handdator

Visa fullständig version : Vad var det senaste du hade sönder?


Piranha
2009-06-24, 17:51
Som motpol till prylkåta-tråden så startar jag den här.

Vad hade du sönder:
Vem ägde den:
Uppskattat pris:
Ev omständigheter som "pucko tappade tv'n ner i poolen":


Läsare taga lärdom.

Piranha
2009-06-24, 17:54
Vad hade du sönder: 4 ägg
Vem ägde den: jag själv
Uppskattat pris: Skitdyra, köpta på ica banér
Ev omständigheter som "pucko tappade tv'n ner i poolen": tappade på köksgolv

Alexton
2009-06-24, 17:58
Vad hade du sönder: Ipod Nano
Vem ägde den: min brors :laugh:
Uppskattat pris: Gammal modell 2 år kanske, så inte särskilt mycket.
Ev omständigheter som "pucko tappade tv'n ner i poolen": Ramlade ur fickan medan jag körde marklyft, ställde sedan ner stången med 155kg på rakt ned på displayen. bye bye nano.

spange
2009-06-24, 18:05
Vad hade du sönder: Ipod Nano
Vem ägde den: min brors :laugh:
Uppskattat pris: Gammal modell 2 år kanske, så inte särskilt mycket.
Ev omständigheter som "pucko tappade tv'n ner i poolen": Ramlade ur fickan medan jag körde marklyft, ställde sedan ner stången med 155kg på rakt ned på displayen. bye bye nano.
HAHA! fyfan, så klockrent sätt att sabba den på, nästan lika säker död som att köra över den med bil:D

saab900
2009-06-24, 18:13
Vad hade du sönder?: En "plastsidokjol" på bilen
Vem ägde den?: Jag tyvärr ;)
Uppskattat pris: Gick lös på 1500 spänn då jag var tvungen att köpa en hel sats, monterade själv.
Ev omständigheter som "pucko tappade tv'n ner i poolen": Halt, 4 cm modd, mitt i natten, 55 km/h på 70-väg, raksträcka. Körde över ett osynligt gupp i asfalten så att bilen hoppade till, fick bakvagnskast, vände 180 grader och gled ut på en äng efter en flygtur på ett par meter. Inget annat gick sönder i den låga farten, men lagom kul att behöva ringa ut farsan för bogsering, som själv fick sladd tre gånger på vägen ut men höll sig kvar på vägen :thumbup:

Sebbe_H
2009-06-24, 18:15
HAHA! fyfan, så klockrent sätt att sabba den på, nästan lika säker död som att köra över den med bil:D

Min gamla Sony ericsson överlevde faktiskt att bli överkörd av två bilar:D

kjell33
2009-06-24, 18:17
Tappade min mobil ur fickan och körde över den med lastbil 2003!:D

Tog hela dagen men till sist var hela displayen svart.

LadyG
2009-06-24, 18:18
Vad hade du sönder: Zen Stone, den där lilla som är mindre än en tändsticksask och väger 18g
Vem ägde den: jag
Uppskattat pris: inte så många hundra, men affektionsvärdet och spellistan var ovärdeeliga!
Ev omständigheter som "pucko tappade tv'n ner i poolen": Hade den i jackfickan när jag tvättade jackan...

tjabon
2009-06-24, 18:19
Vad hade du sönder: En M8 mutter till höger bromsok på min bil.
Vem ägde den:Jag
Uppskattat pris:5 kr
Ev omständigheter som "pucko tappade tv'n ner i poolen":
Drog sönder muttern när vi skulle byta drivknut igår. Som tur var gick det att
joxa ut den och vi hittade en likadant i skruvförrådet ....:)

Piranha
2009-06-24, 18:21
Tappade min mobil ur fickan och körde över den med lastbil 2003!:D

Tog hela dagen men till sist var hela displayen svart.

Starkt att inte haft sönder något sen 2003 eller missade du topicen?

Bubban
2009-06-24, 18:24
Mitt tangentbord. Jag slog sönder det för att jag behövde få ut lite känslor. Det var ett billigt på kanske 2-300 kr.

