handdator

Visa fullständig version : Vad ger dig kickar?


syrén
2009-06-24, 17:29
Idag har jag fått sota för att jag varit för långsam med att fatta ett beslut, vilket känns oerhört jobbigt och jag är riktigt förbannad på mig själv just nu. Det skulle vara skönt att få en "kick" för att ändra fokus en stund...

Jag har oftast kunnat få de där mysiga stunderna med hjälp av usel mat, såsom chips... godis... glass... kakor... feta drypande burgare...

Dock så har det inte fungerat den senaste tiden... :( Jag känner mig bara mätt, men ingen annan "tillfredsställelse".... Varför? Behöver jag ägna mig åt tyngre "droger"? Hur gör du för att få din lilla kick i vardagen?

Piranha
2009-06-24, 17:31
Idag har jag fått sota för att jag varit för långsam med att fatta ett beslut, vilket känns oerhört jobbigt och jag är riktigt förbannad på mig själv just nu. Det skulle vara skönt att få en "kick" för att ändra fokus en stund...

Jag har oftast kunnat få de där mysiga stunderna med hjälp av usel mat, såsom chips... godis... glass... kakor... feta drypande burgare...

Dock så har det inte fungerat den senaste tiden... :( Jag känner mig bara mätt, men ingen annan "tillfredsställelse".... Varför? Behöver jag ägna mig åt tyngre "droger"? Hur gör du för att få din lilla kick i vardagen?

På med bra musik i mp3 spelaren och ut på en långpromenad, det är lite som att trycka resetknappen för mig.

Ica Lady
2009-06-24, 17:36
Jag får faktiskt en kick av ett bra löppass :). Har märkt det flera gånger nu, fast jag skulle haft svårt att tro det själv förr. Kan känna mig riktigt uppåt, pigg, glad och nöjd (hög på endorfiner) länge efteråt, efter att man har stretchat och duschat. Så skönt!

Mental
2009-06-24, 17:38
En riktigt het bastu, på med ett par rejäla skopor vatten och sedan outhärdlig underbar smärta, ont att andas, ont i huden, pulsen dunkar i öronen och hela kroppen vill bara fly ut ut ut. Sedan efter en 20-30sek så minskar det, för att övergå i njutning.

Upprepa efter behov, och om snö/isvak/sjö finns att tillgå är det obligatoriskt. Funkar som vardagskick för mig.

Vad var det för beslut du segade bort?

Bubban
2009-06-24, 18:22
Beroende på vad det är för kick så finns det lite olika, bara att sticka till gymmet tycker jag är skönt, hoppa naken i ett kallbad och bara skrika, lägga sig ned och skruva upp en skiva Brahms eller Strauss eller att hoppa ut från ett plan. Finns det något du alltid velat göra men som du satt käppar i hjulet för eftersom du kanske ej vågar eller har för dålig ekonomi? Se då till att göra det.

martikainen
2009-06-24, 18:23
åka motorcykel ger mig en förbannad kick!

saab900
2009-06-24, 18:26
Improvisera ett gitarrsolo som blir riktigt, riktigt bra.

Stämpla fullt på trean när man legat bakom en vägsnigel ett par kilometer.

Springa en mil i högt tempo.

Ignatius72
2009-06-24, 18:29
En riktigt het bastu, på med ett par rejäla skopor vatten och sedan outhärdlig underbar smärta, ont att andas, ont i huden, pulsen dunkar i öronen och hela kroppen vill bara fly ut ut ut. Sedan efter en 20-30sek så minskar det, för att övergå i njutning.



åka motorcykel ger mig en förbannad kick!

:thumbup:´

young_george
2009-06-24, 18:32
Boxas, titta på kampsport, cannabis, titta på favoritfilmer, åka skateboard, träna HÅRT själv i gymmet, sportsbetta, brottas, äta sjukt mycket hamburgare på mcdonalds, meditera, spela tvspel med polare.

agazza
2009-06-24, 18:35
hoj, quake, kalldusch, kallbad, bungyjump osv osv

jocke12
2009-06-24, 18:35
Boxas, titta på kampsport, cannabis, titta på favoritfilmer, åka skateboard, träna HÅRT själv i gymmet, sportsbetta, brottas, äta sjukt mycket hamburgare på mcdonalds, meditera, spela tvspel med polare.

Lägg till att resa mellan de där aktiviteterna och hela ditt liv är en kick.

För egen del: musik. Gärna i kombination med goda vänner och alkohol.

hendrong
2009-06-24, 18:38
Att få ett helt rum av människor att skratta.

victor_n
2009-06-24, 18:41
Det som ger mig mest kickar är väl när folk sparkar på mig:smash:

Zakath
2009-06-24, 18:41
Ut och cykla/springa/simma järnet tills jag är helt utmattad, gärna med ett dopp i poolen och bastu som avslutning. :) Det är lite som den där reset-knappen pirhana snackade om.

young_george
2009-06-24, 18:53
Lägg till att resa mellan de där aktiviteterna och hela ditt liv är en kick.

