handdator

Visa fullständig version : Träning vid sommarförkylning?


remixxa
2009-06-24, 15:51
Efter att ha tagit en vilovecka från gymmet/konditionspassen har jag nu lyckats dra på mig en förkylning. Till en början kittla det bara i halsen och jag hosta en del, så jag tänkte att det inte var något bekymmer tills för någon dag sedan, då jag körde ett gympass i vanlig ordning. På kvällen senare högg det till i bröstet vid hjärtsidan, som jag aldrig känt innan. Självdiagnosticerande som jag är flög tankarna att en myokardit hade börjat utvecklats i sitt första stadium (symtomen peka på det). Samma kväll kände jag en del hugg i brösten, för att senare försvinna helt. Nu är jag förkyld, fortfarande hostig, men mår super i övrigt. Kan jag då våga mig på lite lättare träning, typ halvintensiva promenader? Vill ju vara snäll mot hjärtat samtidigt som det är riktigt segt att inte göra nån träning alls.

Tilläggsfråga: Finns det några lättare övningar för att stimulera överkroppens muskler som inte påfrestar hjärtat i för stor utsräckning? Man har ju läst att det tar 2 veckor med bra kost innan musklerna börjar förtvina utan stimulans, så jag tänkte bara hålla det jag har vid liv. Kanske 1-liters mjölkpaket i vardera hand x20 hjälper? :D

Tacksam för hjälp!

Peter.B
2009-06-24, 15:56
Promenera, lugnt, hade jag gjort. Men annars hade jag vilat helt.

kungconny
2009-06-24, 16:01
Du tappar inte märkvärdigt med muskler på 2 veckor. Vila istället, alternativt promenera