Jpn
2009-06-24, 18:27
Vad hade du sönder:Arctic Cat M6 -07 (diamond drive)
Vem ägde den: Jag själv
Uppskattat pris: Den börjar ju vara rätt gammal nu (2007) så ca:60-65,000kr
Ev omständigheter som "pucko tappade tv'n ner i poolen": Diamond Driven gav upp och tog pension påväg hem efter att ha besökt en dragrace tävling :(

- Kreh
2009-06-24, 18:27
Vad hade du sönder: Toalettdörr.
Vem ägde den: Mamma
Uppskattat pris: Morfar fixade den

kjell33
2009-06-24, 18:28
Starkt att inte haft sönder något sen 2003 eller missade du topicen?

Du har rätt, jag spräckte en bänktröja 2007. Annars har jag haft tur med mina prylar.

Piranha
2009-06-24, 18:28
Du har rätt, jag spräckte en bänktröja 2007. Annars har jag haft tur med mina prylar.

:thumbup:

King Grub
2009-06-24, 18:30
En liten porslinsgris som åkte i golvet när jag dammsög i söndags.

http://bestsmileys.com/crying/5.gif

agazza
2009-06-24, 18:38
Vad hade du sönder: Bärbar dator
Vem ägde den: Jobbet
Uppskattat pris: 7-8k
Ev omständigheter som "pucko tappade tv'n ner i poolen": Vet inte riktigt, misstänker att något i jobbarbilen har ramlat på den under en hetsig biljakt med en kollega kanske.

Tomten
2009-06-24, 18:38
Vad hade du sönder: Hörlurar (snäckor) till MP3 spelaren
Vem ägde den: Jag
Uppskattat pris: 200 kr
Ev omständigheter som "pucko tappade tv'n ner i poolen": använde dem till min bärbara, och hade lagt dem åt sidan en stund. På något vis föll de ner på golvet och sen lyckades jag rulla över dem med kontorsstolen.

kemm
2009-06-24, 18:39
Vad hade du sönder: iMac 24" Hårddisk
Vem ägde den: Jag själv
Uppskattat pris: Nån tusenlapp?
Ev omständigheter som "pucko tappade tv'n ner i poolen": Struntade i att stänga av datorn på nått år, nu kommer den inte längre än till den grå inloggningsrutan (ibland inte ens dit). Får väl lämna in den när jag väl orkar, överlever med min MBP så länge. Så surt att förlora allt material på hårddisken.

Sebbe_H
2009-06-24, 18:39
Vad hade du sönder: Sporthoj - Triumph Daytona 675 -07
Vem ägde den: Jag
Uppskattat pris: 90 000kr
Ev omständigheter som "pucko tappade tv'n ner i poolen": Var lite hård på gasen i en nyasfalterad kurva, vilket resulterade i bakhjulssläpp och en hel del skrapsår. :D

Mr.Sjöborg
2009-06-24, 18:44
Vad hade du sönder: Sporthoj - Triumph Daytona 675 -07
Vem ägde den: Jag
Uppskattat pris: 90 000kr
Ev omständigheter som "pucko tappade tv'n ner i poolen": Var lite hård på gasen i en nyasfalterad kurva, vilket resulterade i bakhjulssläpp och en hel del skrapsår. :D

suurt:P

men vadå kvadades hela hojen?

kalajset
2009-06-24, 18:47
Vad hade du sönder: "tavla med glasfront"
Vem ägde den: jag själv
Uppskattat pris: "affektionsvärde"
Ev omständigheter som "pucko tappade tv'n ner i poolen": Letade efter något helt annat i sänglådan där tavlan i fråga förvarades. Lyfte upp tavlan, tillsammans med annat som var i vägen. När jag skulle lägga tillbaks tavlan hamnade den överst, la på locket till lådan, och kras, där gick den fronten. (Tavlan har även en tvilling, som även den har trasig ram/front sedan tidigare).

Sebbe_H
2009-06-24, 18:54
suurt:P

men vadå kvadades hela hojen?