Det jag siktar på!

von huff
2009-06-24, 18:55
Bra musik och att vara arg

thatice
2009-06-24, 18:57
Köra cross är nog det mest adrenalinpumpande jag vet.

Onigiri
2009-06-24, 19:01
Du får gå på tyngre grejor. Snorta majonäs.

Kebab-Arne
2009-06-24, 19:19
Öl.

D-Crawler
2009-06-24, 19:19
Ny upptäckt bra musik på hög volym.
G-krafter.

Kommer inte på något mer just nu men finns säkerligen.

syrén
2009-06-24, 19:50
Tack för massa bra svar! Just nu har jag dock slappat mest och deppat lite :( Får nog ork snart att börja aktivera mig lite mer....

Anledningen till min dipp idag beror på att jag tvekade för länge gällande en affär av en bostadsrätt... Jag var överens med både bank och säljare om pris... men jag tvekade ändå... och säljaren lackade ut och sålde till en annan... :( Känns kanske banalt, men jag har letat efter riktigt fräscha lägenheter ett bra tag... och denna var verkligen kanon... :(

MrPowa
2009-06-24, 20:19
nån riktigt tung actionrulle och ha högsta volym på bioanläggningen

jaaaaag
2009-06-24, 20:45
På med bra musik i mp3 spelaren och ut på en långpromenad, det är lite som att trycka resetknappen för mig.

Funkar för mej med!

Även gymmet (såklart)..

130kg finsk sisu
2009-06-24, 20:51
Skriver det som alla förväntar sig av mej, nämligen ett bra bänkpass!

sz0
2009-06-24, 20:54
Kampsport, när man traskar hem från lokalen är man väldigt stillsam, mycket mer än efter gymmet eller löpning tycker jag. Om du tror du kan vara typen som kan gilla sånt så...

Har inte gått match ännu men antar att det är detsamma gånger 100.

olander08
2009-06-24, 20:56
Klättra (highballs, desto högre upp utan rep desto bättre), köra bil (när det går lite fortare...) och episk musik.

Cilia
2009-06-24, 21:08
Anledningen till min dipp idag beror på att jag tvekade för länge gällande en affär av en bostadsrätt... Jag var överens med både bank och säljare om pris... men jag tvekade ändå... och säljaren lackade ut och sålde till en annan... :( Känns kanske banalt, men jag har letat efter riktigt fräscha lägenheter ett bra tag... och denna var verkligen kanon... :(
Det hände mig med med min första lägenhet. Jag grät floder men sen hittade jag en ännu bättre lägenhet till ett bättre pris. Det fick mig att tro på ödet. Det finns en mening med att du inte fick just den lägenheten men det kommer du inte se förrens senare.

Ett jobbigt joggingpass tycker jag är det som ger mig bäst kick.

Kauppi
2009-06-24, 21:17
när man förfestar och blivit full.. när just den där låten kommer alla kan sjunga med till! - då är det röj i huset :D

G_lund
2009-06-24, 21:25
Ett gympass
Eller hög fart :D

Rahf
2009-06-24, 22:55
Surfing, när man står på vågen och det enda som kan höras är vattnets brusande och forsande. Tiden står nästan stilla.

Thaiboxning. Att smeka självförtroendet genom att kunna styra sin motståndare och sätta kombinationer. Att kunna ta en smäll och skratta bort det (gör jag jämt, måste vara störande som fan för andra att titta på).

Att stå på en scen och göra ett framträdande som sitter i ryggmärgen. Känna publikens uppskattning över det man gör. Detta oavsett typ av framträdande.

Det är vad jag finner ger mig en kick just nu.

Tabbe
2009-06-24, 23:43
Surfing, när man står på vågen och det enda som kan höras är vattnets brusande och forsande. Tiden står nästan stilla.

Thaiboxning. Att smeka självförtroendet genom att kunna styra sin motståndare och sätta kombinationer. Att kunna ta en smäll och skratta bort det (gör jag jämt, måste vara störande som fan för andra att titta på).

Att stå på en scen och göra ett framträdande som sitter i ryggmärgen. Känna publikens uppskattning över det man gör. Detta oavsett typ av framträdande.

Det är vad jag finner ger mig en kick just nu.

coolt, vart bor du för tillfället?

thompaboy
2009-06-24, 23:45
Att sätta nytt pers på nån löpdistans!

EkarN
2009-06-24, 23:51
Att vara produktiv, dvs träna, jobba fixa dona osv. Gör mig nöjd och glad.

<Mike>
2009-06-25, 00:09
Att stå på scen och höra publikens jubel... Finns inget bättre.
Att skriva musik när det går bra och inspirationen flödar.
Att åka longboard kanske lite för snabbt ner för en backe.
Att blunda och lyssna på något band som tar musik till en helt annan nivå t.ex porcupine tree.
Att läsa någon riktigt bra bok.
Att sätta sig i solen efter att det har varit mörkt under för lång tid.

