrugs:
2x15 34 kg
1x13 34 kg

Satsade på 15 repetitioner och lyckades rätt bra. Riktigt nära att jag tappade den på sista setet men det löste sig. Ska satsa på 15-20 i denna övningen tror jag.

Allt som allt var det ett helt okej pass där jag även fick lite hjälp med hur knäböj funkar i början. Får köpa ett par shorts eller byxor som inte visar hela röven när jag kör det bara :)

mattilainen
2009-07-21, 20:52
Hantelpressen ser ut att gå skitbra! :hbang:

Att köra benpress med ett ben kan göra så att du skevbelastar ryggen en hel del i onödan. Om du inte kommer ner tillräckligt långt kanske du ska stretcha ut baksida lår (hamstrings) och gluteus maximus tro?

På hantelpress över huvudet brukar jag hjälpa till med att skjuta ifrån med knäna för att få upp dom. Testa det.

Fan, tänk inte på att du inte har motivation utan tänk långsiktigt ;) Det går ju skitbra!

pbiddy
2009-07-21, 23:44
Jaså?
Men om man kör benpress med båna benen och med ett ben lite varierat då?
Kändes som det tar mycket mer om man kör med ett ben eftersom jag inte klarade halva vikten av vad jag brukar göra?

Vad kör du på hantelshrugs? Och hur många brukar du köra?
Finns det nåt annat smart sätt att träna greppet på?

kberg
2009-07-22, 11:20
Mark med "fram/front/pronerat grepp" eller vad det nu kallas.. funkar fint som greppträning.. men smart det vet jag inte

pbiddy
2009-07-22, 13:03
Ska jag ta o kolla upp!
Annars får jag köpa en gripper eller nåt :)

kberg
2009-07-22, 14:57
ja det funkar ju det med men då kostar det ju 300.. stänger finns det ju på gymmet :P

pbiddy
2009-07-23, 15:31
ja det funkar ju det med men då kostar det ju 300.. stänger finns det ju på gymmet :P

Sant!
Fast 300 är ju inte så farligt. Inte nu när csn-pengarna kommer iallfall :)

pbiddy
2009-07-23, 15:41
Idag blev det ett rygg- och tricepspass:

Dra ner stången mot magen (latsdrag??):
3x10 65 kg

Första gången på länge jag körde denna. Vettefan om jag utför den korrekt men vikten var ganska lätt. Ska kolla upp det och isåfall höja till nästa gång.

Enhandsrodd:
1x10 45 kg
2x10 50 kg

Samma här: vettefan om jag utför den helt korrekt. 50 kg var däremot en lagom vikt.

Pushdowns:
1x4 40 kg
2x6 35 kg

Min favoritövning. I vanliga fall brukar det inte vara några problem med 3x10 på 40 kg men idag ville det fan inte. Tror det var den föregående övningen som fucka upp allt.

Dra snöre över huvudet:
3x10 22,5 kg

Sjukt jobbigt! Ska öka till 25 kg nästa gång.

Hade egentligen tänkt köra tre övningar på muskelgrupp och en för underarmarna men jag tiden gick lite för fort.

pbiddy
2009-07-26, 15:28
Tvingade mig själv till att köra ett bröst- triceps- och magpass igår..
Hade ingen lust med det över huvud taget men när jag väl började gick det ganska bra.

Hantelpress:
1x10 26 kg
1x8 26 kg
1x6 23 kg

Var helt slut efter andra setet, men det kändes gött.

Sittande bröstpress:
3x10 56,7 kg

Helt klart nöjd här! Satsade på att klara 3x7 eftersom det var första gången jag körde på denna vikten men med lite, och i viss mån silvertejp, går allt!

Skivstångscurl:
1x10 32,5 kg
1x8 32,5 kg
1x7 32,5 kg

Senaste gångerna har jag fått ont i handlederna när jag har kört denna övningen så nu provade jag att använda en "böjd" stång. Dum idé, gjorde fan tio gånger så ont.

Hammercurl:
1x10 14 kg
2x8 14 kg

Tungt men så "korrekt" som jag kunde.

Sittande mage (i maskin):
2x10 45 kg
1x10 40 kg

Hemsk!

Överlag gick passet bra. Lite kort visserligen (40 min) men bättre än inget!

mattilainen
2009-07-28, 00:09
Vad kör du på hantelshrugs? Och hur många brukar du köra?
Finns det nåt annat smart sätt att träna greppet på?

Jag kör typ 3x10-3x15 med 42.5 kg - 45 kg hantlarna. Gillar att pumpa ut trapsen riktigt rejält. Greppet tränas bra som fan i marklyft men även i hantelshruggs eller om du kör stångshruggs. Annars kan du bara hålla i de tyngsta hantlarna så länge du kan och göra det 3 set typ. Pinch greppet kan du träna genom att hålla i en vikt med bara fingertopparna och tummen, sjukt jobbigt men väldigt viktigt.

Finns säkert massa småknep man kan ta till. Grippers är ju stora höjdaren men som sagt lite dyrare, lite roligare.

Annars måste jag säga att ditt bröstpass såg skitbra ut! Skivstångscurlen såg också as bra ut!

Perkey
2009-07-28, 00:36
Varför har inte jag en bror som säger åt mig vad jag ska göra? *grr27* Men bra jobbat och lycka till med journalen! :thumbup:

pbiddy
2009-07-28, 09:53
Jag kör typ 3x10-3x15 med 42.5 kg - 45 kg hantlarna. Gillar att pumpa ut trapsen riktigt rejält. Greppet tränas bra som fan i marklyft men även i hantelshruggs eller om du kör stångshruggs. Annars kan du bara hålla i de tyngsta hantlarna så länge du kan och göra det 3 set typ. Pinch greppet kan du träna genom att hålla i en vikt med bara fingertopparna och tummen, sjukt jobbigt men väldigt viktigt.

Finns säkert massa småknep man kan ta till. Grippers är ju stora höjdaren men som sagt lite dyrare, lite roligare.

Annars måste jag säga att ditt bröstpass såg skitbra ut! Skivstångscurlen såg också as bra ut!

Ska prova att bara hålla med fingertopparna nästa gång. Verkar sjukt jobbigt :) Eftersom jag kör varannan dag så borde jag kunna köra "hålla-en-tung-hantel-så-länge-jag-kan"-övningen varje gång eller? Känns som den inte är så tung om man jämför med en "riktig" övning.
Har du köpt ny gripper? Så jag kan låna den gamla. Eller vart kan man köpa?

Jepp, alla pass börjar gå bra igen faktiskt!
Funderar bara på om det kanske är bättre att köra bröst med triceps ena dagen och rygg med biceps andra dagen. Eller ska jag göra som jag gör nu?

pbiddy
2009-07-28, 09:54
Varför har inte jag en bror som säger åt mig vad jag ska göra? *grr27* Men bra jobbat och lycka till med journalen! :thumbup:

Du kan låna honom om du vill? :)
Tack tack! Ska kolla in din också.

pbiddy
2009-08-02, 18:57
Tjenare!
Har inte tränat på en vecka p.g.a halsont och att jag varit bortrest ett par dagar. Däremot såg jag U2 och det va jävligt värt trots att jag inte ens gillar dom! Inte nog med att scenen såg ut som nåt från Cloverfield så kom det obehagliga ljud från den innan konserten som fick mig att bli övertygad om att den skulle gå iväg o börja döda folk :)

Blev ett ben- och axelpass idag:

Benpress med ett ben:
3x10 70 kg

Högerbenet var jättelätt och vänsterbenet var jättetungt.
Ska prova att höja till 75/80 nästa gång.

Liggande bencurl:
2x10 40 kg
1x7 40 kg

Alla seten utfördes helt korrekt med ett stopp på nån sekund i högsta läget och det var fruktansvärt tungt!

Stående vadpress:
3x10 120 kg

Får bli 130 kg nästa gång! Eller är det kanske bättre att köra fler repetitioner på 120?

Delts:
3x10 35 kg

Jobbigt men skönt. Blir höjning till 40 nästa gång!

Hantelshrugs:
3x10 36 kg

Höll på att tappa högern varje set p.g.a ont i lillfingret men det löste sig!

Blev ett ganska slappt pass där jag skippade benspark och sittande hantelpress.

mattilainen
2009-08-04, 21:00
Haha :D Lånar du ut mig sådär utan att be om lov ;)

Om du kör benpress med ett ben i taget så ska du alltid köra lika mycket vikt per ben. Även om högerbenet är starkare så ska du inte träna det med högre vikter för då kommer det ganska snabbt blir snebelastat och jävligt jobbigt att rätta till. Därför man ska köra efter den kroppsdelen som klarar minst, så om ditt vänsterben klarar mindre så kör lika mycket på höger även om du skulle klara mer med höger.

Det med vadpressen är lite svårt att säga då ingens vader är som andras oftast haha. Jag känner att lite mer reps på mina vader tar skönare än vad lågreps och tunga vikter gör. Testa köra en 15 reps och se vilket som känns bäst. Vader är svårtränade, annars har man dom eller så har man dom inte :=)

pbiddy
2009-08-04, 22:17
Haha :D Lånar du ut mig sådär utan att be om lov ;)

Om du kör benpress med ett ben i taget så ska du alltid köra lika mycket vikt per ben. Även om högerbenet är starkare så ska du inte träna det med högre vikter för då kommer det ganska snabbt blir snebelastat och jävligt jobbigt att rätta till. Därför man ska köra efter den kroppsdelen som klarar minst, så om ditt vänsterben klarar mindre så kör lika mycket på höger även om du skulle klara mer med höger.

Nej, självklart inte!
Men ska allt pressa skitvänsterbenet lite mer :)

Det med vadpressen är lite svårt att säga då ingens vader är som andras oftast haha. Jag känner att lite mer reps på mina vader tar skönare än vad lågreps och tunga vikter gör. Testa köra en 15 reps och se vilket som känns bäst. Vader är svårtränade, annars har man dom eller så har man dom inte :=)

Ska prova det! Tror fler repetitioner känns bättre då 10 nästan är för lätt.

mattilainen
2009-08-05, 22:03
låter bra, får köra passet snart också :)

pbiddy
2009-08-07, 16:43
Tjena!
Jag var inte riktigt nöjd med mitt träningsschema så jag bestämde mig för att lägga om det och gjorde även så.
Ska satsa på att köra lite färre övningar per gång och lite oftare istället och samtidigt lägga in lite konditionsövningar.

Det nya schemat blev så här:

Dag 1: Bröst (3) och vader (1)
Dag 2: Ben (3) och axlar (3)
Dag 3: Biceps (2), triceps (2) och underarm (1)
Dag 4: Rygg (3) och mage (1)
Numrena inom parenteserna är antalet övningar jag har tänkt köra.

Igår var första gången jag provade schemat:

Trappmaskin, nivå 5, 5 min

Bänkpress:
1x10 60 kg
1x8 60 kg
1x5 60 kg

Första gången på länge jag körde bänkpress!

Sittande bröstpress:
3x10 56,7 kg

Tungt och skönt!

Vader:
3x15 120 kg

Riktigt tungt!

Det blev bara tre övningar idag då klockan blev alldeles för mycket och jag hade massa skolarbete att göra.
Planen var att köra en extra på bröst och sen avsluta med tio minuter trappmaskin/roddmaskin eller motionscykel.

mattilainen
2009-08-10, 20:06
Kommer nog bli skitbra ditt nya schema. Vader vet jag att folk skulle sagt kör lite mer på men kör lite fler set annars :)

Goa pressar för att inte kört bänk så många gånger!

pbiddy
2009-08-15, 17:04
Jävlar va lat jag känner mig.. Föredrar fan att diska och städa framför att träna..
Igår blev det i alla fall ett ben- och axelpass:

Benpress, ett ben:
3x10 80 kg

Första setet gick lätt, andra setet gick inte lika lätt för vänsterbenet och tredje setet gick skitlätt. Konstigt.

Liggande bencurl:
3x10 40 kg

Hatar denna övningen. Körde snabbt och stannade inte alltid en kort stund i högsta läget men det var tungt och kändes ändå.

Benspark:
1x10 40 kg
2x8 40 kg

Sjukt tungt..

Hantelpress över huvudet:
1x10 21 kg
2x7 21 kg

Tungt som helvete. Får alltid så ont i huvudet när jag kör denna övningen så jag försöker undvika den. Finns det någon annan bra basövning för axlar jag kan köra istället?

Delts:
1x10 40 kg
2x10 35 kg

Tungt även här, men det här är i alla fall en rolig övning :)

Hantelshrugs:
3x10 36 kg

Hade tänkt köra 15 reps men jag höll på att tappa dom redan på sjunde så det la jag ner :)

Allt som allt var det ett bra pass. Vikterna känns bra och det enda jag ska höja till nästa gång är benpressen som får bli 85 kg istället.
Shrugsen ska jag fortsätta med på 36 kg tills jag klarar 3x15-20 innan jag höjer. Ska även köpa mig en gripper (vart kunde man beställa Mattis?).

pbiddy
2009-08-17, 12:26
Lite långsam med uppdateringarna här, men i lördags blev det ett armpass:

Skivstångscurl:
1x8 32.5 kg
1x6 32.5 kg
1x3 32.5
1x6 27.5

Kände mig inte nöjd med det tredje setet så jag gick ner två snäpp i vikt och tänkte köra ett fullt 10-set men det sket sig :)

Hammercurl:
3x10 14 kg

Svingade nog lite för mycket men det tog så inåt!

Pushdowns:
1x10 35 kg
1x10 37.5 kg
1x10 40 kg

Kändes nästan för lätt, trots att det var skitlänge sen jag körde övningen.
Blir att satsa på 3x10 på 40 kg nästa gång.

Stående tricepsextention i cable cross:
3x10 22.5 kg

Har fattat det som att detta är i stort sett samma övning som den föregående, men jävlar vad skönt den tar. Var riktigt nära att jag inte klarade mer än 7 på sista setet men jag skrek lite för mig själv så det gick bra :)

Underarm (hantelcurl åt fel håll):
3x10 14 kg

Riktigt jobbigt här med, men det funkade!

Helt klart nöjd med passet även om jag har gått ner mig rätt mycket i skivstångscurlen. Körde hela passet på 35 minuter, ölen väntade :)

mattilainen
2009-08-18, 12:16
Riktiga bra pass. Starka ben som fan!

http://home.aland.net/m03552/rekord/rollingthunder.htm/coc.htm Kan du beställa. Säg till när bara så kanske jag är med och beställer.

En annan bra grundövning som jag börjat köra mer själv nu är militärpress med stång. Du kör stående med stång och lyfter rakt upp. Tar något otroligt på axlarna. Sen istället för delts så kör du hantellyft åt sidan. Riktig bra övning för att bygga maximalt.

pbiddy
2009-08-18, 22:18
Riktiga bra pass. Starka ben som fan!

http://home.aland.net/m03552/rekord/rollingthunder.htm/coc.htm Kan du beställa. Säg till när bara så kanske jag är med och beställer.

En annan bra grundövning som jag börjat köra mer själv nu är militärpress med stång. Du kör stående med stång och lyfter rakt upp. Tar något otroligt på axlarna. Sen istället för delts så kör du hantellyft åt sidan. Riktig bra övning för att bygga maximalt.

Okej. Såg att man kunde beställa från Magnus Samuelssons hemsida också.
349 kostade det där. Vettefan vad frakten är.
Militärpress verkar rolig, den ska jag prova! Hantellyft åt sidan kan väl fucka upp om man gör fel?

pbiddy
2009-08-19, 20:36
Efter att ha näst intill tvingat mig själv så blev det ett rygg- och magpass idag:

Latsdrag mot bröstet:
1x10 70 kg
2x10 60 kg

70 kg var nog lite önsketänkande :) Det gick men det var fan precis.

Enarmsrodd:
3x10 50 kg

Tror övningen heter så iaf.
Tungt men jag tror att jag utför den korrekt. Skulle nog kunna öka 5 kg till nästa gång.

Hantelrodd:
3x10 17 kg

Första gången jag körde denna. Helt okej! Var tungt med vikten men får bli en liten ökning till nästa gång, känns dumt att dra på för mycket och paja nåt.

Ländrygg (ryggresning):
3x10 ggr

Första gången för denna också. Helt okej! Nästa gång ska jag köra med nån vikt som jag håller i också.

Situpsmaskin:
3x10 40 kg

Värsta övningen. Hah.

Bra pass tycker jag! Var helt ensam och körde kortare pauser än jag brukar så jag var klar på 30 min.

pbiddy
2009-08-20, 22:08
Kändes lite lättare att ta mig de 300 meterna till gymmet idag för ett bröst- och vadpass:

Bänkpress i smith:
1x10 60 kg
1x10 65 kg
1x7 65 kg

Inte helt nöjd med smithmaskinen på gymmet. Fallskyddet är jävligt dumt placerat så att det antingen är för lågt (och därmed inte har någon funktion) eller för högt så att man bara kan sänka stången halvvägs typ.
Jag körde på det andra alternativet.

Sittande bröstpress:
3x7 56,7 kg

Inte speciellt nöjd här heller.. Gick mycket bättre senast! Kan visserligen bero på att jag stressade mellan övningarna för att hinna hem till finalen i 200 meter (som jag likt förbannat missade).

Flyes:
1x10 7kg
2x10 10 kg

Första gången jag kör denna övningen så jag började på väldigt lågt för att känna mig fram. Blir en klar ökning till nästa gång, men ska ändå ta det lugnt.

Stående vader:
3x15 130 kg

Nytt PB!
Måste komma ihåg att knyta skorna mer till nästa gång så jag kan köra djupare och fler repetitioner. Denna övningen gick över förväntan och jävligt lätt.

Är egentligen inte speciellt nöjd med passet p.g.a bänkpressen och den sittande bröstpressen men vaderna och att jag provade flyes för första gången vägde upp det.
Gillar fan när ett pass inte tar mer än 30 min :)

pbiddy
2009-08-21, 22:38
Ikväll gjorde jag ett ben- och axelpass:

Benpress, ett ben:
3x10 85 kg

Gick förvånansvärt lätt faktiskt. Kände efteråt hur trött jag var, men det är väl meningen? :)

Liggande bencurl:
2x10 40 kg
1x7 40 kg

Är så jävla svag i benen känns det som och jag blir inte starkare heller. Kanske går bättre om jag tränar lite mer :)

Benspark:
2x7 40 kg

Tänkte hoppa denna övningen först när jag kände att mitt vänsterknä jävlades men försökte ändå. Gjorde ont som fan så jag kände att det va lika bra att lägga ner. Bättre lycka nästa gång!

Stående militärpress:
1x10 25 kg
2x10 30 kg

Första gången jag kör denna övningen. Mycket roligare och bättre än sittande hantelpress som kan dra åt helvete.
Tog mycket mer och jag var mycket tröttare efteråt, fast jag kände ändå att jag kunde ha haft lite tyngre vikt.

Hade tänkt köra två övningar till på axlarna men jag sket i dom när det small till i höger handled under det första setet på "dra stång till hakan".
Känns bra att ha kommit igång lite nu. Även om jag inte kör så många övningar varje gång så är det ju bättre än inget.

pbiddy
2009-08-23, 19:00
Armpass idag:

Skivstångscurl:
3x10 30 kg

Minskade lite på vikten och försökte göra så korrekt som möjligt. Ska ligga kvar här ett tag tills jag inte svingar alls (vilket jag gör lite nu).

Hammercurl:
3x10 14 kg

Ska köra på samma vikt här tills det verkligen sitter. Känns som en bra vikt.

Pushdowns:
3x10 40 kg

Absoluta favoritövningen! Kändes riktigt bra idag. Sista repen på sista setet var för jävligt men det gick!

Stående tricepsextention i cable cross:
3x10 25 kg

Trodde att det skulle vara mycket jobbigare än det egentligen var och att jag inte skulle klara 10 varje set. Antingen ökar jag till 27,5 kg nästa gång eller så kör jag på samma vikt och mycket djupare.

Underarm (hantelcurl åt fel håll):
3x10 13 kg

Sjukt skön övning. Gör verkligen ont de sista 4 repen varje set.

Är helt klart nöjd med detta passet. Skulle nog vilja kalla detta för det bästa passet under hela sommaren.

pbiddy
2009-08-25, 14:30
Nu tar det sig!
Rygg- och magpass precis avklarat:

Latsdrag mot bröstet
3x10 60 kg

Alldeles lagom vikt känner jag. Tungt, men ändå så det går.

Enarmsrodd:
3x10 50 kg

Samma här med vikten. Detta är nog övningen jag svettas mest på :)

Hantelrodd:
3x10 19 kg

Riktigt bra övning! 19 kg var tungt men inte för tungt. Ska prova 21 kg nästa gång.

Ländrygg (ryggresning):
3x10 10 kg

Alldeles för lätt! Ska prova med 20 kg nästa gång.

Situpsmaskin:
3x10 40 kg

Kändes, konstigt nog, nästa för lätt idag.

Ett helt okej pass som tog 35 minuter.

pbiddy
2009-08-26, 19:53
Idag hade jag tänkt köra ett bröst- och vadpass men det blev lite annorlunda.
Följde med min brorsa till Friskis och provade där (jävla skitgym för övrigt) och istället för att köra de tre övningarna på bröst och en på vader som jag hade tänkt så blev det två på bröst, en halv på vader och en provomgång på marklyft:

Bänkpress:
1x5 60 kg
1x8 60 kg
1x5 60 kg

Gick sådär. Trodde det skulle gå bättre med åtminstone en tia.

Liggande bröstpress:
2x8 40 kg
1x5 40 kg

Jäkligt jobbig maskin! Det enda positiva med gymmet skulle jag vilja säga.