Haha nej, men allt som allt kostade lagningen 40k ungefär. 12000 i självrisk iofs, så det funkade.

I win :D

Kabuto
2009-06-24, 18:55
Vad hade du sönder: Ett stycke baklykta på bil. Blev lite tilltryckt där bak också.
Vem ägde den: Min arbetsgivare.
Uppskattat pris: Vet inte, Volvo 850..
Ev omständigheter som "pucko tappade tv'n ner i poolen": Backade in i en betongpelare i lagom fart.

Muaytudd
2009-06-24, 19:18
Vad hade du sönder: en tv
Vem ägde den: jag själv
Uppskattat pris: ca 30 000
Ev omständigheter som "pucko tappade tv'n ner i poolen":

Inte helt nytt men lyckades sabba min tv för två år sedan.

Hade precis köpt en ny tv. Satt och spelade tvspel. Blev förbannad och kastade kontrollen på vardagsrumsbordet. Problemet var att kontrollen studsade vidare rakt in i tv'n. Pang så gick skärmen... Som tur var så tog drulleförsäkringen kostnaden. Problemet var att Samsung inte hade inne lcd'n som reservdel så jag fick vänta två månader på lagningen :(

billmaier
2009-06-24, 19:22
Vad hade du sönder: en mobiltelefon
Vem ägde den: min syster
Uppskattat pris: inte mycket, en gammal nokia 3220
Ev omständigheter som "pucko tappade tv'n ner i poolen": Låg på den då jag låg under bilen och skärmen gick sönder

Kebab-Arne
2009-06-24, 19:25
Vad hade du sönder: En kontorstol
Vem ägde den: En polare
Uppskattat pris: Ingen aning, polaren har från köket syn på containrar med skräp i så han såg den och tog den.
Ev omständigheter som "pucko tappade tv'n ner i poolen": Jag var full och satt på nämnda kontorstol och skulle sträcka mig för att höja stereon. Då brakade stolen ihop.

MasterChief
2009-06-24, 19:27
Vad hade du sönder: En tåjävel
Vem ägde den: Jag (eller min fru om jag ska var ärlig)
Uppskattat pris: För mig väldigt högt, för andra ingenting (förutom för kannibaler).
Ev omständigheter som "pucko tappade tv'n ner i poolen": Sparkade in den i en betongväggshörna. Sjukt ont det gjorde.

arjeplogarn
2009-06-24, 19:29
Vad hade du sönder: En M8 mutter till höger bromsok på min bil.
Vem ägde den:Jag
Uppskattat pris:5 kr
Ev omständigheter som "pucko tappade tv'n ner i poolen":
Drog sönder muttern när vi skulle byta drivknut igår. Som tur var gick det att
joxa ut den och vi hittade en likadant i skruvförrådet ....:)

Du är säker på du ersatt den med en ordentlig mutter? Det är ju inte en viktig del utan kraftigt skitviktig och hållbarheten varierar med materialsammansättningen.

Arnesson
2009-06-24, 19:32
Vad hade du sönder: CBR929
Vem ägde den: Jag
Uppskattat pris: 53k
Ev omständigheter som "pucko tappade tv'n ner i poolen": Glömde att svänga men det gjorde inte vägen.

creperiet
2009-06-24, 19:36
Vad hade du sönder:Tre dessertskålar i glas.
Vem ägde den: Vi som bor här.
Uppskattat pris: Ett par, tre hundra
Ev omständigheter som "pucko tappade tv'n ner i poolen": Fem stycken stod på varandra i skåpet. Skulle ta ut två översta, drog ut alla. Nr 1 och nr 3 ovanifrån räknat överlevde.

saab900
2009-06-24, 19:42
Vad hade du sönder: en tv
Vem ägde den: jag själv
Uppskattat pris: ca 30 000
Ev omständigheter som "pucko tappade tv'n ner i poolen":

Inte helt nytt men lyckades sabba min tv för två år sedan.

