handdator

Visa fullständig version : Koss in ear.


malkin
2009-06-24, 17:15
Hallåja, köpte ett par Koss av in ear modellen, dom som man rullar ihop och trycker in i örat...

Jag undrar nu innan jag bryter förpackningen om basen är för hög, för bror min sa att det inte gick att lyssna på rock (och all sån liknande musik) för att basen förstörde det.

Dock så har ju mp3n inställningar som man kan ställa ner basen med hjälp av, blir det bra tro?

WHITEFOLKS
2009-06-24, 17:24
IMO så är de väldigt (överdrivet) basiga. Ljudet är ganska kasst i de.

Om man gillar mycket bas (och skiter i kvaliteten) och/eller vill ha åtslutande lurar så funkar de. De är ju ganska billiga men särskilt bra är de inte.

Linnet
2009-06-24, 17:25
Hallåja, köpte ett par Koss av in ear modellen, dom som man rullar ihop och trycker in i örat...

Jag undrar nu innan jag bryter förpackningen om basen är för hög, för bror min sa att det inte gick att lyssna på rock (och all sån liknande musik) för att basen förstörde det.

Dock så har ju mp3n inställningar som man kan ställa ner basen med hjälp av, blir det bra tro?

Lyssnar mest på rock i mina och aldrig upplevt basen som ett problem.

malkin
2009-06-24, 17:26
IMO så är de väldigt (överdrivet) basiga. Ljudet är ganska kasst i de.

Om man gillar mycket bas (och skiter i kvaliteten) och/eller vill ha åtslutande lurar så funkar de. De är ju ganska billiga men särskilt bra är de inte.

Aha, på det viset. Basen bryr jag mig inte speciellt mycket om, har hellre bra ljudkvalitet för ett högre pris.

Några rekommendationer?

:)

malkin
2009-06-24, 17:30
Lyssnar mest på rock i mina och aldrig upplevt basen som ett problem.

Hur är den övriga ljudkvaliteten*?


*(Stavning?)

mvh malkin

malkin
2009-06-24, 17:35
Om vi säger såhär då, jag har använt Sony-Ericssons originallurar ett tag och tycker att ljudkvaliteten i sin helhet är bra, hur bra är då dessa Koss om man jämför?

coxie
2009-06-24, 17:38
Är det Koss the Plug så kasta skiten i närmaste svarta hål så någons öron slipper skiten.

petah
2009-06-24, 17:46
Är det Koss the Plug så kasta skiten i närmaste svarta hål så någons öron slipper skiten.

Vad är det för fel på the plug? jag tkr dem är suveräna.

malkin
2009-06-24, 17:50
Vad är det för fel på the plug? jag tkr dem är suveräna.

Kan du jämföra dessa med Sony-Ericssons original eller nåt?

Herr Oberst
2009-06-24, 18:02
Pluggarna är grymma tycker jag.
Har iofs inte så våldsamt mycket annat att jämföra med, men jag är helt klart nöjd med dom. Haft dom i 2,5 år nu ungefär och dom sviker mig aldrig

saab900
2009-06-24, 18:07
Jag har dessa:

http://www.digitalhome.com.au/images/store/0902109d9782f5_200x143.png

Sony MDRED12LPS

Basen är ganska hög, men det gör definitivt inget. Finns inget värre än att lyssna på metal utan bas :thumbup:
Nackdelen är att syntar och kvinnliga röster kan dränkas lite grann. Sitter bra för övrigt, man glömmer bort att de sitter där.

199:- hos Mediamarkt.

malkin
2009-06-24, 18:12
Jag har dessa:

http://www.digitalhome.com.au/images/store/0902109d9782f5_200x143.png

Sony MDRED12LPS

Basen är ganska hög, men det gör definitivt inget. Finns inget värre än att lyssna på metal utan bas :thumbup:
Nackdelen är att syntar och kvinnliga röster kan dränkas lite grann. Sitter bra för övrigt, man glömmer bort att de sitter där.

199:- hos Mediamarkt.

Är dessa i plast? Jag brukar få duktigt ont i öronen när jag har något hårt där ett längre tag...

Angående lyssna på metal utan bas... det finns alltid bas, behövs inte så mycket om jag får välja. :p

saab900
2009-06-24, 18:16
Är dessa i plast? Jag brukar få duktigt ont i öronen när jag har något hårt där ett längre tag...

Angående lyssna på metal utan bas... det finns alltid bas, behövs inte så mycket om jag får välja. :p

Nja, mer som gummi, material osäkert :D

Vet vad du menar med att du får ont, men de sitter som sköna öronproppar ungefär, man märker dom inte. "Pluppen" som sticker ut är riktigt mjuk, och formar sig efter hörselgången. Men alla har ju olika form på öronen förstås. Jag upplever de skönare än vanliga plastlurar i alla fall. Men en 4" d*ldo i röven är säkert skönare än vanliga plastlurar :D

grisbil3n
2009-06-24, 19:06
Tycker dom är kanonbra, det är väl bara o sänka basen i eq, lr är jag fel ute kanske

malkin
2009-06-24, 20:23
Tycker dom är kanonbra, det är väl bara o sänka basen i eq, lr är jag fel ute kanske

Aa, det jag funderade på också, om det skulle bli bättre.

Zera
2009-06-24, 21:04
Jag har haft 2 st Koss in ear. Dom första var väldigt mycket bas i (det gillade jag). Men efter ett par år blev det glapp i dom, så jag köpte ett nytt par, precis likadana. Dessa var det mycket sämre bas i. Så dom kanske har sänkt basen i de nytillverkade ?