Marklyft:
1x8 60 kg

Första gången jag körde det. Gick helt okej och tekniken funkade.

Stående vader i smith:
1x8 85 kg
1x6 85 kg

Bra övning men jag fick jävligt ont i axlarna av att hålla i stången..

Kanske inte det bästa passet men helt okej för att vara ett provpass. Sen är det alltid kul att prova nya övningar och ha nån att träna med.

pbiddy
2009-08-27, 19:21
Idag hade jag tänkt köra ett ben- och axelpass men jag kände verkligen inte för gymmet så istället tog jag mig en promenad. Första gången på riktigt länge jag gjorde det. Det var inte speciellt roligt men det var mindre tråkigt än jag trodde. 1 timma var jag i alla fall ute och gick.

kberg
2009-08-27, 19:38
Vadpress i benpressen funkar annars fint om man vill slippa stången på axlarna..
När ska du träna nästa gång tror du? måste ju få veta vem du är..

pbiddy
2009-08-27, 21:36
Vadpress i benpressen funkar annars fint om man vill slippa stången på axlarna..
När ska du träna nästa gång tror du? måste ju få veta vem du är..

Hmm, det blir nog ett pass imorgon tror jag. Vettefan när bara, har massa grejer att göra så får bli nånstans där emellan när jag tröttnar. Du?

kberg
2009-08-27, 21:51
Det blir kanske också imorgon.. får se.. isåfall blir det väldigt lugnt och mest stretch..

mattilainen
2009-08-30, 13:41
haha, "skitgym" :=) Jo, det är det faktiskt.

och dina vikter ser ut att bli lättare och lättare, har jag rätt? :)

pbiddy
2009-08-31, 17:46
haha, "skitgym" :=) Jo, det är det faktiskt.

och dina vikter ser ut att bli lättare och lättare, har jag rätt? :)

Snarare tyngre och tyngre :)
Körde hantellyft åt sidan förut. Helvetes jävla fan vad tungt det e! Körde på 6 kg och klarade det fan knappt.

pbiddy
2009-08-31, 17:54
Idag körde jag ett 30 minuters, supersettat, ben- och axelpass:

Benpress, ett ben:
3x10 90 kg

PB!
Första två seten kändes bra men tredje började göra ont i låret och upp mot ryggen så nästa gång ska jag köra med båda benen samtidigt för att se om det känns bättre.

Stående militärpress:
3x10 30 kg

Riktigt rolig och tung övning! Blir 32,5 kg nästa gång-

Liggande bencurl:
1x10 45
1x10 40 kg
1x5 40 kg

Kände att det var dags att öka lite. Hah, det sket sig :)
Första setet gick ganska lätt, andra setet gick inte över huvud taget så det var bara att sänka igen :)

Hantellyft åt sidan:
3x10 6 kg

Sjukt tung övning. 6 kg är fan ingenting men helvete vad tungt det kan vara!

Benspark:
2x10 35 kg
1x6 35 kg

Sänkte på denna för att klara fler och det funkade bra, sjukt tråkig övning bara.

Liggande axeldrag i cable cross:
2x10 20 kg
1x5 20 kg

Första gången på länge jag körde denna.
Vikten och kontakten kändes riktigt bra.

Har börjat fundera på om det är speciellt smart att ha ben och axlar på samma dag eftersom jag tycker båda är ganska tråkiga att köra. Detta gör att jag drar mig för att gå till gymmet när det väl är dags. Kanske blir roligare om jag kommer in i det lite mer och vikterna ökar.

mattilainen
2009-08-31, 19:16
Om du börjar köra knäböj så kommer du tycka det är sjukt kul kan jag lova ;) Där gör tekniken skitmycket och vikterna bara ökar. Sen militärpressen kommer få dig att vilja köra axlar, så det är inga problem. Bäst är att blanda axlar/ben tycker jag faktiskt.

Grymt pass och 6kg på hantellyft åt sidan är fan bra för fösrta gången haha. Lätt den tyngsta övningen :D

pbiddy
2009-09-01, 16:55
Imorse var jag duktig och gick till gymmet innan skolan. Känns jävligt bra nu att det är gjort och jag kan fokusera på att se film :)
Det blev hur som helst ett armpass:

Skivstångscurl:
1x10 18 kg
3x10 30 kg

Kändes bra och gick ganska lätt. Inte mycket svingande alls!
Ska fortsätta att köra på 30 kg nästa gång men mittensetet får bli en 32,5:a.

Hammercurl:
3x10 14 kg

Kändes bra även här.

Pushdowns:
2x10 40 kg
1x8 40 kg

Så jävla rolig övning. Försöker göra den så strikt som möjligt.

Liggande tricepsextention:
3x10 30 kg

Tungt och skönt. Tror jag utför den helt korrekt.

Omvänd skivstångscurl:
3x10 25 kg

Alldeles för lätt. Kanske 30 kg nästa gång.
--------------------------------------------
Over all ett jävligt skönt pass.
Tog nog inte mer än 35 minuter heller vilket är bra.
En av anledningarna att jag körde imorse och inte fortsatta sova var att jag skulle ha tid och lust för en promenad nu ikväll som jag ska ut på så snart filmen är klar :)

pbiddy
2009-09-03, 10:28
Igår tog jag mig en promenad/joggingrunda.
Jag har så sjukt dålig kondition att jag inte orkar springa mer än typ 500 m, men när jag provade igår (för första gången på väldigt länge) så gick det desto bättre. Kom en jävla bit och hade klarat längre men fick stanna när en ful mamma och hennes ännu fulare barn blockerade vägen.

Nu blir det ingen träning förrän på måndag, ska till Köpenhamn på en minisemester och prova ölutbudet :)

mattilainen
2009-09-06, 10:57
hahaha :D "när en ful mamma och hennes ännu fulare barn blockerade vägen"

Ha det så skoj!

pbiddy
2009-09-11, 19:55
Längesen nu!
Har haft en snorig näsa och jävligt mycket att göra hela veckan så jag har tagit lite "ledigt" från gymmet.

Idag blev det däremot en timma tennis. Helvete vad roligt det är! Synd att inte fler vill spela bara.

pbiddy
2009-09-12, 14:50
Idag körde jag ett jogging/promenadpass.
Vettefan hur långt, men det tog 40 min och det va en jävla massa backar. Sprang kanske 15 av dessa så jag är helt klart nöjd!

Ska inte gå så långt som att säga att jag tycker det är roligt att jogga - men det tar sig fan! Speciellt för mig som märker skillnaden direkt eftersom jag orkar springa lite längre varje gång :)

pbiddy
2009-09-14, 18:47
Ny vecka, nya tag!

Körde mitt första ryggpass på 20 dagar idag:

Latsdrag mot bröstet:
1x10 40 kg
1x10 50 kg
1x10 60 kg
1x8 65 kg

Sista blev jävligt tung och den utfördes nog inte så korrekt, men dom andra funkade fint!

Enarmsrodd:
3x10 55 kg

Vet inte riktigt om jag utför denna övningen korrekt. Den känns ganska bra och jag gör som alla andra som kör den, men den känns ändå inte helt okej :)

Hantelrodd:
3x10 18 kg

Sänkte lite då jag va sjukt trött och ville starta lätt efter ett såpass långt uppehåll. Ökning till 20 kg nästa gång (tror jag).

Ryggresning (ländrygg):
1x10
2x10 17 kg

Känns bra!

Situps i maskin:
3x10 40 kg

Gick riktigt bra! Gjorde mycket "djupare" än jag brukar och det gick mycket lättare!

Ett helt okej pass! Tog nästa en timma, men det var för att jag satt i loungen (dvs plastmöblerna i hörnet :)) och pratade en del.

Efter gymmet tog jag en 50 minuters promenad i rask takt.

pbiddy
2009-09-15, 18:20
Bröst och vader idag:

Liggande hantelpress:
1x10 17 kg
1x10 23 kg
1x8 23 kg
1x7 19 kg

Jävlar vad tungt det var!

Sittande bröstpress:
1x6 52,2 kg
1x7 52,2 kg
1x6 52,2 kg

Tungt även här. Gått ner mig en hel del dessutom.

Omvänd Peck Deck (tror jag det hette):
1x10 4
2x10 5

Vettefan om det är fem kilo eller läge fem.
Var inte så farligt tungt dock.

Stående vadpress:
3x10 130 kg

Gick jävligt lätt.

Ett lagom pass på 40 minuter. Hade tänkt ta en promenad efteråt också men fick så jävla ont i huvudet så jag kollade ett avsnitt På heder och samvete istället :)

mattilainen
2009-09-15, 18:36
Hantelrodd är det du menar när du skriver enarmsrodd? Isf gör många fel, eller "fel".. För att få ut max och inte kanske man inte ska kalla det för fel. Men många vrider inte sista biten. Jag skulle hellre kört skivstångsrodd då den tar otroligt bra och man kan köra mycket vikt och tycker den tar mycket bättre. Kör du enarmsrodd med 55 kg så klarar du goa vikter på skivstångsrodden!

Hantelpressen ser skitbra ut. Hur fungerar det att blanda bänk och hantelpress?

pbiddy
2009-09-15, 20:40
Hantelrodd är det du menar när du skriver enarmsrodd? Isf gör många fel, eller "fel".. För att få ut max och inte kanske man inte ska kalla det för fel. Men många vrider inte sista biten. Jag skulle hellre kört skivstångsrodd då den tar otroligt bra och man kan köra mycket vikt och tycker den tar mycket bättre. Kör du enarmsrodd med 55 kg så klarar du goa vikter på skivstångsrodden!

Hantelpressen ser skitbra ut. Hur fungerar det att blanda bänk och hantelpress?

Njae, enarmsrodd tror jag den heter.

http://axon.blogg.se/images/2009/hamdy_52413233.jpg

Sån maskin är det. Hantelrodd är väl utan maskin?
Vad menar du med "vrider"?
Skivstångsrodd är som hantelrodd? Man står framåtlutad o har en stång istället?

Det funkar bra att blanda. Tror jag iaf, har inte kört speciellt ofta det senaste. Bänkpress är roligare men jag ogillar att fråga nån hela tiden om dom kan stå bakom.

pbiddy
2009-09-16, 22:42
Tog en promenad i 40 minuter idag.
Sjukt skönt väder att vara ute i, 12 grader och kvällssol.

Behemoths senaste skiva hjälpte också till att hålla hastigheten uppe :)

pbiddy
2009-09-18, 11:20
Igår körde jag ett lättare ben- och axelpass:

Benpress, båda benen:
1x10 100 kg
1x10 155 kg
2x10 170 kg

Första gången på väldigt länge jag körde med båda benen. Körde på lite lägre vikter för att prova mig fram.

Abductor, inåt (pressa låren mot varandra):
3x10 50 kg

Roligaste namnet på en maskin!
Körde fullt magasin här som jag visste inte var några problem. Fortsätter jag köra denna blir det påhängning av hantel.

Abductor, utåt (pressa låren från varandra):
3x10 50 kg

Samma här. Jävligt lätt.

Stående militärpress:
2x10 30 kg
1x10 32,5 kg

Över förväntan. Trodde inte jag skulle klara eller repetitionerna eftersom det va så länge sen jag körde denna.

Liggande cable cross:
1x10 22,5 kg
1x8 22,5 kg
1x6 22,5 kg

Även här över förväntan. Första gången på väldigt länge jag körde på denna vikten.

Hantellyft åt sidan:

3x10 8 kg

Sjukt tungt!
Blir en ökning till nästa, men snart e fan gränsen nådd :)

Var i skolan igår tills kl 13 ungefär och tänkte dra till gymmet direkt. Istället gick jag o min flickvän o käkade lunchbuffé och sen somnade jag när jag kom hem. Vaknade halv sex, tvingade mig själv till gymmet (var mycket skönare att sova), var där ungefär en timma och sen blev det stand-up i Göteborg.

pbiddy
2009-09-20, 21:26
Armpass:

Skivstångscurl:
1x10 30 kg
1x10 32,5 kg
1x8 35 kg

Kändes jävligt bra!

Hammercurl:
1x10 16 kg
2x10 14 kg

Första setet var alldeles för mycket svingande så jag valde att köra lägre vikt och göra det riktigt istället. Jävla synd att det inte finns 15 kg-vikter.

Pushdown:
3x10 40 kg

Riktigt tungt på sista setet men det gick.

Stående tricepsextention i cable:
3x10 25 kg

Sjukt tungt här också men jävlar vad det känns.

Omvänd skivstångscurl:
3x10 30 kg

Riktig jävla pump i underarmarna.

Var ensam i gymmet - underbart! Raised Fist på högsta volym!

mattilainen
2009-09-23, 11:43
jävlar! Skivstångscurlen är redan på 35 kg, vilket skulle vara max för våra fasta stångar haha. Ni har väl ganska mycket högre va?

Pushdownsen är fortfarande favoriten? :)

pbiddy
2009-09-23, 16:43
jävlar! Skivstångscurlen är redan på 35 kg, vilket skulle vara max för våra fasta stångar haha. Ni har väl ganska mycket högre va?

Pushdownsen är fortfarande favoriten? :)

Har 55 kg som mest på dom fasta.

Jepp! Fast hantellyft åt sidan är fan roligt också!

pbiddy
2009-09-23, 19:21
Gjorde om schemat lite, igen. Tänkte mig tre lite längre pass i veckan. Varje pass ska innehålla sju övningar vilket borde ta ungefär en timma att göra.
Körde det första idag: bröst och rygg.

Hantelpress:
3x10 23 kg

Relativt lätt. Ska nog satsa på sexor hädanefter.

Sittande bröstpress:
1x9 56,7 kg
2x8 52,2 kg

Lite missnöjd här. Vill klara 3x10 på 56,7 kg, men det kommer nog.

Omvänd peck deck:
1x9 7
2x8 7

Tror det är nivå 7 och att varje nivå är fem kg, kan det stämma?

Latsdrag mot bröstet:
1x10 55 kg
2x10 60 kg

Helt okej!

Enarmsrodd:
1x8 60 kg
2x7 60 kg

Greppet som sviker mig, ska prova med magnesium/mindre svett nästa gång :)

Hantelrodd:
3x10 19 kg

Höjning till nästa!

Ryggresning:
3x10 +20 kg

Tungt, jobbigt och roligt.

Helt okej pass som tog ungefär 70 minuter. Vilade kanske lite väl mycket emellan men det var skönt att inte stressa sönder för en gångs skull.

pbiddy
2009-09-26, 13:24
Tog fel på muskelgrupper och körde ett arm- och vadpass igår, igen :):

Skivstångscurl:
3x7 35 kg

Kändes riktigt bra! 3x10 är inte långt borta.

Hammercurl:
3x10 14 kg

Körde en arm i taget istället för en höger, en väster, osv.

Pushdown:
2x10 40 kg
1x7 40 kg

Tungt beyond belief.

Stående tricepsextention i cable:
2x10 27,5 kg
1x8 27,5 kg

Fan vilken tung övning. Känns verkligen hur det bränner i armarna.

Omvänd skivstångscurl:
2x10 32,5 kg
1x5 32,5 kg

Var helt slut på denna övning då jag supersettade den samtidigt som den förra.

Stående vadpress:
3x10 130 kg

Även vaderna supersettades, fast med skivstångscurlen och hammercurlen.

Sittande vadpress:
3x10 50 kg

En av första gångerna jag körde denna. Helt okej.

Var ett skönt pass på ungefär en timma.
Direkt efteråt åkte jag till mina föräldrar och bar 12 kubik ved, jippie!

mattilainen
2009-09-29, 15:23
Riktigt fina pass du :)

kör du inte hammercurlsen båda samtidigt? Testat det?

sen att du kör ryggresningar med +20 kg är sjukt tungt haha! grymt.

vet inte vad det är, kan ju vara gener, men du har också alltid haft starka vader? Går nog i mammas släkt..

pbiddy
2009-09-29, 21:13
Riktigt fina pass du :)

kör du inte hammercurlsen båda samtidigt? Testat det?

sen att du kör ryggresningar med +20 kg är sjukt tungt haha! grymt.

vet inte vad det är, kan ju vara gener, men du har också alltid haft starka vader? Går nog i mammas släkt..

Det har jag inte testat faktiskt.. Ska jag göra nästa gång! Känns som det är tyngre då?
Det e rätt tungt ja, fast jag vettefan om jag gör det riktigt. Hur ska jag hålla vikten? Nu håller jag en hantel så nära hakan jag kan för att det ska bli tungt. Vore värt att ha en sån där luva man kan fästa vikter i :)

Inte en aning.. Är mina vikter bra?
Vad kör du på vader?

pbiddy
2009-09-29, 21:22
Idag körde jag ett 35 minuters ben-, mag- och axelpass:

Benpress:
1x10 180 kg
1x10 195 kg
1x7 195 kg

Tyngst hittills. Helvete vad benen skakade på de sista repsen. Efteråt insåg jag även att fotplattan var vinklad så jag körde alldeles för mycket med vaderna.

Stående militärpress:
1x10 32,5 kg
2x10 35 kg

Herrekuk vad tungt! Sista två repsen var ren viljestyrka :)

Abductor, inåt:
3x10 64 kg

Ganska lätt. Får bli en större hantel nästa gång.

Liggande cable cross:
1x10 22,5 kg
2x7 22,5 kg

Tungt och tråkigt.

Abductor, utåt:
3x10 64 kg

Lite tyngre, men fortfarande för lätt.

Hantellyft åt sidan:
2x10 10 kg
1x7 10 kg

Hur kan så lite vikt vara så förbannat tungt? :)

Situpsmaskin:
3x10 40 kg

Helt okej. Tänkte köra på 45 men ville vara säker på att jag klarade det :)

Ett helt okej pass. Älskar när det går så jävla snabbt också.
Var ensam under första övningen vilket gjorde att jag valde musik och det resulterade i Cowboys From Hell med Pantera. Sjukt bra skiva.

mattilainen
2009-10-01, 14:49
Dina vikter på vadpressarna är skitbra :) Starka jävlar.

Har du fått hem allt än eller? Tänkte köra på med kreatin nu och testa på det. haha, Berättade för johan att jag köpte 500 gram för 29 kr, han köpte 500 gram för 300 - 400 kr HAHA, tror du han kände sig dum då eller?

Militärpressen kommer vikterna med tekniken kan jag lova, gött att du kämpar!
Förresten, tobbe ska börja gymma :D haha, han satt och sa igår "Kan jag hänga med någong dag tro?" jag trodde han skämta men han var helt seriös! Sjukt men sant.

vilken övning är abductor innåt?

haha vikten i hantellyft åt sidan är så sjukt jävla tung övning :D tar bra som fan!

pbiddy
2009-10-01, 15:31
Se där ja! Värt.

Va precis o hämtade allt. Du kan komma upp o ta det när du vill, är ledig imorgon.
Lol, jävla miss! Vart beställde han ifrån? Men det finns ju olika styrkor också, hans kanske e skitstarkt?

50 kg ska jag allt klara i militärpress innan året e slut :)
Tobbe? Haha, grymt! Han kanske har fan så bra gener? :)

Abductor är en tjejövning. Sån man sitter och ser ut som man får en fittundersökning och sen ska dra låren innåt eller utåt.

Tung ja! Helt sinnessjukt tung.

mattilainen
2009-10-02, 13:12
Jag ska till norge nu över helgen men jag checkar upp efter ;) Det jag köpte var ren kreatin. Det han köpte var säkert ett annat märke och som dom säkert hade stoppat in lite vitaminer i också, vilket är helt onödigt om man äter normalt. Det är kreatinet man vill åt ju :p

50 kg klarar du absolut innan året! jag vill kunna köra på min kroppsvikt.

haha en fittundersökningsövning :p då vet jag faktiskt exakt vilken det är.

pbiddy
2009-10-02, 15:14
Jag ska till norge nu över helgen men jag checkar upp efter ;) Det jag köpte var ren kreatin. Det han köpte var säkert ett annat märke och som dom säkert hade stoppat in lite vitaminer i också, vilket är helt onödigt om man äter normalt. Det är kreatinet man vill åt ju :p

50 kg klarar du absolut innan året! jag vill kunna köra på min kroppsvikt.

haha en fittundersökningsövning :p då vet jag faktiskt exakt vilken det är.

Aha!
Hälsa Jocke. Säg att jag förväntar mig sovplats och middag på hans restaurang när jag kommer dit :)
Okej, helt onödigt alltså.
Jävlar vilken grym burk Alert FX jag köpte. 200 tabletter, 200 mg koffein/tablett, 39 kr.
På Apoteket kostar 30 tabletter med 100 mg koffein 49 kr.

Värt! Du behöver väl typ 10 kg till bara?

Smakade på Creamy Vanilla igår, inte alls god med vatten. Förhoppningsvis godare med mjölk.

pbiddy
2009-10-02, 15:18
Ett lätt bröst- och ryggpass idag:

Hantelpress:
1x10 23 kg
1x10 24 kg
1x7 24 kg

Höll på att tappa hanteln i huvudet på sista setet :)

Sittande bröstpress:
1x10 52,2 kg
1x10 56,7 kg
1x6 61,2 kg

Kändes jävligt bra!


Latsdrag mot bröstet:
1x10 60 kg
1x10 65 kg
1x7 65 kg

Lite fusk här, men helt okej!

Hantelrodd:
1x10 22 kg
2x10 23 kg

Alldeles för lätt. Blir ökning nästa gång och satsa på 5-6 reps.

