handdator

Visa fullständig version : Hur länge tills man säckar ihop?


Loco 2
2003-08-17, 23:52
Jag har blivit jävligt less på allt var bodybuilding heter, och tänker därför lägga ner totalt ett tag. Jag har lagt på mig ca 30 kg sen starten. (egentligen typ 45, men deffat osv.) Hur lång tid tar det innan man börjar se ut som skit igen? Alltså innan musklerna börjar försvinna och Bruce Banner vaknar i trasiga kläder?

Och då menar jag att jag skiter i att äta rätt och att träna osv... det här med underhållsträning... betyder det att man tränar typ nån gång i veckan lr nåt?
Hur seriös måste man vara för att man teminstone ska behålla det mesta? Nån här som slutat vara seriös en period? Hur mycket förlorade ni osv?

Jag lägger ner för att jag ska bli världens bästa golfare har jag bestämt. Jag kör puttar i köket i en kopp. Sänker varenda jävel, så jag måste vara en naturbegåvning typ!:kickass:
Om ni vet, skriv vad en bra golfutrustning kostar oxå :hbang:

yxmannen
2003-08-18, 00:19
Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej! Gör det inte! Nej men du kommer sakta men säkert transformeras till Svenne Svensson. Har du hög förbränning som tex jag har naturligt så kan du gå ner en 5-10 kg ganska snabbt(några veckor)!? om du äter "som vanligt". Fast har du dålig ämnesomsättning och blir fet istället så skulle jag inte vilja vara i dina kläder, då kan detta bli riktigt äckligt. Du kan då vakna upp och se ut som Tomas Brolin istället.**Gör korstecken som skydd mot att detta scenario skulle bli till verklighet**(Eller ännu värre: John Daly, ja han, golfaren a.k.a. grisen!!)

Fast du kommer troligtvis inte gå tillbaka helt där du var från början, det är iaf min erfarenhet av människor jag sett som slutat träna, lite brukar finnas kvar.Särskilt om du var ung när du började träna och ändå hade gått upp då du växt. Själv så bara rasar jag ner i vikt om jag slutar träna och inte äter ofta. Är väldigt individuellt det där. Underhållning ett par dar i veckan och äta hyfsat tycker jag låter som en bättre idé. Då kan du hålla det mesta. Sen när du(förhoppningsvis) inser att detta med muskelbygge är betydligt roligare än att spela golf, sätta på en massa brudar, festa eller vad du nu roar dig med. Då kommer du vara fit for fight på ett litet tag bara. Att gå tillbaka där man en gång var brukar inte ta så förbannat lång tid ju när man har koll på vad som krävs.

Castro
2003-08-18, 00:58
Blotta tanken på att jag skulle få en sån idé som du får mig att bli gråtfärdig! Att gå tillbaka till den man var?! Huäää! Gör det inte! Skit i golfen, det suger!

z_bumbi
2003-08-18, 07:29
Ät ordentligt fast du drar ner på träningen, träna minst ett helkroppspass per vecka så minskar förlusten av muskler.

Eller så tar du bara en månad ledigt från träningen och får tillbaka träningslusten. Förlusterna blir minimala om du äter hyfsat under denna månad.

Spud
2003-08-18, 07:34
Loco 2: en bra golfutrustning går väl på +10k minst. själv köpte jag klubbor för 2,5k och jag spelade minst lika bra ändå :)

Grahn
2003-08-18, 07:37
Hur fort du säckar ihop beror på kost och vad du gör istället.

Själv slutade jag träna för ett tag sedan och spenderade 5 år med att äta god mat och slöa, muskelmassan fanns kvar under ett lager späck men styrkan försvann.

Varför inte bara ta det lite lugnare, träna när du känner för det och njuta lite istället? Att sluta helt har jag gjort för många ggr för att kunna rekomendera det.
Du kommer att ångra dig!

Däremot att bara chilla och köra ngt pass i veckan när du känner för det är bara positivt.

Herkulez
2003-08-18, 07:44
du kommer att börja om igen ;)

Andyh
2003-08-18, 08:00
mina nuvarande klubbor har väl gått på ca 14000 men totalt har jag väl köpt utrustning för ca 25000

FUn-tex SSwinger
2003-08-18, 08:16
Hey bigspenda! 25.000 jezuz, själv har man ett set tumbaline järnklubbor för 1.200, ångrar dock som fan att jag inte punga ut dom där extra 500 så man fick grafit istället ,

Arne Persson
2003-08-18, 08:17
25000 kr motsvarar c:a 15,5 år träning på X-Act gym i Löddeköpinge. Sedan till kommer väl årsavgifterna också?:D
Ps. Då var det lite billigare med de grippers du köpte?;)

Andyh
2003-08-18, 09:27
hehe jo det e ganska mycket när man tänker på det men då var det inte så mycket man köpte en klubba för 2-3000kr var 2:a 3:e månad så blir det ganska mycket efter ett tag.

Funtex: Grafit på järnklubborna e bara skit, visst man slår lite längre men kontrollen blir mycket sämmre, träklubborna däremot kan va rätt bra att ha grafit på.

