handdator

Visa fullständig version : Långt kvar till 6-pack?


Pontus H
2009-06-24, 18:54
undrar hur mycket fett som måste bort i kg innan man kan se sixpacket bra på mig.. just nu väger jag 84.5 kg 187 cm lång och här är några bilder på mig:
63224

63225

63226

just nu kan man skymta det framifrån.. handlar det om år/månader/veckor förutsatt att jag håller ca 500-800 kcal underskott/dag?

tack för all hjälp på förhand!

// Pontus

edit, ah ryggbilden fick ni som en bonus haha kom på det nu.. (ps jag vet att jag har nice bondbränna ds)

BobaFett
2009-06-24, 19:30
Sex kilo innan de börjar komma fram men cirka tio (minst) för att de ska synas hela tiden är min gissning. Om du ska ligga på ett underskott på 800 kcal så går du ner ca: 0,8 kilo i veckan i fett (mer i början p.g.a. vätska) så du kan ju räkna på hur lång tid det tar.

Men det är bara en gissning :thumbup:

King Grub
2009-06-24, 19:30
Det går inte riktigt att svara på; var fett förbränns och lagras in är individuellt, och det är svårt att säga vad t ex 5 kilo fettvikt bort på dig skulle resultera i för visuella skillnader, eftersom man inte vet hur mycket som kommer att tas från fettdepåerna på magen.

Det handlar definitivt inte om år i alla fall.

Sniggel
2009-06-24, 19:38
En gissning är iaf att vid 80 kg borde de synas mycket tydligare, förutsatt att du inte deffar för hårt (och tappar mycket muskelmassa)

Pontus H
2009-06-24, 19:57
Sex kilo innan de börjar komma fram men cirka tio (minst) för att de ska synas hela tiden är min gissning. Om du ska ligga på ett underskott på 800 kcal så går du ner ca: 0,8 kilo i veckan i fett (mer i början p.g.a. vätska) så du kan ju räkna på hur lång tid det tar.

Men det är bara en gissning :thumbup:

pga vätska tror jag går bort då jag håller på och deffar redan och ligger på relativt lågt kolhydratintag.. :) tror också att runt 80 så börjar de komma fram bättre! får köra deffen i ca 8 veckor till så får vi se hur det ser ut, om man är nöjd eller ifall man fortsätter! :P

Det går inte riktigt att svara på; var fett förbränns och lagras in är individuellt, och det är svårt att säga vad t ex 5 kilo fettvikt bort på dig skulle resultera i för visuella skillnader, eftersom man inte vet hur mycket som kommer att tas från fettdepåerna på magen.

Det handlar definitivt inte om år i alla fall.

ah det känns ju betryggande att det inte handlar om år iaf.. :P får försöka väcka samurai-krigar-diciplinen igen och köra på tills de syns!

det är typ bara magen som är kvar nu, lite på rumpan också möjligtvis ser det ut som iaf när jag kollar men vem vet kanske har massa kg fett på ben och armar som kroppen tar före :P

En gissning är iaf att vid 80 kg borde de synas mycket tydligare, förutsatt att du inte deffar för hårt (och tappar mycket muskelmassa)

aha, ne jag försöker köra på grubs deffguide, träna mycket hård styrketräning och käka blandad kost med kolhydrater fett och protein.. har blivit lite sugen på att testa lhcf dock.. menmen! tack så otroligt mycket för era svar, även om ni bara chansar så får man en liten boost utav det iaf! så 5kg är första delmålet iaf!

Razorman
2009-06-24, 20:00
10kg så har du nog packs :)

Pontus H
2009-06-24, 22:40
nee vi säger 5! :P 10 känns tungt nu för tillfället! :P

GainoMax
2009-06-25, 00:12
En fråga bara varför deffa fram magrutor? sedan kommer du vilja käka dom där bullarna (tex) igen då efter några månader är rutorna borta. Gymma hårt och bygg istället för hur ofta visar man magen?

Ett tips bara, gör som du vill :D

hendrong
2009-06-25, 00:17
En fråga bara varför deffa fram magrutor? sedan kommer du vilja käka dom där bullarna (tex) igen då efter några månader är rutorna borta. Gymma hårt och bygg istället för hur ofta visar man magen?

Ett tips bara, gör som du vill :D

Och min personliga åsikt är tvärtom; man kan ha lite fett och bygga, och man kan äta bullar ibland under deffen! ;)

Men som sagt, man gör som man vill! :)

Snobbe
2009-06-25, 00:34
En fråga bara varför deffa fram magrutor? sedan kommer du vilja käka dom där bullarna (tex) igen då efter några månader är rutorna borta. Gymma hårt och bygg istället för hur ofta visar man magen?