Lat som jag är hoppade jag över tre övningar. Lite för att jag inte orkade och lite för att jag ville hinna hem innan solen försvann så jag kan gå ut o fota lite.

pbiddy
2009-10-04, 14:19
Armar och vader idag:

Skivstångscurl:
1x8 35 kg
1x6 37,5 kg
1x7 37,5 kg (PB)

Kändes som jag inte hade någon ork alls men det gick ändå bra!
Kanske lite fusk men inte så farligt.
Denna övningen supersettades med stående vadpress.

Hammercurl:
1x10 14 kg
2x7 16 kg

Fan va jag hatar att dom inte har 15 kg hantlar.
Gick helt okej!
Denna övningen supersettades med sittande vadpress.

Pushdown:
1x10 35 kg
1x10 37,5 kg
1x8 40 kg

Körde så strikt jag kunde på dom två första seten, det tredje blev det lite mer fusk på. Armarna ville sprängas kändes det som :)

Stående tricepsextention i cable:
2x6 30 kg
1x5 25 kg

Fyfan!
Sån jävla värk.
Supersettade denna med nedanstående.

Omvänd skivstångscurl:
1x10 30 kg
1x5 32,5 kg
1x7 35 kg

Av nån anledning så börjar mina ben skaka i denna övningen.

Stående vadpress:
1x10 130 kg
2x10 140 kg (PB)

Äntligen känns det lite jobbigt att få upp dom två-tre sista repsen :)
Snart maxar jag magasinet på 160 kg.

Sittande vadpress:
1x10 55 kg
1x10 70 kg
1x10 75 kg

Alldeles för lätt här också. Blir en klar ökning till nästa gång.

Bra pass på 40 minuter!
Provade även en ny smak på proteinpulver idag, milk raspberry tror jag den hette. Smakade jävligt gott. Ungefär som en rosa pantern-drink :)

mattilainen
2009-10-04, 19:05
haha, gött att få lite rosa pantern genom protein ;) Du får få pengarna nästa gång, glömde ju av att ge dig när du var här..

om du tycker vanilla smakar äckligt ska du smaka exotic haha, fyfan. Klarar inte av det :p

riktigt bra pass med några pb:s! skivstångscurlen ser gött bra ut. Vad var det du började på nu igen?

haha, jag köpte också sån burk tror jag. Koffein is the shit! Kan blanda med något jävla Te, så får man bort stirrigheten också. Synd att jag hatar Te.

pbiddy
2009-10-04, 20:12
haha, gött att få lite rosa pantern genom protein ;) Du får få pengarna nästa gång, glömde ju av att ge dig när du var här..

om du tycker vanilla smakar äckligt ska du smaka exotic haha, fyfan. Klarar inte av det :p

riktigt bra pass med några pb:s! skivstångscurlen ser gött bra ut. Vad var det du började på nu igen?

haha, jag köpte också sån burk tror jag. Koffein is the shit! Kan blanda med något jävla Te, så får man bort stirrigheten också. Synd att jag hatar Te.

Tar det nästa gång.

Började på 20 tror jag. Hade riktiga problem med 25 vet jag iaf. Känns rätt bra att ha ökat 12,5 kg på sex månader typ :)

Te smakar ju hora. Dricker man det med mjölk så funkar det, men då e det inte te längre.

pbiddy
2009-10-05, 18:52
Ännu ett bröst- och ryggpass:

Hantelpress:
1x7 26 kg
2x6 26 kg

Gick riktigt bra!
Fick lite hjälp på sista repen på dom flesta övningarna idag.

Sittande bröstpress:
1x8 61,2 kg
1x7 61,2 kg
1x6 61,2 kg

Skönt!


Peck deck:
1x7 nivå 8
1x6 nivå 7

Jävla skitövning.

Cable cross:
1x10 20 kg

Roligare än jag mindes att den var!

Latsdrag mot bröstet:
1x10 60 kg
1x10 65 kg
1x7 70 kg

Tungt och skönt.

Hantelrodd:
3x8 26 kg

Jävla bra övning!
Satsade på en tia på sista setet men det gick fan inte.

Ryggresning:
2x10 +15 kg

Fick kramp i vaden så jag hoppade sista setet.

Fan va mycket roligare det är att träna tillsammans med någon!

pbiddy
2009-10-06, 21:44
Ben och axlar idag:

Benpress:
1x7 180 kg
2x6 180 kg

Hatar denna övningen.
Tungt som helvete och tråkig.

Abductor, utåt:
3x10 74 kg

Börjar kännas tungt som kuken nu.

Abductor, inåt:
1x10 74 kg
2x8 74 kg

Tungt även här.

Stående militärpress:
1x8 37,5 kg
2x6 40 kg

Gött!
Känns bra att satsa på sexor på varje set och klara det och lite till :)

Liggande cable cross:
1x8 25 kg
1x6 25 kg
1x6 22,5 kg

Sådär...

Hantellyft åt sidan:
1x10 11 kg
2x8 11 kg

Hoppas den här övningen ger lika mycket i förhållande som den är tung :)

Blev ett snabbt pass, typ 35 minuter.
Magmaskinen var upptagen hela denna tiden så jag hoppade den.

Har även tänkt börja ge betyg på passen, i eget syfte.
Detta fick:

6/10

pbiddy
2009-10-10, 11:01
Hängde med en kompis till ett annat gym igår, Motionshuset, som kostar 400 kr i månaden istället för 100 som jag betalar :)
Jävligt fräscht och schyssta maskiner!

Körde armar:

Sittande hantelcurls:
1x10 14 kg
1x8 14 kg
1x6 14 kg

Första gången jag kör denna övningen. Sjukt tungt.

Skivstångscurl på scottbräda:
1x8 23 kg
1x7 23 kg
1x11 23 kg

Jävlar vad mycket tyngre det är när man inte "kan" fuska :)

Cablecurl:
1x6 25 kg
1x8 20 kg
1x12 20 kg

Grym övning som jag ska fortsätta med!

Pushdowns:
1x21 30 kg
1x11 35 kg
1x9 40 kg

Körde helt strikt och helt utan fusk. Kändes bra!

Stående tricepsextention i cable:
1x7 30 kg

Tog tillfället i akt att prova nya övningar när jag ändå hade hjälp. Körde bara ett set på denna.

French press med hantel:
1x10 16 kg
1x10 20 kg

Ny övning även här. Helt okej fast det kändes lite konstigt i höger axel.

Tricepsmaskingrej (man satt nästan inlåst och tryckte armarna framåt):
1x22 30 kg

Jävlar vilken schysst maskin! Körde tills jag absolut inte klarade mer..

Omvänd skivstångscurl:
1x18 17,5 kg
1x16 17,5 kg
1x11 17,5 kg

Supersettade alla tre underarmsövningarna. Körde till fail på allihop.

Underarmscurl med stång bakom ryggen:
1x17 30 kg
1x14 30 kg
1x9 30 kg

Sjukt tung övning.

Omvända underarmscurl med stång:
1x19 10 kg
1x15 10 kg
1x9 10 kg

Aldrig känt sån jävla värk i armarna som efter det sista setet. Ville typ börja gråta :)

Jävligt roligt pass! Kommer helt klart att köra underarmsövningarna hädanefter, även cablecurlsen.

8/10

mattilainen
2009-10-10, 11:03
Skit bra att du ändå kör benpress även att den är tråkig ;) Tar som fan så.. Kanskedags att börja med knäböj?

Annars ser passen skitbra ut och det är bara att fortsätta pressa upp tunga vikter så man blir stor och stark!

pbiddy
2009-10-11, 19:26
Promenad i det fina 4-gradiga regnet idag. 40 minuter blev det.

mattilainen
2009-10-12, 17:16
haha :D gött varmt då ;)

pbiddy
2009-10-12, 21:49
Bröst och rygg idag:

Latsdrag mot bröstet (nån konstig maskin):
1x10 100 kg
2x7 110 kg

Kändes riktigt lätt. Skön maskin däremot!

Bänkpress:
1x8 60 kg
1x6 60 kg
1x6 50 kg

Jävlar vad jag är svag i brösten! Hatar även bänkpress. Skitövning.

Sittande bröstpress (övre brösten):
1x6 50 kg
2x8 40 kg

Första gången på denna. Grym maskin!

Peck Deck:
1x10 50 kg
1x8 50 kg

Njae... Gillar den egentligen inte.

Marklyft:
1x4 90 kg
1x10 80 kg
1x12 80 kg

Andra gången jag provar på denna. Känns riktigt bra och tekniken var även den bra.

Enhandsrodd:
1x15 35 kg
1x11 40 kg
1x10 40 kg

Inte som den vanliga maskinen, men den var helt okej!

Bra pass!
Blir ett ben- och axelpass imorgon.

8/10

pbiddy
2009-10-13, 15:53
Gött trött idag.
Helvete vilken träningsvärk jag har! Förmodligen efter marklyften.
Körde ett helt okej pass ändå, ben och axlar:

Benpress:
1x10 150 kg
2x10 175 kg

Gillar denna nya maskin mycket bättre än den jag brukar köra med.
Hade kunnat köra mycket tyngre, men jag kände inte för det.
Övningen nedan supersettades det med.

Stående militärpress:
1x8 40 kg
2x6 45 kg

Det där tog :)

Benspark:
1x15 40 kg
1x10 55 kg
1x10 65 kg

Mycket lättare än den jag brukar köra.
Supersettades med nedanstående övning.

Sittande bencurl:
1x10 55 kg
2x10 80 kg

Fullt magasin är inte fel!
Relativt lätt även här.

Hantellyft åt sidan:
1x7 12 kg
2x10 9 kg

Sänkte vikten lite och gjorde så korrekt jag kunde. Gick riktigt bra!

Liggande cable cross:
1x15 7,5 kg
2x7 10 kg

Helt korrekt utförda även här.
Har glömt att dela vikterna i denna övningen på två insåg jag nu. Hittills har jag kört på 12-13 kg typ men inte så korrekt.

Hantelshrugs:
1x10 34 kg

Körde detta setet bara för att visa att jag klarade mer än han jag var med som körde med 40 kg-stång :)

Trots att jag inte hade någon motivation alls och var sjukt trött så gick det över förväntan! Nytt PB i militärpress också.

6/10

pbiddy
2009-10-14, 17:03
Armar och vader:

Sittande hantelcurls:
1x13 14 kg
1x9 14 kg
1x7 14 kg

Klart bättre än förra gången! Både i teknik och antal reps.

Skivstångscurl på scottbräda:
1x11 23 kg
1x8 23 kg
1x7 25,5 kg

Bättre även här!
Körde helt utan hjälp på denna så hade nog kunnat pumpa ut lite till med hjälp.

Sittande vadpress:
3x20 50 kg

Gick alldeles för lätt.

Vadpress i benpress:
3x20 130 kg

För lätt även här.
Men helvete vad det kändes efteråt.

Tricepsmaskin:
1x14 40 kg
1x11 40 kg
1x8 40 kg

Jävlar vad jag gillar denna maskinen!
Var helt slut i musklerna efteråt.

Pushdown:
1x4 35 kg
1x8 25 kg

Körde slut det sista här. Orkade inte nåt mer efteråt.

Körde inte några underarmar idag men det ska det bli imorgon istället, tillsammans med mage.

7/10

pbiddy
2009-10-15, 15:55
Fjärde passet denna veckan; mage, underarmar och lite annat:

Sittande vadpress:
1x50 30 kg

Tävlade lite med han jag var på gymmet med. Jag vann :)

Sidomagmuskler (maskin där man vrider överkroppen, typ):
3x15 50 kg

Första gången och det kändes jävligt bra. Maxade magasinet och supersettade den med nedanstående övning.

Situpsmaskin:
1x30 60 kg
1x20 70 kg
1x20 80 kg

Gick jäkligt bra!
Tror man hjälpte till en hel del med armarna då man höll i grejerna som satt över axlarna.

Pushback:
3x10 9 kg

Körde bara en tricepsövning igår så jag tänkte ta en till när jag ändå väntade. Skön övning och sjuk kontakt!

Omvänd skivstångscurl:
1x15 20 kg
1x12 20 kg
1x14 20 kg

Supersettade alla underarmsövningar.
Det är sjukt vad tungt det kan vara.

Underarmscurl med stång bakom ryggen:
1x20 30 kg
1x10 30 kg
1x10 30 kg

Var helt slut här.. Men jävlar vad bra det kändes när jag var klar.

Omvända underarmscurl med stång:
3x15 10 kg

Värsta och bästa slutet på passet!

Gött pass där jag tog igen lite av det jag har missat i veckan. Enda övningen jag inte har gjort hittills är ryggresning. Kanske imorgon.

8/10

mattilainen
2009-10-15, 23:28
haha ryggresningar är så sjukt tråkigt men så sjukt vad den tar :p Kommer ihåg när du hängde med på gymmet första gångerna och vägrade göra den ;) Såg bögig ut var det va?

Skitbra pass och 4 pass på en vecka var inte dåligt ;)

pbiddy
2009-10-16, 11:14
Den e ju sjukt bögig. Och tråkig.
Fyra pass känns fan bra. Kanske ska dit senare idag också o köra bröst och rygg, men får se.

mattilainen
2009-10-16, 11:18
Den e ju sjukt bögig. Och tråkig.
Fyra pass känns fan bra. Kanske ska dit senare idag också o köra bröst och rygg, men får se.

Hör av dig isf, kanske kan hänga med och prova på. Om man får.

pbiddy
2009-10-16, 23:03
Hör av dig isf, kanske kan hänga med och prova på. Om man får.

Det fick du!
Ring nu o fixa kort, ffs! Jag orkar fan inte träna mer ensam.

pbiddy
2009-10-16, 23:10
Ett lätt bröst och ryggpass igår (klockan är ju över tolv nu :))

Bänkpress:
1x8 60 kg
2x6 60 kg

Gick helt klart bättre än senaste, men fortfarande inte bra.

Sittande bröstpress:
2x10 61,2 kg
1x8 65,8 kg

Riktigt bra! Jävlar vad lätt den kändes.
Sjukt roligt att öka vikt också. Detta har alltid känts som min "specialövning", typ.

Latsdrag mot bröstet:
3x8 70 kg

Bra även här! Rygg blir roligare och roligare att träna.

Marklyft:
1x5 60 kg
1x2 90 kg
1x2 110 kg

Provade bara lite för att få in tekniken. Gick sådär, men nästa gång så!

Femte passet (om det nu räknas som det) för veckan.

6/10

Har även räknat kalorier under en vecka och försökt hålla mig runt 2000.
Vissa dagar har gått bättre än andra. Har legat mellan 1800-2300 ungefär. Förutom en dag då det blev kinamat och en påse Kinapuffar :)
Ska fortsätta med detta tänkte jag så länge jag kan och köpa mig en riktig våg när nästa csn-bidrag kommer.

pbiddy
2009-10-19, 20:34
Sista veckan på min två veckors prövotid nu. Efter fredag blir det tillbaks till det vanliga gymmet, förhoppningsvis med mer motivation :)

Körde ett ganska dåligt axel- och ryggpass idag:

Sittande militärpress i maskin:
1x8 75 kg
1x6 75 kg
1x5 75 kg

Helt okej första övning! Bra maskin också!
Hade tänkt supersetta detta med benpress men nån quinna tyckte det va lägligt att köra ryggresningar på den. Sen körde hon även benpress - med 50 kg.

Hantellyft åt sidan:
1x10 10 kg
1x8 10 kg
1x8 10 kg

Sjukt tung övning. Riktigt grym kontakt också!

Omvänd Peck Deck:
1x10 45 kg
1x8 45 kg
1x8 40 kg

Över förväntan!

Enarmsrodd:
1x10 65 kg
1x10 55 kg
1x7 55 kg

Enda ryggövningen. Var så jävla trött. Tar på krafterna att sova :)

Anledningen att passet blev rätt dåligt är bristen på övningar. Hade tänkt köra ett fullt benpass men istället bytte jag ut de tre tänkta övningarna mot en ryggövning.

4/10

pbiddy
2009-10-22, 11:31
Haft en jävla massa att göra i skolan det senaste så gymmet har kompis i andrahand.
Blev ett benpass idag:

Benpress:
2x6 230 kg
1x10 230 kg

Tyngsta hittills! Inte speciellt djupa men helvete vad det kändes.

Benspark:
1x12 70 kg
2x12 75 kg

Tungt!

Sittande bencurl:
3x10 70 kg

Tungt även här. Ogillar verkligen att träna ben.

Vadpress:
1x15 150 kg
1x20 160 kg
1x15 170 kg
1x20 170 kg
1x15 180 kg

Vader är däremot roligt :)
Körde fem set istället för att köra några på sittande vadpress också.
Sjukt bra set!

Overall ett bra pass. Skulle kanske ätit innan för nu e jag sjukt hungrig. Hade nog haft lite mer energi då, speciellt på benpressen.

7/10

mattilainen
2009-10-25, 19:21
Gött att trycka in pass även om det känns som man inte har tid.

Vadpressarna är fan inte dåliga..

Vassblad
2009-10-25, 19:45
Benpressen och vadpressen ser ju riktigt bra ut :) kan helt klart hålla med om att ben är tråkigt att träna ^^

Petoria
2009-10-25, 21:14
Riktigt bra vadpressar! :thumbup:


Benpressen och vadpressen ser ju riktigt bra ut :) kan helt klart hålla med om att ben är tråkigt att träna ^^

Ben är ju det roligaste som finns att träna :cool:

pbiddy
2009-10-26, 18:19
Benpressen och vadpressen ser ju riktigt bra ut :) kan helt klart hålla med om att ben är tråkigt att träna ^^


Tackar!

pbiddy
2009-10-26, 18:20
Riktigt bra vadpressar! :thumbup:

Ben är ju det roligaste som finns att träna :cool:

Fyfan :)
Vader är roligt, resten suger :)

pbiddy
2009-10-26, 21:00
Inte tränat på ett tag, tyvärr. Idag blev det armar och mage:

Skivstångscurl:
1x7 35 kg
1x6 35 kg
1x5 35 kg

Sänkte vikten lite och körde dom helt korrekt istället. Jävlar vad det tog.

Sittande Hammercurl:
2x7 14 kg
1x5 14 kg

Helvete vad jobbigt det är att köra sittande och inte svinga det minsta!

Pushdown:
2x10 30 kg
1x6 30 kg

Även här helt korrekt utförda. Känns mycket bättre än tidigare!

Stående tricepsextention i cable:
1x8 25 kg
2x9 25 kg

Bästa kontakten jag någonsin har haft i triceps!

Omvänd skivstångscurl:
3x10 22,5 kg

Absolut inget sving och jobbigt!

Situps i maskin:
1x10 40 kg
1x10 45 kg
1x10 40 kg

Försökte med 40 kg sista setet också men det ville sig inte. Lite synd!

Absolut nöjd med passet!

8/10

pbiddy
2009-10-27, 21:15
Bröst och rygg:

Hantelpress:
1x10 24 kg
2x6 26 kg

Körde ensam idag och gjorde så gott det gick.

Sittande bröstpress:
1x10 65,8 kg
1x6 65,8 kg
1x8 65,8 kg

Yes! Kanske höjning nästa gång.

Latsdrag mot bröstet:
1x7 70 kg
2x6 70 kg

Den dagen jag maxar magasinet är jag nöjd.

Hantelrodd:
2x8 26 kg
1x6 26 kg

Tyngre än senast :)

Ryggresning:
3x10 17 kg

Fyfan.. Hemskt!

Okej pass som tog en jävla stund. Hittade däremot kanske nån som vill följa med och se Clutch :)

6/10

mattilainen
2009-10-28, 17:20
Vad var det du började när du körde hantelpress?

Ser skitbra ut och riktigt tunga övningar med mycket vikt :D Clutch?

pbiddy
2009-10-28, 19:35
Vad var det du började när du körde hantelpress?

Ser skitbra ut och riktigt tunga övningar med mycket vikt :D Clutch?

Vettefan.. typ 18 eller nåt.

Clutch e ett band, ett bra band.

pbiddy
2009-10-30, 20:10
Fan va skönt det är att vara förkyld...
Kan inte träna, plugga eller supa. Helvete.

pbiddy
2009-11-01, 15:02
Fan va skönt det är att vara förkyld...
Kan inte träna, plugga eller supa. Helvete.

Rättelse: Det går att supa, fast dagen efter känns värre.

sweaberg
2009-11-01, 15:26
trevlig läsning, keep it up!

mattilainen
2009-11-02, 16:09
hahaha

You learned it the hard way!

pbiddy
2009-11-02, 21:01
Tog mig en promenad idag.
40 minuter blev det, in till stan för att fylla på busskortet o hem igen.

Riktigt sugen på att gymma nu! Inte omöjligt att det blir ett pass imorgon, känner mig mycket bättre.

pbiddy
2009-11-04, 21:31
Äntligen dags igen! Körde ett lugnt pass för att inte ta ut mej totalt.
Ben och axlar idag:

Benpress:
1x10 180 kg
1x5 180 kg

Kan inte hjälpa det, men jag hatar ta mej fan den här övningen!
Så jävla tråkig att jag sket i den.

Sittande bencurl:
1x10 60 kg
1x10 65 kg
1x10 70 kg

Äntligen har jag fattat hur maskinen funkar :)

Benspark:
1x10 40 kg
2x10 35 kg

Sjukt tungt! Tråkig övning även här men den går an åtminstone.

Stående militärpress:
1x5 45 kg
2x5 42,5 kg

Helt okej. Hade nog klarat nån mer men det duger!
50 kg är nära!

Kryssdrag i cable cross:
1x10 12,5 kg
2x6 11,75 kg

Axlar är inte direkt men starka sida..

Hantellyft åt sidan:
1x8 11 kg
2x6 11 kg

Den här övningen funkar däremot bättre!

Allt som allt var det ett okej första pass efter över en veckas frånvaro.