Hade precis köpt en ny tv. Satt och spelade tvspel. Blev förbannad och kastade kontrollen på vardagsrumsbordet. Problemet var att kontrollen studsade vidare rakt in i tv'n. Pang så gick skärmen... Som tur var så tog drulleförsäkringen kostnaden. Problemet var att Samsung inte hade inne lcd'n som reservdel så jag fick vänta två månader på lagningen :(

Dyrt att ha damp! :D

Jpn
2009-06-24, 19:45
Dyrt att ha damp! :D

Jo det brukar bli det :D

mela
2009-06-24, 20:19
Vad hade du sönder: En burk med oljebaserad grundfärg
Vem ägde den: Jobbet
Uppskattat pris: Säljes för ca 400:- i butik tror jag.
Ev omständigheter som "pucko tappade tv'n ner i poolen": Tänkte lyfta 4 färgburkar med en hand, allt för att lyfta så få lyft som möjligt. När jag skulle ta sista burken med lillfingret puttade jag till den och ner från pallen som jag hade hissat upp ca 1m över golvet. Färg överallt.

Krokodil
2009-06-24, 20:21
Vad hade du sönder: En Mc Donaldsballong.
Vem ägde den: Min treårige son.
Uppskattat pris: 0 kr.
Ev omständigheter som "pucko tappade tv'n ner i poolen": Råkade sitta i närheten av den när den sprack av sig själv. Sonen ville att jag skulle laga den, och när jag sade att jag inte kunde det sa han : DUMMA DUMMA PAPPA!!!

snej
2009-06-24, 20:23
Vad hade du sönder: Ipod Nano
Vem ägde den: min brors :laugh:
Uppskattat pris: Gammal modell 2 år kanske, så inte särskilt mycket.
Ev omständigheter som "pucko tappade tv'n ner i poolen": Ramlade ur fickan medan jag körde marklyft, ställde sedan ner stången med 155kg på rakt ned på displayen. bye bye nano.

Dötsstraff på mobil på gymet!!!

hio
2009-06-24, 20:26
Vad hade du sönder: Iphone 3G
Vem ägde den: Jag
Uppskattat pris: ~5k
Ev omständigheter: "pucko tappade mobilen i sjön"

willis
2009-06-24, 20:28
Dötsstraff på mobil på gymet!!!

Visste inte att man kunde använda en ipod nano till att ringa.

OnT: Minns inte när jag senast hade sönder något.

LindaS
2009-06-24, 20:28
Min pajform, för en timme sedan.

Wao
2009-06-24, 20:38
Vad hade du sönder: Nån sketen gammal walkman ericsson
Vem ägde den: Min syster
Uppskattat pris: Runt tusenlappen skulle jag tro
Ev omständigheter som "pucko tappade tv'n ner i poolen": Satt och skrotade väggar i en ställning när mobilen gled ur fickan, rakt ner i en grop med 2 dm vatten i. Jag var lagom pigg på att fiska upp den sen.

stafh
2009-06-24, 20:47
Vad hade du sönder: iMac 24" Hårddisk
Vem ägde den: Jag själv
Uppskattat pris: Nån tusenlapp?
Ev omständigheter som "pucko tappade tv'n ner i poolen": Struntade i att stänga av datorn på nått år, nu kommer den inte längre än till den grå inloggningsrutan (ibland inte ens dit). Får väl lämna in den när jag väl orkar, överlever med min MBP så länge. Så surt att förlora allt material på hårddisken.
Har garantin gått ut blir det nog rätt så mycket billigare att bara byta ut den själv. Så kan du ju passa på att trycka in en större när du ändå är igång ;)

snej
2009-06-24, 21:16
Visste inte att man kunde använda en ipod nano till att ringa.

OnT: Minns inte när jag senast hade sönder något.

Haha, vafan. Iphone fick jag det till :Virro

mattilainen
2009-06-24, 21:18
gjorde sönder ett glas ganska nyligen. Kostar inte många kronor på ikea

Lellan
2009-06-24, 21:40
Åh fan, en tråd för mig.. :em:

Har sönder saker konstant faktiskt, är lite.. nä, ok jag är jävligt fumlig. Dyrt.