Ett tips bara, gör som du vill :D

Bara för du äter bullar så kommer du inte automatiskt lägga dig på överskott.

Eddie Vedder
2009-06-25, 05:22
sedan kommer du vilja käka dom där bullarna (tex) igen då efter några månader är rutorna borta.

Finns människor som faktiskt kan tillåta sig lite fikabröd, efterrätter, godis, alkohol etc. utan att bli feta.

Louisee
2009-06-25, 09:14
En fråga bara varför deffa fram magrutor? sedan kommer du vilja käka dom där bullarna (tex) igen då efter några månader är rutorna borta. Gymma hårt och bygg istället för hur ofta visar man magen?

Ett tips bara, gör som du vill :D

när jag tar mina morgonpromenixer så åker det en vältränad kille förbi
utan tröjja,endast i ett par shorts, det kanske så TS han har tänkt sig:)

eller då man badar varje dag

Pelle2
2009-06-25, 13:33
Träna tillräckligt mycket så kan du käka onyttigt och fett ibland:thumbup:

Symphony Flex
2009-06-25, 19:56
bra armar tycker jag du verkar ha av bilderna att döma. snyggt.
om jag ändå hade armar själv.... snyft

-=Kotten=-
2009-06-26, 09:05
Finns människor som faktiskt kan tillåta sig lite fikabröd, efterrätter, godis, alkohol etc. utan att bli feta.

Japp. Man får använda hjärnan och vara flexibel. 1000 kcal från en chipspåse går ju enkelt att kompensera från de andra måltiderna....eller kanske med mer träning om man är psykotisk och har nått överdrivet matschema som man måsste följa...

Pontus H
2009-06-27, 15:55
En fråga bara varför deffa fram magrutor? sedan kommer du vilja käka dom där bullarna (tex) igen då efter några månader är rutorna borta. Gymma hårt och bygg istället för hur ofta visar man magen?

Ett tips bara, gör som du vill
jag vill inte vara über biffig, vill bara se helt okej tränad ut inga 50+ armar här inte :P

ganska ofta så visar man magen, speciellt om man vill ha en fin solbränna nu i sommar ;)

Och min personliga åsikt är tvärtom; man kan ha lite fett och bygga, och man kan äta bullar ibland under deffen!

Men som sagt, man gör som man vill! :)

precis, har lite fett nu, är ju dock relativt mycket nybörjare då jag hållit på i 7 månader.

Finns människor som faktiskt kan tillåta sig lite fikabröd, efterrätter, godis, alkohol etc. utan att bli feta.

jovars, jag drar ner på kalorierna under dagen ifall jag ska unna mig en bit fikabröd o så..

när jag tar mina morgonpromenixer så åker det en vältränad kille förbi
utan tröjja,endast i ett par shorts, det kanske så TS han har tänkt sig:)

eller då man badar varje dag

typ så, men motiven är ju hyffsat irrelevanta då jag undrade hur mycket till jag måste ner ;P

Träna tillräckligt mycket så kan du käka onyttigt och fett ibland:thumbup:

o ja, tränar som fanken!

bra armar tycker jag du verkar ha av bilderna att döma. snyggt.
om jag ändå hade armar själv.... snyft

ah bra armar, sämre ben och bröst är jag rädd för.. men men denna kropp kommer jag bo i resten av mitt liv så jag får vara nöjd med det jag har och de jag kan göra åt :)

Tolkia
2009-06-27, 19:14
En detalj: Ingen har magrutor, som du beskriver det, när han/hon står så böjd som du gör på särskilt den första bilden. Då skulle huden spricka när man rätade på sig. Rakare rygg så ser det genast mycket bättre ut (och rutorna känns närmare).

stridis
2009-06-27, 19:21
What, man skall krumma ihop för att rutorna skall komma fram riktigt bra. Rutorna blir ihopklämda och ser mycket större ut då. Har man överflödshud och späck så är man körd hursomhelst.
Trust me on this one.

Steerlinho
2009-06-27, 20:20
En detalj: Ingen har magrutor, som du beskriver det, när han/hon står så böjd som du gör på särskilt den första bilden. Då skulle huden spricka när man rätade på sig. Rakare rygg så ser det genast mycket bättre ut (och rutorna känns närmare).

Reagerade också på det, det finns ju en pose där man krummar ryggen lite och böjer sig fram med spänning i magen för att få rutorna mer kompakta.

såhär: http://www.ifbb.com/newsletter/images/100/illnew10-3.jpg

Pontus H
2009-06-28, 08:06
okej a ja har aldrig gjort en pose i hela mitt liv me´n tack för tippset