5/10

Det blev även en promenad nu på kvällen, 35 minuter slutade den på.

pbiddy
2009-11-05, 12:30
Håller igång farten och har precis gjort ett arm- och vadpass:

Scottcurl:
1x10 30 kg
1x8 30 kg
1x6 30 kg

Jävlar va nöjd jag e med detta!
Senast jag körde samma övning klarade jag precis 26,5 kg.

Hammercurl i scott:
1x5 11 kg
1x8 10 kg
1x6 10 kg

Inte lika nöjd här.
Otroligt vad mycket tyngre det blir.

Pushdown:
2x10 30 kg
1x6 35 kg

Första två gick hur lätt som helst, körde med 30 sekunders vila bara.
Sista var lite tyngre, men fan den som ger sig!

Stående tricepsextention i cable:
3x10 25 kg

Gött!

Omvänd underarmscurl med stång:
3x20 15 kg

Sån smärta :)

Stående vadpress:
3x15 120 kg

Inte alls nöjd här.
Tanken var att köra på 160 kg men jag fick inte upp släden. Har sån jävla träningsvärk i låren sen igår..

Jävligt nöjd med armarna men tyvärr drar vaderna ner betyget lite!

7/10

Nu blir det plugg till en väldigt rolig webbprogrammeringstenta jag har imorgon.
Vem var den smarta jäveln som ansåg att sammanlagt 40 timmar föreläsning är en tillräcklig tid att lära sig Javascript, PHP, C# och AJAX?

pbiddy
2009-11-05, 22:32
Fick bli en 45-minuters promenad idag också.

mattilainen
2009-11-06, 11:16
riktigt gött att se du klarar 30 kg i skottcurl! Det är starkt!

Gissa vem som sjuknat in nu? Jo jag.. Är det du som är smittobäraren eller ;)

pbiddy
2009-11-06, 17:13
riktigt gött att se du klarar 30 kg i skottcurl! Det är starkt!

Gissa vem som sjuknat in nu? Jo jag.. Är det du som är smittobäraren eller ;)

Klarade det lätt också! Det du!
Ska upp o köra bröst o rygg nu tänkte jag.

Haha. Rätt åt dig :)

mattilainen
2009-11-06, 17:18
fyfaan för dig :p

Vad händer ikväll då

pbiddy
2009-11-06, 18:10
Fyfan, snabbaste passet någinsin tror jag!

25 minuter och fem övningar på bröst, rygg och mage:

Hantelpress:
1x8 26 kg
2x6 26 kg

Nöjd! Hade hoppats på att köra 28 men jag hoppade det.

Sittande bröstpress:
2x6 70,3 kg
1x5 65,8 kg

JA! Äntligen ligger jag över 70 på denna!

Latsdrag mot bröstet:
1x8 70 kg
2x6 70 kg

Som vanligt... Varken bra eller dåligt.

Hantelrodd:
3x8 28 kg

Bra skit!

Situps i maskin:
3x10 40 kg

Som vanligt även här, fast denna gången hade ett skydd lossnat så jag klämde handen lite :)

Grymt effektivt pass utan supersettning :)

7/10

Nu blir det efter tenta-öl och bowling för att fira min garanterat underkända webbprogrammeringstenta :)

pbiddy
2009-11-06, 18:11
fyfaan för dig :p

Vad händer ikväll då

Ska till Trollhättan snart o bowla med några i klassen.
Sen sova sönder :)
Har Mikaela lagat byxorna?

pbiddy
2009-11-07, 19:04
Promenerandet fortsätter! 1h idag.

Har börjat att ta tillvara på vardagsmotionen.
Istället för att ta bussen hem från stan efter skolan så går jag, tar ungefär 20 minuter vilket alltid är bättre än inget.
Samma om jag är hos någon, istället för att vänta på bussar och byta fram och tillbaka tar jag en promenad. Det är aldrig längre än 30 minuter i U-town :)

pbiddy
2009-11-08, 20:26
Promenad, 1h 10 min.

pbiddy
2009-11-09, 18:57
The party keeps on going!
Axlar och ben:

Stående militärpress:
1x4 50 kg
1x4 47,5 kg
1x5 47,5 kg

YES!! 50 kg - done!

Kryssdrag i cable cross:
1x6 12,5 kg
1x6 11,75 kg
1x7 11,75 kg

Gick sämre idag, mycket sämre.
Hade förväntat mig åtminstone en tia. Vilade visserligen väldigt lite emellan seten.

Hantellyft åt sidan:
3x8 11 kg

Herrejesus. Tungt. Skönt. Bra!

Hantelshrugs:
3x10 36 kg

Längesen jag körde. Gick bra.

Sittande bencurl:
3x10 80 kg

Helt okej.
Hoppade över benpress idag för att den suger lem och jag hatar den.

Benspark:
3x10 35 kg

Mycket lättare än senast. Måste ha berott på hur inställningarna på maskinen passade mig bättre idag.

Over all ett helt okej pass.

7/10

Även blivit lite kortare promenad idag, 30 minuter ungefär.
Får bli en tidigt imorgon om vädret inte vill förstöra för mig.

mattilainen
2009-11-09, 18:58
bra pass :) Jag lyckades nästan hålla igen och enbart köra lätta vikter :p haha

Gött att klara 50 kg i militärpressen! Grymt gjort!

pbiddy
2009-11-09, 22:48
bra pass :) Jag lyckades nästan hålla igen och enbart köra lätta vikter :p haha

Gött att klara 50 kg i militärpressen! Grymt gjort!


Haha! Bra :)
Det kändes bra, men helst vill jag klara 3x6-7 på 50 kg innan jag e nöjd. Fast jag gör det helt utan hjälp av benen vilket känns skönt.

pbiddy
2009-11-10, 21:40
Idag har det varit effektivt!

Gick upp tidigt och tog en 40 minuters promenad, för att sen ta ytterligare en 20 minutare när jag kom hem från skolan.

Drog sen till gymmet och körde ett armpass:

Scottcurl:
2x10 30 kg
1x8 30 kg

Helvete vad bra det gick! Blir en höjning till nästa gång, underbart!

Hammercurl:
3x10 14 kg

Inte lika nöjd här. Klarade det men med alldeles för mycket fusk.

Pushdown:
1x10 35 kg
1x8 37,5 kg
1x5 40 kg

Inte helt nöjd här heller. Hade förväntat mig ett par fler på den sista.

Stående tricepsextention i cable:
3x10 27,5 kg

Gick betydligt bättre här!

Omvänd scottcurl:
3x10 20 kg

Lite för lätt, får bli en ökning till nästa gång.

Omvänd underarmscurl med stång:
3x15 15 kg

Helt sjukt vad det känns. Upp till tio är inga problem men sen jävlar.

Ståendevadpress:
3x10 140 kg

Inga problem, alls.

Sittande vadpress:
1x10 65 kg
2x10 80 kg

Mest för att känna efter vad som kändes bra - och 80+ känns bra!

Sjukt nöjd med scottcurlsen :)

8/10

Direkt efter gymmet tog jag ytterligare en promenad i brist på annat, 40 minuter blev den.

pbiddy
2009-11-11, 17:32
Bröst och rygg idag:

Hantelpress:
1x7 26 kg
1x6 26 kg
1x7 26 kg

Hade tänkt köra 28 kg men glömde det :)

Sittande bröstpress:
1x6 70,3 kg
1x5 70,3 kg
1x6 70,3 kg

Bra mycket tyngre än senast!

Latsdrag mot bröstet:
1x8 70 kg
2x6 70 kg

Tyngre även här! Men dom utfördes jävligt bra.

Hantelrodd:
3x8 29 kg

Enda som gick bra på träningen :)

Situps i maskin:
1x10 40 kg
1x10 42,5 kg
1x10 40 kg

Haha, jag klarar fan inte 45 kg, det e helt stopp!

Hade inte så jättestor lust för att gymma, men i kände mig ändå tvungen..
Hoppas på bättring till nästa gång!

5/10

Förresten, nån som lirar Modern Warfare 2 på pc?

pbiddy
2009-11-11, 22:28
Fick bli en promenad ikväll också, 30 minuter slutade den på.

pbiddy
2009-11-12, 21:34
Inget gym idag! Däremot 1h promenad.
Imorgon ska jag prova på sportlife för första gången. Ska bli intressant.

pbiddy
2009-11-14, 14:26
Sportlife är skit. Hah.
Jävlar vilket dåligt gym!

Körde ben och axlar:

Sittande militärpress i maskin:
1x8 50 kg
2x6 50 kg

Sådär. Helt okej maskin däremot.

Hantellyft åt sidan:
2x10 10 kg
1x8 10 kg

Bra bra :)

Hantelshrugs:
1x10 36 kg
3x10 37,5 kg

Bra även här! Greppet behöver tränas märkte jag.

Benpress:
1x10 120 kg
1x10 150 kg
1x10 170 kg

Kul att den enda benpressen som fanns hade 170 kg-magasin...

Benspark:
1x10 35 kg
2x10 50 kg

Vettefan om det är rätt antal kilo. Maskinen hade bara 1-10 och jag tror att varje nummer var 5 kg.
Lätt hur som helst, mycket lättare än på det vanliga gymmet.

Ganska dåligt pass jag inte alls är nöjd med.

4/10

Däremot är jag jävligt nöjd över Clutch igår på Brewhouse! Väldigt bra spelning!

pbiddy
2009-11-14, 16:50
Glömde att skriva promenad på 50 minuter i förra inlägget.
Även idag gjordes en, fast denna på 45.

pbiddy
2009-11-16, 19:32
Fan, igår var första dagen på väldigt länge jag inte gjorde nåt fysiskt.
En av anledningarna till detta var att vi kollade på 2012 i Göteborg kl 21:15 vilket resulterade i att vi var hemma 01:30. Smart. Den andra anledningen var bakfylla.

Idag blev det däremot både en liten promenad och ett arm-, vad- och magpass:

Scottcurl:
2x7 27,5 kg
1x3 27,5 kg

Stången jag använde senast kan omöjligt ha vägt 20 kg som det stod. Detta var bra mycket tyngre än senast, men det gick ändå helt okej.

Cablecurl:
1x10 17,5 kg
1x10 22,5 kg
1x10 25 kg

Andra gången jag provar denna. Roligare än hammercurl :)

Pushdown:
1x10 37,5kg
2x10 35 kg

Fick lite tips av en så jag bytte taktik. Körde bredare mellan händerna och längre drag. Tog som fan.

Stående tricepsextention i cable:
1x5 22,5 kg
1x8 20 kg
1x7 20 kg

Även här fick jag lite tips. Det kändes :)

Stående vadpress:
3x15 150 kg

Lätt som en plätt!

Sittande vadpress:
3x10 90 kg

Lätt även här!

Situps i maskin
1x10 40 kg
2x10 45 kg

Lite tyngre men det gick! Äntligen kan jag höja vikten på den förbannade maskinen.

Åtta övningar men jag var ändå taggad hela tiden. Bra pass vill jag påstå!

8/10

pbiddy
2009-11-17, 10:45
Glömde att skriva med en övning igår:

Omvänd underarmscurl med stång:
3x15 15 kg

Helvete vad den känns! På ett bra sätt!

Idag har det blivit en promenad på 40 minuter och ikväll blir det årets konsert! Behemoth!

pbiddy
2009-11-19, 00:02
Snabbt bröst och ryggpass igår:

Hantelpress:
2x8 28 kg
1x6 28 kg

Grymt. Första gången jag kör på 28 kg.

Sittande bröstpress:
2x8 70,3 kg
1x5 70,3 kg

Helvete vad tungt det var. Måste verkligen börja ställa in maskinerna rätt hädanefter.

Latsdrag mot bröstet:
2x8 70 kg
1x6 70 kg

Känns som jag står still på denna övningen.

Hantelrodd:
1x8 31 kg
2x6 31 kg

Helt okej. Knappt någon vila alls mellan seten.

Ett alldeles för stressat pass som kunde ha gått jäkligt bra annars.

6/10

pbiddy
2009-11-19, 10:21
40 minuter promenad avklarad!

mattilainen
2009-11-20, 12:30
Massa pass här ju :)

Gött, kör på!

pbiddy
2009-11-20, 12:42
Axlar och ben idag:

Militärpress:
1x4 50 kg
1x5 47,5 kg
1x4 47,5 kg

Gick inte speciellt bra.. Tror mina axlar tränas alldeles för mycket när jag kör bröst för dom va helt slut idag.

Kryssdrag i cable cross:
1x8 12,5 kg
1x7 11,75 kg
1x6 11,75 kg

Samma här. Sjukt trött.

Hantellyft åt sidan:
2x8 11 kg
1x6 11 kg

Gick lite bättre, men fortfarande inte bra :)

Sittande benpress:
1x10 90 kg
2x10 80 kg

Det första setet utfördes allt annat än korrekt så jag sänkte.

Benspark:
3x10 35 kg

Den här övningen gick helt okej! Höjning till nästa gång.

Även detta var ett snabbt pass som inte tog mer än 25 minuter.
Tror jag måste kolla över hur jag äter innan gymmet, känns inte som jag har nån energi alls.

5/10

Nu blir det Uppsala och öl!

pbiddy
2009-11-23, 18:53
Uppsala var hur bra som helst!
Mycket öl och väldigt mycket schletande, perfekt!
Trodde att gymmet idag skulle gå käpprätt åt helvete då jag fortfarande inte känner mig som en människa men det blev snarare tvärtom! Skulle vilja påstå att det är ett av de bästa passen någonsin.
Tio övningar gjordes på ungefär en timma.

Biceps, triceps, underarmar, vader, mage och ländrygg avhandlades:

Scottcurl:
3x10 24 kg

Äntligen fattat varför det står 20 kg på stången och att varför den bara väger 14, nån har lagat en trasig stång med ytterdelarna från en annan.
Ändå nöjd! Blir en höjning till nästa, helt klart.

Cablecurl:
3x10 25 kg

Riktigt tungt i slutet men jag tog i för kung och fosterland och fixade det, mycket nöjd!

Pushdown:
1x10 35 kg
2x10 37,5 kg

Riktigt tungt även här men jag e ju bäst i världen så det löste sig :)

Stående tricepsextention i cable:
3x10 20 kg

Känns så jävla skönt att klara vikterna jag inte klarade senast.

Stående vadpress:
3x10 160 kg

Snart är magasinet maxat! Bara 20 kg kvar.
Vader är jäkligt roligt att träna.

Sittande vadpress:
3x10 95 kg

Får bli en rejäl ökning till nästa gång!

Situps i maskin:
3x10 45 kg

JAA! Känns underbart att äntligen klara 3x10 på den här vikten.

Ryggresning:
3x10 19 kg

Tungt! Dessutom klämde jag pungen vilket gjorde ont :)

Omvänd underarmscurl med stång:
2x15 18 kg
1x10 18 kg

Jäklar vad den tar!
Körde så strikt jag kunde med armarna liggande på en bänk.

Omvänd skivstångscurl:
1x10 25 kg
2x10 27,5 kg

Ganska lätt faktiskt.

Är hur nöjd som helst med passet!
Hade inte ens tänkt köra mage eller ländrygg idag. Bara en underarmsövning stod på schemat dessutom men jag kände att jag hade kraft kvar så det var bara att fortsätta.

10/10

Anledningen att passet gick så jävla bra tror jag är på grund av att jag åt en rejäl måltid en timma innan och sen tog två koffeintabletter.

pbiddy
2009-11-24, 10:58
Promenad, 40 minuter.

pbiddy
2009-11-25, 22:03
Hade tänkt köra detta passet igår istället, men jag råkade somna lite :)

Bröst och rygg:

Hantelpress:
2x10 28 kg
1x6 28 kg

Riktigt nöjd! Får bli 29 kg nästa gång.

Peck Deck:
3x7 läge 8

Vettefan vad lägena är men tungt var det.

Sittande bröstpress:
1x5 70,3 kg
1x6 65,6 kg
1x5 65,6 kg

Gick lite sämre idag. Var jäkligt trött inför denna övningen.

Latsdrag mot bröstet:
2x8 70 kg
1x6 70 kg

Börjar få in en riktigt bra teknik. Snart blir det 75 :)

Hantelrodd:
3x6 33 kg

Damn, tungt!

Nöjd med passet. Nu i efterhand har jag lite ont i handlederna, inte bra!

8/10

pbiddy
2009-11-27, 17:00
Ben, axlar och mage:

Militärpress:
3x7 40 kg

Sjukt trött i axlarna sen bröstpasset i onsdags. Märktes väldigt tydligt då jag först provade på 50 kg och det sket sig.

Sittande bencurl:
3x10 85 kg

Helt okej. Jävla jobbig maskin bara som går att ställa in på två tusen olika sätt.

Kryssdrag:
2x8 12,5 kg
1x7 12,5 kg

Över förväntan, helt klart!

Benspark:
3x10 40 kg

Även här! Höjning coming up!

Hantellyft åt sidan:
2x8 11 kg
1x6 11 kg

Tuuuuungt! Vill upp på 14 kg :)

Situps i maskin:
2x10 45 kg
1x10 40 kg

Sista settet fick jag fan inte till det, var tvungen att sänka.

Hantelshrugs:
3x10 36 kg

Bra avslutning! Känns visserligen som den tränar greppet mer än nåt annat, men grepp är alltid bra :)

Sju supersettade övningar = 30 minuter. Gött som fan :)

7/10

pbiddy
2009-11-28, 17:14
Armar och vader:

Scottcurl:
1x10 24 kg
2x10 27 kg

Gick bra, men kunde gått bättre. Fick lite ont i handlederna.

Cablecurl:
1x10 30 kg
2x10 20 kg

Helvete. Skithandleder! Gjorde riktigt ont.
Är detta ett vanligt problem? Gör ont när jag tar i och ännu mer när jag släpper hantaget.

Pushdown:
1x10 37,5 kg
2x10 40 kg

Äntligen nåt som går bra!

Stående tricepsextention i cable:
3x10 22,5 kg

Här också! Triceps kan jag alltid lita på :)

Omvänd underarmscurl med stång:
3x10 20 kg

Lättare än senast. Känns bra!

Stående vadpress:
3x10 170 kg

Bara 10 kg kvar tills magasinet är maxat :)

Sittande vadpress:
1x10 110 kg
2x10 90 kg

Det var inga problem att klara 110 kg men det gjorde så jäkla ont i knäna så jag fick sänka.

Hade laddat inför ett monsterpass men jag blev så jävla förbannad när jag fick ont i handlederna så jag körde bara de "nödvändiga" övningarna o sen gick jag hem.

1/10

pbiddy
2009-11-29, 17:19
35 minuter promenad.

pbiddy
2009-11-30, 20:13
Bröst och rygg:

Hantelpress:
1x10 29 kg
1x7 29 kg
1x6 29 kg

Bra bra :) Första gången på denna vikten och helt klart över förväntan.

Sittande bröstpress:
1x10 70,3 kg
1x4 70,3 kg
1x6 65,6 kg

Första setet gick skitbra, andra inte lika bra.

Peck Deck:
3x10 läge 8

Faktiskt ganska lätt.

Latsdrag mot bröstet:
1x10 75 kg
2x8 75 kg

Ökning och bra utfört. Nöjd!

Enarmsrodd:
3x10 60 kg

Längesen jag körde denna och jävlar va lätt det gick!

Hantelrodd:
3x10 33 kg

Även här gick det ganska lätt.

Ett bra pass :) Lite synd att jag inte körde marklyft bara, men båda lyftarpodierna var upptagna.

8/10

pbiddy
2009-12-02, 20:15
Imorse blev det 45 minuter promenad och nu på kvällen ben och axlar:

Knäböj:
2x10 20 kg
1x10 33 kg
1x10 40 kg

Första gången jag testade. Måste vara sjukt svag i benen, kände redan på 40 kg att det var väldigt jobbigt :) Ska bli kul att se om jag kan utvecklas nåt i denna!

Adductor (bakåtlutad utåt):
1x10 50 kg
2x10 45 kg

Gynekologmaskinen är detta.
Gjorde långsamt och försökte stanna till en kort stund i ytterläge.

Adductor (framåtlutad inåt):
1x10 50 kg
2x10 45 kg

Satan vad mycket tyngre det blev när jag lutade mig framåt.

Sittande hantelpress:
3x10 17 kg

Längesen jag körde denna. Militärpress ftw!

Hantelshrugs:
3x10 36 kg

Mycket lättare och bättre utfört än senast. Kanske höjning nästa gång.

Blev ett ganska kort pass, men jävlar vad det känns i benen.

7/10

pbiddy
2009-12-04, 11:15
Igår blev det 45 minuter promenad.

pbiddy
2009-12-05, 17:17
Biceps, triceps, vader och mage:

Scottcurl:
1x15 24 kg
1x12 24 kg
1x10 24 kg

Körde lite lägre vikt för att se hur det kändes i handlederna. Gjorde fortfarande ont men det funkade. Ska köra så några veckor o se.

Hammercurl:
3x10 13 kg

Samma här, sänkte vikten lite. Funkade bra.
Kanske är cablecurl jag inte klarar?

Pushdown:
3x10 40 kg

Inga problem!

Stående tricepsextention i cable:
3x10 25 kg

Inte helt korrekt utfört men det tar sig!

Situps i maskin:
3x10 45 kg

Tror jag ska sänka lite och köra "djupare".

Stående vadpress:
3x10 180 kg

Äntligen är magasinet maxat! Ett av mina mål är uppnådda :)
Nu blir det sänkning till runt 150 kg och köra så djupa och många jag kan hädanefter.

Sittande vadpress:
3x10 100 kg

Kanske blir en sänkning här också, gör så jävla ont i knäna och jag hjälper till alldeles för mycket med händerna.