Vad hade du sönder: Handfat
Vem ägde den: Min hyresvärd/jag
Uppskattat pris: 1300 kr kostade handfat + arbete (självrisk 1500 kr..)
Ev omständigheter som "pucko tappade tv'n ner i poolen": Pucko vet att hon är drumlig, har därför aldrig grejer av glas på badrumshyllan (3 spräckta i min historia). Så döm om min förvåning när jag ställt en glasburk där (hudkrämsburk) - plötsligt får jag onödigt jävla bråttom och den där burken liksom jongleras mellan mina blöta händer medans min hjärna hinner tänka "ååå - nu tappar jag den - nej fan förresten så får man inte tänka för säger man tex "tänk inte på rosa elefanter" så är det det man tänker på och säger man till ett barn "cykla inte ner i diket" så flyttas fokus till diket och ungjävlen cyklar ner dit - och.." Kras.

Dålig motorik i symbios med för många tankar ger ofta dålig utgång. Jag VET ju HUR jag ska tänka. 1. Oj. 2. Ta ner burken saakta och försiktigt nu. 3. OM jag börjar bolla med den, 1) backa från handfat fortsätt bolla 2) tänk OJ va jag bollar bra! :hbang:

Fast nu kom jag på att jag tappade tejphållaren (stor tung sak) på jobbet idag, å lilla pinnjäveln som håller rullen gick av så nu är den värdelös.

Å så har jag råkat bryta sönder cig för boenden typ varje dag, men just därför har jag köpte ett "kompensationspaket" jag tar av åt dem.

kemm
2009-06-24, 22:03
Har garantin gått ut blir det nog rätt så mycket billigare att bara byta ut den själv. Så kan du ju passa på att trycka in en större när du ändå är igång ;)

Jo, var min första tanke också - yay nu får jag ny större hårddisk.
Men efter att ha läst lite om själva bytet på nätet så verkar det inte direkt
vara det lättaste och man behöver ha diverse specialverktyg för att kunna
göra det. Hade det varit min MBP's HD som hade pajjat hade det varit lugnt,
men i iMac'en är det tydligen betydligt svårare.

Har du en bra länk till en guide som inte kräver NASA-utbildning är jag ytterst tacksam :)

rapzidi
2009-06-24, 22:07
Vilken jävla ägtråd, som man säger.

ManuelIT
2009-06-24, 22:12
Vad hade du sönder: Handfatet i badrummet hos en polare
Vem ägde den: En kompis
Uppskattat pris: Ingen aning. Han har inte brytt sig om att fixa den än.
Ev omständigheter som "pucko tappade tv'n ner i poolen": Det var fest, jag var full och jag var inne på toan med några, så satte jag mig på handfatet.... *BRAK*. Den slets halvt av från kakelväggen och har hängt där i nån månad nu, fungerar fortfarande att använda :)

hahavaffan
2009-06-24, 22:12
Vad: Min lilla digitalkamera. Inte DSLRen som tur är. Panasonic LX10 tror jag den heter.
Vems: Min
Uppskattat pris: 2500 när jag köpte den i Melbourne
Omständigheter: Den krånglade på midsommar och jag, full och go, drämde den i bordet. Bilderna den tar nu är "lite" konstiga i färgerna :D

Cilia
2009-06-24, 22:44
Vad hade du sönder: en glasring som man ska ha blommor i i en vas (den flyter).
Vem ägde den: jag
Uppskattat pris: 30 kr kanske
omständigheter: städade bokhyllan och skulle damma den och slant.


Vad hade du sönder: strykjärn
Vem ägde den: jag
Uppskattat pris: flera år gammalt så nuvärde säkert 0 men kostade 700 kr att ersätta.
omständigheter: var bara dött, har nog tappat det i golvet en gång för mycket tidigare.


Vad hade du sönder: en bordsfläkt
Vem ägde den: jag
Uppskattat pris: ca 500 kr (ersättningsfläkten kostade så)
omständigheter: den bara slutade fungera, kanske gjort sitt för den är några år gammal.