J A L
2009-06-25, 00:10
Slalomskida i 40 knop efter båten när fjärden ligger helt spegelblank en varm sommarkväll är nog det som ger mig störst kick för stunden. Vattnet sprutar, ögonen tåras av fartvinden och det sliter i hela kroppen... Man susar förbi bojarna, känner doften av hav och vass och det går så sinnessjukt fort i skären att man ligger på gränsen till att bli rädd.

Att plugga arslet ur sig kväll efter kväll tills ögonen blöder och hjärnan känns som en tvättsvamp och sedan fullkomligt dödsbriljera på tentan/uppsatsen/seminariet ger en kick som överträffar precis allting i det ögonblick allting är inlämnat/rättat/opponerat på. Den kicken gör att det känns som att man äger världen och den räcker i alla fall en eller ett par dagar. Sedan återupptäcker man världen runt om en, är plötsligt nere på noll igen och det är dags att börja om.

Det är vad jag spontant kommer på.

J A L
2009-06-25, 00:14
Anledningen till min dipp idag beror på att jag tvekade för länge gällande en affär av en bostadsrätt... Jag var överens med både bank och säljare om pris... men jag tvekade ändå... och säljaren lackade ut och sålde till en annan... :( Känns kanske banalt, men jag har letat efter riktigt fräscha lägenheter ett bra tag... och denna var verkligen kanon... :(

Jag klämde över 60 lägenhetsvisningar innan jag hittade min nuvarande lägenhet. Det är ett helvete att köpa lägenhet, men det kommer nya precis hela tiden. Jag missade också några stycken under resans gång av olika anledningar, men hittade till slut en som jag är löjligt nöjd med. Håll ut. :) Så länge man inte sitter i skiten så är det värt att leta tills det känns klockrent på alla vis. Jag menar, du tvekade väl av en anledning...

Vinter
2009-06-25, 00:35
Kände mig lite bad boy i morse, i en microsekund när jag var tvungen att hoppa över spärren för att hinna med tåget. Alltid något så här i vardags-tristessen.

coxie
2009-06-25, 05:31
Tjäna pengar.
Köpa prylar.
Åka fort med bil, plastkanon, Enduro eller Cross.
Vitaminer.

The_RobRoy
2009-06-25, 06:01
Musik
Film
Pengar
Hårda träningspass
Höga hastigheter

Under dessa 5 kan jag sortera in en väldigt stor del av det jag gör i livet.

shovit
2009-06-25, 07:42
Kolla på Rocky filmerna blir jag sjukt taggad av, får alltid sån stor lust att pumpa armhävningar när jag ser dom (vilket ofta händer då med :) )

Tryman
2009-06-25, 07:52
In Sweden we call it a kick

http://www.crazyaboutpink.com/wp-content/uploads/2009/02/spark.jpg

Muskelbyggaren
2009-06-25, 08:03
Tryman :laugh:

På med bra musik i mp3 spelaren och ut på en långpromenad, det är lite som att trycka resetknappen för mig.
Precis vad jag tänkte skriva! Nu på sommaren har det blivit en hel den strosande ute i skogarna med Sofia Karlssons Svarta Ballader i lurarna, det ger en mycket gemytlig Bergslagskänsla.
plastkanon, Enduro eller Cross.
Snälla säg inte att du äger alla dessa tre?

Sess
2009-06-25, 08:38
Ett riktigt bra gympass då allt bara har stämt till 100%....ingen har stört mig, allt jag har velat köra har varit ledigt, lite folk, bra musik, fått bra pump (vikterna skiter jag i) och det bara ser så jävla bra ut i spegeln.

Sedan finns det andra saker också, men det tänker jag inte gå in på då det finns barn på detta forum. :)

Börje H
2009-06-25, 09:07
Lånar Sess upplägg och ändrar lite för att passa mig :)

Ett riktigt bra gympass då allt bara har stämt till 100%....massvis med trevligt tjat med klubbkompisar, bra musik, bra styrka (pump skiter jag i) det ser ändå fördjävligt ut i spegeln som vanligt.

Sedan finns det andra saker också, men det tänker jag inte gå in på då det finns borgare på detta forum :)

Rahf
2009-06-25, 09:26
coolt, vart bor du för tillfället?

Bosatt i mellersta norrland för tillfället. Kommer bosätta mig i Kalifornien till hösten.

Louisee
2009-06-25, 09:55
jag får kick av att tänka på att jag ska få dricka kaffe haha

men annars bra techno musik med sjysst bas på hög volym

jakke
2009-06-25, 10:04
jag får kick av att tänka på att jag ska få dricka kaffe haha

men annars bra techno musik med sjysst bas på hög volym

haha det är mina "måsten" när jag jobbar.

Jag får kickar av att lösa problem. På jobbet innebär det att se en lösning rulla ut i produktion.

coxie
2009-06-25, 10:24
Snälla säg inte att du äger alla dessa tre?

Euhm jag har faktiskt två crossmaskiner.