Ett bra pass även om jag inte körde max på biceps.
Har flyttat underarmar till bröst- och rygg-passet.

7/10

Direkt efteråt tog jag en 45-minuters promenad.

mattilainen
2009-12-05, 22:39
Fan vad massa pass du kör :) Kul att se!

Knäböjen tror jag lätt du är uppe i över 100 kg väldigt snart. Du är ju stark annars i benen så. Fortfarande träningsvärk eller?

Gött att ha maxat magasinet :) haha Sånt smått som gör en så glad faktiskt

pbiddy
2009-12-06, 03:09
Fan vad massa pass du kör :) Kul att se!

Knäböjen tror jag lätt du är uppe i över 100 kg väldigt snart. Du är ju stark annars i benen så. Fortfarande träningsvärk eller?

Gött att ha maxat magasinet :) haha Sånt smått som gör en så glad faktiskt

Knäböjen tål att tänkas på :)
Ska ta det jävligt lugnt där, har fortfarande träningsvärk i låren :)

Alla magasin ska maxas på hela jävla gymmet innan jag e nöjd!

pbiddy
2009-12-06, 19:49
Promenad 40 minuter.

kalajset
2009-12-07, 16:43
Ah, du är alltså mattilainens bror!.

Ser ut att köra på bra och ambitiöst, bara att fortsätta så, så tror jag säkert mattilainen snart kommer behöva börja lägga in en högre växel!. :D ;)

Knäböjen tror jag absolut du kommer öka snabbt i, det är en sådan övning som nästan alltid känns ganska tung, oavsett vikt. Även fast man kanske klarar t ex 10 reps på 100 kommer ändå 5 reps på samma vikt kännas tungt, så är det för mig iaf. Tror m ao du kan öka mycket där de nästkommande veckorna genom att bara få in lite vikt/övningsvana, det kommer bli så bra så. :thumbup:

pbiddy
2009-12-07, 16:51
Ah, du är alltså mattilainens bror!.

Ser ut att köra på bra och ambitiöst, bara att fortsätta så, så tror jag säkert mattilainen snart kommer behöva börja lägga in en högre växel!. :D ;)

Knäböjen tror jag absolut du kommer öka snabbt i, det är en sådan övning som nästan alltid känns ganska tung, oavsett vikt. Även fast man kanske klarar t ex 10 reps på 100 kommer ändå 5 reps på samma vikt kännas tungt, så är det för mig iaf. Tror m ao du kan öka mycket där de nästkommande veckorna genom att bara få in lite vikt/övningsvana, det kommer bli så bra så. :thumbup:


Ajamen det e jag!
Ge mig två år så e jag där, haha :)
Det kanske e så? Ska ta det lugnt däremot, jag orkar fan inte ha monsterträningsvärk så det ser ut som jag har skitit ner mig när jag går :)

Jag får sätta 100 kg som mål på knäböj inom en snar framtid.
Idag blir det att testa marklyft för andra gången typ.

kalajset
2009-12-07, 17:01
Ja, jag tycker det känns så, tycker t om stången känns "tung" efter några reps, (nåja, allting är ju såklart relativt), tror mycket ligger i att det är just en övning som involverar merparten av kroppen, likt marklyft, den tycker jag också känns förhållandevis tung oavsett vikt, men knäböjen är värre. :)

Najs, lycka till med marken!.

pbiddy
2009-12-07, 19:58
Rygg idag:

Marklyft:
2x10 40 kg
2x4 70 kg
1x6 90 kg
4x4 90 kg

Kändes riktigt bra! Jag hade orkat mer och fler utan problem men jag vill inte riskera nåt så jag höll mig på lite lättare vikter och ska göra så i fortsättningen också tills jag får in tekniken. Men det kändes jävligt bra :)

Latsdrag mot bröstet:
1x8 75 kg
2x7 75 kg

Så strikt jag kunde. Gick mycket bra skulle jag våga påstå!

Enarmsrodd:
2x10 65 kg
1x10 35 kg

Sänkte sista setet efter att ha fått lite tips. 35 kg var alldeles för lätt så det blir en höjning och rätt utfört nästa gång.

Smalt latsdrag:
3x10 55 kg

Första gången jag provade denna, riktigt skön övning!

Dra snöre mot öronen i cable cross:
1x10 20 kg
1x10 25 kg
1x10 30 kg

Första gången här. Lite svår att utföra riktigt kände jag men den e säkert bra.

Blev bara rygg idag, även om jag hade tänkt köra antingen bröst eller biceps också. Va på gymmet i 1h 45 min vilket e det längsta hittills tror jag.

9/10

pbiddy
2009-12-07, 19:59
Ja, jag tycker det känns så, tycker t om stången känns "tung" efter några reps, (nåja, allting är ju såklart relativt), tror mycket ligger i att det är just en övning som involverar merparten av kroppen, likt marklyft, den tycker jag också känns förhållandevis tung oavsett vikt, men knäböjen är värre. :)

Najs, lycka till med marken!.

Exakt!
Marklyften jag precis körde kommer ju garanterat kännas av imorgon, inte bara i ryggen :)

pbiddy
2009-12-08, 20:14
Bröst och underarmar idag:

Bänkpress:
2x10 20 kg
1x10 40 kg
1x8 40 kg
1x5 50 kg
1x6 50 kg
1x5 55 kg
1x6 55 kg

Fick lite tips av en hur jag skulle andas och vara placerad. Vikterna va väl inte direkt jättehöga men det kändes bra med tekniken så jag ska satsa på den istället för att köra för höga vikter.

Sittande bröstpress:
1x10 52,2 kg
1x7 56,6 kg
1x6 56,6 kg

Samma här. Provade med nytt grepp och det va bra mycket tyngre, men det gick ändå bra!

Peck Deck:
1x5 läge 10
1x5 läge 9
1x7 läge 8

TUNGT! Skulle kört på 9 på första setet också men jag tog lite fel.

Omvänd underarmscurl med stång:
3x10 18 kg

Riktigt tungt. Precis att jag klarade sista setet.

Underarmscurl bakom ryggen:
1x15 20 kg
1x15 30 kg
1x10 40 kg

Supersettades med föregående och det var tuungt!

Wrist roller:
3x5 kg, 2 m snöre

Herrejävlar.. Sjuk övning! Var tvungen att vila i de sista två seten, men fan va bra det kändes!

Roddmaskin:
2 km - 8:36

Ska börjar köra roddmaskinen som avslutning på vartannat pass. Bra kondition och kul att se om man utvecklas. Tyckte det var en helt okej tid för att ha världens sämsta kondition och att det var första gången.

Lärde mig en jävla massa idag! Det är helt klart en fördel att få hjälp och tips av såna som verkligen kan!

9/10

pbiddy
2009-12-09, 23:24
Ben och axlar:

Knäböj:
1x8 20 kg
2x5 40 kg
1x4 50 kg
2x4 60 kg
1x4 70 kg
1x6 70 kg

Tekniken börjar ta sig väldigt bra :)
Vikterna kanske inte är du högsta men jag är ändå väldigt nöjd över resultatet!

Adductor (bakåtlutad utåt):
3x10 50 kg

Inte alls tungt. Får bli att lägga på hantel till nästa gång!

Adductor (framåtlutad utåt):
3x10 50 kg

Lite tyngre här, men det beror nog på att jag kör den direkt efter föregående.

Ståendevadpress:
3x10 160 kg

Sänkte vikten lite och körde helt utan hjälp av händerna. Väldigt tungt och väldigt skönt att klara det!

Militärpress:
1x8 40 kg
1x7 40 kg
1x5 40 kg

Tungt tungt! Hade hoppats på åtminstone en sexa på sista setet.

Hantellyft åt sidan:
3x8 11 kg

Jag tar mig fan inte förbi åttan...

Kryssdrag i cable cross:
1x6 12,5 kg
1x7 12,5 kg
1x6 11,75 kg

Fick hjälp på andra setet, utan det hade jag fått stanna på fyra.

Hantelshrugs:
3x10 36 kg

Som väntat - helt okej!

Bra pass! Längtar riktigt mycket tills jag kommer upp i lite mer vikt i knäböjen!

8/10

limenka
2009-12-10, 08:32
Starka vader hörru! Bänken börjar också komma*flex* Kör du aldrig marklyft lr har jag missat det? *whatever*

Några awesome stats du vill uppdatera med?*flex*

:thumbup:

pbiddy
2009-12-10, 10:20
Starka vader hörru! Bänken börjar också komma. Kör du aldrig marklyft lr har jag missat det? *whatever*

Några awesome stats du vill uppdatera med?*flex*

:thumbup:

Tack tack!
Vaderna e jag väl starkast i om jag jämför med resten av kroppen, det e rätt skoj!

Kört marklyft två gånger bara, kanske blir ett pass idag.
Men jag försöker få in tekniken så jag ligger runt 100 kg. Vettefan vad jag skulle kunna ha maxat, men 140 kanske (med lite vilja).

Uppdatera stats? :) Njae, e alldeles för dålig för det än så länge :)

limenka
2009-12-10, 17:10
Tack tack!
Vaderna e jag väl starkast i om jag jämför med resten av kroppen, det e rätt skoj!

Kört marklyft två gånger bara, kanske blir ett pass idag.
Men jag försöker få in tekniken så jag ligger runt 100 kg. Vettefan vad jag skulle kunna ha maxat, men 140 kanske (med lite vilja).

Uppdatera stats? :) Njae, e alldeles för dålig för det än så länge :)

Öva in tekniken lite oftare då, är den skönaste övningen om du frågar mig *flex* Esh, mer än 140 lyfter du säkerligen med rätt teknik :thumbup:

pbiddy
2009-12-10, 20:31
Öva in tekniken lite oftare då, är den skönaste övningen om du frågar mig *flex* Esh, mer än 140 lyfter du säkerligen med rätt teknik :thumbup:

Det får bli till att göra det! Kanske ett pass imorgon, om jag hinner.

pbiddy
2009-12-10, 20:38
Biceps och triceps idag:

Scottcurl:
3x10 25,5 kg

Kändes inget alls i handlederna vilket var skitbra!

Hammercurl:
3x10 13 kg

Hade lite känningar här, får hålla mig på vikten ett par pass till tror jag.

Biceps i cable cross:
1x10 10 kg
1x10 12,5 kg
1x10 10 kg

Lite svårt med tekniken men skön övning!

Pushdown:
3x10 40 kg

Tyngre än senast, men också mycket "djupare" utförda.

Stående tricepsextention i cable:
3x8 25 kg

Mycket tyngre än senast! Försökte även här utföra dom så korrekt som möjligt. Tre åttor är ändå helt okej tycker jag!

French press med hantel:
1x10 6 kg
1x10 7 kg
1x10 8 kg

Första gången - provade mig fram på vikterna.
8 kg kändes som en bra vikt.

Roddmaskin:
2 km - 7:57

Jävlar i helvete! Nästan 30 sekunders förbättring! Höll visserligen på att dö på köpet men det var det värt :)

Jävligt nöjd med passet! Både på grund av vikterna och att handlederna inte fuckar och speciellt med rodden.

9/10

pbiddy
2009-12-11, 15:41
Rygg unt mage:

Marklyft:
1x6 40 kg
2x4 70 kg
2x4 100 kg
3x3 110 kg

Ganska tungt idag.. Hade hoppats på antingen fler 110:or eller några 120:or.. Men tekniken satt bra i alla fall!

Latsdrag mot bröstet:
3x6 75 kg

Helt slut efter föregående övning :)

Smalt latsdrag:
3x10 60 kg

Jävlar vilken rolig övning! Tre riktigt bra set dessutom.

Situps i maskin:
3x10 40 kg

Fyfan, haha! Tungt, tyngre, tyngst!

Blev bara fyra övningar idag, kände mig så jäkla schleten.

6/10

kalajset
2009-12-11, 16:30
Marklyft tar bra på orken resterande delen av passet ja. :)

Tror du är om mig i just nämda övning inom ett halvår!.

pbiddy
2009-12-14, 20:48
Skulle kört bröst och underarmar idag men det blev ett helt överkroppspass istället.

Bänkpress:
1x7 50 kg
1x6 60 kg
1x5 62,5 kg
1x3 67,5 kg
1x4 67,5 kg

Utförandet var sådär.. Men det tar sig hoppas jag! Har ju fördelen att ha en riktig bänkpresstränare bredvid som hjälper mig :)
Vikterna va väl desto bättre! Första gången på riktigt länge jag kör över 65 kg

Sittande bröstpress:
1x10 56,6 kg
1x10 61,2 kg
1x9 61,2 kg

Mycket bättre än senast!

Pushdown med snöre:
1x10 15 kg
1x10 17,5 kg
1x9 20 kg

Första gången och helvete vilken kontakt!

Baksida axel i cable cross:
1x10 10 kg
1x10 12,5 kg

Första gången även här. Riktigt svår att utföra korrekt men försöka duger :)

Biceps i cable cross:
1x10 10 kg
1x10 12,5 kg
1x10 15 kg

Gillar fan denna! En perfekt tredjeövning på biceps (om det hade varit en vanlig träningsdag).

Roddmaskin:
2 km - 7:50

Det börjar ta sig :)
Kändes riktigt tungt men som tur va låg jag hela tiden precis under min förra tid per 500 meter. Hade jag haft bättre kondition kunde jag dragit på som fan sista 400 metrarna men nu orkade jag bara sista 200.
Under 7:35 till nyår kanske? :)

"Straffövning" - Adductor (inåt):
1x34 50 kg
1x22 40 kg
1x~20 30 kg
1x10 40 kg
1x10 50 kg

Detta fick bli mitt "straff" för att jag inte skötte mig i bänken..
Tror inte jag har varit så nära på att spy och inte gjort det i hela mitt liv.
Direkt efter blev det några försök i hack-liften också men det gick fan inte, oavsett vikt.

Ett bra pass måste jag säga! Tog ett jävla tag däremot, över två timmar.
Hade jag skött mig bättre på bänkpressen och satt hack-liften bättre så hade det varit en tia, nu blir det något mindre.

8/10

pbiddy
2009-12-15, 21:34
Var sjukt schlet idag men för att slippa plugga tog jag mig till gymmet o körde lite jag har missat.

Underarmar och ländrygg blev det:

Omvänd underarmscurl med stång:
1x10 18 kg
2x9 18 kg

Mycket mycket mycket tungt idag!

Wrist roller:
3x5 kg, 2 m snöre

Gick helt klart bättre än senast! Tog mig igenom alla tre utan att vila.

Underarmscurl bakom ryggen:
1x10 40 kg
1x10 45 kg
1x10 50 kg

Gick bra även här!

Ryggresningar:
3x10

Körde utan vikter för att göra dom korrekt.

Blev inte mer än fyra övningar och det räckte gott o väl!

5/10

Action Fighter
2009-12-16, 11:49
Du kör på bra här. :thumbup:
Kanske byta ryggresningar mot hyperextensions eller raka mark?

pbiddy
2009-12-16, 14:58
Du kör på bra här. :thumbup:
Kanske byta ryggresningar mot hyperextensions eller raka mark?

Försöker åtminstone :)
Det ska jag ha i åtanke då jag hatar den övningen :)

Fan, just nu sitter jag med den värsta träningsvärken någonsin i ljumskarna. Har problem att gå över huvud taget :)

pbiddy
2009-12-18, 19:27
Första passet på ett par dagar. Har intalat mig själv att jag har varit tvungen att plugga för att sen titta på 24. Lär ju märkas på tentan imorgon om inte annat.

Biceps och triceps idag:

Scottcurl:
1x10 26,5 kg
1x5 29 kg
1x7 29 kg

Lite missnöjd med andra setet men det blev bra i slut ändan ändå :)

Biceps i cable cross:
1x10 12,5 kg
2x10 15 kg

Sån sjuk kontakt!

Hammercurl:
3x10 14 kg

Provade 14 kg för första gången på väldigt länge för att se om handlederna klarade det, och se på fan, det gjorde dom!

Pushdown:
3x10 40 kg

Märkte på sista setet att vajern var väldigt nära att gå av, det hade blivit en överraskning :)

Stående tricepsextention i cable:
3x10 25 kg

Riktigt tungt och jag fick till nästan alla som det är tänkt, resten blev med händerna ihop så att säga.

French press med hantel:
2x8 8 kg
1x10 8 kg

Riktigt bra avslut tycker jag! Knappt någon vila mellan seten.

Ett riktigt skönt pass - var nästan ensam och stressade inte alls.
Fan va mycket roligare det är att träna, och som jag ska göra nu - städa, än att plugga :)

8/10

pbiddy
2009-12-21, 17:34
Tillbaka efter omtenta och bakfylla :)

Renodlat ryggpass idag:

Marklyft:
1x7 50 kg
1x4 80 kg
1x5 80 kg
2x4 100 kg
1x4 120 kg
1x4 100 kg
1x5 100 kg

Körde som alltid små set för att inte förlora tekniken när det blir för tungt. 120 kg var lite på gränsen.

Latsdrag mot bröstet:
2x10 75 kg
1x8 75 kg

WOHO! Jävligt nöjd :)

Enarmsrodd:
3x10 40 kg

Bra utförande och dessutom rum för lite högre vikt nästa gång.

Smalt latsdrag:
3x10 65 kg

Jävlar vilken rolig övning! Tror inte 70 kg blir några problem nästa gång.
Provade att maxa den, tog precis 90 :)

Riktigt roligt pass! Blev inte mer övningar men det räckte gott o väl.
Kommer bli så jävla mycket roligare att träna när min brorsa börjar där efter nyår.

9/10

kalajset
2009-12-21, 18:11
Bra latsdrag där, och yes - smala latsdrag är en ännu roligare övning, känns verkligen som den tar ordentligt i hela ryggens överdel tycker iaf jag själv. :)

pbiddy
2009-12-21, 20:04
Bra latsdrag där, och yes - smala latsdrag är en ännu roligare övning, känns verkligen som den tar ordentligt i hela ryggens överdel tycker iaf jag själv. :)

Tack så mycket! Gick riktigt bra idag.
Målet är 100 kg innan sommaren - det ska fan gå :)
Det har du helt rätt i, fick änna känna efter lite nu!

pbiddy
2009-12-22, 19:12
Bröst och vader idag:

Bänkpress:
1x10 50 kg
1x10 60 kg
1x8 65 kg
1x5 65 kg
1x6 65 kg

Nån dag ska jag ta 70 :)
Tekniken satt ganska bra idag, det va skönt!

Sittande bröstpress:
1x9 61,2 kg
1x10 61,2 kg
1x8 61,2 kg

Jäkligt nöjd :)

Peck deck:
1x10 läge 9
1x9 läge 9
1x8 läge 9

Mycket nöjd även här!

Sittande vadpress:
1x10 60 kg
2x10 80 kg

Körde så djupt jag kunde och helt utan hjälp av händerna.

Stående vadpress:
3x10 150 kg

Samma som ovan.

Roddmaskin:
2 km - 7:46.8

Ett par sekunder till bortskalat!
Under 7:35 innan nyår va nog ganska önsketänkande :)
Kör rodd varannat pass så jag kommer förhoppningsvis hinna två gånger till innan nyår.

Bra pass, inget mer inget mindre.

8/10

pbiddy
2009-12-23, 22:42
Ben och axlar:

Knäböj:
1x6 50 kg
1x5 60 kg
1x5 70 kg
1x4 65 kg
1x5 65 kg

Inte helt nöjd med detta. Var helt slut och orkade knappt femman på 70 kg..

Adductor (bakåtlutad):
3x10 50 kg

Skulle egentligen höjt men jag kände mig fortfarande inte helt okej i ljumskarna sen förra (!!!) måndagen.

Adductor (framåtlutad):
3x10 50 kg

Samma som ovan.

Stående militärpress:
1x10 40 kg
1x5 45 kg
1x6 45 kg

Mycket nöjdare här! Den satt jävligt bra!

Hantellyft åt sidan:
3x10 11 kg

Även den här satt där den skulle!

Det fick räcka för idag. Lite stressad för att hinna hem till föräldrarna och julmaten :)

6/10

pbiddy
2009-12-25, 15:32
Biceps, triceps, vader och baksida axlar idag:

Scottcurl:
3x10 29 kg

Kändes sjukt bra :) Äntligen uppe på 30!

Biceps i cable cross:
3x10 15 kg

Kändes väldigt bra även här! Höjning ftw!

Hammercurl:
1x10 16 kg
1x8 16 kg
1x10 14 kg

Fick sänka lite, vet ej varför egentligen, men bra gick det!

Pushdown:
3x10 40 kg

Absolut inga problem alls!

Stående tricepsextention i cable:
3x10 25 kg

Tungt som lemmen men det gick :)

French press med hantel:
1x10 8 kg
2x10 9 kg

Faktiskt förvånansvärt lätt!

Stående vadpress:
3x10 150 kg

Långsamma och djupa. Mycket bra.

Sittande vadpress:
3x10 90 kg

Samma som ovan! Inga problem alls.

Kryssdrag i cable cross:
1x7 12,5 kg
1x10 11,75 kg
1x8 11,75 kg

Jävla synd att jag körde denna övningen, den drog ner lite :)

Jävligt nöjd över passet! Tog visserligen 2h 15 min men hälften av det va skitsnack så det får duga ändå. Inte en chans att jag trodde att jag skulle befinna mig på ett gym på juldagen förra året så jag e nöjd :)

9/10

limenka
2009-12-28, 17:52
Vilken ork du har då :O Snacka om :thumbup: för din utveckling;)

pbiddy
2009-12-28, 18:48
Vilken ork du har då :O Snacka om :thumbup: för din utveckling;)

Tack tack!
Måste ju försöka att bli starkast i världen lagom till sommaren :)

pbiddy
2009-12-28, 18:51
Rygg:

Latsdrag mot bröstet:
1x7 80 kg
1x8 75 kg
1x7 75 kg

Gick sådär.. Hade tänkt köra marklyft först men båda lyftarpodierna var upptagna och jag orkade inte vänta.