EkarN
2009-06-24, 22:47
Jag hade sönder en våg för 15.000. Började nästan grina vid tanken på hur fattig jag skulle bli:D. Men de andra lyckades laga den, som tur var!

Spene
2009-06-24, 22:47
Vad hade du sönder: Zen Stone, den där lilla som är mindre än en tändsticksask och väger 18g
Vem ägde den: jag
Uppskattat pris: inte så många hundra, men affektionsvärdet och spellistan var ovärdeeliga!
Ev omständigheter som "pucko tappade tv'n ner i poolen": Hade den i jackfickan när jag tvättade jackan...
Nästan +1
Glömde min ute i regnet. Som tur är kan man spela musik på den fast den hoppar mellan låtar och stänger av sig stup i kvarten.

LadyG
2009-06-24, 23:05
Nästan +1
Glömde min ute i regnet. Som tur är kan man spela musik på den fast den hoppar mellan låtar och stänger av sig stup i kvarten.

Min var stendöd. Fast nu vet jag att Zen Stone inte tål 40 graders kulörtvätt :cool:

Muskelbyggaren
2009-06-25, 07:53
- Oinlämnad labbrapport
- Jag, tur att ingen annan var med på den.
- 30-40 arbetstimmar kanske
- Satt på föreläsning, var stressad och behövde en mall till ett nytt dokument. Drog upp rapporten och suddade det jag inte skulle ha men glömmer såklart att "Spara som"... Sjukt dumt helt enkelt. Backup är bra har jag hört.

Alone_in_the_dark
2009-06-25, 08:05
Vad hade du sönder:Spegelvägg (skulle ändå plockas ner...), +6 tassar*rolleyes*
Vem ägde den: jag
Uppskattat pris: Ingen aning satt där när jag köpte lgh, veterinären 600 kr
Ev omständigheter som "pucko tappade tv'n ner i poolen":
Skulle sätta upp en hylla på motsatt sida av väggen när hela spegelväggen åkte i golvet och 2 katter var i vägen därav 6 tassar, fick sitta o plocka glasbitar i tassarna sen iväg till vet för en extra koll.

Nelo322
2009-06-25, 10:24
Vad hade du sönder: Solstol
Vem ägde den: kompis
Uppskattat pris: ingen aning, vad kostar sånna stolar? några 100 kanske
Ev omständigheter som "pucko tappade tv'n ner i poolen": satt bara i den och hela skiten rasade ihop. Väger klart mest i gänget och de hade roligt åt att jag är för tung för att sitta i en stol :P

BigSpawn
2009-06-25, 11:42
Vad hade du sönder: Säkert nått glas som vanligt, sambon är ruggigt less på min drullighet.
Vem ägde den: Min familj
Uppskattat pris: Säkert hela 20kr

Vad hade du sönder: Har även haft sönder flera par byxor typ lee jeans, böjröv(när jag hade det en gång i tiden) + 36/36 går inte alltid ihop. De satt så jäkla tight minns jag, men barn kunde jag få iaf.
Jobbigaste gången var väl när vi var hemma hos en polare och satt och spelade nått på golvet och jag försökte sitta i nått som skulle likna skräddarställning och brallorna sprack i skrevet med ett härligt ritch som slungade ut paketet(och ja, jag hade kalling på mig som tur var) ungefär lagomt när kompisen syrra som var på besök och hennes väninna kom hem.
Vem ägde den: jag
Uppskattat pris: 650+kr?

Loke
2009-06-25, 12:04
Vad hade du sönder: En matlåda
Vem ägde den: Jag
Uppskattat pris: 20 kr?
Ev omständigheter som "pucko tappade tv'n ner i poolen": Orkade inte diska ur den möglande maten, och när jag väl gjorde det så gick den inte att få ren, luktade mögel hur mycket jag än diskade.