Loco 2
2003-08-18, 10:28
25000:eek: jag håller mig nog till att putta i en kopp:)
Igår åt jag hamburgare till frukost, sen godis, kakdeg, och glass... sen på kvällen fick jag ångest, sen en fet huvudvärk... då tog jag en proteindrink och då försvann det...:hbang:
Och idag känner jag för att träna:D så länge höll det....

King Grub
2003-08-18, 10:30
Även om man nu skulle ta en paus från träningen behöver man väl inte äta hamburgare till frukost och leva på kakdeg och glass? Det gör ju inte "normala" icke-tränande individer. Ingen anledning att förstöra sig i onödan bara för ett träningsuppehåll.

Officer
2003-08-18, 10:31
Grr, börjar bli lite väl oseriöst forum det här... ?

Loco 2
2003-08-18, 10:33
Grub: Jag fyllde år, det var därför jag åt en massa sånt:D

AP: hur mycket man förlorar under ett uppehåll är väl en hyffsad fråga?

Hardcore_pb
2003-08-18, 10:41
patte du kan få köpa mitt golfset till bra pris för ja har råkat knäcka drivern :insane: men resten av setet är i fint skick ett wilsonset !

/Hardcore

Andyh
2003-08-18, 10:49
Originally posted by Loco 2
Grub: Jag fyllde år, det var därför jag åt en massa sånt:D


Grattis!!

Loco 2
2003-08-18, 10:55
Tack!:cheers: jag är vuxen nu.

Nitrometan
2003-08-18, 11:32
Grattis!!! Vuxen? Är det när man börjar betala TV-licens?

Pez
2003-08-18, 12:54
Originally posted by Nitrometan
Grattis!!! Vuxen? Är det när man börjar betala TV-licens?

Hoppas det...då slipper jag det ett tag till. :D

För att svara på frågan om det är intressant fortfarande...
Har varit borta från mer eller mindre all träning 3 månader nu lite drygt - jag har hållit proteinintaget på en bra "någorlunda hög" nivå, men slarvat lite med kolisar och inte tänkt på fettintaget alls (ta i trä eller nåt).

Första månaden tappade jag inga muskler direkt, trycket tröt ju relativt omgående dock så visuellt kändes det som man rasade. Styrkan trillade ner ett par pinn också.

Andra månaden började det rinna muskler av mig kändes det som.. :D höll vikten någorlunda, minus 2-3kg, men la på mig lite fett igen. Styrkan borta *poff*.

Nu tre månader efter ett normalt pass så känner jag mig ungefär lika slapp, fet och klen som jag gjorde innan jag började träna för ett gäng år sedan... kan ju bero på en begynnande depression då man inte ser nåt slut på skadeskiten...vad vet jag. Hoppas på att muskelminne faktiskt existerar. :D

Är det bara jag som tycker att "färska" muskler rasar lättare än de som sas "mognat"? De muskelgrupper där jag ökade mest innan skadan har sas gått tillbaka till ursprungsläget.. :(
Men lägre än så verkar det inte gå, om nån förstår vad jag menar...förfallet verkar avstannat sas.

Jaja..lite tankar..

/pez

z_bumbi
2003-08-18, 13:12
Originally posted by Pez
Är det bara jag som tycker att "färska" muskler rasar lättare än de som sas "mognat"? De muskelgrupper där jag ökade mest innan skadan har sas gått tillbaka till ursprungsläget.. :(
Men lägre än så verkar det inte gå, om nån förstår vad jag menar...förfallet verkar avstannat sas.

Jaja..lite tankar..

/pez

Jag har märkt samma sak, kroppen har en nivå som den gillar att ligga på, tränar man upp sig och sen slutar träna kort tid efter det så återgår man till den tidigare nivån men det krävs ganska mycket för att man ska sjunka lägre. Ska man behålla musklerna så bör man alltså ligga och nöta på den nya vikten ett bra tag.

Fridolf
2003-08-18, 23:21
för mig är det ena eller det andra. endera skiter jag i allt vad kost o träning är eller så kör jag super seriöst.
just nu är det super seriöst som geller:hbang:

Castro
2003-08-19, 11:17
Originally posted by Fridolf
för mig är det ena eller det andra. endera skiter jag i allt vad kost o träning är eller så kör jag super seriöst.
just nu är det super seriöst som geller:hbang:

Jag tycker det är viktigast att lägga nivån efter vad man själv anser vara rimligt. En nybörjare som tränar, äter och lever lika seriöst som en Olympiakille kommer att ledsna fort. Muskler tar en jävla tid att bygga och att redan som nybörjare hålla på som en elitsatsare är bara dumt, för det håller inte hela vägen i mål.

Man kan likna det vid ett maratonlopp. Om du inleder loppet med att rusha allt vad du har i ett 100-meterstempo så kommer du att till en början leda loppet, men du kommer inte kunna föllfölja det så du slutar ändå sist.

Och ja, alla regler har undantag, men nu snackar vi överlag.