Marklyft:
2x5 100 kg
2x5 110 kg
1x5 120 kg

Gick riktigt bra tyckte jag! Tekniken satt bra, även på den högsta vikten.

Ryggresningar:
3x10

Jävlar vilken tråkig övning.. Kanske blir roligare med extra vikt?

Smalt latsdrag:
3x10 70 kg

Yes! Inga problem alls egentligen. Klar höjning till nästa gång.

Fan.. Kändes som jag körde nån mer övning men jag kommer inte på vilken det skulle ha kunnat vara. Förmodligen va jag bara lat :)

7/10

pbiddy
2009-12-30, 12:32
Bröst och underarmar igår:

Bänkpress:
1x8 63 kg
1x6 63 kg
1x7 63 kg
1x8 65 kg
1x6 65 kg

Helt jäkla nöjd :)

Sittande bröstpress:
3x10 61,2 kg

Samma här!

Peck deck:
2x10 läge 9
1x8 läge 9

Trött som satan men det gick ändå!

Omvänd underarmscurl med stång:
3x10 18 kg

Väldigt lätt faktiskt - denna brukar jag ha väldiga problem med annars!

Underarmscurl bakom ryggen:
1x10 50 kg
2x10 55 kg

Det gick men vikterna va nog lite väl höga. Kör nog på 50 kg istället och gör övningen så "djup" jag kan.

Väldigt nöjd över passet! Speciellt bänkpressen som alltid har varit min sämsta övning.
Direkt efter passet fick jag även tillgång till medlemsregistret på gymmet så om nån e sugen kan ni ringa mig :)

8/10

limenka
2009-12-30, 17:35
Grymt pass! Försök öva in tekniken så kmr ökningarna lättare ;)

pbiddy
2009-12-30, 22:14
Grymt pass! Försök öva in tekniken så kmr ökningarna lättare ;)

Ska jag absolut göra!
Ska prova mig på 130 kg på marklyft nästa ryggpass.
Kan ju inte vara svagast :)

pbiddy
2009-12-30, 22:18
Ben unt axlar idag:

Knäböj:
1x5 60 kg
1x5 65 kg
1x5 68,5 kg
1x5 70 kg
1x5 75 kg

Där jävlar satt den! 75 going 80 nästa gång.

Benspark:
3x10 35 kg

Sjukt tung benspark på gymmet. Bra mycket tyngre än det fulla 80-kilos magasinet på Motionshuset här i stan.

Adductor (bakåtlutad):
3x10 60 kg

Inga problem.

Adductor (framåtlutad):
3x10 60 kg

Inga problem här heller trots att den kördes direkt efter föregående övning.

Stående militärpress:
3x6 45 kg

Hade hoppats på lite fler reps här. Lite synd!

Kryssdrag i cable cross:
3x10 11,75 kg

Lätt som en plätt. För lätt kändes det som. Fick dubbelkolla vikterna :)

Skulle kört hantellyft åt sidan och hantelshrugs också men orken försvann och pizzan hägrade. Får jag kanske ta igen imorgon.

8/10

pbiddy
2009-12-31, 16:08
Biceps, triceps, vader och traps på årtiondets sista dag:

Scottcurl:
3x10 30 kg

Herrejävlar vad jag e nöjd! Höjning nästa gång igen :)

Biceps i cable cross:
1x7 15 kg
1x10 15 kg
1x7 15 kg

Inte lika nöjd här tyvärr. Men ändå okej!

Hammercurl:
3x10 16 kg

Inte helt strikt men jag klagar inte :)

Pushdown:
3x10 43,5 kg

Där du! Den satt där den skulle! Första gången jag hänger på och det gick utmärkt!

Stående tricepsextention i cable:
3x10 25 kg

Riktigt, riktigt tungt idag igen - men det gick!

Hantelshrugs:
3x10 36 kg

Tre snabba set. Det gick men jag får inte upp axlarna så jättehögt de sista repsen.

Stående vadpress:
3x10 160 kg

Absolut inga problem :) Riktigt skönt!

Sittande vadpress:
3x10 100 kg

Samma som ovan.

Ett jäkligt bra och roligt pass. Känns som den ultimata avslutningen på året (om man inte räknar med karatefyllan ikväll).

9/10

Action Fighter
2010-01-01, 11:16
Biceps, triceps, vader och traps på årtiondets sista dag:

Ett jäkligt bra och roligt pass. Känns som den ultimata avslutningen på året (om man inte räknar med karatefyllan ikväll).

Håller med. Du får ju med de två viktigaste musklerna på sista passet för året. :D

Själv körde jag tyvärr ben. :(

pbiddy
2010-01-01, 17:57
Håller med. Du får ju med de två viktigaste musklerna på sista passet för året. :D

Själv körde jag tyvärr ben. :(

Ben e ju inte fy skam heller! "Tyvärr" uteblev karatefyllan och det e jag jävligt glad över för då kan jag köra ett pass idag också, kanske :)

pbiddy
2010-01-02, 15:36
Bröst och underarmar avklarades idag:

Bänkpress:
1x10 65 kg
1x7 67,5 kg
3x5 70 kg

Tänkte kört en extra på 65 och 67,5 men det gick så bra så jag hoppade direkt till 70 och det är jag väldigt nöjd med :)
Provade även att maxa och satte 80 kg! PB!

Sittande bröstpress:
3x10 65,8 kg

Skönt som fan! Trodde inte jag skulle klara nån tia på detta.

Peck deck:
2x10 läge 10
1x10 läge 11

Även här gick det riktigt bra :)
Bröstmusklerna kanske på väg att komma ikapp?

Omvänd underarmscurl med stång:
1x10 20 kg
2x7 20 kg

Sjukt tungt :)

Underarmscurl bakom ryggen:
3x10 50 kg

Inga problem alls, får bli 55 kg hädan efter.

Situps i maskin:
3x10 40 kg

Första gången på alldeles för länge jag kör mage och det gick förhållandevis lätt!

Ett riktigt bra pass att starta året med! Jävligt nöjd med maxningen i bänkpress också, trodde inte jag skulle klara mer än kanske 75 kg efter fem set.

10/10

pbiddy
2010-01-03, 20:08
Rygg:

Marklyft:
2x5 110 kg
2x5 115 kg
1x5 110 kg

Helt åt helvete tungt.. Usch!

Latsdrag mot bröstet:
1x8 80 kg
1x7 80 kg
1x10 40 kg

Körde helt strikt sista setet och sänkte därför vikten ganska rejält. Tog i vilket fall som helst!

Smalt latsdrag:
1x6 75 kg
1x10 70 kg
1x8 70 kg

Gick inte alls bra idag...

Tre övningar som sträckte sig över två timmar. Allt gick skit dessutom!
Anledningen att det tog sån jävla tid var att jag samtidigt fick en snabbkurs i hur man lägger in nya medlemmar i nyckelkortsapparaten.

5/10

pbiddy
2010-01-04, 19:29
Biceps, triceps och vader:

Scottcurl:
1x10 31,5 kg
2x8 31,5 kg

Shit shit shit va nöjd jag e! Älskar fan att jag ökar i nästan alla övningar och att jag utför dom mycket mer korrekt än för bara någon månad sen.

Biceps i cable cross:
3x10 15 kg

Mycket bättre än senast men jag vill ändå få till en ökning.

Hammercurl:
1x10 16 kg
2x10 14 kg

Alldeles för mycket svingande på första setet så jag sänkte och såg mig besegrad :) Helt okej ändå!

Pushdown:
3x10 43,5 kg

Som senast - tungt och skönt.

Stående tricepsextention i cable:
3x10 25 kg

Här va det mycket tyngre än senast däremot. Va precis att jag klarade det och då fuskade jag kanske lite för mycket.

French press med hantel:
3x10 10 kg

Sinnessjukt tung övning som är underbar att trycka ur det sista ur triceps med.

Sittande vadpress:
3x10 100 kg

Inga problem alls. Ska nog sluta köra den här övningen och köra fler set på stående vadpress istället.

Stående vadpress:
3x10 160 kg

Kontrollerat, långsamt och lätt.

När jag gick upp till gymmet var jag helt övertygad om att passet skulle suga hårt för jag e så jäkla trött i ryggen sen igår men istället blev det väldigt bra och det känns bra!

8/10

kalajset
2010-01-04, 21:24
Bra start på det nya året! - Grattis till PB i bänk - det är alltid kul. :thumbup:

Du är dessutom stark i biceps, tror du är ikapp och förbi mig i bicepsövningarna närsomhelst. :/ :D - najs!.

pbiddy
2010-01-04, 21:36
Bra start på det nya året! - Grattis till PB i bänk - det är alltid kul. :thumbup:

Du är dessutom stark i biceps, tror du är ikapp och förbi mig i bicepsövningarna närsomhelst. :/ :D - najs!.

Tack så mycket!
Får köra på ett tag till tror jag allt :)

pbiddy
2010-01-05, 19:10
Ben och axlar:

Knäböj:
1x7 60 kg
1x5 65 kg
2x5 70 kg
1x5 75 kg

Ungefär samma som förra gången. Var helt övertygad om att det skulle gå helt åt helvete och att jag inte skulle komma över 65 kg - jag va så jävla trött och schleten men det gick ändå! Ett helt okej resultat - för mig.

Benspark (ett ben):
1x7 17,5 kg
1x8 15 kg
1x7 15 kg

Herrejesus vad mycket tyngre det blir med bara ett ben. Mycket roligare också.

Adductor (bakåtlutad):
3x10 65 kg

Inga problem.

Adductor (framåtlutad):
3x10 65 kg

Inga problem här heller trots att den gjordes direkt efter föregående.

Liggande lårcurl (ett ben):
3x10 15 kg

Sjukt tungt även här. Kanske kan bli ett bra benpass av de här övningarna?

Stående militärpress:
1x6 45 kg
2x5 45 kg

Sämre än senast.. Usch! Fast jag är nöjd att jag inte använder benen det minsta.

Kryssdrag i cable cross:
3x10 11,75 kg

Jättelätt för första gången någonsin. Dags att beta av 12,5 kg istället.

Hantelshrugs:
3x10 36 kg

Bättre utfört än senast och faktiskt även lite lättare.

Förväntningarna inför passet var väldigt låga - trodde att allt skulle gå åt helvete men jag ville ändå dit o få det avklarat, men istället blev det nästan tvärtom där allt gick helt okej!

7/10

pbiddy
2010-01-06, 17:22
Bröst, underarmar och mage:

Bänkpress:
1x10 65 kg
1x7 67,5 kg
1x6 70 kg
1x5 70 kg
1x4 70 kg

Riktigt bra idag också! Tror jag ska våga mig på 72,5 kg om det känns bra nästa gång.

Sittande bröstpress:
1x10 65,8 kg
1x7 65,8

Vajern gick av under andra setet och jag höll på att skita ner mig. Helvete vad rädd jag blev. Detta måste betyda att jag e sjukt stark eller? :)

Peck deck:
1x8 läge 12
2x8 läge 11

Råkade bli för högt på första men det funkade ändå :)

Omvänd underarmscurl med stång:
3x10 20 kg

Mycket lättare än senast.

Underarmscurl bakom ryggen:
3x10 55 kg

Tungt men det funkade. Jäkligt bra kontakt!

Omvänd skivstångscurl:
3x10 30 kg

Aldrig känt sånt här pump i underarmarna som nu. Hårda som betong!

Situps i maskin:
3x10 40 kg

Lätt, lätt!

Bra pass! Drog ut lite på tiden då jag fick vänta på en passare på bänkpressen. Ville heller inte supersetta nåt under de fem bänkpresseten.

8/10

pbiddy
2010-01-07, 20:09
Rygg och baksida axlar:

Marklyft:
1x5 100 kg
1x5 80 kg
1x3 80 kg

Fick avbryta idag p.g.a ett stort jävla blåmärke på benet som gjorde väldigt ont varje gång jag drog upp stången. Ska aldrig mer bära bokhyllor.
Tekniken va skitdålig idag i vilket fall.

Smalt latsdrag:
3x10 60 kg

Skit här också - axeln som jävlades nu.

Stående rotation i cable:
5x10 2,5 kg

Blev rekommenderad att baksida axlar var väldigt viktigt att köra och fick samtidigt massa hjälp och tips på den här övningen. Jävligt svår att sätta och samtidigt väldigt tung.

Omvänd peck deck:
1x10 läge 1 (typ 15 kg)
2x10 läge 0 (typ 10 kg)

Den här övningen kändes mycket bättre och jag tror jag gjorde den ganska rätt.

Framåtlutande hantellyft:
3x10 5 kg

Här gick det jävligt mycket bättre! Vilken jävla kontakt!

Ett jävligt pissigt pass i början. Efter ett tag blev det däremot väldigt lärorikt och intressant så helt onödigt va det ändå inte.

5/10

pbiddy
2010-01-08, 19:01
Biceps och triceps:

Scottcurl:
3x10 31,5 kg

Skönt som fan! Liten ökning till nästa gång :)
Biceps går verkligen skitbra just nu!

Biceps i cable cross:
1x10 15 kg
2x10 17,5 kg

Lite svårt att få bra kontakt i den här övningen men jag gillar den skarpt.

Hammercurl:
3x10 14 kg

Så strikt det går. Får börja köra på 16 kg hädan efter.

Pushdown:
3x10 43,5 kg

Höjning nästa gång även här :) 45 kg åtminstone.

Stående tricepsextention i cable:
3x10 25 kg

Väldigt tungt varje set och enorm kontakt så jag tänker ligga kvar på den här vikten tills det känns lättare.

French press med hantel:
3x10 10 kg

Körde med 30 sekunders vila mellan seten och det kändes verkligen :)
Helvete vad jag fick kämpa för att få upp dom sista repsen.

Somnade en stund efter skolan idag och vaknade av att min brorsa ringde för att vi skulle träna - hade verkligen ingen lust alls. Tur att det finns koffeintabletter som får igång än :)
Hoppade över vadövningarna idag, ska se om det går bättre med knäböjen imorgon utan dom. Om det blir bättre får jag lägga dom under bröstpasset istället.

10/10

limenka
2010-01-09, 01:02
Passen verkar gå bra, så länge du är nöjd äre mer än tillräckligt för framsteg. Några sämre haru ser jag också men du kommer alltid igen ;) Akta dig för marklyften bara, farliga grejer! Bra förövrigt :D

pbiddy
2010-01-09, 03:19
Passen verkar gå bra, så länge du är nöjd äre mer än tillräckligt för framsteg. Några sämre haru ser jag också men du kommer alltid igen ;) Akta dig för marklyften bara, farliga grejer! Bra förövrigt :D

Jo fan! Det går riktigt bra. Allt förutom marklyften :)

Taggad som fan på att köra knäböj vilket det förhoppningsvis blir lite senare idag.

kalajset
2010-01-09, 03:55
Riktigt bra armpass, igen. :thumbup:

Hoppas du med "idag" menade att det blev ett nattpass på gymmet, inte var dag det körs knäböj kl 4 på morgonen. ;)

pbiddy
2010-01-09, 04:23
Riktigt bra armpass, igen. :thumbup:

Hoppas du med "idag" menade att det blev ett nattpass på gymmet, inte var dag det körs knäböj kl 4 på morgonen. ;)

Det gick jävligt bra!
Tack tack!

Haha nej :) Men vid tvåtiden kan det allt bli.

pbiddy
2010-01-09, 18:21
Ben och axlar:

Knäböj:
2x5 65 kg
3x5 70 kg

Var taggad som fan på att köra knäböj idag - tills jag var vaken till 6 imorse o spelade mf2 :)
Körde ensam också så jag vågade inte riktigt köra fullt ut ifall att.
Men det gick helt okej ändå!

Benspark (ett ben):
1x8 17,5 kg
1x7 17,5 kg
1x6 17,5 kg

Sinnessjukt tungt :)

Adductor (bakåtlutad):
3x10 70 kg

Inga problem.

Adductor (framåtlutad):
3x10 70 kg

Samma som ovan.

Liggande lårcurl (ett ben):
3x10 15 kg

Har var det lite tyngre, men det gick! :)

Stående militärpress:
1x6 45 kg
2x5 45 kg

Fyfan.. Här ville det sig verkligen inte..

Hantellyft åt sidan:
3x10 11 kg

Helvete vad jag fick kämpa för att klara det här.. Så pass mycket att det inte ens kändes bra i efterhand.

Hantelshrugs:
3x10 36 kg

Riktigt "djupa" och bra.

Supersettade allt hej vilt för att spara tid. Allt som allt tog det 45 minuter. Kortaste passet på bra länge :)

7/10

pbiddy
2010-01-11, 20:23
Bröst och underarmar:

Bänkpress:
1x10 65 kg
1x8 67,5 kg
2x6 70 kg
1x5 70 kg

Bättre än senast trots att jag inte alls va det minsta sugen på att träna. Som tur va vände det när jag väl hade kommit dit :)

Peck deck:
2x10 läge 7
1x10 läge 8

Körde lite lägre o provade en ny teknik som kändes mycket bättre. Fick massa mer kontakt.

Omvänd skivstångscurl:
3x10 30 kg

Inga problem alls. Blir ökning!

Omvänd underarmscurl med stång:
3x10 20 kg

Ganska lätt här också faktiskt. Ökning!

Underarmscurl bakom ryggen:
1x10 55 kg
2x10 60 kg

Väldigt tungt! Vettefan vad som känns bäst - att göra övningen utan problem på 55 kg eller att göra den _nästan_ rätt på 60 kg?

Blev ett ganska kort pass kändes det som. Tog nog inte ens en timma att köra.

7/10

pbiddy
2010-01-12, 15:18
Rygg, mage och baksida axlar:

Latsdrag mot bröstet:
1x10 60 kg
2x10 65 kg

Så strikta det går. Bra tryck kändes det som :)

Hantelrodd:
3x10 33 kg

Här var det tungt - väldigt tungt!
Hade med mig kameran upp så fick några roliga bilder som ska få vara profilbilder på fejjan hädan efter :)

"Enarmslatsdrag":
1x10 20 kg
1x10 25 kg
1x10 30 kg

Första gången jag kör denna på "riktigt" och det gick över förväntan!

Ryggresning:
3x10

Tråkig skitövning. Men den ska ju göras..

Situps i maskin:
3x10 40 kg

Samma som ovan.

Omvänd peck deck:
1x10 läge 3
2x10 läge 4

Fick ganska bra kontakt - tror jag. Svår övning tycker jag!

Framåtlutande hantellyft:
1x10 6 kg
2x10 7 kg

Samma som ovan. Lär väl märkas imorgon om det gick bra :)

Hade tänkt köra marklyft idag men jag hade verkligen ingen lust och benet gör fortfarande ont.. Men nästa gång så jävlar!

8/10

mattilainen
2010-01-13, 20:23
Upp med filmer och bilder nu! :D

kalajset
2010-01-13, 20:25
Upp med filmer och bilder nu! :D

+1, alltid kul med bilder, utmärkt att dokumentera formen med, och sedan gå tillbaks och jämföra om det faktiskt hänt något. *flex*

pbiddy
2010-01-13, 21:38
Upp med filmer och bilder nu! :D

Ahh... får se om jag orkar/fattar :)

pbiddy
2010-01-13, 21:45
Biceps och triceps köttades idag:

Scottcurl:
2x8 32,5 kg
1x7 32,5 kg

Satan i gatan va tungt det var! Men jävlar va bra det kändes :) Snart uppe på 35 kg vilket har blivit ett delmål på vägen mot 40 kg.

Biceps i cable cross:
2x10 17,5 kg
1x10 20 kg

Den satt fan där den skulle :)

Hammercurl:
1x8 16 kg
2x7 16 kg

Så strikt som möjligt och absolut inget svingande. Kändes bra!

Pushdown:
3x10 44,75 kg

Helt klart världens roligaste övning! Fan va bra det kändes att fixa den här vikten.

Stående tricepsextention i cable:
3x10 25 kg

Samma vikt som senast men mycket bättre utfört.

French press med hantel:
1x7 11 kg
2x10 10 kg

Här va jag grymt trött :) Fanns inte en möjlighet att jag skulle klara 11 kg mer så jag sänkte istället. Väldigt rolig avslutning som verkligen känns :)

Väldigt nöjd över passet! Hoppade visserligen över vaderna då jag glömde skorna (och vattenflaskan vilket sög) men det tar jag imorgon eller nästa gång.

9/10

mattilainen
2010-01-14, 12:17
Så jävla gött! Scottcurlen är imponerande men pushdownsen är sjuka..

pbiddy
2010-01-14, 13:04
Så jävla gött! Scottcurlen är imponerande men pushdownsen är sjuka..

Dom satt fan där dom skulle! 50 kg e målet i pushdown - till att börja med :)

pbiddy
2010-01-14, 20:07
Efter dagens sketna hemtenta i IT-rätt så körde jag ben och traps:

Knäböj:
2x5 70 kg
2x5 75 kg
1x5 80 kg

Fan va skönt! 80 satt riktigt bra! Måste nog testa på 85 nästa gång :)

Benspark (ett ben):
1x8 17,5 kg
2x7 17,5 kg

Sinnessjukt tungt :)

Adductor (bakåtlutad):
3x10 70 kg

Kändes som vresningen blev bättre denna gång. Skönt.