Deceiver85
2009-06-25, 12:09
Vad hade du sönder: Svarta bomullsbyxor från Dressman
Vem ägde den: Jag
Uppskattat pris: 199kr?
Ev omständigheter som "pucko tappade tv'n ner i poolen": Slog i tån i TV-bordet, fick damp och skulle avreagera mig på bordet med ett rejält stamp på bordet. Slänger upp benet och spräcker grenen.

tossefar
2009-06-25, 12:16
Vad hade du sönder:Spegelvägg (skulle ändå plockas ner...), +6 tassar*rolleyes*
Vem ägde den: jag
Uppskattat pris: Ingen aning satt där när jag köpte lgh, veterinären 600 kr
Ev omständigheter som "pucko tappade tv'n ner i poolen":
Skulle sätta upp en hylla på motsatt sida av väggen när hela spegelväggen åkte i golvet och 2 katter var i vägen därav 6 tassar, fick sitta o plocka glasbitar i tassarna sen iväg till vet för en extra koll.

Har du två stycken trebenta katter?

ARMSTARK
2009-06-25, 12:27
Vad hade du sönder: Några kläder.
Vem ägde den: Frugan
Uppskattat pris: Vet ej.
Ev omständigheter: 30 grader, fin tvätt, bla. bla. bla, vem orkar läsa sånt?

BigSpawn
2009-06-25, 12:29
Vad hade du sönder: Några kläder.
Vem ägde den: Frugan
Uppskattat pris: Vet ej.
Ev omständigheter: 30 grader, fin tvätt, bla. bla. bla, vem orkar läsa sånt?

Been there done that:P tacka vet jag vanlig standard 40graders tvätt

kaer
2009-06-25, 12:29
Vad hade du sönder: Windows Xp installation
Vem ägde den: jag
Uppskattat pris: oklart, 15 timmars felsökning och sådär 8 timmars installation av windows 7.
Ev omständigheter som "pucko tappade tv'n ner i poolen": Körde windows update

Alone_in_the_dark
2009-06-25, 12:59
Har du två stycken trebenta katter?

:laugh: Nä men jag plockade glas ur 4 tassar (2 på varje katt) och veterinären hittade 2 tassar till med små glasbitar, så 2+4=6 :D

Piranha
2009-06-25, 13:08
:laugh: Nä men jag plockade glas ur 4 tassar (2 på varje katt) och veterinären hittade 2 tassar till med små glasbitar, så 2+4=6 :D

Nästa gissning hade vart på en fembent + 1

Psychological
2009-06-25, 19:58
Hade nyss sönder bokstven M på mitt tangentbord, (M)en det går fortfarande att skriva bokstaven. Däremot så ser inte mitt tangentbord helt komplett ut ;)

Alone_in_the_dark
2009-06-25, 21:02
Nästa gissning hade vart på en fembent + 1

ROFL :laugh:

Ja skulle vara något det. För göra det extra tydligt, ena katten hade glassplitter i alla tassarna och den andra hade i framtassarna.

Carolinew
2009-06-25, 21:17
Registreringsskylten fram på min bil.

D-Crawler
2009-06-25, 21:33
Vad hade du sönder: Smirnoff vodka 2.25 %.
Vem ägde den: ICA, (min arbetsgivare).
Uppskattat pris: 10 :-
Ev omständigheter som "pucko tappade tv'n ner i poolen":
Dum jävla kund kommer och stör mig medens jag staplar upp flaskor på en hylla, tappar koncentrationen, KLIRR! Rakt ner i golvet, skulle fan tvingat henne att torka..

D-Crawler
2009-06-25, 21:39
Inte helt nytt men lyckades sabba min tv för två år sedan.