Adductor (framåtlutad):
3x10 70 kg

Kördes i vanlig ordning direkt efter ovanstående.
Inga problem.

Liggande lårcurl:
1x10 17,5 kg
1x8 17,5 kg
1x7 17,5 kg

Inget fusk alls, bara jävligt tungt. Men det tar sig.

Hantelshrugs:
3x10 36 kg

Samma som ovan.

Riktigt nöjd med knäböjen - inte bara över vikterna utan även att tekniken sitter som ett baseballträ i ryggen.
Hoppade över två axelövningar idag, får ta dom imorgon istället.

8/10

mattilainen
2010-01-15, 15:56
ska bli skoj att se 85 i böjen nästa gång :D ska själv försöka höja

pbiddy
2010-01-15, 16:44
Startade dagen med en timma pingis - måste erkänna att jag inte håller samma klass som för 12 år sedan :)

Efter det tränades bröst, vader och underarmar:

Bänkpress:
3x7 67,5 kg
1x5 70 kg
1x4 70 kg

Hade tänkt köra 72,5 kg men det kändes tungt redan på första setet så jag hoppade det. Nästa gång kanske!

Peck deck:
3x10 läge 9

Här gick det skitbra däremot.

Stående vadpress:
3x10 160 kg

Inga problem alls. Djupa och riktiga.

Omvänd underarmscurl med stång:
3x10 20 kg

Tyngre än senast - sista tre-fyra på sista setet fuskade jag lite med.

Underarmscurl bakom ryggen:
3x10 60 kg

Gick ganska bra. Inte perfekta men ändå okej.

Omvänd skivstångscurl:
3x10 32,5 kg

Här jävlar kändes det. Ville verkligen inte köra sista setet men ge upp är för veklingar :)

Fan va roligt pingis är! Får hitta fler som vill spela så jag har back up-spelare :)

7/10

kalajset
2010-01-15, 17:12
Fina böjar. :) Hur djupt kör du? - Det är förstås bra i vilket fall som helst, men alltid kul att veta!.

pbiddy
2010-01-15, 18:27
Fina böjar. :) Hur djupt kör du? - Det är förstås bra i vilket fall som helst, men alltid kul att veta!.

Kör så ljumsken e under knät, tävlingsgodkänt om jag inte helt missminner mig.
Hur kör du?

mattilainen
2010-01-17, 10:36
Fina böjar. :) Hur djupt kör du? - Det är förstås bra i vilket fall som helst, men alltid kul att veta!.

Jag går i god att det är ljumsken under knäna :) Fått tekniken uttittad av en petig person haha

pbiddy
2010-01-18, 18:46
Har varit jävligt lat och full i helgen - därför det inte har blivit nåt pass.
Visserligen kanske man kan räkna 4 timmars flyttande som ett litet ryggpass? :)

Idag blir det inget heller. Har precis börjat på ett nytt jobb som har världens sämsta bussförbindelser. Åker hemifrån 06:20 och kommer hem 18:36 varje dag.
Ska allt hinna med fyra pass i veckan trots det men idag blir det inget då minns hals känns åt helvete och jag inte vill börja anställningen med en sjukskrivning.

pbiddy
2010-01-19, 20:58
Efter att ha startat dagen med att göra en pensionärsvurpa ner för min trappa och slå i båda armbågarna och ryggslutet i varsitt trappsteg så avslutar jag med ett rygg-, mag- och baksida axelpass:

Marklyft:
2x5 90 kg
3x5 100 kg

Gick skit kändes det som. Visst, vikterna kändes inte så tunga men tekniken existerade inte. Däremot var det jäkligt skönt att köra med fotbollssockar!

Latsdrag mot bröstet:
3x10 65 kg

Fuskade ganska mycket men det kändes ändå bra!

Situps i maskin:
1x10 40 kg
2x10 45 kg

Inga problem. Alls.

Omvänd peck deck:
1x10 läge 4
1x10 läge 5
1x8 läge 5

Tungt som lemmen! Kändes som jag fick riktigt bra kontakt.

Framåtlutande hantellyft:
3x10 7 kg

Gick okej. Kanske inte världens bästa kontakt men ändå bra.

Overall ett ganska mediokert pass. Allt funkade men inget gick egentligen bra. Skyller detta på jobbet :)
Den här veckan ska jag köra fyra pass, får se om jag kanske väljer bort lite övningar så jag får ner det till tre pass sen.
Nu kommer jag hem 18:40, grejar lite, gymmar, duschar, lagar mat o somnar ungefär. Kommer nog inte funka i längden. How I Met Your Mother måste ju ses :)

5/10

pbiddy
2010-01-21, 19:01
Igår körde jag biceps, triceps och vader:

Scottcurl:
1x8 32,5 kg
2x10 24 kg

Fick så jävla ont i vänster handled att jag va tvungen att sänka. Även här gjorde det ont men det gick att stå ut med åtminstone. Gjorde sista två seten fruktansvärt långsamma och djupa.

Biceps i cable cross:
1x10 20 kg
2x10 17,5 kg

Gick bättre här.

Pushdown:
1x10 44,75 kg
1x10 43,5 kg
1x10 40 kg

Första setet var riktigt tungt så jag sänkte lite. Men bra ändå!
Nästa gång jag kör triceps och har lusten så ska jag försöka mig på 46 kg.

Stående tricepsextention i cable:
3x10 20 kg

1 minut vila mellan seten.

Stående vadpress:
5x10 160 kg

Inga problem alls. Kanske ska satsa på 15 reps?

Hade ingen lust alls att gymma. Var skittrött men var ändå tvungen att gå dit för att lämna ut ett kort så jag passade på. Lusten ökade ju inte direkt när handleden fuckade. Det suger att jobba ur träningssynpunkt :)

4/10

pbiddy
2010-01-23, 18:58
Bröst och underarmar:

Bänkpress:
1x8 67,5 kg
1x7 67,5 kg
2x6 70 kg
1x5 70 kg

Gick ganska okej tyckte jag. Inte jättebra, men okej.

Peck deck:
3x10 läge 10

Här gick det däremot jättebra!

Omvänd underarmscurl med stång:
3x15 20 kg

Här med :)

Underarmscurl bakom ryggen:
3x10 60 kg

Mycket bättre än senast!

Omvänd skivstångscurl:
3x10 32,5 kg

Även här kändes det bättre. Kanske borde satsa på underarmar? :)

Ett okej pass som gjordes med lite känn av feber.

7/10

pbiddy
2010-01-24, 18:52
Lår unt axlar:

Benspark (ett ben):
1x10 17,5 kg
2x8 17,5 kg

Vilken jävla övning :) Sinnessjukt tungt och bra.

Liggande lårcurl (ett ben):
2x10 17,5 kg
1x8 17,5 kg

Samma som ovan :)

Hantellyft åt sidan:
3x8 10 kg

Satsade helt på kontakt och inte antalet kilo. Kändes bra.

Sittande hantelpress:
3x10 19 kg

Kör den här istället för militärpress för att inte fucka ryggen. Blir säkert att jag byter emellanåt men i första hand ska den här köras.
Tyngden var lagom, kanske 20 kg nästa gång.

Hantelshrugs:
3x10 36 kg

Standard.

Omvänd peck deck:
3x10 läge 5

Riktigt bra kontakt här. Fan va bra det kändes!

Framåtlutande hantellyft:
3x10 7kg

Samma som ovan!

Hoppade knäböj idag och kommer även hoppa marklyft på nästa pass.
Bortsett från det är jag väldigt nöjd.

7/10

Inför nästa vecka har jag lagt om träningsschemat lite och kommer köra tre dagar i veckan, helst på vardagar och sen kanske ett extra pass på helgen där jag kör igenom hela kroppen med en övning och två set per muskelgrupp.

Kommer se ut så här:

Rygg, biceps, baksida axlar och mage:
Marklyft
Latsdrag
Scottcurl
Biceps i cable cross
Omvänd peck deck
Framåtlutande hantellyft
Situps i maskin

Bröst, triceps, underarmar, vader:
Bänkpress
Peck deck
Pushdown
Stående tricepsextention i cable cross
Omvänd skivstångscurl
Omvänd underarmscurl med stång/underarmscurl bakom ryggen:
Stående vadpress

Ben och framsida axlar:
Knäböj
Benspark
Liggande lårcurl
Adductor (bakåt- och framåtlutande)
Sittande hantelpress
Hantellyft åt sidan
Hantelshrugs

Tanken med passen har varit att det ska gå att supersetta så mycket som möjligt då jag inte har lust att spendera alla mina lediga timmar på gymmet - måste ju ha möjlighet att följa alla serier också :)

pbiddy
2010-01-26, 20:28
Två dagar in på nya schemat så känns det bra! Väldigt bra!

Igår körde jag rygg, biceps och mage. Skulle ha kört baksida axlar också men det gjorde jag i söndags.

Latsdrag mot bröstet:
3x10 65 kg

Gick fint. Lite fuskande men inget allvarligt.

Enhandslatsdrag:
1x10 25 kg
2x10 30 kg

Inget fuskande alls. Däremot jävligt jobbigt :)
Vettefan vad övningen heter "på riktigt" så det får duga så här.

Biceps i cable cross:
2x10 17,5 kg
1x7 20 kg

Fick ingen kontakt kändes det som.. Handleden jävlades lite också. Skit.

Hammercurl:
3x10 14 kg

Så strikta det går. Handleden jävlades inte :)
Hoppar scottcurl ett par veckor för att se om det blir bättre.

Situps i maskin:
3x10 45 kg

Tungt som betong! Men satt bra gjorde det!

Ett helt okej pass som jag trodde skulle gå mycket sämre. Gick dit med väldigt lite ork och ingen vilja alls, men så fort man kommer in på gymmet så kör man på ändå.

7/10

pbiddy
2010-01-26, 20:29
Idag blev det bröst, triceps, vader och underarmar:

Bänkpress:
2x6 70 kg
1x5 70 kg
1x7 60 kg
1x3 72,5 kg

Mycket fokus på stoppet vilket drog ner repsen lite men jag är ändå nöjd!
Försökte också maxa 82,5 kg men det var inte ens i närheten :)

Peck deck:
1x10 läge 12
1x7 läge 12
1x10 läge 11

Trodde det var läge 11 första två seten också så jag blev minst sagt positivt överraskad :)

Pushdown:
1x10 45 kg
2x7 45 kg

Tyngsta hittills och det gick riktigt bra tycker jag! Sjuk kontakt.

Omvänd underarmscurl med stång:
1x15 20 kg
1x8 20 kg
1x10 15 kg

Blev tillsagd att jag gjorde övningen helt fel så jag körde den rätt istället och det var lite tyngre :)

Omvänd skivstångscurl:
3x10 32,5 kg

Utan tvekan den tyngsta övningen! Och skönaste för den delen :)

Insåg nu att jag glömde köra en andra tricepsövning.. Hah..
Men ändå, bra pass!

7/10

pbiddy
2010-01-27, 19:52
Glömde att skriva med vader igår.

5x10 160 kg

blev det där.

pbiddy
2010-01-28, 20:32
Lår och axlar:

Benspark (ett ben):
1x10 17,5 kg
2x8 17,5 kg

Tungt :)

Liggande lårcurl (ett ben):
2x10 17,5 kg
1x8 17,5kg

Tungt även här. Vänsterbenet är mycket starkare känns det som.

Adductor (bakåtlutad):
3x10 70 kg

Lite sämre än senast. Inte dåligt men ändå.

Adductor (framåtlutad):
3x10 70 kg

Samma som ovan.

Sittande hantelpress:
3x10 19 kg

Blir en höjning nästa gång helt klart. Svår övning, eller ja, svårt med balansen :)

Hantellyft åt sidan:
3x10 10 kg

Vettefan om jag ens gör den här övningen rätt.. Känns mycket och är jobbig bara.

Hantelshrugs:
3x10 36 kg

Som alltid - inga problem.

Ett ganska randompass kändes det som. Gick dit bara för att göra det.

5/10

pbiddy
2010-01-31, 16:06
Rygg, biceps, mage och baksida axlar:

Latsdrag mot bröstet:
1x10 65 kg
2x8 70 kg

Yes! Gick bra :)

Enhandslatsdrag:
3x10 30 kg

Hade jag vetat att jag gör den rätt och att den verkligen tar hade jag gillat den men nu vettefan alltså.

Biceps i cable cross:
3x10 17,5 kg

Bra kontakt och bra utfört.

Hammercurl:
1x10 14 kg
1x10 16 kg
1x10 14 kg

Första och sista setet gick bra som fan, det andra gick sådär. Jag måste ha nån mental/muskulär spärr som gör att jag inte klarar 16 kg eller nåt :)

Situps i maskin:
3x10 45 kg

Idag var det riktigt jobbigt. Gick inte hela vägen ner så övningen failade får jag säga.

Omvänd peck deck:
3x10 läge 5

Bra kontakt och bra vikt. Kanske höjning!

Framåtlutande hantellyft:
3x10 8 kg

Sjuk kontakt. Riktigt tungt.

Ett helt okej pass! Lite mer energi än när jag kommer direkt från jobbet :)
Nu blir det kyckling och några avsnitt 24!

7/10

pbiddy
2010-02-02, 20:24
Bröst, triceps, underarmar och vader igår:

Bänkpress:
1x9 65 kg
2x8 65 kg
1x7 65 kg
1x6 65 kg

Satsade på tekniken och det gick riktigt bra. Jävligt nöjd!

Peck deck:
1x5 läge 8
2x10 läge 6

Samma som ovan. Tungt som snor.

Pushdown:
1x10 40 kg
2x10 42,25 kg

Ganska tungt men det gick, och vilken jävla kontakt!

Stående tricepsextention i cable cross:
2x10 25 kg
1x5 25 kg

Stressad för att hinna med skjuts hem på sista setet, annars bra.

Omvänd skivstångscurl:
3x10 32,5 kg

Hemsk och bra övning :)

Omvänd underarmscurl med stång:
3x10 15 kg

Inga problem och helt rätt utfört. Bra skit.

Stående vadpress:
4x10 160 kg
2x7 160 kg

Körde mycket djupare på sista setet. Kändes som foten skulle halka men det gick bra :)

Bra pass som jag är nöjd med. Fler såna tack!

8/10

pbiddy
2010-02-02, 20:28
Lår och framsida axlar:

Benspark (ett ben):
2x10 17,5 kg
1x8 17,5 kg

Det börjar ta sig :)

Liggande lårcurl (ett ben):
2x10 17,5 kg
1x8 17,5 kg

Hade hoppats på en tia även sista setet..

Adductor (bakåtlutad):
3x10 70 kg

Inga problem.

Adductor (framåtlutad):
3x10 70 kg

Lite tyngre. Kanske borde vila lite mellan den här och ovanstående övning?

Hantellyft åt sidan:
3x10 10 kg

Riktigt bra kontakt och för första gången någonsin hatade jag inte övningen.

Sittande hantelpress:
3x8 21 kg

Bra även här :)

Hantelshrugs:
3x10 36 kg

Borde väl egentligen höja här.. Men jag orkar fan inte.

Även detta var ett bra pass. Snart är det dags för knäböj igen!

7/10

mattilainen
2010-02-03, 14:57
haha, din längtan efter knäböj är ovanlig :D

Bra kört iaf

pbiddy
2010-02-04, 20:58
Rygg, biceps och baksida axlar:

Latsdrag mot bröstet:
1x10 65 kg
2x8 70 kg

JAJAMEN! Bra skit :)

Hantelrodd:
2x10 33 kg
1x8 33 kg

Inte lika bra men fortfarande helt okej :)

Biceps i cable cross:
1x10 17,5 kg
1x10 20 kg
1x8 20 kg

Kör nog vidare på 17,5 kg för att få så bra kontakt som möjligt. Böjer armarna inåt för mycket på 20 kg.

Hammercurl:
2x10 14 kg
1x8 14 kg

Kommer verkligen inte över den här vikten.. Skitsam. Det känns bra iaf!

Omvänd peck deck:
3x10 läge 5

Helt okej. Kontakten kändes bra.

Framåtlutande hantellyft:
3x10 8 kg

Aldrig varit så trött som efter de här seten. Herrejävlar.

Skulle ha kört mage också men jag hoppade det för att få skjuts hem. Givetvis tappade jag nycklarna i bilen, den bilen som nu befinner sig 3 mil bort.

7/10

pbiddy
2010-02-07, 12:42
Bröst, triceps, underarmar och vader i fredags:

Bänkpress:
2x8 65 kg
2x7 67,5 kg
1x6 70 kg

Bra skit. Riktigt nöjd!

Peck deck:
2x10 läge 7
1x7 läge 8

Nöjd här också! Två riktigt roliga övningar.

Pushdown:
3x10 40 kg

Vet inte varför men jag ligger kvar på 40 kg. Får ta och skärpa mig :)

Stående tricepsextention i cable cross:
3x10 25 kg

Inte dumt! Tror jag ska köra nån annan tricepsövning fram över. Enhandspushdown, kan det vara nåt?

Omvänd skivstångscurl:
3x10 32,5 kg

Fyfan va tung övning och fyfan va bra den tar.

Underarmscurl bakom ryggen:
1x10 50 kg
2x10 60 kg

Se ovan.

Stående vadpress:
5x10 140 kg

Riktigt djupa och långsamma. Träningsvärken är inte nådig :)

Bra pass! Ingen jag är direkt missnöjd med och jag hoppas att vikterna börjar komma lite på bänkpressen snart nu när tekniken sitter ganska bra.

8/10

Igår hoppade jag träningen och skottade snö istället.
Jag och min brorsa skottade bort en meter tjockt snölager från garagetaket. Sen hoppade vi ner i det.

pbiddy
2010-02-07, 17:48
Bakfyllepass med ben och axlar idag.. Dum idé.

Benspark (ett ben):
3x8 17,5 kg

Riktigt tungt och då gjorde jag inte ens övningen på rätt sätt.

Liggande lårcurl (ett ben):
1x10 17,5 kg
2x8 17,5 kg

Helt slut här..

Adductor (bakåtlutad):
3x10 70 kg

Den här gick visserligen bra.. E nog dags att öka vikten lite här.

Adductor (framåtlutad):
3x10 70 kg

Samma som ovan. När jag kör framåtlutad tar det mycket bättre känns det som.

Sittande hantelpress:
3x8 21 kg

Usch! Riktigt tung övning. Kändes som huvudet skulle sprängas när jag körde.

Hantellyft åt sidan:
3x10 10 kg

Den här gick däremot riktigt bra. Långsamma och bra kontakt.

Hantelshrugs:
3x10 36 kg

Lagom tungt och lagom bra utfört.

Skulle ha kört knäböj idag för första gången på ett jävla tag men jag kände direkt att det inte var nån idé.. Får bli på torsdag istället.
Egentligen körde jag på helt okej vikter för att vara ett schletbakispass, däremot så fuskade jag som fan med övningarna. Men känns ändå bra att ha gjort det i efterhand!

5/10

mattilainen
2010-02-07, 22:17
"Kändes som huvudet skulle sprängas" Bakfyllan är tjuven ;)

Bra bakfyllepass iaf. 5/10 är ju helt ok då!

pbiddy
2010-02-20, 12:35
Varit ett tag sen jag uppdaterade här.. Har inte tränat nåt sen dess.
Haft omtenta i objektorienterad javaprogrammering och eftersom jag inte är hemma förrän 18:30 varje kväll så har jag ungefär en timma om dagen på mig att plugga och då har träningen fått vika hädan.
Nu är däremot skiten gjord och jag hoppas det gick bra.

Rygg, biceps, baksida axlar och mage i torsdags:

Latsdrag mot bröstet:
1x10 70 kg
2x8 70 kg

Helt okej för att vara första ryggpasset på två veckor :)

Hantelrodd:
3x8 29 kg

Inte lika bra här men ändå helt okej. Tung övning!

Biceps i cable cross:
3x10 17,5 kg

Jäkla kontakt i den här övningen om man gör rätt. Första träningsvärken i biceps på bra länge.

Hammercurl:
3x10 14 kg

Så strikt o långsamt jag kunde. Satt bra.

Omvänd peck deck:
3x10 läge 5

Riktigt tungt här.. Konstig övning som är svår att göra rätt.

Framåtlutande hantellyft:
3x10 8 kg

Alldeles lagom vikt. Satt bra.

Situps i maskin:
3x10 40 kg

Sänkte lite här sen senast och det var inga direkta problem.

Ett ganska bra pass för att ha haft ett såpass långt uppehåll. Längsta uppehållet på sex månader säkert. Jävla skittenta. Har varit sjuk och schleten hela denna veckan dessutom men lite får jag allt stå ut med.

7/10

pbiddy
2010-02-20, 16:30
Övervann det 50 cm lagret med snö och tog mig de 500 jobbiga meterna till gymmet :)

Bröst, triceps, vader och underarmar avklarades:

Bänkpress:
1x7 65 kg
4x6 65 kg

Får anses vara helt okej för att inte ha kört på två veckor.
Tekniken kändes riktigt bra.
Körde bara en bröstövning, samma med triceps.

Pushdown:
2x10 40 kg
1x7 46 kg

Nytt PB där :) 40 kg kändes väldigt lätt - kul som fan!

Stående vadpress:
5x10 140 kg

Djupt som satan och sista setet var precis att jag klarade det.

Underarmscurl bakom ryggen:
3x10 60 kg

Inga problem.

Omvänd underarmscurl med stång:
3x10 20 kg

Lite problem här men inget som inte gick att lösa med lite svordomar.

Väldigt skönt pass som gick lättare än jag trodde. Helt klart nöjd!

8/10

pbiddy
2010-02-23, 20:30
Ben- och axelpass i förrgår:

Knäböj:
1x5 70 kg
1x5 75 kg
1x4 77,5 kg
1x4 80 kg
1x3 85 kg

Första gången på 5-6 veckor och jävlar va bra det gick!
Nytt PB på sista setet. 100 kg kanske inte ligger så långt borta?

Benspark (ett ben):
1x6 17,5 kg
1x6 15 kg
1x5 15 kg

Här var det värre :) Sinnessjukt trött redan och maskinen kändes tyngre än vanligt.

Liggande lårcurl:
2x10 17,5 kg
1x8 17,5 kg

Helt okej måste jag säga! Kanske högre nästa gång men då lär det bli lägre antal reps.

Adductor (bakåtlutad):
3x10 70 kg

Lätt som en plätt!

Adductor (framåtlutad):
3x10 70 kg

Lite tyngre - men som vanligt gjorde jag den direkt efter överstående övning.

Sittande hantelpress:
3x6 21 kg

Tungt :)

Hantellyft åt sidan:
3x10 10 kg

Slappnade av helt i armarna så att inte trapsen får jobba nåt under lyftet. Tog ganska mycket mer :)

Hantelshrugs:
3x10 36 kg

Standard.

Ett väldigt bra pass som jag är jäkligt nöjd med. Har mamman av alla träningsvärkar just nu och det tillsammans med halsont och feber gör inte livet lättare direkt. Snart igång igen!

8/10

pbiddy
2010-03-16, 08:00
Var ett tag sen jag uppdaterade här. Har inte tränat speciellt mycket sen dess och det beror mest på skolan och jobbet som tar sån jävla tid. Men efter söndag ska jag vara klar med allt vad skola heter (åtminstone till i sommar) och då kan jag köra mina fyra planerade pass per vecka.

Här kommer det jag har kört sen sist:


1 mars:

Bänkpress:
3x15 50 kg
2x10 50 kg

Pushdown:
3x10 40 kg

Stående vadpress:
5x10 140 kg

Omvänd underarmscurl:
3x10 20 kg



2 mars:

Latsdrag mot bröstet:
3x8 70 kg

Enarmsrodd:
3x10 55 kg

Biceps i cable cross:
3x10 17,5 kg

Hammercurl:
3x10 14 kg

Baksida axlar i peck deck:
3x10 läge 5

Framåtlutande hantellyft:
3x10 8 kg



9 mars:

Bänkpress:
2x10 60 kg
2x8 65 kg
1x6 65 kg

Pushdown:
3x10 40 kg

Stående vadpress:
5x10 140 kg

Omvänd skivstångscurl:
3x8 32,5 kg



12 mars:

Latsdrag mot bröstet:
3x10 65 kg

Scottcurl:
3x10 26,5 kg

Baksida axlar i peck deck:
1x10 läge 5
2x7 läge 5

Situps i maskin:
3x10 45 kg



15 mars:

Knäböj:
1x7 70 kg
2x5 80 kg
1x5 85 kg
1x4 87,5 kg

Adductor (bakåtlutad):
3x10 70 kg

Adductor (framåtlutad):
3x10 70 kg

Hantellyft åt sidan:
3x10 10 kg

Sittande hantelpress:
2x6 23 kg
1x5 23 kg


Skiter i att skriva kommentarer, är för lat idag :) Dessutom börjar jag jobba om fem minuter.
Bortsett från gymmet har jag lirat lite bordtennis och även gått en timma om dagen. Detta till o från tåget till jobbet varje dag.

pbiddy
2010-03-17, 07:56
Gårdagens pass blev bröst, vader, underarmar och triceps:

Bänkpress:
1x8 65 kg
1x6 70 kg
1x5 72,5 kg
1x5 75 kg
1x3 77,5 kg

Gick svinigt bra! Fick till tekniken skitbra kändes det som - bortsett från sista setet som var lite för tungt för mig.
Blev riktigt taggad att köra vidare på det nu!
Även knäböjen i förrgår gick skitbra och tekniken satt verkligen där också. Nytt PB dessutom. Det gjorde jag visserligen här i bänkpressen också.

Stående vadpress:
5x10 150 kg

Supersettade med ovanstående. Bra vikt att köra på!

Pushdown:
3x7 46 kg

Även här nytt PB. Fan va skönt :)

Underarmscurl bakom ryggen:
3x10 60 kg

Inga problem! Snart kommer dessutom grippersen som är inköpta upp och då jävlar ska här stängas nummer fyra :)

Riktigt nöjd med passet! Känns bra att jag inte har tappat så mycket trots att jag knappt har tränat senaste månaderna (känns det som).

8/10

pbiddy
2010-03-17, 20:59
Rygg, biceps, baksida axlar och mage:

Marklyft:
4x5 80 kg
1x5 100 kg

Börjar om från början på den här övningen, måste fan sätta tekniken. Gick väl ganska bra idag, inte jättebra, men helt okej.

Latsdrag mot bröstet:
3x8 70 kg

Lite fusk men ändå bra!

Scottcurl:
3x10 24 kg
2x8 29 kg

Här gick det desto bättre! Första gången på riktigt länge jag körde den här o handlederna jävlades knappt nåt.

Omvänd peck deck:
3x8 läge 5

Här vettefan riktigt. Får nog bli framåtlutande hantellyft för baksida axlar istället.

Situps i maskin:
3x10 45 kg

Jepp, jepp!

Ett helt okej pass, tredje i sitt slag för veckan, som gick över förväntan. Fortfarande sinnessjuk träningsvärk i låren o röven sen i måndags. Känns det bättre imorgon så kör jag knäböj igen.

7/10

mattilainen
2010-03-17, 21:10
ser skitgött ut!

pbiddy
2010-03-18, 19:49
Klarade fan inte knäböj idag, sjukaste träningsvärken på länge, så jag körde bröst, triceps och underarmar istället:

Bänkpress:
4x4 75 kg
1x3 77,5 kg

Helt jävla nöjd med det här. Inte så många reps men bra teknik!

Pushdown:
3x10 40 kg
2x8 46 kg

Nöjd även här! Fem set är skiten!

Omvänd skivstångscurl:
3x10 32,5 kg

Galet trött av den här övningen. Men det känns bra.

Omvänd underarmscurl med stång:
3x10 20 kg

Ganska lätt här. Kanske får bli en liten höjning nästa gång.

Skönt fjärdepass för veckan :) Imorgon får det bli lite chips istället tror jag.

7/10

pbiddy
2010-03-19, 19:48
Ben och axlar:

Knäböj:
1x5 80 kg
1x4 85 kg
1x4 87,5 kg
1x4 90 kg
1x3 92,5 kg

Helvete va bra det gick! PB for teh win!

Adductor (bakåtlutad):
3x10 70 kg

Måste fan se till att höja här..

Adductor (framåtlutad):
3x10 70 kg

Säger som ovan.

Sittande hantelpress:
3x7 23 kg

Svintungt verkligen.. Men skönt!

Hantellyft åt sidan:
3x8 10 kg

Samma här. Sjukt tungt..

Jävligt nöjd med knäböjen, det andra gick sådär! Men mycket bättre än jag förväntade mig :)

7/10

pbiddy
2010-03-20, 18:26
Körde 1.5 h pingis med en kompis och efteråt kändes det vettigt att fortsätta direkt ut i gymmet o köra. Rygg, biceps, baksida axlar och mage var på schemat:

Marklyft:
2x5 80 kg
3x5 90 kg

Jag får verkligen inte till tekniken... Måste få hjälp av nån för att kunna öka vikterna känner jag. Det är inte det minsta tungt men jag vill ändå inte köra om ryggen kan ta skada.

Scottcurl:
1x10 29 kg
4x10 24 kg

Handlederna började jävlas igen.. Helvete! Hoppas fan att handledslindorna jag har beställt kan hjälpa till lite åtminstone. Hur som helst blev jag svintrött ändå.

Framåtlutande hantellyft:
3x10 8 kg

Gick som vanligt - bra!

Situps i maskin:
3x10 45 kg

Samma här. Kanske höjning ytterligare en gång?

Ett ganska mediokert pass känner jag.. Måste fan få till marklyften nu när tekniken sitter i både bänkpress och knäböj!

5/10

pbiddy
2010-03-23, 20:04
Gårdagens pass:

Bröst, triceps, vader, underarmar och baksida axlar:

Bänkpress:
3x5 75 kg
2x4 75 kg

Helt klart nöjd! Förr eller senare kommer jag komma över den förbannade 80 kg-gränsen :) Tekniken sitter riktigt bra nu!

Pushdown:
2x10 47,25 kg
1x7 47,25 kg

PB! Satt bra :) Hoppade (av någon anledning) över sista två seten.

Stående vadpress:
5x10 150 kg

Inga direkta problem - en bra tyngd att köra på.

Omvänd underarmscurl:
3x10 20 kg

Första sju repsen är inga problem alls men sen blir det värre. Lagom vikt.

Baksida axlar (ligga på matta och "välta" armarna utåt):
3x10 5 kg

Tyngden var inga problem alls utan det var mina fruktansvärt stela axlar. Känns rätt bra idag :)

Baksida axlar (ligga på matta och "välta" armarna uppåt och neråt):
3x10 5 kg

Precis samma som ovan.

Ett pass som jag tänkte köra snabbt men som ändå tog 90 minuter för att jag tjatade alldeles för mycket mellan seten.

7/10

pbiddy
2010-03-23, 20:04
Dagens pass:

Ben och axlar:

Knäböj:
3x5 90 kg
1x4 90 kg
1x5 90 kg

Helvete va bra det gick! Både teknikmässigt och viktmässigt! Såpass bra att jag e sugen på att köpa Adidas Ironwork i hopp om att det ska gå bättre :)

Adductor (bakåtlutad):
3x10 76 kg

Tyngre än senast, helt klart :)

Adductor (framåtlutad):
Tyngre även här, inte lika farligt däremot.

Benspark (ett ben):
3x6 17,5 kg

Satan i gatan vad tungt. Kommer nog kännas rätt bra imorgon.

Hantellyft åt sidan:
3x10 10 kg

Tungt som alltid. Blir, som tur e, lättare o lättare.

Sittande hantelpress:
1x6 23 kg

Här fick jag tipset om att inte köra axlar dagen efter bröst och då jag inte var det minsta sugen så slutade jag :)

Knäböjen går så jävla bra nu! Väger upp även de dåliga övningarna :)

8/10

pbiddy
2010-03-25, 20:09
Rygg, biceps, baksida axlar och mage:

Marklyft:
1x5 80 kg
2x5 90 kg
1x4 95 kg
1x5 95 kg

Fick hjälp med tekniken men jag får fan inte till den... Förhoppningsvis kommer det väl med tiden. Vikterna är helt ointressant just nu.

Scottcurl:
3x10 24 kg
2x10 26,5 kg

Provade mina nya handledslindor och herrejävlar vad mycket bättre det kändes i handlederna! Mycket roligt!

Situps i maskin:
1x10 45 kg
1x8 45 kg
1x10 45 kg

Körde mycket "längre" den här gången och det blev genast jobbigare - men det tog även bra mycket mer :)

Baksida axlar (ligga på matta och "välta" armarna utåt):
3x10 6 kg

Gjorde precis lika ont idag som senast :)

Baksida axlar (ligga på matta och "välta" armarna uppåt och neråt):
3x10 6 kg

Samma här! Men ändå en antydan till att det mjukar upp sig. Kanske inbillar mig det men ändå bra.

Ett helt okej pass trots misslyckade marklyft.

7/10

mattilainen
2010-03-26, 11:13
fan vad bra att dom fungerade. Får själv testa så kanske jag köper också

pbiddy
2010-03-26, 13:58
fan vad bra att dom fungerade. Får själv testa så kanske jag köper också

Gör det!

pbiddy
2010-03-29, 21:00
Bröst, triceps, vader och axlar:

Bänkpress:
1x6 75 kg
1x5 75 kg
1x4 80 kg
2x5 70 kg

Nytt PB där! Inte så jättebra teknik men kändes jävligt bra att klara en fyra på åttio när jag innan bara har klarat en etta :)

Pushdown:
1x10 47,25 kg
1x8 47,25 kg
3x6 47,25 kg

PB även här. Gick förvånansvärt lätt faktiskt :)

Stående vadpress:
3x10 150 kg

Hade tänkt köra fem set men foten knäckte till o det va inte det minsta skönt längre. Får hoppas det går över snart. Nåt som suger är däremot att mina vader har växt så att jag inte kan stänga mina mc-stövlar o dom kostade 2300 kr. YES!!

Dents:
2x10 40 kg
1x8 40 kg

Sådär rolig övning.. Får se hur det går.

Baksida axlar (ligga på matta och "välta" armarna utåt):
3x10 6 kg

Mjukna upp nu axeljävlar!

Baksida axlar (ligga på matta och "välta" armarna uppåt och neråt):
3x10 6 kg

Återigen - mjukna upp er!

Jävligt nöjd över bänkpressen - även pushdownsen gick ruskigt bra! Ska nog lägga om träningsschemat lite så att jag kan köra lite snabbare pass.

7/10

pbiddy
2010-03-30, 20:33
Ben, mage och baksida axlar:

Knäböj:
2x5 90 kg
1x5 92,5 kg
1x4 92,5 kg
1x4 95 kg
1x9 80 kg

Sista setet var sinnessjukt tungt.. Första gången jag inte tog mig upp på egen hand dessutom så jag var verkligen helt slut :)

Adductor (bakåtlutad):
3x10 75 kg

Ganska lagom vikt. Fick verkligen kämpa för att vresa helt o hållet.

Adductor (framåtlutad):
1x10 75 kg
2x10 80 kg

Inga problem alls framåtlutad däremot. Känns bra :)

Situps i maskin:
1x10 45 kg
1x7 45 kg
1x6 45 kg

Satan vad det tar mer när jag gör övningen på annat sätt. Helt slut efter första setet redan :)

Baksida axlar (ligga på matta och "välta" armarna utåt):
3x10 6 kg

Fortsätter att köra de här övningarna. Då vikterna inte är höga så kan det knappast skada.

Baksida axlar (ligga på matta och "välta" armarna uppåt och neråt):
3x10 6 kg

Samma här. Uppmjukning ftw!

Var inte det minsta sugen på knäböj idag faktiskt.. Gjorde det mest för att det stod på tur, men så fort jag hade kommit igång var det helt plötsligt skitkul :)

7/10

pbiddy
2010-04-05, 18:44
Blev ett jävla pass idag:

Rygg, biceps, baksida axlar, mage, bröst och triceps:

Marklyft:
5x5 95 kg

Kändes bra mycket bättre än senast. Kanske finns hopp ändå?

Scottcurl:
2x10 26,5 kg
3x10 28 kg

Inte minsta smärta i handlederna! Får nog försöka på 30 kg för första gången på ett halvår nästa gång.

Baksida axlar (ligga på matta och "välta" armarna utåt):
3x10 7 kg

Även här gick det utan minsta "bryt" i axlarna. Bra övning :)

Baksida axlar (ligga på matta och "välta" armarna uppåt och neråt):
3x10 7 kg

Lite tyngre här men ändå en klar förbättring sen första gången jag körde övningen.

Situps i maskin:
3x10 45 kg

Höjning nästa gång! Gick väldigt lätt.

Bänkpress:
1x7 70 kg
1x3 80 kg
1x1 85 kg
1x1 86 kg

Inte helt fel att ta PB i bröst på ett ryggpass :) Försökte på 87,5 kg också men det sket sig.

Pushdown:
3x8 47,25 kg

Tungt som penis! Kändes verkligen att det var sista övningen. Ändå helt okej vikt och repsantal!

Väldigt bra pass! Trodde det skulle gå skit efter tre dagar fyllda av öl och sprit men oj vad fel jag hade. Taggad som fan nu :)

9/10

pbiddy
2010-04-09, 06:49
I onsdags körde jag ben, mage och underarmar:

Knäböj:
3x7 70 kg
2x5 70 kg

Var ensam i gymmet så jag sänkte vikten lite i förhoppning om att göra fler reps.. Gick inte så jävla bra kanske :) Men tekniken satt bra!

Adductor (bakåtlutad):
3x10 76 kg

Tungt på dom sista två varje set.

Adductor (framåtlutad):
3x10 76 kg

Inga problem alls!

Situps i maskin:
3x10 50 kg

Riktigt jäkla tungt! Kändes dagen efter också. Första gången på riktigt länge jag har haft träningsvärk i magen.

Omvänd skivstångscurl:
3x8 32,5 kg

Försökte göra dom så strika som möjligt och verkligen "börja om" efter varje rep. Gick bra!

Omvänd underarmscurl med stång:
3x10 20 kg

Gick inte alls lika lätt den här gången :)

Ett helt okej pass jag drog igenom på 40 minuter blankt. Kändes bra :)

6/10

pbiddy
2010-04-09, 06:53
Igår blev det ytterligare ett pass; bröst, vader, triceps och baksida axlar:

Bänkpress:
1x6 75 kg
1x5 75 kg
3x5 70 kg

Snortungt från starten! Sänkte och försökte få till stoppet vilket inte vill infinna sig.. Men men, nån gång så!

Stående vadpress:
3x10 150 kg

Får räcka med tre set här hädan efter.

Pushdown:
1x8 47,25 kg
3x7 47,25 kg
1x6 47,25 kg

Här tog jag ut mig kan man lugnt säga :) Överväger att byta tricepsövning till nästa pass. Detta har alltid varit min favoritövning och nu börjar jag tröttna lite så istället för att tröttna helt byter jag nog ett tag.

Omvänd peck deck:
3x10 läge 3

Tog helt okej för en gångs skull! Mycket bättre än när jag körde på läge 5 åtminstone.

Baksida axlar i cable cross:
3x10 5 kg

Svåraste övningen nånsin att få till - men ganska bra gick det!

Även detta ett helt okej pass, men inget mer.

6/10

pbiddy
2010-04-12, 19:02
Ben, mage och underarmar:

Knäböj:
5x7 70 kg

Ligger kvar på 70 kg och kör på teknik. Får bli en höjning nästa gång för nu sitter det ta mej fan riktigt bra :)

Adductor (bakåtlutad):
3x10 76 kg

Ganska tungt idag.. Stressade visserligen som fan mellan övningarna men ändå.

Adductor (framåtlutad):
3x10 76 kg

Mycket lättare än bakåtlutad, men ändå ganska tungt.

Situps i maskin:
3x10 50 kg

TUNGT!!!

Omvänd skivstångscurl:
3x10 32,5 kg

Tungt även här, men ganska okej åtminstone :)

Omvänd underarmscurl med stång:
3x10 20 kg

Ganska lätt för en gångs skull :)

Insåg nu att jag glömde en benövning.. Typiskt! Fast det var jäkligt skönt att köra passet på 40 minuter istället för 90 minuter som det brukar ta. Just nu känns det som att gymmet kommer komma lite i andra hand ett tag framöver när motorcykeln ska rastas, men jag ska ändå försöka köra åtminstone tre pass i veckan!

7/10

pbiddy
2010-04-13, 20:27
Bröst, triceps, vader och axlar:

Bänkpress:
3x5 75 kg
2x4 75 kg

Lite för tungt för att behålla tekniken.. Får bli 72,5 kg nästa gång!

Pushdown:
2x7 47,25 kg
3x10 40 kg

Sänkte och körde så strikt som möjligt, pumpade på rätt gött :)

Stående vadpress:
3x10 150 kg

Inga problem här! Tre set är alldeles lagom. Höjning nästa gång kanske?

Dents:
3x10 40 kg

Fortfarande inte speciellt rolig - men fan va den tar på utsidan!

Omvänd peck deck:
3x10 läge 3

Satt riktigt bra idag! Kändes som att axlarna skulle ramla av :)

Baksida axlar i cable cross:
2x10 5 kg
1x10 7,5 kg

Sinnessjukt tungt på sista setet! Fortfarande omöjlig att utföra rätt..

Blev ett hyfsat snabbt pass även idag! Ganska exakt en timma tog det vilket är lagom. Nästa pass är det marklyft och då ska det ta mej fan sitta!

7/10

pbiddy
2010-04-15, 20:35
Rygg, biceps, mage och baksida axlar:

Marklyft:
5x5 100 kg

Gick inte speciellt bra.. Tekniken satt inte och det var riktigt tungt. Tidigare har bänkpress alltid varit det jag har varit sämst i men nu e det fan marklyft. Jävla skitövning.

Scottcurl:
5x10 27,5 kg

Den här satt däremot bättre! Strikta så inni helvete och ändå ganska lätt. Då handlederna inte jävlades det minsta blir det höjning till 29 kg nästa gång.

Situps i maskin:
3x10 50 kg

Gick förvånansvärt lätt! Höjning även här!

Baksida axlar (ligga på matta och "välta" armarna utåt):
3x10 8 kg

Inga problem alls!

Baksida axlar (ligga på matta och "välta" armarna uppåt och neråt):
3x10 8 kg

Mycket mycket tyngre här! Men efter massa stönande så gick det :)

Ganska snabbt pass idag, försökte supersetta så mycket som möjligt. Tog nog en timma allt som allt, inklusive lite grejande med kortsystemet.

7/10

kberg
2010-04-16, 19:27
Marklyft:
5x5 100 kg

Gick inte speciellt bra.. Tekniken satt inte och det var riktigt tungt. Tidigare har bänkpress alltid varit det jag har varit sämst i men nu e det fan marklyft. Jävla skitövning.



Hoppas du delar med dig av detta till Tom :)

pbiddy
2010-04-17, 17:19
Hoppas du delar med dig av detta till Tom :)

Den jäveln gnäller tillräckligt ändå :)