Hade precis köpt en ny tv. Satt och spelade tvspel. Blev förbannad och kastade kontrollen på vardagsrumsbordet. Problemet var att kontrollen studsade vidare rakt in i tv'n. Pang så gick skärmen... Som tur var så tog drulleförsäkringen kostnaden. Problemet var att Samsung inte hade inne lcd'n som reservdel så jag fick vänta två månader på lagningen :(

Hahahahahahahahahahahhahaha.
Känner igen mig så väl i den där situationen. Till skillnad från dig har jag däremot haft tur. Vet inte hur många gånger jag sulat en spelkontroll/handkontroll, mobil, kamera osv osv. med följd av att de har varit riktigt nära att krasa in i något, exempelvis tvn, högtalarnas baskaggar, dataskärm, projektorduk osv osv. Nåväl, min tur kommer väll säkert snart ;)

D-Crawler
2009-06-25, 21:43
Vad hade du sönder: Svarta bomullsbyxor från Dressman
Vem ägde den: Jag
Uppskattat pris: 199kr?
Ev omständigheter som "pucko tappade tv'n ner i poolen": Slog i tån i TV-bordet, fick damp och skulle avreagera mig på bordet med ett rejält stamp på bordet. Slänger upp benet och spräcker grenen.

HAHAHAHAAHAHAHAHAHA, ja jävlar va den här tråden passar mig, garvar galet hela tiden :D

ligne
2009-06-26, 06:33
Vad hade du sönder: förra mobilen k800
Vem ägde den: jag
Uppskattat pris: en hundralapp...?
Ev omständigheter som "pucko tappade tv'n ner i poolen": den ville inte alltid starta så jag toklackade och slängde den upprepade gånger i marken tills det bara var bitar kvar.

Granatgiraffen
2009-06-26, 07:35
Vad hade du sönder: förra mobilen k800
Vem ägde den: jag
Uppskattat pris: en hundralapp...?
Ev omständigheter som "pucko tappade tv'n ner i poolen": den ville inte alltid starta så jag toklackade och slängde den upprepade gånger i marken tills det bara var bitar kvar.

Sund reaktion dessutom! Win win.

TheGovernator
2009-06-26, 07:38
Vad hade du sönder: En datormus
Vem ägde den: Jag
Uppskattat pris: 200-300
Ev omständigheter som "pucko tappade tv'n ner i poolen": Floppad nötstege utdragen på river=Tilt!

thatice
2009-06-26, 08:58
Köpte en gammel gixxer 750 igår tog 5 timmar innan jag krashat 2 ggr och kåper och lyse är nu bara i flisor.

Longshot
2009-06-26, 11:40
Bröt en osthyvel för två dagar sen.

rooz
2009-06-26, 11:54
Vad hade du sönder: Min nya Philips mp3
Vem ägde den: Jag
Uppskattat pris: 1000+?
Ev omständigheter som "pucko tappade tv'n ner i poolen": Kastade den i golvet, slet av hörlurarna på mitten. Sunda reaktioner FTW:D

Dissector
2009-06-26, 12:08
En kaffekopp, ett ölglas samt en tallrik. Jag och min rumskompis spelade vårt nyuppfunna spel "dödssboll" i vår etta. Det är fortfarande spännande :)

saab900
2009-06-26, 12:16
Vad hade min mamma sönder: En ett par år gammal Nokiamobil
Vem ägde den: Min mamma
Uppskattat pris: Förhoppningsvis värdelös
Ev omständigheter som "pucko tappade tv'n ner i poolen": Tappade den i toaletten igår, gled ned genom vattenlåset, har fortfarande inte slutat skratta :laugh:

ligne
2009-06-26, 15:05
Vad hade du sönder: en glasring som man ska ha blommor i i en vas (den flyter).
Vem ägde den: jag
Uppskattat pris: 30 kr kanske
omständigheter: städade bokhyllan och skulle damma den och slant.


Vad hade du sönder: strykjärn
Vem ägde den: jag
Uppskattat pris: flera år gammalt så nuvärde säkert 0 men kostade 700 kr att ersätta.
omständigheter: var bara dött, har nog tappat det i golvet en gång för mycket tidigare.


Vad hade du sönder: en bordsfläkt
Vem ägde den: jag
Uppskattat pris: ca 500 kr (ersättningsfläkten kostade så)
omständigheter: den bara slutade fungera, kanske gjort sitt för den är några år gammal.

hur går det ihop?
hade du sönder allt samtidigt?
tråden handlar väl om "det senaste du hade sönder"